دامنه co کلمبیا

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
چهارشنبه 20 مهر 1390
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۸۴۹ بازدید

دامنه co یک دامنه بسیار معروف در دنیا است که توسط CO Internet S.A.S اداره می شود، این دامنه از تاریخ 10 ژوئیه سال 2010 به رسمیت شناخته شده است و در حال حاضر افراد برای ثبت نام در آن هیچ گونه محدودیتی ندارند به طوری که هر فرد و یا هر نهادی در کل دنیا میتواند اقدام به ثبت این دامنه کند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص دامنه .co صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

دامنه co چیست؟

دامنه .co در واقع دامنه سطح بالای کد اینترنت کشور است که به اختصار ccTLD که مخفف country code top-level domain است نیز نامیده می شود و مختص کشور کلمبیا است ولی با این حال هیچ محدودیتی برای ثبت این دامنه در سطح دوم آن برای مردم کل دنیا وجود ندارد و در حال حاضر به صورت بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما یک بانکدار هستید، یک کسب و کار کوچک دارید و یا هر شغل دیگری که نیاز به یک وب سایت دارید دامنه .co می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. دامنه .co به شما کمک می کند تا نام‌هایی که در سایر دامنه‌ها اشباع شده‌ اند را برای وب سایت خود انتخاب کنید، این موضوع می تواند برای انتخاب نام دامنه کوتاه‌تر برای برندهای مختلف بسیار مفید باشد، در واقع این دامنه به شما کمک می‌کند تا نام دامنه خود را به شکلی کوتاه، حرفه‌ای و به یاد ماندنی انتخاب کنید تا بتوانید با سایر کسب و کارها رقابت کنید.

اگر به‌دنبال جایگزینی ساده و کوتاه برای دامنه com. هستید، می‌توانید از دامنه co. متعلق به کشور کلمبیا استفاده کنید. فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما مرتبط با کلمبیا باشد یا خیر. امکان استفاده از این دامین برای کاربردهای مختلف از وب‌سایت‌های شخصی گرفته تا تجاری و سازمانی فراهم است.

انواع دامنه co

کاربرد پیشوند
تجاری com.co
سازمانها org.co
آموزشی edu.co
دولت gov.co
زیرساخت شبکه net.co
نظامی mil.co
شخص خصوصی nom.co
سازمان های مردم نهاد ngo.co
اطلاعات inf.co

مروری بر تاریخچه دامنه co

در 24 دسامبر سال 1991 دامنه‌های سطح بالای .co توسط نمایندگان IANA به کشور کلمبیا واگذار شد و بعد از آن نیز به دانشگاه de los Andes اختصاص داده شد. در سال 2001 این دانشگاه شروع به بازاریابی برای دامنه .co کرد تا بتواند آن را به عنوان جایگزینی برای دامنه‌های سطح بالای دنیا معرفی کند. دولت کلمبیا به این کار اعتراضاتی داشت و ادعا داشت که از آنجایی که این دانشگاه یک نهاد خصوصی است نمی‌تواند نظارتی بر روی TLD داشته باشد ولی با این حال وزیر ارتباطات این کشور Angela Montoya Holguín به این دانشگاه دستور داد که کار خود را ادامه دهد و بنابراین این دانشگاه تصمیم گرفت که یک پیمانکار برای بازاریابی این دامنه استخدام کند.

در سال 2006 وزارت ارتباطات کشور کلمبیا قانون 1065 را تصویب کرد که طی آن این وزارت یک پروسه مشاوره عمومی را با شرکت کنندگان محلی و بین المللی، از جمله اعضای ICANN و با هدف تعیین آینده دامنه .co آغاز کرد. در نتیجه این پروسه با قطعنامه 001652 که در سال 2008 تصویب شد وزارت ارتباطات این کشور سیاست‌های جدیدی را تصویب کرد که در واقع سیاست‌های قانون گذاری برای اداره TLD دامنه .co بودند، تمامی این موارد در نهایت منجر به ایجاد یک شورای نظارت و سیاست گذاری برای این دامنه در ماه فوریه سال 2010 شد.

صاحب CO Internet SAS
وب سایت ریجستری http://www.go.co
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر UDRP
حمایت مالی SAS
وضعیت فعال
نوع استفاده جایگزین com
DNSSEC بله
ارائه دهنده رجیستری S.A.S
تعداد ثبت نام شخص
افتتاح 1991
نوع ccTLD

آیا تفاوتی میان دامنه .com و دامنه .co وجود دارد؟

در سال 2010 GoDaddy دامنه .co را معرفی کرد و آنها تلاش بسیار زیادی کردند که این دامنه را به عنوان دامنه اصلی در دنیای وب قرار دهند، دلیل اصلی آنها برای این کار ارائه خدمات بیشتر بر روی همان دامنه با پسوندی مختلف بود. برای GoDaddy این کار به معنای امکان فروش انواع دیگری از نام دامنه‌ ها به مشتریان خود بود. مصرف کننده نهایی این امکان را دارد که به جای پسوند .com نام دامنه خود را با پسوند .co در اختیار داشته باشد، با این حال مهم است که شما اطلاعاتی در خصوص تفاوت این دو داشته باشید و بدانید که هر یک چه میزان سود به شما خواهند رساند.

تفاوت اصلی میان دامنه‌های .co و .com

تفاوت‌های کلیدی میان این دو وجود دارند که باید در هنگام جستجوی دامنه با پسوند .com یا پسوند .co آنها را در نظر بگیرید، با وجود این که هر دو آنها مزایایی را در اختیار شما قرار می‌دهند ولی با یکدیگر تفاوت دارند.

پسوند .com بسیار محبوب و مورد علاقه کاربران اینترنت است، اگر قصد انجام تبلیغات برای کسب و کار آفلاین و یا آنلاین خود را دارید در صورتی که از این پسوند استفاده کنید نیازی ندارید که خیلی نگران خلاقیت در تبلیغات وب سایت خود باشید، بسیاری از افراد به صورت پیشفرض این پسوند را برای بسیاری از دامنه‌ها وارد می کنند.

با این حال در صورتیکه شما از پسوند .co استفاده می کنید ممکن است مجبور باشید بر روی موضوع تبلیغات خود تاکید بیشتری داشته باشید. تفاوت کلیدی دیگری که بین این دو وجود دارد نحوه رتبه بندی نام دامنه است، بحث‌های زیادی درباره این که دامنه .co در مقایسه با دامنه .com چگونه در موتور جستجو رتبه بندی می‌شود وجود دارد.

گوگل هیچ اولویتی را برای دامنه‌های با پسوند .co قرار نمی‌دهد و هنوز هم پسوند .com را ترجیح می‌دهد. با این حال هنوز هم می توان رتبه بندی بالا را برای وب سایت‌های با پسوند .co با استفاده از سئوی مناسب امکان پذیر کرد.

چه دلایلی برای انتخاب دامنه های .com و .co وجود دارد؟

دلایل زیادی برای انتخاب دامنه .com وجود دارد، این پسوند پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین پسوند در دنیای اینترنت است، تمامی افراد به محض این که برای آنها امکان پذیر باشد علاقه‌مند به استفاده از این دامنه هستند، نکته دیگری که در خصوص این پسوند وجود دارد این است که ارزش این پسوند در بازاریابی و ارزش های مالی یک وب سایت بسیار زیاد است.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود تا شما دامنه .co را انتخاب کنید در دسترس بودن آن است، علاوه بر این، این دامنه یک دامنه نسبتا کوتاه است که جذابیت‌های خاص خود را دارا می‌باشد.

چرا دامنه co از دامنه com گران تر است؟

دامنه .co گران تر از دامنه .com است اما با این حال خرید هر دو آنها می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد، قیمت پایین‌تر دامنه .com به این دلیل است که وب سایت‌های زیادی در دنیا از این پسوند استفاده می کنند و بسیاری از نام دامنه‌ها از دسترس خارج شده اند و به همین دلیل در حال حاضر برندهای معتبر که قصد دارند یک نام دامنه خاص و کوتاه را انتخاب کنند از پسوند .co استفاده می کنند، همین موضوع نیز باعث شده است تا این دامنه گران‌تر از دامنه .com باشد و شما برای خرید آن مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید.

قوانین ثبت دامنه

  • شما برای ثبت دامنه خود تنها می‌توانید از حروف، اعداد و خط تیره استفاده کنید و هیچ کاراکتر دیگری نمی‌تواند در نام دامنه شما قرار بگیرد.
  • خط تیره نمی‌تواند در ابتدای نام دامنه شما بیاید.
  • شما نمی‌توانید از نام دامنه‌ای که در حال حاضر موجود است استفاده کنید.
  • نام دامنه به بزرگی و یا کوچکی حروف حساس نیست، به عنوان مثال دو نام دامنه www.mydomain.com و www.MyDomain.com یکسان هستند.
  • توصیه ما به شما این است که از نام دامنه ای که ممکن است باعث نقص نام دامنه برند دیگری شود استفاده نکنید، مگر این که بتوانید ثابت کنید که حق انجام این کار را دارید.

چگونه اقدام به خرید دامنه co کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که چگونه باید اقدام به خرید دامنه بین المللی .co کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که وب سایت ما یکی از بهترین وب سایت‌هایی است که خدمات مربوط به خرید دامنه .co را به شما ارائه می دهد که ی توانید از طریق وب سایت ما در تمام طول روز، اقدام به انتخاب دامنه مدنظر خود کنید.. همچنین شما می توانید از تیم پشتیبانی وب سایت ما نیز در صورت برخورد با برخی مشکلات، در ارتباط باشید.

نحوه انتقال دامنه co

انتقال دامنه co فرایندی بسیار سریع و آسان را دارا است. نکته بسیار مهمی که باید در خصوص انتقال دامنه .co به آن توجه داشته باشید این است که با انتقال دامنه خود شما می‌توانید برای یک سال از این دامنه استفاده کنید و بنابراین ضرری به شما نمی‌رسد. از جمله مهمترین مزایای انتقال دامنه میتوان به صرفه جویی در هزینه‌ها اشاره کرد و البته دسترسی راحت به گزینه‌های مختلف به عنوان نام دامنه میتواند باعث در کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

تمدید دامنه co به راحتی هرچه تمام

یکی دیگر از خدماتی که وب سایت ما به شما ارائه می دهد خدمات مربوط به تمدید دامنه است که شما می‌توانید دامنه .co خود را به راحتی در وب سایت ما تمدید کنید، توجه داشته باشید که این کار در وب سایت ما بسیار راحت است و شما تنها با چند کلیک و پرداخت هزینه مربوط به دامنه خود می‌توانید دوباره دامنه خود را تمدید کنید.

آیا رتبه بندی .co مانند .com است؟

امروزه گوگل دامنه .co را به عنوان یک پسوند عمومی می‌شناسد و شما در صورتی که از این پسوند برای وبسایت خود استفاده کنید میتوانید در صورت داشتن سئوی مناسب وبسایت خود را در رتبه‌های خوب لیست جستجوی گوگل مشاهده کنید. البته نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که هنوز هم وبسایت‌هایی که دارای پسوند .com هستند در نزد گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند.

تقاضای جهانی برای دامنه‌ co

بعد از انتشار دامنه .co به صورت عمومی مدت زمان زیادی طول نکشید که مردم از کل دنیا علاقه‌مند به خرید این دامنه‌ها شدند. گزینه‌های زیاد برای انتخاب یکی از مهمترین عواملی بود که باعث این تقاضای جهانی برای دامنه‌های .co شد. در روزهای نخست هزینه خرید این دامنه بسیار ارزان بود و در واقع میتوان گفت که به نوعی به حراج گذاشته شده بود، اما طولی نکشید که این دامنه توجه همگان را به خود جلب کرد و کم کم هزینه خرید این دامنه نیز افزایش پیدا کرد تا این که در حال حاضر هزینه خرید این دامنه بیشتر از سایر دامنه‌ها است. در این مقاله از آموزش دامنه به بررسی و معرفی این دامین پر طرفدار پرداختیم. امروزه شما می‌توانید نام‌های بزرگی را مشاهده کنید که از این دامنه استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آمازون ( a.co)
  • گوگل (g.co)
  • اسنپ چت( s.co)
  • توییتر ( t.co)
  • GoDaddy) x.co)

پرسش و پاسخ

ثبت این دامنه چه مدت طول می‌کشد؟

به محض این که شما به اینترنت متصل شوید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه .co کنید و این کار تنها در چند دقیقه برای شما انجام خواهد شد.

سرویس Trustee برای دامنه co

سرویس Trustee به شما کمک می‌کند تا زمانی که محدودیتی برای ثبت دامنه شما به وجود می‌آید بتوانید نیازهای حضوری خود را با استفاده از آن حل کنید.

آیا در صورت استفاده از سرویس Trustee می‌توانم دامنه خود را انتقال دهم؟

سرویس Trustee قابل انتقال نیست، اگر شما از این سرویس استفاده می‌کنید شما قبل از انتقال باید مالکیت خود را براساس نیاز دامنه .co به روزرسانی کنید.

آیا من می‌توانم اطلاعات ثبت دامنه خود را مخفی کنم؟

بله شما می‌توانید ثبت دامنه شخصی cpr144449003101 را در حین خرید دامنه فعال سازی کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم