دامنه vip

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
دوشنبه 7 آذر 1390
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۷۳۸ بازدید

دامنه .vip یکی از دامنه های جدید است که در حال حاضر طرفداران زیادی را دارا است. در حال حاضر که بازار آنلاین در کل دنیا تقریبا اشباع شده است، شما می‌توانید با استفاده از این دامنه برند خود را محبوب‌تر کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره دامنه .vip صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص این دامنه در اختیار شما قرار دهیم. مطالبی که ما در این مطلب برای شما بیان می‌کنیم شامل توضیحاتی در خصوص خود این دامنه، تاریخچه آن، اطلاعاتی برای ثبت دامنه vip، خرید این دامنه، کاربردهای آن و برخی از سوالات پرتکرار درباره این دامنه می‌باشد.

معرفی دامنه vip

اصطلاح VIP در حال حاضر در دنیای وب یک اصطلاح معتبر و اختصاصی به شمار می‌ آید که توجه کاربران را جلب می‌کند. دامنه .vip محل مناسبی برای وب سایت‌ها و برندها است که قصد دارند توجه کاربران دنیای اینترنت را به خود جلب کنند. این دامنه می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای بازاریابی برندهایی باشد که به دنبال متفاوت‌تر بودن نسبت به سایر رقبای خود هستند.

این دامنه یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یاد ماندنی است که به شما در بهبود رتبه وب سایت خود از طریق استفاده مستقیم از کلمات کلیدی در URL‌های سایت کمک می‌کند. آینده اینترنت در اختیار کسب و کارهایی است که بتوانند دامنه‌ای دقیق، کوتاه و زیبا را داشته باشند. بنابراین دامنه .vip این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید یک دامنه مناسب را برای وب سایت خود ثبت کنید و آینده‌ای درخشان‌تر را برای کسب و کار خود داشته باشید.

تاریخچه این دامنه vip

این دامنه بین المللی یکی از دامنه‌های جدید است که جزء برنامه‌های gTLD جدید ICANN به شمار می‌ آید. در تاریخ 26 فوریه سال 2013 میلادی شرکت دامنه‌های سطح بالای Ltd اعلام کرد که وارد یک توافق 15 میلیون یورویی برای شده است که قصد دارد آن را صرف برگزاری یک حراجی برای یک TLD بدون نام کند. البته نکته‌ای که وجود داشت این بود که سرمایه گذار مالکیت این TLD را دریافت نمی‌کرد بلکه در سود آینده آن شریک میشد. برای خرید این TLD 12 شرکت مختلف ثبت نام کردند که البته در آن برهه این TLD به هیچ یک از آنها واگذار نشد.

در تاریخ 17 سپتامبر سال 2014 میلادی دو حراجی توسط ICANN برای فروش حق ثبت این دامنه برگزار شد و در ماه نوامبر سال 2015 نیز این دامنه به صورت کامل به Root Zone واگذار شد.

کاربردهای مختلف دامنه vip

تمامی افراد می‌خواهند که احساس مهم بودن داشته باشند. در حال حاضر با استفاده از دامنه .vip این امکان فراهم شده است که این امکان به کاربران شما دست دهد که برای شرکت و کسب و کار شما مهم هستند. شما با اضافه کردن یک صفحه vip به صفحه فعلی وب سایت خود می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید. علاوه بر این شما می‌توانید برای شروع کار یک وب سایت جدید نیز از این دامنه استفاده کنید. این دامنه می‌توانید برای افرادی که قصد دارند یک صفحه انحصاری برای تبلیغات ویژه خود داشته باشند بسیار مناسب و کاربردی باشد.

استفاده از دامنه .vip باعث می‌شود که هر شخصی حتی قبل از آن که وارد وب سایت شما شود بداند که وب سایت شما یک وب سایت انحصاری است و این موضوع نیز می‌تواند بر روی برند شما تاثیر گذار باشد.

برخی از ویژگی‌های این دامنه

  • این دامنه از قابلیت ثبت جمعی پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت Backorders در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • امکان انتقال دامنه .vip وجود دارد و علاوه بر این شما می‌توانید دامنه‌های دیگر را نیز به این دامنه منتقل کنید.
  • امکان تغییر حساب کاربری در این دامنه وجود دارد.
  • شما نمی‌توانید به صورت محافظت شده اقدام به ثبت دامنه .vip کنید.
  • امکان ثبت این دامنه به صورت خصوصی و شخصی در این دامنه وجود دارد.
  • قابلیت ConsoliDate در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.
  • قابلیت‌های Cashparking و همینطور به روزرسانی کاربران در این دامنه پشتیبانی می‌شود.
  • این دامنه از IDN‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

خرید این دامنه

در صورتی که شما نیز جزء افرادی هستید که قصد خرید دامنه .vip را دارید می‌توانید از طریق وب سایت ما اقدام به انجام این کار کنید. وب سایت ما به صورت 24 ساعته خدمات مربوط به فروش این دامنه را به شما عزیزان ارائه می‌دهد که می‌توانید از این خدمات نهایت استفاده را ببرید. خرید این دامنه از وب سایت ما مزایای بسیار زیادی را برای شما دارد که از جمله آن می‌‌توان به راحتی خرید و همینطور قیمت مناسب اشاره کرد.

انتقال دامنه

برای انتقال دامنه .vip نیز شما کار راحتی را در پیش دارید. برای انجام این کار کافی است که از خدمات وب سایت ما استفاده کنید. ما در وب سایت خود شرایط بسیار مناسب و راحتی را برای شما فراهم کرده‌ایم که بتوانید به صورت 24 ساعته اقدام به انتقال دامنه دلخواه خود کنید. البته در زمان انتقال دامنه باید به یک نکته بسیار مهم یعنی استفاده از سرویس Trustee دقت داشته باشید که در ادامه آن را به صورت دقیق‌تر توضیح خواهیم داد.

تمدید دامنه

برای تمدید دامنه .vip شما می‌توانید به دو طریق اقدام کنید. روش اول این است که شما می‌توانید در زمان ثبت دامنه گزینه تمدید خودکار را فعال سازی کنید که با این کار بعد از آن که مهلت استفاده شما از این دامنه به اتمام رسید دامنه شما به صورت خودکار تمدید می‌شود و نیازی نیست که شما به صورت دستی اقدام کنید. روش دوم برای تمدید این دامنه این است که بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده از دامنه شما می‌توانید وارد وب سایت ما شوید و به صورت مستقیم اقدام به تمدید دامنه کنید. تنها نکته ای باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که برای 60 روز اقدام به تمدید دامنه خود نکنید دامنه از دسترس شما خارج می‌شود و سایر افراد نیز می‌توانند اقدام به ثبت آن کنند.

برای ثبت این دامنه چه قوانینی را باید رعایت کنیم؟

در این مقاله از آموزش دامنه، بهتر است در نظر داشته باشید، به منظور ثبت دامنه vip شما باید به نکات بسیار مهمی دقت کرده و قوانینی را رعایت کنید که در ادامه این قوانین را به صورت دقیق‌تر برای شما بیان خواهیم کرد.

  • نامی که شما برای دامنه خود انتخاب می‌کنید باید حداقل دارای 1 کاراکتر و حداکثر دارای 63 کاراکتر باشد.
  • شما برای نام دامنه خود می‌توانید از حروف انگلیسی از a تا z، اعداد از 0 تا 9 و همینطور از کاراکتر خط تیره استفاده کنید.
  • در صورتی که قصد استفاده از خط تیره در نام دامنه خود را دارید باید بدانید که نمی‌توانید از این کاراکتر در کاراکترهای سوم و چهارم استفاده کنید. علاوه بر این شما نمی‌توانید از خط تیره در شروع و یا پایان نام دامنه خود استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید از کاراکترهای ویژه مانند *، ^ و … در نام دامنه خود استفاده کنید.

سوالات پرتکرار

برای چه بازه زمانی می‌توان اقدام به ثبت این دامنه کرد؟

شما برای مدت زمان بین 1 تا 10 سال می‌توانید دامنه خود را به ثبت برسانید و بعد از اتمام این مهلت باید اقدام به تمدید دامنه خود کنید.

ثبت دامنه من چقدر طول می‌کشد؟

به محض این که شما بتوانید به اینترنت متصل شوید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید. ثبت دامنه در وب سایت ما تنها در چند دقیقه انجام می‌شود.

سرویس Trustee برای دامنه .vip چیست؟

سرویس Trustee برای دامنه .vip سرویسی است که در صورت بروز هرگونه محدودیتی در ثبت دامنه شما می‌توانید به راحتی با استفاده از آن اقدام به حل مشکلات کرده و محدودیت‌ها را از بین ببرید بدون آن که نیاز داشته باشید تا به صورت حضوری برای حل این مشکلات مراجعه کنید.

آیا با استفاده از سرویس Trustee می‌توانم دامنه خود را انتقال دهم؟

خیر سرویس Trustee به هیچ وجه قابل انتقال نیست. بنابراین زمانی که شما از سرویس Trustee برای دامنه خود استفاده می‌کنید نمی‌توانید بعدها اقدام به انتقال کنید. بنابراین در زمان فعال کردن این سرویس حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم