سرور مجازی فریلنسر چیست؟ آموزش راه‌اندازی VPS فریلنسر

سرور مجازی فریلنسر چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 1 تیر 1402
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۸۷۵ بازدید

سرور مجازی فریلنسر VPS مخصوص فریلنسرها و افراد علاقه‌مند به دورکاری است. این سرور مجازی سرعت و امنیت بیشتری دارد و برای فعالیت‌ در وب‌سایت‌های خارجی و به دور از محدودیت‌های ایران و دسترسی دائمی و همیشگی مناسب است. در این مقاله از وبلاگ پارس پک، قصد داریم به‌طور‌مفصل درباره سرور مجازی فریلنسر، نحوه راه‌اندازی آن، معرفی وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی و مزایای این سرور پرکاربرد صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرور مجازی فریلنسر چیست؟

سرور مجازی فریلنسر Freelancer سرور مجازی پر‌سرعتی است که بیشتر برای افراد دورکار کاربرد دارد و نیازهای آن‌ها را تأمین می‌کند. امروزه، شغل‌های فریلنسری زیادی رونق گرفته‌ است؛ بدین‌صورت که می‌توانید بدون حضور در محل کار و در خانه آن‌ها را انجام دهید. درحقیقت، فریلنسر شخصی است که می‌تواند برای چندین مشتری هم‌زمان کار کند و از هر پروژه درآمد به‌دست آورد. فریلنسرها مسئولیت تنظیم ساعات کاری، پیگیری زمان صرف‌شده در پروژه‌های مختلف، صدور صورت‌حساب و… را برعهده دارند. علاوه‌بر‌این، شرکت‌هایی که فریلنسرها در آن‌ها کار می‌کنند، کارمند در نظر نمی‌گیرند؛ بلکه به آنان پیمان‌کار می‌گویند.

خرید سرور مجازی

سرور مجازی فریلنسر چگونه به فری‌لنسرها کمک می‌کند؟

گستره شغلی فریلنسرها بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که می‌توانند به‌راحتی در وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی ثبت‌نام و درآمد دلاری کسب کنند. بااین‌حال‌، انجام این کار برای کاربران ایرانی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی همراه خواهد بود. به‌دلیل ممنوعیت IP ایران در خارج از کشور، کارکردن با شرکت‌های خارجی برای فری‌لنسرهای داخلی سخت است. علاوه‌بر‌این، نقدکردن درآمد دلاری یکی دیگر از مشکلات دیگر پیش روی فریلنسرها محسوب می‌شود.

در این مواقع، استفاده از سرور مجازی فریلنسر بهترین راه‌حل برای جلوگیری از این اتفاق است. شما به‌کمک وی پی اس فریلنسر می‌توانید همه این محدودیت‌ها را دور بزنید. سرور مجازی Freelancer خارجی با آی‌پی ثابت و اختصاصی خود در کشور دیگری مانند آلمان محدودیت‌ها را دور می‌زند. با سرور مجازی آلمان فریلنسر می‌تواند بدون محدودیت دسترسی در وب‌سایت‌های خارجی فریلنسری مانند شهروندان آلمانی فعالیت کنید.

به‌عنوان مثال، با خرید سرویس سرور مجازی مخصوص فریلنسری سیستم‌عامل ویندوزی مانند ویندوز لپ‌تاپ خودتان در‌اختیار خواهید داشت که فقط از راه دور آن را کنترل می‌کنید. شما می‌توانید به‌راحتی نرم‌افزارهای مختلف را روی آن نصب کنید، از نرم‌افزارهای آفیس بهره ببرید، در گوگل جست‌وجو کنید و… .

سرور مجازی مخصوص فریلنسری
چرا فریلسنرها باید از سرور مجازی freelancer استفاده کنند؟

معرفی وب‌سایت‌های خارجی برای فریلنسرها

مشاغلی که می‌توانید به‌عنوان فریلنسر در آن‌ها کار کنید و درآمد دلاری به‌دست آورید، عبارت‌اند از:

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ، وب‌سایت و…

  • طراحی وب و اپلیکیشن
  • برنامه‌نویسی
  • ویراستاری
  • طراحی گرافیک
  • مترجمی
  • عکاسی
  • ادمین شبکه‌های اجتماعی

قبل از ثبت‌نام در وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی‌، در ابتدا باید برای خود نام برند مناسب و سرور مجازی فریلنسر راه‌اندازی کنید. برای راه‌اندازی برند فریلنسری خودتان، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا باید مهارتی داشته باشید که بتوانید آن را به مشتریان ارائه دهید.

۲. سپس پلتفرم‌های خارجی (وب‌سایت‌های فریلنسری) را پیدا کنید.

۳. درادامه، برای همه این پلتفرم‌ها نام کاربری یکسان انتخاب کنید. شما با این کار هویت برند فریلنسری خود را می‌سازید.

۴. پس‌ازآن، یکی از نمونه‌کارهای آنلاین خودتان را در هر پلتفرم قرار دهید. همچنین، می‌توانید وب‌سایتی برای نمونه‌کارهای شخصی خودتان راه‌اندازی کنید تا به‌کمک آن مهارت‌ها و استعدادهای خود را به‌نمایش بگذارید. اگر بر زبان انگلیسی شما مسلط هستید‌، وب‌سایت خودتان را برای کسب درآمد دلاری می‌توانید دوزبانه کنید.

۵. علاوه‌بر‌این، در شبکه‌های اجتماعی خودتان به زبان انگلیسی می‌توانید به‌طور مستمر و مفید فعالیت کنید.

۶. درپایان، از VPS فریلنسر برای راحتی هر‌چه‌بیشتر باید در کارهایتان استفاده کنید.

برخی از وب‌سایت‌های معروف فریلنسری عبارت‌اند از:

  • fiver.com
  • up-work.com
  • freelancer.com
  • people-per-hour
  • 99-design.com
  • guru.com
  • simply-hired.com
  • hir-able.com
  • writer access.com
خرید وی پی اس فریلنسر
فریلنسرها از کدام وب‌سایت‌های خارجی می‌توانند برای کاریابی استفاده کنند؟

راه‌اندازی سرور مجازی فریلنسر چگونه است؟

خرید VPS فریلنسر و راه‌اندازی و کانفیگ آن کار آسانی است که در‌ادامه، آن را توضیح می‌دهیم. برای راه‌اندازی سرور مجازی فریلنسر، پنج مرحله زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: نحوه ورود به سرور مجازی مخصوص فریلنسری

راه‌های مختلفی برای اتصال به وب‌سایت به‌جز استفاده از مرورگر وجود دارد. به‌عنوان مثال، از پروتکل انتقال فایل (FTP) می‌توانید استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تا فایل‌ها را روی سرور خود آپلود و دانلود و ویرایش کنید:

راه اندازی سرور مجازی فریلنسر
آموزش راه اندازی سرور مجازی فریلنسر

همان‌طور‌که گفتیم، پروتکل FTP می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما این پروتکل نمی‌تواند دستورها را به سرور بفرستد. برای این کار، باید از دسترسی Secure Shell (SSH) استفاده کنید که نوع متفاوتی از پروتکل است و دسترسی شما به سرورهای راه دور را فراهم می‌کند. هنگامی‌که از‌طریق SSH به سرور متصل شدید، دستورهای خودتان را می‌توانید به سرور صادر کنید. SSH به‌دلیل پروتکل‌های رمزگذاری و احراز هویت قوی خود نیز شهرت دارد و آن را بسیار ایمن کرده است.

هنگامی‌که برای VPS فریلنسر ثبت‌نام کردید، میزبان وب باید مجموعه‌ای از گواهی‌ها (Credentials) را در‌اختیار شما قرار دهد، ازجمله:

  • آدرس IP سرور شما
  • نام کاربری (root)
  • رمزعبور برای اکانت root شما

نکته: root یا حساب ریشه به کاربری با امتیازها و دسترسی کامل در سیستمی خاص گفته می‌شود.

هنگام راه‌اندازی سرور مجازی فریلنسر، برای ایجاد اتصال اولیه باید از root استفاده کنید. اگر از سیستم‌‌عامل مبتنی‌بر یونیکس یا لینوکس استفاده می‌کنید، مستقیماً از خط فرمان به سرور خود می‌توانید متصل شوید. بااین‌حال، اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، ابتدا باید کلاینت SSH نصب کنید.

برای این منظور، شما می‌توانید برنامه PuTTY را نصب و سپس آن را اجرا کنید. برنامه یادشده رابط کاربری ساده‌ای دارد و تصویر زیر را مشاهده می‌کنید:

خرید VPS فریلنسر
استفاده از برنامه PuTTY برای اتصال به سرور مجازی فریلنسر

در این مرحله، باید آدرس IP سرور خود را در قسمت Host Name یا IP آدرس وارد کنید و تنظیمات Port را روی مقدار پیش‌فرض ۲۲ بگذارید. ناگفته نماند که از پورت ۲۲ برای ورود امن و Secure File Transfer Protocol (SFTP) استفاده می‌شود:

آموزش کانفیگ سرور مجازی فریلنسر
واردکردن IP سرور و پورت ۲۲ برای اتصال به سرور مجازی مخصوص فریلنسر

گزینه‌ای برای انتخاب نوع اتصال مدنظر در زیر فیلد IP وجود دارد. شما باید SSH را انتخاب کنید و سپس دکمه Open را فشار دهید. درادامه، پنجره خط فرمان باز می‌شود و اعلانی برای واردکردن اطلاعات ورود به سیستم خواهید دید. root و رمزعبور مربوط به آن را مشاهده می‌کنید:

Vps برای فریلنسری
اطلاعات ورود به سیستم را در پنجره خط فرمان وارد کنید

اگر داده‌های واردشده صحیح باشند، خلاصه‌ای از جزئیات سرور خود و اعلان برای واردکردن دستورهای بیشتر را مشاهده خواهید کرد:

 سرور مجازی آمریکا ارزان برای فریلنسری
اطلاعات واردشده تایید شدند

مرحله دوم: به‌روزرسانی سرور مجازی مخصوص فریلنسری

پس از ورود به وی پی اس فریلنسر خود، پیامی را مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید آیا بسته‌ها یا به‌روزرسانی‌های امنیتی در‌دسترس هستند یا خیر:

 سرور مجازی اقتصادی مخصوص فریلنسر
آیا می‌خواهید بسته‌ها و به‌روزرسانی‌ها امنیتی را دریافت کنید؟

بسته‌ها (Packages) در‌حقیقت نرم‌افزارهایی در Unix-speak هستند. همان‌طور‌که می‌دانید، به‌روز نگه‌داشتن سرورها از‌جمله سرور مجازی Freelancer بسیار اهمیت دارد. اگر از نرم‌افزار قدیمی استفاده می‌کنید، سرور و وب‌سایت خود را در‌برابر آسیب‌پذیری‌های امنیتی باز گذاشته‌اید. علاوه‌بر‌این، ممکن است ویژگی‌های جدید یا عملکردهای بهبودیافته نرم‌افزار را از دست بدهید. به‌همین‌دلیل، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که بسته‌های سرور خود را به‌روزرسانی کنید.

برای شروع، دستور apt update را تایپ کنید و Enter را بزنید. اکنون سرور شما بررسی می‌کند که چه بسته‌هایی به ارتقا نیاز دارند. پس از اتمام کار، به‌روزشده apt را وارد کنید:

خرید آی پی ثابت مخصوص سایت فریلنسر
بسته‌های سرور مجازی فریلنسر را برای عملکرد بهتر و بهینه‌تر به‌روزرسانی کنید

بسته به تعداد به‌روزرسانی‌هایی که سرور شما باید نصب کند، این فرایند ممکن است کمی طول بکشد. هنگامی‌که تمام بسته‌های شما به‌روز شد، سرور مجازی فریلنسر خود را با استفاده از دستور reboot مجدداً راه‌اندازی کنید. سپس، پنجره خط فرمان را ببندید. یک یا دو دقیقه صبر کنید و با استفاده از PuTTY دوباره وارد شوید.

مرحله سوم: ایجاد کاربر جدید و اصلاح امتیازهای آن

هنگام راه‌اندازی و کانفیگ سرور مجازی فریلنسر، می‌توانید با کاربر root شروع به کار کنید. با‌این‌حال، حساب کاربری دیگری با امتیازهای superuser نیز می‌توانید راه‌اندازی و از آن به‌جای root استفاده کنید. دلیل این کار آن است احتمال دارد از کاری که انجام می‌دهید، مطمئن نباشید و ناخواسته به حساب root خودتان آسیب بزنید. حساب کاربری root به تمام تنظیمات سیستم شما دسترسی کامل دارد؛ بنابراین، یک دستور اشتباه می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

با واردکردن دستور زیر کاربر جدید ایجاد کنید:

adduser yournewusername

به‌جای عبارت yournewusername، می‌توانید نام کاربری دلخواهتان را جایگزین کنید. سپس، با تایپ‌کردن عبارت زیر کاربر را به گروه sudo اضافه کنید و به آن امتیازهای superuser بدهید:

# usermod -aG sudo yournewusername

شما باید رمز‌عبوری برای این حساب تنظیم کنید که در مرحله بعدی، شیوه این کار را توضیح می‌دهیم.

مرحله چهارم: فعال‌کردن احراز هویت Public Key

احراز هویت کلید عمومی (Public key) تکنیکی است که مسلماً از رمزهای عبور معمولی ایمن‌تر خواهد بود. با این رویکرد، مجموعه‌ای از کلیدهای عمومی و خصوصی را تولید می‌کنید. سرور مجازی Freelancer کلید عمومی را ذخیره و از آن برای احراز هویت کلید خصوصی استفاده می‌کند. این کلید خصوصی به‌عنوان فایل در کامپیوترتان قرار دارد و فقط شما به آن دسترسی دارید. هنگامی‌که احراز هویت کلید عمومی را تنظیم کردید، برای ورود به سیستم به کلید خصوصی و عبارت عبور نیاز دارید که امنیت را افزایش چشمگیری می‌دهد.

برای تولید کلیدهای SSH در ویندوز، برنامه PuTTYgen را اجرا کنید:

کاربرد وی پی اس فریلنسر
برای افزایش امنیت استفاده از VPS فریلنسر احراز هویت کلید عمومی را فعال کنید

شما می‌توانید از تنظیمات پیش‌فرض برای کلیدهای عمومی و خصوصی استفاده کنید؛ بنابراین، روی دکمه Generate کلیک کنید. برای منحصربه‌فردترکردن کلیدها، برنامه از شما می‌خواهد که موس خود را به اطراف حرکت دهید:

مزایای خرید سرور مجازی freelancer
از تنظیمات پیش‌فرض برای کلیدهای عمومی و خصوصی استفاده کنید

در مرحله بعد، برنامه کلید عمومی‌ای که برایتان تولید کرده است، به شما نشان می‌دهد. قبل از انجام هر کار دیگری، عبارت عبور همراه برای آن تنظیم کنید که به‌عنوان رمز‌عبور درکنار کلید عمل می‌کند:

سرور مجازی برای فریلنسری
کلید عمومی با موفقیت ایجاد شد

روی دکمه Save Private Key بزنید و فایل حاصل‌شده را در کامپیوترتان ذخیره کنید. سپس با استفاده از کاربر root، وارد سرور خود شوید و با دستور # su – yournewusername به فهرست اصلی حساب کاربری جدیدتان بروید. اکنون خط فرمان کاربر جدید را می‌توانید مشاهده کنید:

آی پی ثابت برای upwork
با خط فرمان کاربری جدیدتان وارد سرور مجازی فریلنسری شوید

پس‌از‌آن، باید دستورهایی را به‌ترتیب اجرا کنید. این دستورها به‌ترتیب زیرپوشه‌ای جدید برای کلید عمومی شما ایجاد و مجوزهای آن پوشه را محدود و کلید شما را ذخیره می‌کنند:

mkdir ~/.ssh
chmod 700 ~/.ssh
nano ~/.ssh/authorized_keys

آخرین دستور که وظیفه ذخیره کلید را برعهده دارد، ویرایشگر Nano را باز و به شما کمک می‌کند تا فایل authorized_keys را در سرور خود تغییر دهید. شما باید کلید عمومی خود را از پنجره PuTTYgen کپی و در این قسمت وارد کنید. پس از آماده‌شدن کلید، CTRL + X را فشار دهید تا ویرایشگر بسته شود و زمانی‌که از شما می‌خواهد تغییرات فایل را تأیید کنید، کلید Y را فشار دهید. سپس، دو دستور زیر را تایپ کنید:

chmod 600 ~/.ssh/authorized_key
exit

دستورهای بالا مجوزهای فایلی که به‌تازگی ویرایش کرده‌اید، تغییر می‌دهند و سپس شما را به کاربر root باز می‌گرداند. در مرحله بعد، برنامه PuTTY را برای استفاده از کلید خصوصی خود هنگام اتصال به سرور باید پیکربندی کنید تا بتواند شما را بشناسد. برای انجام این کار، به صفحه اصلی برنامه برگردید و به بخش Connection › SSH › Auth بروید. در قسمت Auth، فیلدی به نام فایل کلید خصوصی برای احراز هویت پیدا خواهید کرد:

خرید سرور مجازی برای فریلنسری
برنامه PuTTY را برای استفاده از کلید خصوصی پیکربندی کنید

روی دکمه Browse کلیک کنید و سپس فایل کلید خصوصی که در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اید، پیدا و انتخاب کنید. در‌نهایت، باید به سرور مجازی مخصوص فریلنسری خود بگویید روش پیش‌فرض احراز هویت را که فقط با رمز‌عبور انجام می‌شد، برای کاربر جدیدی غیرفعال کند که به‌تازگی ایجاد کرده‌اید. برای انجام این کار، به‌عنوان کاربر جدید از‌طریق SSH وارد سرور خود شوید و این دستور را اجرا کنید:

sudo nano /etc/ssh/sshd_config

با این کار فایل sshd_config با استفاده از ویرایشگر نانو باز می‌شود. به‌دنبال خطی بگردید که عبارت PasswordAuthentication در آن قرار دارد و علامت # را قبل از آن حذف کنید. سپس، مقدار آن را از yes به no تغییر دهید:

PasswordAuthentication no

تغییرات را در فایل ذخیره و سرور خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. برای ورود مجدد به وی پی اس فریلنسر خود، تنها می‌توانید از کلید خصوصی و عبارت عبور خود استفاده کنید.

مرحله پنجم: تنظیم فایروال برای سرور مجازی فریلنسر خود

برای ایمن نگه‌داشتن وی پی اس فریلنسر، باید فایروالی برای آن فعال کنید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از برنامه iptables انجام دهید که به شما امکان می‌دهد قوانینی تنظیم کنید که ترافیک سرور را محدود کند. شما به‌کمک برنامه Iptables، می‌توانید پورت‌هایی را محدود کنید که ترافیک برای دسترسی به سرور شما فعال می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از حمله‌های مخرب در مسیر آن‌ها متوقف شوند.

سرور مجازی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ برای خرید سرور مجازی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

مزایای استفاده از VPS فریلنسر

استفاده از سرور مجازی فریلنسر مزایای زیادی به‌همراه دارد که در‌ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. دورزدن محدودیت‌ها

همان‌طور‌که پیش‌ازاین اشاره کردیم، به‌کمک سرور مجازی فریلنسر به‌راحتی می‌توانید ممنوعیت IP ایران را برطرف و به درآمد دلاری یا یورویی دست پیدا کنید. سرور مجازی‌ای که می‌خرید، در کشور دیگری به‌‌جز ایران واقع شده است و بدون هیچ مشکلی می‌توانید به کارتان ادامه می‌دهید. توجه کنید، سرور مجازی ایران برای فعالیت در وب‌سایت‌های خارجی گزینه‌ مناسبی نیست. چراکه فعالیت شما با IP ایرانی خواهد بود که محدودیت‌هایی را به‌همراه دارد.

۲. دردسترس‌بودن

سرور مجازی فریلنسر در ۹۹درصد مواقع دردسترس است و می‌توان گفت با استفاده از آن قطعی کمی را تجربه می‌کنید. اختلال در این نوع از سرورهای مجازی بسیار کم است و اگر سرور دچار مشکل شود، متخصصان مشکل را سریعاً برطرف خواهند کرد. اطلاعات شما در سرورهای مجازی روی چند سرور دیگر نیز ذخیره می‌شود؛ بنابراین، اگر سرور شما دچار مشکل شود و از کار بیفتد، به داده‌هایتان از‌طریق سرور دیگری می‌توانید دسترسی داشته باشید.

۳. سرعت و امنیت سرور مجازی فریلنسر

شما به‌عنوان فریلنسر باید از امنیت داده‌های مشتریانتان در سرور مجازی که خرید‌ه‌اید و نیز سرعت کار با این سرور، مطمئن شوید. سرور مجازی مخصوص فریلنسری به شما اطمینان می‌دهد که اطلاعات بین شما و مشتریانتان کاملاً رمزنگاری‌ و با امنیت فراوانی منتقل خواهد شد. علاوه‌بر‌این، سرعت ارائه خدمات و استفاده از این سرور مجازی به اینترنت شما ربطی ندارد و با بیشترین سرعت ممکن می‌توانید از آن استفاده کنید.

از دیگر مزایای استفاده از سرور مجازی Freelancer می‌توان به دسترسی و کنترل کامل روی سرور اشاره کرد؛ به‌طوری‌که برنامه‌های مورد‌نیازتان را می‌توانید نصب یا آن‌ها را حذف کنید. علاوه‌بر‌این، به داده‌های حساس دسترسی کنترل‌شده دسترسی دارید و می‌توانید آن‌ها را ایمن نگه دارید.

برای آشنایی با ۱۰ کاربرد سرور مجازی و دلایل استفاده از آن مقاله زیر را بخوانید.

کاربرد سرور مجازی چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره سرور مجازی فریلنسر، مزایای استفاده، نحوه راه‌اندازی و پیکربندی آن به‌طور‌مفصل صحبت کردیم. افزون‌بر‌این، چند نمونه از وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی را معرفی کردیم که به‌عنوان فریلنسر می‌توانید در آن حساب کاربری بسازید و فعالیت کنید.

برای خرید سرور مجازی Freelancer، باید به شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرور و هاست مطمئنی مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات وب‌سایت پارس پک است. پارس پک با چندین سال تجربه و بهره‌مندی از نیروهای مجرب‌ آماده خدمت‌رسانی به شما هم‌وطنان عزیز خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر از تعرفه‌ها و انواع خدمات این شرکت، به وب‌سایت پارس پک به نشانی parspack.com مراجعه کنید.

سرور مجازی فریلنسر همان‌گونه که از نامش مشخص است، برای مشاغل فریلنسری و به‌منظور دورزدن محدودیت‌های IP ایران استفاده می‌شود. اگر شما نیز به فعالیت در وب‌سایت‌های فریلنسری خارجی و درآمد دلاری از این راه علاقه‌مندید، قطعاً به سرور مجازی فریلنسر برای کارکردن بدون دردسر و با امنیت و سرعت چشمگیر نیاز خواهید داشت.

سؤالات متداول

۱. چگونه می‌توانم به‌صورت فریلنسر در وب‌سایت‌های خارجی کار کنم؟

برای شروع به کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اهداف کسب‌وکار خود را مشخص کنید.
  • مشتریان هدف را شناسایی کنید.
  • نرخ فریلنسری خود را تعیین کنید.
  • پلتفرم‌های خارجی را بشناسید.
  • وب‌سایتی برای به‌نمایش‌گذاشتن نمونه‌کارهایتان طراحی کنید.
  • سرور مجازی فریلنسر تهیه کنید.
  • در شبکه‌های اجتماعی فعالانه حضور پیدا کنید.

۲. برای فریلنسری به چه مهارت‌هایی نیاز دارم؟

علاوه‌بر مهارت‌ها و توانایی‌هایی که به‌واسطه آن درآمد کسب می‌کنید، به‌عنوان فریلنسر باید از مهارت‌های ارتباطی، حل مسئله، به‌کارگیری ابتکار و فناوری اطلاعات برخوردار باشید. با داشتن توانایی استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات، می‌توانید مشغول راه‌اندازی سرور مجازی فریلنسر خود شوید.

منابع:medium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.