سرور مجازی چین چیست؟ بررسی و راهنمای کامل VPS چین

سرور مجازی چین چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 24 اسفند 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۷۸۳ بازدید

سرور مجازی چین یکی از سرورهای مجازی محبوبی است که دیتاسنتر آن در شهرهای مختلف این کشور قرار دارد. ممکن است این سؤال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا VPS چین برای وب‌سایت و کسب‌وکار شما مناسب است یا خیر. باید به این نکته اشاره کنیم که سرورهای مجازی چین به شما امکان می‌دهند تا وب‌سایت و داده‌های آن و سایر پرونده‌هایتان را در ماشینی مجازی میزبانی کنید که هیچ‌کس دیگری به آن دسترسی ندارد.

این موضوع از‌نظر امنیت و حریم خصوصی و صرفه‌جویی در وقت اهمیت دارد. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم به‌طور‌مفصل درباره مزایا و معایب و کاربردهای سرور مجازی چین و نیز سرور مجازی هنگ‌کنگ صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سرور مجازی چین چیست؟

VPS یا Virtual Private Server نوعی سرویس میزبانی مبتنی‌بر فناوری مجازی‌سازی است که به‌جای محیط منطقی واقعی در محیط مجازی اجرا می‌شود. این نوع سرویس به شما امکان می‌دهد تا دامنه یا فایل‌های خود را در ماشینی مجازی میزبانی کنید که با استفاده از مجازی‌سازی دربرابر حمله‌های خارجی ایمن شده است. 

حال اگر این سرور مجازی یا VPS در کشور چین واقع شده باشد، به آن سرور مجازی چین می‌گویند. کاربران سراسر جهان و به‌خصوص قاره آسیا به‌دلیل اتصال سریع این سرور را در اولویت انتخاب‌هایشان قرار می‌دهند.

خرید سرور مجازی

چرا باید از سرور مجازی چین استفاده کنید؟

وقتی از سرور مجازی آسیا استفاده می‌کنید، یک سرور کامل در‌اختیارتان قرار می‌گیرید. این نوع سرور برای افرادی مناسب خواهد بود که وب‌سایت‌هایی با ترافیک زیاد دارند و می‌خواهند سرور را بر‌اساس نیازهای خاص خود تنظیم کنند و همواره در حال تغییر آن‌ها هستند. برخی از افراد به صرف هزینه زیاد به‌منظور خرید میزبانی اختصاصی برای وب‌سایت‌هایشان تمایلی ندارند. این جایی است که شرکت‌های VPS وارد می‌شوند. با ایجاد منابع تنظیم‌شدنی، به‌عنوان مشتری می‌توانید فضای RAM و دیسک و قدرت پردازشی را برای کاهش هزینه‌ها و منابع خود انتخاب کنید.

برای این‌که بتوانید خدمات خود را با سرعت بالا به کاربران ارائه دهید، بدون شک به سروری با هزینه مناسب و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قوی نیاز پیدا می‌کنید. سرور مجازی چین منابع مورد نیاز برای رشد و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را با هزینه مقرون‌به‌صرفه و دسترس‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. با خرید VPS چین می‌توانید از IP اختصاصی بدون تغییر این کشور برای فعالیت در اینترنت به‌عنوان کاربر چینی استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید هر سیستم‌عاملی روی سرور خود نصب کنید و حتی این امکان وجود دارد که چندین سیستم‌عامل هم‌زمان کار کنند. یکی دیگر از دلایلی که باید از VPS چین استفاده کنید، این است که دقیقاً مانند کامپیوتری معمولی با سیستم‌عامل دلخواهتان کار می‌کند. آنچه باعث انعطاف‌پذیری سرور مجازی می‌شود، این است که با داشتن بیش از یک دستگاه مجازی، می‌توانید بدون از‌دست‌دادن زمان پردازش یا منابع، بین سیستم‌ها جابه‌جا شوید. تمام این‌ها بدون صرف هزینه برای هر دستگاه اضافه انجام می‌شود. 

یکی از دلایل اصلی انتخاب سرور مجازی چین این است که بهتر از هر برنامه میزبانی مشترک و ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی عمل می‌کند و مقرون‌به‌صرفه است و در‌عین‌حال امکان کنترل کامل روی سرور را دارد. 

برای آشنایی با ویژگی‌ها، مزیت‌ها، معایب و نکات مهم مربوط به سرور مجازی می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

وی‌پی‌اس چیست؟

مزایای و معایب سرور مجازی چین

درادامه، قصد داریم درباره مزایا و معایب سرورهای مجازی چین صحبت کنیم. این نوع از سرورها به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایتتان را بهبود بخشید و به‌سرعت کاربران بیشتری به‌دست آورید.

مزایای VPS چین

در ادامه می‌خواهیم شما را با مزیت‌های سرور مجای چین بیشتر آشنا کنیم.

۱. عملکرد بهتر

وب‌سایت شما مجبور نیست سرور را با شخص دیگری به‌اشتراک بگذارد؛ ازاین‌رو، عملکرد و کارایی آن افزایش می‌یابد. ممکن است VPS راه‌حل خوبی برای کسب‌وکارهای بزرگ نباشد؛ اما اگر کسب‌و‌کار کوچک یا متوسطی دارید، این نوع سرور می‌تواند به شما کمک بسزایی کند. علاوه‌بر‌این، سرورهای مجازی اجازه می‌دهند تا برنامه‌ها به‌طور‌مستقل روی هر سیستم‌عامل اجرا شوند و عملکرد سریع‌تر و کارآمدتری را ممکن می‌سازند.

۲. مقیاس‌ پذیری

اگر می‌خواهید کاربران یا مشتریان بیشتری را به کسب‌وکارتان جذب کنید، نباید فراموش کنید که این موضوع بار بیشتری را بر ترافیک شما وارد می‌کند. سرور مجازی China این مسئله را پیش‌بینی می‌کند و نگرانی شما را از بابت خرابی یا هر‌گونه باگ از بین می‌برد.

۳. امنیت فراوان

اگر قصد دارید از سرور مجازی چین استفاده کنید، نگران امنیت و ایمنی داده‌های خود و اطلاعات خصوصی کاربرانتان نباشید.

۴. تخصیص بارهای کاری به‌ طور مؤثر

هر سرور مجازی به‌عنوان سرور مستقل خود عمل می‌کند و اجازه می‌دهد تا داده‌ها را پردازش و برنامه‌ها را به‌راحتی روی سیستم‌عامل مستقل خودش اجرا کند.

معایب VPS چین

بزرگ‌ترین عیب سرورهای مجازی این است که وقتی سرور آفلاین می‌شود، تمام وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها میزبانی می‌کند، نیز از کار بیفتند.

۱. هزینه کمی گران

VPS China ممکن است کمی گران‌تر از هاست اشتراکی باشد؛ اما قطعاً به‌اندازه هاست سرور اختصاصی گران نیست؛ حتی اگر ویژگی‌های مشابهی نیز داشته باشد.

۲. عملکرد

در‌حال‌حاضر، روش تلفیقی‌ای برای اندازه‌گیری عملکرد محیط‌های مجازی وجود ندارد. وقتی چندین ماشین مجازی روی یک میزبان اجرا می‌شوند، اگر کامپیوتری که روی آن کار می‌کند، قدرت کافی نداشته باشد، ممکن است عملکردش با مشکل مواجه شود.

سرور مجازی آسیا چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت سرور مجازی آسیا بر چه اساسی مشخص می‌شود؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی آسیا چیست؟

ویژگی‌ های سرور مجازی هنگ‌ کنگ

هنگ‌کنگ منطقه اداری منحصربه‌فردی در جمهوری خلق چین است که شبکه و فضای میزبانی خاص خود را دارد؛ زیرا رابط‌های شبکه زیادی فقط در آن‌جا راه‌اندازی شده است. VPS هنگ‌کنگ به سروری مجازی گفته می‌شود که در پایتخت چین قرار داشته باشد. سرور مجازی هنگ‌کنگ همواره از وب‌سایت شما دربرابر حمله‌های DDoS و هکرها محافظت می‌کند و قیمتش نیز مقرون‌به‌صرقه‌تر است. 

هنگ‌کنگ به چند شبکه مختلف تبادل اینترنت در سراسر جهان متصل است که با یکدیگر بسیاری از کشورهای جهان را به‌هم متصل می‌کنند. این منطقه بخشی از مبادله اینترنتی AMS-IX است و کشورهایی مانند هلند و هند و شهرهایی نظیر سان‌فرانسیسکو و کارائیب و شیکاگو را به‌هم متصل می‌کند. همچنین، هنگ‌کنگ بخشی از مبادله جهانی اینترنت EQIX-HK است که حتی بیشتر کشورها را در سراسر جهان به‌هم متصل می‌کند؛ در‌حالی‌که اتصال اینترنتی خود را به نام HKIX دارد و فقط در منطقه خودش استفاده می‌شود.

خرید سرور مجازی چین

آشنایی با ویژگی‌ های VPS چین

کاربردهای سرور مجازی چین چیست؟

سرور مجازی چین کاربردهای مختلفی دارد که درادامه، برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

۱. میزبانی وب‌ سایت‌ ها (Website Hosting)

یکی از کاربردهای اصلی سرورهای مجازی China‌، میزبانی وب‌سایت‌هاست. سرورهای مجازی به‌دلیل قیمت مناسب‌تر از سرورهای اختصاصی و کارایی و عملکرد بهتر از هاست‌های اشتراکی بهترین گزینه برای وب‌سایت‌ها خواهند بود. سرورهای مجازی به‌سرعت به عنصری اساسی برای مراکز داده پیشرفته تبدیل شده‌اند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند. بنابراین، رایج‌ترین روش استفاده از سرور مجازی تبدیل آن به سرور میزبانی وب است. 

برای رسیدن به این هدف، تنها چیزی که در VPS نیاز دارید، سیستم‌عامل (OS) و برنامه‌های کاربردی وب سرور است. استفاده از VPS برای میزبانی وب‌سایت مزایای زیادی دارد. اگرچه از‌نظر فنی می‌توانید از هاست اشتراکی برای راه‌اندازی بیشتر وب‌سایت‌های کم ترافیک استفاده کنید، VPS برای استفاده تجاری بسیار بهتر است. منابع اختصاصی و محیط ایزوله باعث افزایش امنیت تمامی وب‌سایت‌های میزبانی‌شده در یک حساب کاربری می‌شوند.

۲. پشتیبان‌ گیری

یکی دیگر از کاربردهای این نوع از سرورها بکاپ‌گیری از اطلاعات ضروری است. سرورهای مجازی گزینه‌های ذخیره‌سازی پشتیبان و بایگانی را فراهم می‌کنند که به‌هنگام وقوع حمله‌های مخرب به‌خوبی از داده‌ها محافظت و بازیابی اطلاعات را با حداقل زمان خرابی امکان‌پذیر می‌کند.

۳. سرور برنامه

با‌توجه‌به سرعت پیشرفت فناوری، VPS محبوب برنامه‌های میزبانی وب شده است. به‌عنوان مثال، وردپرس برنامه کاربردی تحت‌وب است که امروزه بیش از ۴۰درصد از وب‌سایت‌های موجود از آن استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های VPS به‌دلایل متعددی می‌توانند سروری بسیار کاربردی بسازند. از‌آن‌جاکه حساب‌های VPS اساساً سرورهای خالی هستند، محیطی ایدئال را برای برنامه‌‌های موردنیازتان می‌توانید پیکربندی کنید.

۴. سرور بازی

بازی سرگرمی محبوبی است و برای شرکت‌ها می‌تواند منبع درآمد پرسودی نیز محسوب شود. راه‌های زیادی برای سودبردن از راه‌اندازی سرور بازی وجود دارد. به‌عنوان مثال، یکی از بازی‌های محبوب موجود در بازار که ازطریق سرور انجام می‌شود، Minecraft است. اپراتورهای سرورهای Minecraft می‌توانند با استفاده از تبلیغات، حق عضویت، فروش کالاهای مجازی و… کسب درآمد کنند.

هر‌چه تعداد بازیکنان روی سرور بازی بیشتر باشد، برای اجرا به منابع بیشتری نیاز خواهد بود. بااین‌حال، پیش‌بینی این موضوع دشوار است که چند بازیکن در‌نهایت می‌خواهند بازی شما را انجام دهند. بنابراین، VPS برای سرورهای بازی گزینه‌ای ایدئال خواهد بود؛ زیرا میزان منابع موجود را می‌توانید در هر زمان مقیاس‌بندی کنید. اگر اهل دنیای بازی هستید، VPS ابزاری عالی برای شما محسوب می‌شود. 

۵. سرور ایمیل

امروزه، سازمان‌های زیادی را در جهان نمی‌شناسید که از ایمیل استفاده نکنند؛ زیرا این موضوع به شریان حیاتی هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. استفاده از VPS باعث شده است که حریم خصوصی داده‌ها بیشتر شود. مهم‌تر از همه، VPS می‌تواند اهداف متعددی را به سرمنزل مقصود برساند؛ به‌همین‌دلیل، از VPS خود می‌توانید هم‌زمان به‌عنوان میزبان وب و سرور ایمیل استفاده کنید.

برای آشنایی با مزیت‌ها، معایب و ویژگی‌ها و قابلیت‌های سرور مجازی هنگ کنگ می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی هنگ کنگ چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات شرکت هاستینگ پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید وی پی اس

جمع‌بندی

سرور مجازی چین یکی از سرورهای برتری است که از آن می‌توانید برای میزانی وب‌سایت‌هایتان استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به‌طورکامل درباره مزایا و معایب سرور مجازی China، کاربردهای آن، دلایل استفاده از این نوع سرورها و نیز ویژگی‌های سرور مجازی هنگ‌کنگ صحبت کردیم. اگر شما صاحب وب‌سایتی با ترافیک ورودی متوسط هستید و به میزبانی با عملکرد و قیمت مناسب نیاز دارید، VPS چین بهترین گزینه برای شماست. برای تهیه سرور مجازی موردنیازتان می‌توانید به وب‌سایت پارس پک مراجعه کنید که سابقه‌ای درخشان در ارائه انواع هاست، دامنه، انواع سرور اختصاصی و مجازی و… دارد. 

سؤالات متداول

۱. مزیت استفاده از سرور مجازی چین چیست؟

مزیت‌هایی که استفاده از سرور مجازی China به دنبال دارد، عبارت‌اند از:

  • صرفه‌جویی در فضا
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • سازگاری کامل با برنامه‌ها
  • در‌دسترس‌بودن در اکثر اوقات
  • بازیابی و پشتیبان‌گیری آسان‌تر

۲. سرور مجازی هنگ‌ کنگ در کدام کشور قرار دارد؟

سرور مجازی هنگ‌کنگ در کشور چین و شهرهای Liaoning و Tsuen Wan قرار دارد.

۳. آیا به سرور مجازی چین نیاز دارم؟

مزایای سرورهای مجازی شامل تهیه سریع‌تر برنامه‌ها و منابع، بهبود بازیابی، تداوم کسب‌وکار و به‌حداقل‌رساندن یا حذف زمان خرابی است؛ اما این موضوع که سرورهای مجازی برای تأمین نیازهایتان مناسب هستند یا خیر، به هدف شما از استفاده از آن‌ها برمی‌گردد. شما در ابتدا باید هدف کسب‌وکارتان را متناسب با کاربردهای سرورهای مجازی چین انتخاب کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم