سود میلیارد دلاری اوراکل از زیر ساخت ابری در 3 ماه

سود میلیارد دلاری اوراکل از زیر ساخت ابری در 3 ماه
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
سه‌شنبه 23 خرداد 1402
مطالعه: ۲ دقیقه ۰ نظر ۳۴۳ بازدید

اوراکل در روز دوشنبه (12 ژوئن) اعلام کرد که سود سه ماهه خود (که در 31 می پایان یافت) نسبت به سال قبل 8 درصد افزایش یافته و به 1.67 دلار برای هر سهم رسید. همچنین، درآمد این شرکت نیز 17 درصد افزایش داشته و به 13.8 میلیارد دلار رسید. درآمد از خدمات ابری نیز با یک رشد 54 درصدی به 4.4 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران، با توجه به همکاری اوراکل با Nvidia، اعتقاد دارند که زیرساخت ابری این شرکت برای تبدیل شدن به یک پلتفرم توسعه اصلی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، در مرحله جدیدی از رشد نوآورانه قرار دارد.

“شرکت‌هایی که در حال توسعه مدل‌های زبانی بزرگ هستند مثل Mosaic ML، Adapt AI، Cohere و 30 شرکت توسعه خدمات هوش مصنوعی دیگر، اخیراً قراردادهایی برای خرید بیش از 2 میلیارد دلار ظرفیت در ابر نسل دوم اوراکل امضا کرده‌اند”؛ این مطلب توسط لری الیسون، رئیس هیئت مدیره و مدیر فناوری اوراکل، در یک بیانیه اعلام شد.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رفت اوراکل سود 1.58 دلار برای هر سهم را روی درآمد 13.74 میلیارد دلار اعلام کند. اوراکل پیش‌بینی می‌کند که درآمد کل شرکت در سه ماهه اول به میزان 8 تا 10 درصد افزایش یابد، در حالی که میانگین توقع تحلیلگران حدود 8 درصد رشد بوده است.

ورود اوراکل به بازار رایانش ابری

شرکت اوراکل در تلاش است تا وارد بازار محاسبات ابری شده و این تلاش‌ها توسط خرید شرکت سرنر، یک شرکت بزرگ خدمات بهداشت و درمان، در سال گذشته تقویت شده است. این خرید اوراکل را قادر می‌سازد تا با شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و آمازون رقابت کند.

در بازار بعد از ساعات کاری بورس، سهام ORCL با یک افزایش 5.1 درصدی به 122.38 دلار رسید. همچنین، در جلسه عادی روز دوشنبه، سهام این شرکت با یک افزایش 6 درصدی به قیمت 116.43 دلار به پایان رسید. در سال 2023، سهام اوراکل با یک رشد 47 درصدی روبرو بود. طبق بررسی سهام IBD، سهام ORCL دارای یک رتبه نسبی قدرت IBD برابر با 99 از 95 است.

نکته مهم این است که، واحدهای قدیمی‌تر اوراکل همچنان با مشکلات مواجه هستند. مجوزهای ابری و سرویس‌های On-premise که در محل (در دسترس مستقیم کاربران) ارائه می‌شوند، به میزان ۱۵ درصد کاهش داشته‌ و به 2.2 میلیارد دلار رسیده‌اند.

منبع: investors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم