دامنه xyz

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
پنج‌شنبه 21 مهر 1390
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۷۴۴ بازدید

دامنه xyz یک دامنه سطح بالا است که در برنامه معرفی دامنه های سطح بالای ICANN ارائه شده است و از تاریخ 2 جولای سال 2014 به صورت عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است. در حال حاضر شما می‌ توانید با استفاده از XYZ.COM و CentralNic اقدام به ثبت این دامنه کنید. ما در این مطلب سعی می‌ کنیم اطلاعاتی مفید درباره دامنه .xyz را در اختیار شما قرار دهیم تا با مطالعه این مطلب بتوانید به خوبی با این دامنه آشنا شوید و در صورت علاقه اقدام به خرید آن کنید.

دامنه xyz چیست؟

در نگاه اول دامنه .xyz به کاربران اینترنت می‌ گوید که شما در حال حاضر عضوی از عصر جدید اینترنت هستید، دامنه .xyz در ابتدا توسط شرکت‌ ها و برندهای کوچک مورد استفاده قرار می‌ گرفت و برندهایی مانند گوگل نیز از آن پشتیبانی می‌ کردند،
دامنه .xyz در حال حاضر محبوب‌ ترین gTLD جدیدی است که وجود دارد و دارای 6.000.000 ثبت می‌ باشد. دامنه‌ های .xyz به هیچ نسل و یا سنی محدود نشده‌ اند و همین موضوع نیز باعث می‌ شود
تا استفاده از آن به صورت همگانی باشد و در کارآفرینی‌ ها و کسب و کارهای جدید اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و این کسب و کارها ترغیب شوند که به جای دامنه‌ های محبوب‌ تر از این دامنه استفاده کنند. استفاده از دامنه .xyz می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی برند شخصی و حرفه‌ ای شما نیز داشته باشد.

یکی از نکات مهمی که درباره دامنه .xyz وجود دارد این است که این دامنه بسیار کوتاه، حرفه ای و به یادماندنی می‌ باشد، در واقع نکته‌ ای که باید بدانید این است که آینده کسب و کارهای دیجیتال متعلق به کسب و کارهایی است که دارای نام‌ هایی کوتاه و به یادماندنی باشند و نشان دهنده برند آنها نیز باشد، این نام دامنه‌ ها می تواند به راحتی توسط کاربران حفظ شود و همین موضوع نیز بازدید از سایت شما را افزایش می دهد. شما می‌ توانید با ثبت این دامنه، وب سایت خود را به راحتی راه اندازی کنید و امکان بازاریابی قوی‌ تر را نیز با این کار برای خود فراهم خواهید کرد. به صورت کلی می‌ توان گفت که استفاده از دامنه .xyz به شما امکان رقابت با کسب و کارهای بزرگتر را می‌ دهد.

چند نکته درباره تاریخچه این دامنه

در سال 2015 میزان ثبت دامنه به 1.500.000 رسید که یک آمار فوق العاده برای این دامنه به شمار می‌ آمد، البته این موضوع که شرکت گوگل از نام abc.xyz برای وب سایت خود استفاده کرد در این موضوع بی تاثیر نبود، در واقع این وب سایت جزو اولین وب سایت‌ هایی بود که از دامنه .xyz استفاده کرد.

در ماه ژانویه سال 2016 میلادی این دامنه به ششمین دامنه برتر از نظر تعداد ثبت در کل اینترنت تبدیل شد، در ماه ژوئن سال 2016 نیز این دامنه موفق شد که رتبه چهارم دامنه‌ های محبوب را بعد از دامنه‌ های .com، .net و .org بدست آورد.

صاحب نامشخص
وب سایت ریجستری https://gen.xyz
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر نا مشخص
حمایت مالی نا مشخص
وضعیت فعال
نوع استفاده سبک زندگی
DNSSEC نا مشخص
ارائه دهنده رجیستری gen
تعداد ثبت بیش از 1.500.000
افتتاح February 19, 2014
نوع gTLD

دامنه .xyz (ایکس‌وای‌زد) یکی از دامنه‌های سطح بالای خاص و جذاب است که برخلاف سایر دامنه‌ها معنی و مفهوم خاصی ندارد و فقط به‌دلیل ۳ حرف آخر الفبای انگلیسی، نام‌گذاری آن به‌صورت xyz انجام شده است. دامنه ایکس‌وای‌زد کوتاه، مختصر و به‌یادماندنی است و می‌توان از آن برای انواع وب‌سایت‌های تجاری، استارتاپی، شخصی و… استفاده کرد. ثبت دامنه .xyz بیشتر در میان جوانان و فعالان دیجیتال دیده می‌شود و جایگزین مناسبی برای دامنه‌های دیگر مانند com. است.

کاربرد دامنه xyz

این دامنه بین المللی در واقع به عنوان یک gTLD عمومی در نظر گرفته شده است، در واقع هدف از این کار یک انتخاب پیشفرض برای هر شخصی است که قصد ثبت یک دامنه را دارد و در واقع به دنبال یک gTLD به یادماندنی و عمومی است. با توجه به این کاربرد اهداف این دامنه شامل موارد زیر است:

  • دامنه‌ ای شامل نام‌ های پر ارزش در دنیای صنعت
  • یک روش فوق العاده مقرون به صرفه برای ایجاد یک محیط برای حضور فعال در اینترنت.
  • امکان انتخاب نام‌ های مناسب با کسب و کار را در اختیار افراد قرار می‌ دهد.
  • افزایش رقابت در فضای آنلاین

در یک اطلاعیه مطبوعاتی که در تاریخ 10 اوت سال 2015 منتشر شد، Larry Page یکی از اعضای اصلی گوگل فاش کرد که این شرکت از دامنه .xyz برای وب سایت abc.xyz خود استفاده خواهد کرد. این استفاده که توسط یکی از غول‌ های دنیای اینترنت انجام شده بود، راهی را برای استفاده همگانی از این دامنه باز کرد.

چه کسانی از این دامنه استفاده می کنند؟

دامنه .xyz یکی از محبوب‌ ترین دامنه‌ هایی است که در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌ گیرد، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ های نوپا از این دامنه برای آدرس وب سایت خود استفاده می کنند و حتی شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از بزرگترین برندها نیز از همین دامنه استفاده می‌ کنند، اما نکته جالب‌ تر این است که تنها کسب و کارها از این دامنه استفاده نمی‌ کنند و بسیاری از رمزنگاران و حتی توسعه دهندگان برای وب سایت‌ های شخصی خود نیز از دامنه .xyz استفاده می‌ کنند.

خرید دامنه xyz

آیا شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید دامنه .xyz را دارید؟ شما به بهترین جای ممکن آمده اید، وب سایت ما یکی از بهترین وب سایت هایی است که در حوزه فروش دامنه‌ های مختلف فعالیت می‌ کند و شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به راحتی دامنه .xyz دلخواه خود را خریداری کنید. خرید این دامنه از وب سایت ما مزایای بسیار زیادی را برای شما دارد که به عنوان مثال می‌ توان به این مورد اشاره کرد:

که قیمت این دامنه در وب سایت ما نسبت به سایر وب سایت‌ ها بسیار مناسب‌ تر است که دلیل این موضوع نیز این است که وب سایت ما یکی از قدیمی‌ ترین و بزرگترین وب سایت‌ هایی است که این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌ دهد و به همین دلیل برای افزایش رضایت مشتریان خود کمترین هزینه را در قبال این دامنه‌ ها دریافت می‌ کند.

تنها نکته‌ ای که برای خرید دامنه .xyz باید به آن توجه ویژه‌ ای داشته باشید این است که با توجه به استقبال جهانی از این دامنه برای خرید نام‌ های دامنه خاص برای برند و وب سایت خود سعی کنید در اسرع وقت اقدام به خرید دامنه دلخواه خود کنید.

انتقال دامنه xyz

یکی از بهترین خدماتی که وب سایت ما به مشتریان و کاربران خود ارائه می‌ دهد این است که شرایط بسیار خوبی را برای انتقال دامنه .xyz فراهم کرده است، شما می‌ توانید با مراجعه به وب سایت ما به راحتی دامنه دلخواه خود را انتقال دهید و برای این کار نیازی نیست که زمان زیادی را صرف کنید. در واقع فرایند انتقال این دامنه در وب سایت ما بسیار راحت و سریع است و شما تنها کافی است که وارد وب سایت ما شده و بر روی گزینه انتقال دامنه کلیک کنید تا به راحتی بتوانید عملیات انتقال را انجام دهید.

ثبت دامنه xyz

یکی از مشکلات بسیار بزرگی که همواره بسیاری از افراد با آن درگیر بوده‌ اند این است که برای ثبت دامنه معمولا کار سختی را در پیش روی خود می‌ بینند، ما در وب سایت خود سعی کرده‌ ایم که این عملیات را تا جای ممکن برای شما راحت کرده و مدت زمان ثبت دامنه را نیز کاهش دهیم، در حال حاضر شما می‌ توانید با استفاده از خدمات وب سایت ما تنها در چند دقیقه دامنه دلخواه .xyz خود را ثبت کنید و اقدام به استفاده از این دامنه کنید. این ثبت سریع و راحت باعث شده است که در سال‌ های اخیر مشتریان ما به میزان زیادی افزایش پیدا کنند و در حال حاضر بسیاری از افراد برای ثبت دامنه .xyz خود به وب سایت ما مراجعه کنند.

تمدید دامنه xyz 

مدت زمان استفاده شما از دامنه‌ ای که خریداری کرده‌ اید به اتمام رسیده است؟ نگران تمدید دامنه .xyz خود هستید؟ نگران نباشید، ما این امکان را برای شما فراهم کرده‌ ایم که بتوانید به راحتی هرچه تمام، دامنه خود را تنها در چند دقیقه تمدید کنید و بعد از آن دوباره از دامنه خود استفاده کنید، برای این کار تنها کافی است که وارد بخش تمدید دامنه وب سایت ما شوید و نوع دامنه و نام آن را تعیین کرده و به راحتی با پرداخت هزینه این کار را انجام دهید.

قوانین ثبت دامنه xyz چیست؟

برای ثبت دامنه xyz خود حتما توجه داشته باشید که می‌ توانید تنها از 1 تا 63 کاراکتر برای نام دامنه خود استفاده کنید، شما می‌ توانید از حروف a-z، اعداد بین 0-9 و خط تیره برای جدا کردن لغات در نام دامنه وب سایت خود استفاده کنید. نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن دقت کنید این است که شما نمی‌ توانید از کاراکترهای خاص مانند %، & و … در نام دامنه xyz خود استفاده کنید.

ویژگی های دامنه

مدت زمان ثبت دامنه برای شما می‌ تواند بین 1 تا 10 سال باشد، مدت زمان تمدید دوباره دامنه .xyz نیز یک بازه 1 تا 10 ساله است که می‌ توانید برای مدت زمان دلخواه خود دامنه را تمدید کنید، ثبت انبوه دامنه در این دامنه پشتیبانی می‌ شود، این دامنه از قابلیت Backorders پشتیبانی نمی‌ کند، دامنه .xyz از قابلیت‌ های انتقال، نقل مکان و تغییر حساب کاربری پشتیبانی می‌ کند، این دامنه امکان ثبت محافظت شده و همینطور ثبت شخصی را برای شما فراهم می‌ کند، به روز رسانی مخاطبان در این دامنه پشتیبانی می‌ شود و نکته پایانی نیز این است که IDN‌ها در دامنه xyz پشتیبانی نمی‌ شوند. در این مقاله از آموزش دامنه پارس پک به بررسی و معرفی مشخصات دامنه با پسوند xyz پرداختیم.

سوالات متداول

چه مدت طول می کشد تا دامنه ما ثبت شود؟

به محض اینکه شما بتوانید به اینترنت متصل شوید عملیات ثبت دامنه شما انجام می شود و مدت زمان زیادی به طول نمی‌ انجامد.

آیا من می‌ توانم اطلاعات ثبت خودم را مخفی کنم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله شما می‌ توانید اطلاعات خود را به صورت شخصی ثبت کنید و این دامنه به صورت شخصی برای شما ثبت خواهد شد و شما می‌ توانید به صورت پرایویت از دامنه xyz خود استفاده کنید و وب سایت خود را بر روی این دامنه تعریف کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم