آموزش رفع خطای کد کنترلی وردپرس در ۵ دقیقه

آموزش رفع خطای کد کنترلی وردپرس
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
شنبه 21 مرداد 1402
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۸۸۰ بازدید

خطای کد کنترلی وردپرس یکی از آن خطاهای وردپرسی است که به محض اقدام برای به‌روزرسانی وردپرس یا نصب افزونه ظاهر شده و کارتان را متوقف می‌کند. این خطا حکایت از آن دارد که وردپرس نتوانسته فایل موردنظر را روی دایرکتوری ریشه قرار دهد؛ درنتیجه تا زمانی که با این پیغام روبه‌رو هستید، نه‌تنها امکان به‌روزرسانی و نصب افزونه‌‌ای را ندارید، بلکه در ارتقاء وردپرس به نسخه بالاتر نیز به مشکل خواهید خورد. خبر خوب اینکه شما به‌راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در این مقاله از آموزش وردپرس بلاگ پارس پک، می‌خواهیم شما را با شش گام ساده برای رفع ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing Archive File آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی خطای کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد

خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE معمولاً هنگام نصب یا به‌روزرسانی افزونه ظاهر می‌شود. درصورتی‌که قصد دارید افزونه‌ای را نصب یا به‌روزرسانی کنید، یا حتی زمانی‌که قصد آپدیت هسته وردپرس را دارید، وردپرس سعی می‌کند فایل افزونه یا هسته را در جایی بنویسد. برای این کار از دایرکتوری موقت استفاده می‌کند.

اگر وردپرس به هر دلیلی نتواند فایل‌ها را در دایرکتوری موقت بنویسد، با پیغام «خطای کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد» روبه‌رو خواهید شد. به بیانی ساده‌تر، با بروز خطای کد کنترلی وردپرس، به شما می‌گوید پوشه Temp یا مقصدی که به‌روزرسانی‌ها در آن انجام می‌شود، برای اجرای فایل وجود ندارد.

جای نگرانی نیست! شما به‌راحتی در چند گام ساده می‌توانید نسبت به رفع ارور کد کنترلی وردپرس اقدام کنید. اکنون که علت بروز «خطای دریافت انجام نشد – عدم همخوانی کد کنترلی پرونده وردپرس» را دریافتیم، در ادامه قصد داریم راه‌های رفع آن را بررسی کنیم.

 خطای کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد
آموزش رفع خطای کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد

یک وب‌سایت پایدار و پرسرعت علاوه‌بر رشد کسب‌‌وکار شما، تجربه کاربری خوبی برای کاربران سایت رقم می‌زند. به‌روزرسانی افزونه، قالب یا وردپرس به بهبود عملکرد سایت‌های وردپرسی کمک می‌کند. اگر هنگام به‌روزرسانی با پیغام «خطای کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد» روبه‌رو شدید، جای نگرانی نیست. به‌راحتی می‌توانید خودتان وارد عمل شده و نسبت به رفع خطای کد کنترلی وردپرس اقدام کنید. 

راهکار اول: یک دایرکتوری موقت جدید ایجاد کنید

در اولین راهکار برای رفع خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing Archive File، باید تغییراتی در کدنویسی wp-config.php ایجاد کنید.

در بخش قبل، دانستیم دلیل بروز ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing Archive File، نبودن پوشه Temp است. پس در مرحله اول نیاز است یک پوشه Temp تعریف کنید. بسیار خب، خودتان را برای گام‌های رفع خطای کد کنترلی وردپرس آماده کنید.

خرید هاست وردپرس

گام اول: وارد کنترل پنل میزبانی خود شوید

از طریق FTP یا کنترل پنل میزبانی وارد هاست خود شوید تا به فایل‌های سایت دسترسی پیدا کنید.

گام دوم: به پوشه public_html بروید

در هر دو نوع کنترل پنل سی‌پنل و دایرکت ادمین، پس از ورود به پنل، روی File Manager کلیک کرده و در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، روی public_html بزنید.

رفع خطای کد کنترلی وردپرس
گزینه public_html را انتخاب کنید

اگر از سی‌پنل استفاده می‌کنید و یک دامنه در کنترل پنل خود تعریف کردید، احتمالاً پوشه‌ای با نام دامنه در مسیر دایرکتوری ریشه مشاهده کنید.

خطای دریافت انجام نشد – عدم همخوانی کد کنترلی پرونده وردپرس
در سی‌پنل پوشه‌ای با نام دامنه در مسیر دایرکتوری ریشه نمایش داده می‌شود

گام سوم: دایرکتوری WP-Content را باز و پوشه Temp را ایجاد کنید

در سومین گام از گام‌های رفع خطای کنترلی وردپرس، فایل WP-Content را باز کنید. در اینجا می‌خواهیم یک پوشه به نام Temp ایجاد کنیم. برای این کار، روی عبارت +Folder در نوار بالا کلیک کنید. نام پوشه را انتخاب و سپس روی Create New Folder بزنید.

ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file
در دایرکتوری WP-Content پوشه Temp را ایجاد کنید

گام چهارم: مجوز دسترسی به پوشه Temp را تغییر دهید

روی پوشه‌ای که در مرحله قبل ساختید، کلیک راست کنید. پس از انتخاب گزینه Change Permission، پنجره‌‌ای برایتان باز خواهد شد. تیک تمام گزینه‌ها را بزنید تا مقدار permission، عدد ۷۵۵ را به شما نشان دهد. به‌این‌ترتیب، به فایل مجوز نوشتن خواهید داد.

رفع ارور کد کنترلی وردپرس
مجوز دسترسی به پوشه Temp را تغییر دهید

گام پنجم: پوشه wp-config.php را ویرایش کنید

در پنجمین گام از روش رفع خطای کد کنترلی وردپرس، از پوشه WP-Content خارج شده و این بار پوشه wp-config.php که در آن وردپرس را نصب کرده‌اید، پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و Edit را بزنید.

عدم همخوانی کد کنترلی پرونده وردپرس
پوشه wp-config.php را ویرایش کنید

گام ششم: کد موجود را تغییر دهید

در ششمین گام از رفع خطای کنترلی وردپرس، پس از کلیک روی گزینه Edit در گام قبل، به سمت پایین اسکرول کرده و کد زیر را پیدا کنید:

“if ( !defined(‘ABSPATH’) ) define(‘ABSPATH’, dirname(__FILE__) . ‘/’);”

در زیر این کد، باتوجه به اسم پوشه‌ای که ساختید (Temp)، کد زیر را اضافه کنید:

"define('WP_TEMP_DIR', ABSPATH . 'wp-content/temp');"
خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE
باتوجه‌به پوشه ایجادشده کد موجود را تغییر دهید

پس از ذخیره کد بالا، احتمالاً مشکل برطرف شده است. یک افزونه جدید نصب یا به‌روزرسانی کرده تا لذت به‌روزرسانی یا نصب افزونه بدون هیچ‌گونه عدم همخوانی کد کنترلی پرونده وردپرس را تجربه کنید. اگر هنوز مشکل برطرف نشده بود، راه‌های زیر را برای رفع خطای کد کنترلی وردپرس امتحان کنید.

راهکارهای رفع خطای «یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است» را در مقاله زیر بخوانید.

رفع خطای «یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است»

راهکار دوم: فضای ذخیره‌سازی دیسک را بررسی کنید

در برخی مواقع، بروز خطای کد کنترلی وردپرس هنگام به‌روزرسانی افزونه، قالب یا وردپرس به‌علت کافی نبودن فضای دیسک است. در این مورد، فضای ذخیره‌سازی هاست خود را بررسی کنید. برای این کار به پوشه Disk Usage رفته و وضعیت فایل‌ها را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم به جای اقدام برای حذف فایل‌هایی که به‌نظرتان غیرضروری است، از طریق تیکت به پشتیبانی هاست درخواست خود را برای افزایش فضای دیسک را اعلام کنید.

رفع خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file
فضای ذخیره‌سازی سرویس میزبانی خود را بررسی کنید

راهکار سوم: نسخه PHP را به‌روز کنید

از طریق حساب میزبانی خود بررسی کنید آیا از آخرین نسخه PHP استفاده می‌کند یا خیر. در واقع، نسخه‌ای از PHP را لازم دارید که از نصب وردپرس، قالب و افزونه‌های شما پشتیبانی کند. نسخه ۸.۲ آخرین نسخه php بوده که در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شده است. برای بررسی نسخه PHP در وردپرس روال زیر را طی کنید:

مرحله اول: از بخش ابزارها روی گزینه سلامت سایت کلیک کنید.

رفع ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing archive file
از بخش ابزارها روی گزینه سلامت سایت کلیک کنید

مرحله دوم: در پنجره‌ اطلاعات سرور وارد تب «اطلاعات» شوید.

خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد
در پنجره‌ اطلاعات سرور وارد تب اطلاعات شوید

مرحله سوم: روی گزینه «سرور» کلیک کنید.

چگونه خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE را رفع کنیم؟
روی گزینه سرور کلیک کنید

مرحله چهارم: نسخه PHP سایت را مشاهده کنید.

رفع ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE
سخه PHP سایت را مشاهده خواهید کرد

در اینجا نسخه PHP ما مقدار ۷.۴ است که نیاز به به‌روزرسانی دارد، برای بررسی رفع مشکل می‌توانید موقتا نسخه PHP را به نسخه‌های بالاتر افزایش دهید. در صورت بروز مشکل مجدد به نسخه  قبل بازگردید.

شش راهکار ساده و کاربردی برای رفع خطای Too Many Redirects را در مقاله زیر بخوانید.

رفع ارور Too Many Redirects

جمع‌بندی

خطای کد کنترلی وردپرس از آن دسته خطاهای وردپرسی است که هنگام نصب افزونه یا به‌روزرسانی وردپرس جلوی مسیرتان سبز شده و شما را از ادامه کار متوقف می‌کند. در این مقاله، نحوه رفع خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE را به‌صورت گام‌به‌گام بررسی کردیم. درصورتی‌که با انجام اقدامات بالا، همچنان هنگام به‌روزرسانی افزونه یا قالب با «خطای دریافت انجام نشد – عدم همخوانی کد کنترلی پرونده وردپرس» روبه‌رو شدید، زیر همین مقاله می‌توانید سوالتان را بنویسید تا کارشناسان پارس پک شما را راهنمایی کنند.

یک خبر مهم

درصورتی‌که با انجام تمام مراحل ذکرشده در این مقاله، بازهم با مشکل و خطای عدم همخوانی کد کنترلی پرونده وردپرس مواجه شدید؛ می‌توانید با دریافت بسته‌های تقویتی وردپرس پارس‌پک، با متخصصان وردپرس در ارتباط باشید. کارشناسان حرفه‌ای ما، ۲۴ ساعته برای حل مشکلات، در کنار شما هستند.

هاست وردپرس پارس‌پک نیز قابلیت پشتیبان‌گیری از پیش تعیین‌شده دارد و به شما امکان ذخیره بک‌آپ‌هایتان را نیز می‌دهد. بدین ترتیب با پشتیبان‌گیری مناسب و مداوم دیگر نگران خطاها و ایرادات سایت خود نباشید.

پارس‌پک نه‌تنها مشکلات شما را رفع می‌کند بلکه از اطلاعاتتان نیز حفاظت و نگهداری می‌کند. پارس‌پک، اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران، انواع پلن‌های متنوعی از هاست وردپرس مناسب نیازهای شما ارائه می‌دهد. برای آشنایی با هاست حرفه‌ای وردپرس به وب‌سایت ما سر بزنید.

سؤالات متداول

 ۱. چرا باوجودی‌که دایرکتوری جدید ساختم، هنوز با خطای کد کنترلی وردپرس روبه‌رو می‌شوم؟

در این‌صورت، نیاز است فضای ذخیره هاست را بررسی کنید. همچنین ممکن است افزونه موردنظر با افزونه‌های فعال دیگر دچار اختلال شده باشد.

۲. چرا باید دسترسی ۷۷۷ به پوشه Temp بدهیم؟

دسترسی ۷۷۷ در دایرکتوری روت باعث می‌شود که هر فایل که در پوشه ذخیره می‌شود امکان خواندن، نوشتن و اجرا به کاربر دهد.

 ۳. چرا با خطای PCLZIP_ERR_MISSING_FILE روبه‌رو شدم؟

ارور PCLZIP_ERR_MISSING_FILE (-4) : Missing Archive File ناشی از آن است که وردپرس، نمی‌تواند فایلی که قصد دارید آن را به‌روزرسانی یا نصب کنید، روی دایرکتوری ریشه قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم