عرضه جایگزین توییتر توسط مالک فیسبوک در 15 تیر

توییتر و متا
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
سه‌شنبه 13 تیر 1402
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۶۳۴ بازدید

در این مقاله میخوانید

منتظر هستیم که برنامه Instagram Threads که در رقابت با توییتر قرار دارد، در تاریخ 6 جولای به بازار عرضه شود. این اطلاعات به دلیل وجود صفحه‌ای برای این برنامه در اپ استور، منتشر شده است. محققان این حوزه نیز گزارش داده‌اند که یک نسخه اولیه از این برنامه در فروشگاه Google Play مشاهده شده است که در طول هفته به نمایش درآمده است.

متا همچنین یک تیزر با تاریخ راه‌اندازی برنامه اینستاگرام به نام “Threads” اضافه کرده است. با تایپ کردن “Threads” در باکس جستجو یا استفاده از چندین کلیدواژه دیگر، نماد بلیط در نوار جستجو ظاهر می‌شود. شما باید روی آن ضربه بزنید و سپس یک بلیط ظاهر می‌شود که نام کاربری اینستاگرام شما به همراه زمان راه‌اندازی برنامه بر اساس منطقه زمانی کشور شما را نشان می‌دهد. این بلیط شامل یک کد QR نیز می‌شود که شما را به سایت threads.net هدایت می‌کند. در این سایت، یک تایمر شمارش معکوس مشاهده خواهید کرد که قرار است در ساعت 10 صبح به روز ششم جولای به پایان برسد.

برنامه Threads یک برنامه مکالمه مبتنی بر متن است که community را به‌وجود می‌آورد تا افراد بتوانند درباره موضوعاتی که امروز برایشان اهمیت دارند، گرد هم آیند و بحث کنند؛ همچنین به فهمیدن ترندهای آینده کمک می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید موضوعاتی را که علاقه دارید، پیگیری کرده و با تولیدکنندگان محتوا و افرادی که سلیقه‌های مشابه با شما دارند، ارتباط برقرار کنید. همچنین، امکان ایجاد دنبال‌کنندگان وفادار برای خود فراهم شده است تا بتوانید ایده‌ها، نظرات و خلاقیت‌های خود را با دنیا به اشتراک بگذارید.

در اپ استور و گوگل پلی استور، هر دو مجموعه‌ای از اسکرین‌شات‌های برنامه را در صفحات خود به اشتراک گذاشته‌اند. این اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند که چگونه می‌توانید با استفاده از نام کاربری اینستاگرام خود وارد این شبکه اجتماعی شوید و اکانت‌هایی را که در اینستاگرام دنبال می‌کردید، پیدا کنید. همچنین، روش رد و بدل کردن پست‌ها بین شبکه‌های اجتماعی مانند Twitter و Mastodon Blue Sky نیز در این اسکرین‌شات‌ها آموزش داده شده است.

در گزارش‌ها آمده است که در یک جلسه داخلی در شرکت متا (پیشتر با نام فیسبوک شناخته می‌شد)، مدیران اداره‌کننده ادعا کردند که Instagram Threads از پروتکل غیرمتمرکز شبکه اجتماعی Mastodon، به نام ActivityPub، استفاده می‌کند. در این جلسه، یکی از مدیران اجرایی اداره‌کننده گفت: «ما صحبت‌ها و نظراتی را از تولیدکنندگان محتوا و افراد معروف که به دنبال یک پلتفرم سالم هستند، شنیده‌ایم.»

ActivityPub یک پروتکل متن‌باز و غیرمتمرکز است که به شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا با یکدیگر در تبادل اطلاعات و محتوا همکاری کنند و کاربران بتوانند با استفاده از حساب‌های خود در یک شبکه، به محتواها و کاربران دیگر در شبکه‌های دیگر دسترسی داشته باشند. این انتقال اطلاعات، امکان تعامل بین شبکه‌های مختلف اجتماعی را امکان‌پذیر می‌کند.

خبر راه‌اندازی Threads پس از چند روز شلوغ، در توییتر منتشر شد. هفته گذشته شبکه‌های اجتماعی متعلق به ایلان ماسک، کاربرانی را که در این شبکه‌ها ثبت نام نکرده‌اند از دیدن توییت‌ها محروم کرد و محدودیت‌هایی را برای افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند نیز اعمال کرد. این محدودیت‌ها به گونه‌ای است که بعد از خواندن تعدادی مشخصی توییت در روز، دیگر قادر به خواندن توییت دیگری نیستید. این تغییرات منجر به مشکلات گسترده‌ای در آخر هفته می‌شود و کاربران قادر به استفاده از این برنامه نیستند.

توییتر به طور ناگهانی تغییرات عمده‌ای را در TweetDeck اعمال کرده است. TweetDeck ابزاری است که بسیاری از روزنامه‌نگاران و متخصصان رسانه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند. به‌طور مبهمی، اعلام شده است که در حدود یک ماه دیگر، TweetDeck به یک ابزار پولی تبدیل خواهد شد.

بیشتر کاربران توییتر تلاش کرده‌اند تا در تعطیلات آخر هفته از برنامه Blue Sky استفاده کنند، اما ثبت نام کاربران جدید در این برنامه برای بیش از یک روز متوقف شد؛ دلیل بروز این مشکلات این بود که تعداد افراد زیادی وارد برنامه شده بودند. باید اشاره کرد که این مشکلات اکنون به‌طور کامل برطرف شده است.
مدیر عامل ماستودون از این موضوع خوشحالی نشان داده و ابراز احساس خوبی درباره این قضیه کرده است.

در پاسخ به خبر مربوط به تاریخ راه‌اندازی Threads، ایلان ماسک به چند توییت که درباره اطلاعاتی که این برنامه ممکن است از کاربران جمع‌آوری کند اشاره داشت، واکنش نشان داد. او به یکی از توییت‌ها گفت: “خداروشکر که آنها به نحو بسیار عاقلانه‌ای این موارد را مدیریت می‌کنند.”

جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، با انتشار یک تصویر از اطلاعیه جمع‌آوری داده‌های Threads، نوشت: “همه Threads شما متعلق به ماست” و در پاسخ به این توییت، ایلان ماسک موافقت خود را اعلام کرد. ارزشی که اینستاگرام با تریدز برای کاربران ایجاد می‌کند این است که برنامه اینستاگرام در حال حاضر نیز همان موضوعات را که توییتر دارد، در لیست برنامه خود به شما نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم