۵ راهکار اساسی برای استفاده از ChatGPT در وردپرس

آموزش استفاده از ChatGPT در وردپرس
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
جمعه 12 خرداد 1402
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۹۰۶ بازدید

استفاده از ChatGPT در وردپرس به شما کمک می‌کند وب‌سایت وردپرسی‌تان را با تولید محتوا و سئوی رایگان  توسعه دهید. این روزها درباره هوش مصنوعی و فرزند تازه‌متولد‌شده آن، ChatGPT و سازنده آن، OpenAI، خبرهای بسیار زیادی می‌شنویم. ChatGPT مخفف عبارت Generative Pre-trained Transformer و درواقع، نوعی مدل متنی از‌پیش‌آموزش‌داده‌شده است؛ با‌این‌حال، این ابزار می‌تواند اطلاعات جدید را نیز یاد بگیرد. هر ابزار فناورانه جدید معمولاً با هدف خدمت به بشر طراحی می‌شود. درباره OpenAI نیز چنین ادعایی صدق می‌کند. باوجوداین، مسئله این است که چگونه می‌توانیم از این ابزار در رشد کسب‌وکار خود استفاده کنیم. در این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم نحوه استفاده از چت جی پی تی در وردپرس را به شما آموزش دهیم؛ تا پایان با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای کوتاه درباره OpenAI

گاهی اوقات واژه‌های OpenAI و ChatGPT به‌جای یکدیگر هم به‌کار می‌روند؛ اما این دو یکی نیستند. OpenAI لابراتواری تحقیقاتی است و متخصصان این لابراتوار مفاهیم ChatGPT و یادگیری عمیق و مدل تولید تصویر DALL-E-2 را پیاده‌سازی کرده‌اند.

در‌واقع، OpenAI از تیمی بسیار متخصص تشکیل شده است که توانسته ابزار ChatGPT را تولید کند و حالا از این ابزار می‌توانید در ساده‌سازی گردش کار خود و در‌نتیجه صرفه‌جویی در زمان استفاده کنید. این ابزار می‌تواند خبرنامه‌های ایمیلی را برای شما ارسال کند، ایده‌هایی برای پست وبلاگ پیشنهاد دهد، کلمات کلیدی را برای بهبود سئو وب‌سایتتان تحقیق کند، گردش کار شما را به‌طورخودکار برایتان انجام دهد و… .

برای بهبود گردش کارِ وب‌سایت وردپرسی خود با استفاده از هوش مصنوعی، ابتدا باید حساب کاربری در OpenAI بسازید. ثبت‌نام در این وب‌سایت برای ایرانیان محدودیت دارد؛ اما به‌طور‌کلی رایگان است. تنها چیزی که برای ثبت‌نام نیاز دارید، ایمیل و رمز‌عبور به‌همراه شماره تلفن‌همراه است.

حال این سؤال مطرح می‌شود که با استفاده از OpenAI چه کارهایی در وب‌سایت وردپرسی می‌توان انجام داد؟ در‌ادامه، پنج روش را برای استفاده از ChatGPT در وردپرس به شما معرفی خواهیم کرد که این ابزار می‌تواند وب‌سایت وردپرسی را با تحول اساسی روبه‌رو کند.

ChatGPT چیست و چرا به‌عنوان بهترین ابزار چت هوش مصنوعی محبوب شده است؟ در مقاله زیر بخوانید.

ChatGPT چیست؟

پنج راهکار برای استفاده از ChatGPT در وردپرس

قبل از ارائه راهکارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از ChatGPT برای بهبود وب‌سایت‌ وردپرسی خود استفاده کنید، باید بدانید که اگر‌چه ChatGPT ابزاری رایگان است، افزونه‌هایی که از این ابزار استفاده می‌کنند تا کار خاصی را برایتان انجام دهند، معمولاً رایگان نیستند.

۱. ایجاد عناوین و متا دیسکریپشن با استفاده از افزونه AIOSEO

افزونه AIOSEO (مخفف All in One SEO) را می‌توان یکی از افزونه‌های کارآمد برای بهبود سئو وب‌سایت دانست که در نسخه جدیدش، با هوش مصنوعی تقویت شده است. پس از افزودن کلمات کلیدی مدنظرتان به پست‌های وبلاگ، می‌توانید به AIOSEO و OpenAI اجازه دهید تا محتوای شما را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنند.

برای این منظور، ابتدا باید پلاگین AIOSEO را روی وب‌سایتتان نصب کنید. بعد‌از‌آن، در قسمت ویرایشگر پست می‌توانید تنظیمات OpenAI را به‌گونه‌ای انجام دهید که تنها با فشردن یک دکمه، عناوین و متا دیسکریپشن‌هایی را تولید کند که به‌طور‌کامل با محتوای شما مطابقت دارد. برای این منظور به قسمت AIOSEO Setting در پایین صفحه بروید و کادر «Post Title» را بیابید:

 نحوه استفاده از چت جی پی تی در وردپرس

استفاده از پلاگین AIOSEO برای ایجاد عنوان و متا دیسکرپیشن

سپس، روی آیکون ربات کلیک کنید. در‌صورتی‌که نشانگر ماوس خود را روی این آیکون نگه دارید، می‌توانید عبارت Use AI Generator را مشاهده کنید. این موضوع در تصویر بالا نیز نشان داده شده است. بعد از کلیک روی این آیکون، می‌توانید پنج عنوان پست پیشنهادی را مشاهده کنید. با کلیک روی علامت + هر‌یک از عناوینی که بیشتر می‌پسندید، در عنوان پست خود جای‌گذاری کنید:

آموزش تولید محتوا با chatgpt

۵ عنوان پیشنهادی توسط هوش مصنوعی 

اگر هم هیچ‌یک از عناوین را نمی‌پسندید، روی گزینه Generate New Titles کلیک کنید تا عناوین پیشنهادی جدید برایتان به‌نمایش درآید. حالا با کلیک روی آیکون Meta Description، همان فرایندها را این‌ بار برای توضیحات متا تکرار کنید. AIOSEO این‌ بار عبارات پیشنهادی برای متا دیسکریپشن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

۲. ایجاد Ad Copy و توضیحات محصول

می‌دانیم که GPT-3 ابزاری بسیار مفید برای سئو وب‌سایت است؛ بنابراین، اصلاً عجیب نیست که این ابزار بتواند تا حد زیادی نیازهای سئو وب‌سایتتان را برطرف کند. شما می‌توانید از OpenAI برای ایجاد متن تبلیغاتی کوتاه و مؤثری استفاده کنید که با نام کالا یا توضیحات نوشته‌شده برای آن در WooCommerce مطابقت دارد. استفاده از چت جی پی تی در وردپرس برای نوشتن توضیحات محصولات کاربرپسند و تخصصی بسیار رایج است و توضیحات کاربردی را ارائه می‌دهد.

به‌عنوان نمونه، در آزمایشی از ChatGPT خواستم تا نیاز به کفش‌های مخصوص دویدن را با استفاده از الگوریتم Problem-Agitate-Solve توصیف کند. این الگوریتم یکی از شیوه‌های بسیار متداول در بازاریابی است. در این الگوریتم، شما ابتدا فرد را با مشکلی آشنا می‌کنید که از آن اطلاع دارد یا ندارد. سپس در گام دوم که تحریک نام دارد، بیشتر به این مشکل می‌پردازید. وقتی فرد دقیقاً متوجه شد که حل این مشکل چقدر می‌تواند بر زندگی‌اش اثر بگذارد، حالا وقت گام سوم و ارائه راه‌حل است. در این‌ صورت، احتمال فروش محصول یا خدمات شما چند برابر خواهد شد. حالا پاسخ ChatGPT برای این مسئله را ببینید:

تولید محتوای متنی با چت جی پی تی

نوشتن توضیحات محصول با چت جی پی تی

حتی اگر اعلام کنید که پاسخ داده‌شده برایتان کاربرد ندارد، ChatGPT مجدداً پاسخ دیگری برای شما ارسال خواهد کرد. همچنین، می‌توانید تعداد کلمات به‌کارگرفته‌شده در متن را محدود کنید.

۳. ایده‌یابی برای پست‌های وبلاگ

ایده‌یابی برای تولید محتوای وبلاگ وب‌سایت برای بسیاری از افراد کار مشکلی است. خوشبختانه OpenAI در این زمینه هم می‌تواند به شما کمک کند. اگر‌چه می‌توانید به‌طورمستقیم از ChatGPT بخواهید تا به شما در ایده‌یابی پست‌های وبلاگ کمک کند، گزینه بهتر انتخاب افزونه‌هایی است که از OpenAI استفاده و با نصب روی وب‌سایت، به شما در این زمینه کمک می‌کنند. پلاگین Uncanny Automator یکی از افزونه‌های مفیدی است که برای اتوماسیون وردپرس طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد تا OpenAI را به وب‌سایت وردپرسی خود متصل کنید.

هر آنچه باید درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس به زبان ساده بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

وردپرس چیست؟

۴. شناسایی و آنالیز احساسات

تا لحظه انتشار این مطلب، هوش مصنوعی هنوز احساسات ندارد؛ اما می‌تواند احساساتتان را تشخیص دهد. شما می‌توانید از OpenAI برای آنالیز احساسات مشتریان خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال، از ChatGPT خواستیم تا چند نمونه از کامنت‌های مشتریان را که روی وب‌سایت منتشر کرده بودند، به سه دسته «مثبت» و «منفی» و «خنثی» دسته‌بندی کند. پاسخ ChatGPT را ببینید:

نحوه استفاده از چت جی پی تی بدون ثبت نام

استفاده از ChatGPT در وردپرس برای آنالیز احساسات مشتریان 

در‌صورتی‌که فرم‌های تماس شما به افزونه Help Desk متصل باشد، اولویت پاسخ‌دهی به پیام‌ها را می‌توانید براساس فوریت آن‌ها تعیین کنید. همچنین، با استفاده از OpenAI می‌توانید نظرات مثبت ثبت‌شده در وب‌سایتتان را به‌طورخودکار تأیید و نظرات منفی را به‌صورت ویژه‌تری بازبینی کنید و برای رفع آن‌ها، در ساختار کسب‌وکارتان اقداماتی انجام دهید. تمامی این کارها باعث خواهد شد تا مشتریان نظر بهتری درباره شما و برندتان داشته باشند.

۵. نوشتن پیش‌نویس برای ایمیل‌های تجاری

همه ما می‌دانیم که ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای قدیمی و البته قدرتمند در بازاریابی دیجیتالی است. نوشتن ایمیل براساس اصول دیجیتال مارکتینگ همیشه کاری زمان‌بر بوده است؛ البته تا پیش از اینکه پای OpenAI به این صنعت باز شود!

تفاوتی ندارد که می‌خواهید ایمیل داخلی برای کارمندان خود بفرستید یا به ایمیل ارسالی کاربر پاسخ دهید یا حتی ایمیل تجاری درباره یکی از محصولاتتان برای مشتریان بفرستید؛ زیرا OpenAI می‌تواند پیش‌نویس ایمیل‌هایتان را در مدت کوتاهی ایجاد کند. پس‌از‌‌آن، فقط کافی است که اصلاحات مختصری در متن‌های نوشته‌شده انجام دهید.

برای مثال برای استفاده از ChatGPT در وردپرس و نوشتن ایمیل‌های تجاری حرفه‌ای، من از چت جی پی تی خواستم تا متن ایمیلی ۳۰۰کلمه‌ای برای فروش تی‌شرت کتان برایم بنویسد. بااین‌حال، وقتی ChatGPT از من درباره جنسیت و سن و سبک دلخواه مشتری‌ام پرسید، کاملاً متوجه شدم که با ابزاری کاملاً حرفه‌ای سر‌و‌کار دارم. متن گفت‌وگوی من و ChatGPT را در تصویر زیر بخوانید:

استفاده ChatGPT برای نوشتن ایمیل

نوشتن ایمیل تجاری با چت جی پی تی

هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان

آموزش استفاده ChatGPT برای نوشتن ایمیل

جمع‌بندی

استفاده از ChatGPT در وردپرس کار سخت‌و پیچیده‌ای نیست و همه افراد می‌توانند با روش صحیح سوال پرسیدن، از این ربات چت هوش مصنوعی برای بهبود وب‌سایت‌هایشان استفاده کنند. اگر شما هم به فناوری‌های نوین علاقه‌مندید، حتماً تاکنون حداقل یک بار نام ChatGPT یا OpenAI را شنیده‌اید. این ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی در‌واقع مدلی متن‌محور است که می‌تواند در زمینه‌های بسیاری به شما کمک کند. در این مطلب از آموزش وردپرس، راهکارهای جذابی برای استفاده از چت جی پی تی در وردپرس ارائه کرده‌ایم تا بتوانید از ChatGPT برای وب‌سایت وردپرسی و در‌نتیجه رونق بیشتر کسب‌وکارتان استفاده کنید.

سؤالات متداول

۱. آیا می‌توان از ChatGPT برای وب‌سایت‌های وردپرسی استفاده کرد؟

بله، افزونه‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از ChatGPT کار می‌کنند و خدمات مختلفی به شما ارائه می‌دهند.

۲. آیا می‌توان از ChatGPT برای تولید محتوا استفاده کرد؟

بله، ChatGPT این قابلیت را دارد که مقاله‌های وبلاگ یا قسمت‌های دیگر وب‌سایتتان را بنویسد.

۳. ChatGPT چطور می‌تواند در بهبود سئو وب‌سایت‌های وردپرسی به ما کمک کند؟

در اغلب مواقع، افزونه‌هایی مثل AIOSEO که متا دیسکریپشن و عناوین و کلمات کلیدی مقاله‌ها را پیشنهاد می‌دهد، برای نوشتن محتواهای متنی ایده‌یابی می‌کند و…، می‌توانند موجب بهبود سئو وب‌سایت شوند.

۴. آیا استفاده از ChatGPT برای وب‌سایت‌های وردپرسی رایگان است؟

ChatGPT ابزاری رایگان است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. با‌این‌حال، افزونه‌هایی که از این ابزار برای کارهای مختلف استفاده می‌کنند، معمولاً رایگان نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم