گوگل AI و machine learning را به سرویس جیمیل اضافه کرد.

اضافه شدن Ai به جیمیل
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
دوشنبه 15 خرداد 1402
مطالعه: ۲ دقیقه ۰ نظر ۲۴۰ بازدید

در این مقاله میخوانید

گوگل اعلام کرده است که در حال اضافه کردن مدل‌های یادگیری ماشینی (machine learning) به Gmail برای کمک به کاربران برای دسترسی سریع به ایمیل‌ها است. آیا شما هم از کسانی هستید که از Gmail در گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند؟ خب، اوضاع در روزهای آینده با کمک هوش مصنوعی ممکن است بسیار بهتر شود. گوگل در حال حاضر در حال کار بر روی مدل‌های یادگیری ماشینی است تا به کاربران اجازه دهد به راحتی وقتی در حرکت‌اند پیام‌های خود را بررسی کنند.

بیشتر کاربران Gmail، ترجیح می‌دهند از برنامه بومی نسبت به برنامه‌های دیگری که در iOS و Android دیده می‌شوند استفاده کنند. دلیل اصلی این موضوع بیشتر سادگی و استفاده راحت‌تر کاربران است. گوگل به طور مداوم در حال کار بر روی بهبود تجربه‌ در Gmail است.

حالا Gmail برای موبایل‌ها، در هنگام جستجو بهترین نتایج را نمایش خواهد داد. گزارشات نشان می‌دهند که بهترین نتایج با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی انتخاب خواهد شد. گوگل ادعا می‌کند که نتایج احتمالاً مرتبط‌ و مطابق با آنچه کاربر به دنبال آن می‌گردد، خواهد بود.

کاربرد AI در جیمیل

براساس پستی که گوگل در Workspace منتشر کرده است، هنگام جستجو در Gmail، AI از عبارتی که جستجو شده، ایمیل‌های اخیر و سایر عوامل استفاده خواهند کرد تا نتایجی را که بهترین مطابقت با کلمه کلیدی را دارند به شما نشان دهند. نتایج در بالای لیست در یک بخش اختصاصی ظاهر خواهد شد و سپس نتایج بر اساس جدید‌ترین‌ها به نمایش داده می‌شود.

گوگل گفته است که این ویژگی جدید بر کاربران نهایی (End users) تاثیر خواهد گذاشت و یکی از ویژگی هایی است که بیشترین درخواست را داشته است. این ویژگی ابتدا اطلاعات مرتبط‌تر را ارائه می‌دهد و به کاربران امکان دسترسی آسان به ایمیل‌های خاص و فایل‌ها را می‌دهد.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید به نوار جستجوی Gmail بروند و اصطلاحاتی که می‌خواهند پیدا کنند را وارد کنند و نزدیک‌ترین نتایج با کلمه کلیدی برای کاربر به نمایش داده می‌شود. این ویژگی از تاریخ 2 ژوئن ارائه شده است؛ با این حال، اگر هنوز از آن استفاده نکرده‌اید، به زودی آن را خواهید دید.

منبع: indianexpress

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم