دامنه work

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
سه‌شنبه 17 آبان 1390
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۳۶۵ بازدید

دامنه work یک دامنه بسیار محبوب برای کسب و کارهای مختلف است که امروزه در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با این دامنه آشنا شویم و اطلاعاتی را در خصوص خود این دامنه، تاریخچه آن، مزایا و کاربردهای استفاده از این دامنه و همینطور نحوه ثبت و قوانینی که برای ثبت این دامنه باید رعایت کنید را به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد ثبت این دامنه را دارید به شما توصیه می‌ کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

معرفی دامنه work

دامنه work یک دامنه بسیار معروف و هدفمند در دنیای اینترنت است که توسط بسیاری از کسب و کارهای فعال در زمینه نیروهای کار مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این دامنه امروزه توجه بسیاری از کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است و به شما کمک می‌ کند تا بتوانید برای کسب و کار خود برند جذابی را ایجاد کنید.

این دامنه یک دامنه کوتاه ولی در عین حال حرفه‌ ای است که کاربران می‌ توانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. استفاده از دامنه work به شما کمک می‌ کند تا بتوانید رتبه وبسایت خود را در لیست جستجوی موتورهای جستجو بهبود دهید که این کار از طریق قرار دادن مستقیم کلمات کلیدی در URL انجام می‌ شود. در این موضوع شکی نیست که تمامی افرادی که به دنبال مشاغل آنلاین هستند با دیدن این دامنه وبسایت شما را به سایر وبسایت‌ های موجود ترجیح می‌ دهند و بر روی وبسایت شما کلیک می‌ کنند. همانطور که می‌ دانید امروزه هر کلیک در دنیای اینترنت می‌ تواند سود بسیار زیادی را برای شما داشته باشد، بنابراین استفاده از دامنه work می‌‌ تواند سود دهی وبسایت شما را چند برابر کند.

اگر به دنیای اینترنت و کسب و کارهای آنلاین علاقه‌ مند باشید حتما می‌ دانید که آینده اینترنت در اختیار کسب و کارهایی است که دامنه‌ های دقیق و جدیدی را برای وبسایت خود انتخاب کنند. اگر شما رهبر یک تیم هستید که قصد دارید یک دامنه را برای کسب و کار خود خریداری کنید، می‌‌ توانید با انتخاب این دامنه خود را از سایر رقیبان متمایز کنید.

تاریخچه دامنه work

دامنه work یکی از دامنه‌ های محبوب در دنیا است که جزو برنامه‌ های gTLD جدید ICANN به شمار می‌ آید. این دامنه مدت زمان طولانی است که در اینترنت وجود دارد ولی نکته‌ ای که درباره آن باید بدانید این است که از سال 2000 میلادی تا سال 2010 میلادی تنها 40.000.000 دامنه work به ثبت رسیده بود ولی بعد از سال 2010 میلادی تعداد افرادی که اقدام به ثبت این دامنه کرده‌ اند به 200.000.000 نفر افزایش پیدا کرده است. هلدینگ‌های دامنه‌ های سطح بالا موفق شدند که در تاریخ 23 سپتامبر سال 2014 مجوز ثبت دامنه work را دریافت کنند.

برخی از مهمترین کاربرد های دامنه work

  •  یکی از مهمترین کاربردهای دامنه work این است که افرادی که به دنبال مشاغل و کسب و کارهای جدید هستند معمولا وبسایت‌هایی را برای عضویت انتخاب می‌ کنند که دامنه آنها work باشد چرا که این دامنه دارای جذابیت بسیار زیادی برای این گروه از افراد می‌باشد.
  • بسیاری از افرادی که قصد انجام یک کار و یا یک پروژه را دارند در حال حاضر علاقه زیادی به این دامنه دارند و شما شاهد این موضوع هستید که بسیاری از کسب و کارهای تجاری  نیز از این دامنه برای وبسایت خود استفاده می‌کنند.
  • یکی از مهمترین اهداف این دامنه این است که شرایط شغلی مناسبی را برای تمامی افراد به وجود بیاورد و بتواند کسب و کارها را با افراد متخصص و جویای کار به یکدیگر متصل کند.
  • در واقع می‌ تواند گفت این دامنه یک وسیله قابل شناسایی برای تمامی گروه‌ های شخصی و شرکتی است که بتوانند با افرادی که به دنبال کار و یا به دنبال نیرو هستند به راحتی و در سریعترین زمان ممکن ارتباط برقرار کنند.

تمایز این دامنه با سایر دامنه‌ ها و رابط کاربری بسیار زیبای آن

یکی از مزایای این دامنه نسبت به سایر دامنه‌ های معروف‌ تر این است که شما گزینه‌ های زیادی را در اینجا برای انتخاب به عنوان نام دامنه خود دارید. اگر نگاهی به دامنه‌ های محبوب‌ تر مانند .com یا .net داشته باشید می‌ توانید مشاهده کنید که بسیاری از عبارت‌ های کوتاه که می‌ توانید برای نام دامنه خود انتخاب کنید به ثبت رسیده است و شما دیگر نمی‌ توانید آنها را ثبت کنید ولی این شرایط در دامنه work وجود ندارد.

کاربرد دامنه work

دامنه مناسب برای مشاغل

این دامنه بین المللی برخلاف بسیاری از دامنه‌ های محبوب به صورت عمومی مورد استفاده قرار نمی‌ گیرد و به همین دلیل اگر شما در زمینه مشاغل فعالیت دارید می‌ توانید مطمئن باشید که بسیاری از کاربرانی که به دنبال وبسایت شما هستند دقیقا این دامنه را از میان گزینه‌ های دیگر انتخاب می‌ کنند.

از نظر تجربه کاربری دامنه work شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم کرده است. این دامنه این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد تا به راحتی بتوانند تشخیص دهند که فرد ثبت کننده دامنه در واقع محتوایی متناسب با مشاغل را در وبسایت خود قرار داده است. به صورت کلی این امر می‌ تواند ورود به وبسایت شما را چند برابر کند چرا که عموم مردم ترجیح می‌ دهند که به جای مراجعه به وبسایت‌ های عمومی به وبسایت‌ های با دامنه تخصصی‌ تر مراجعه کنند.

دامنه را به ثبت برسانید تا استعدادهای جدیدی را پیدا کنید

این دامنه‌ ها به شکلی طراحی شده‌اند که خدمات مربوط به سرویس‌ های مربوط به اشتغال، استخدام کنندگان و بخش‌ های منابع انسانی را به شکلی منحصر به فرد و با قابلیت شناسایی سریع توسط کاربران به آنها ارائه دهند. شما در واقع با استفاده از این دامنه می‌ توانید یک پرتال شغلی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید که با استفاده از آن می‌ توانید نیروهای مد نظر خود را پیدا کنید و البته می‌‌ توانید استعدادهای جدیدی را  در این زمینه پیدا کنید.

برخی از مهمترین ویژگی‌ های دامنه work

  • قابلیت ثبت دامنه به صورت فله‌ ای و گروهی در این دامنه برای شما فراهم شده است.
  • قابلیت Backorders در دامنه work پشتیبانی نمی‌ شود.
  • شما به راحتی امکان انتقال دامنه را دارید.
  • امکان ثبت دامنه به صورت محافظت شده در این دامنه پشتیبانی نمی‌ شود.
  • امکان ثبت دامنه به صورت خصوصی در این دامنه پشتیبانی می‌ شود.
  • قابلیت ConsoliDate در دامنه work پشتیبانی نمی‌ شود.
  • قابلیت Cashparking در این دامنه پشتیبانی می‌ شود.

خرید دامنه work

در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که با مطالعه این مطلب علاقه‌ مند به خرید این دامنه شده‌ اید، می‌ توانید به وبسایت ما مراجعه کنید و به راحتی دامنه دلخواه خود را خریداری کنید. توجه داشته باشید که خدماتی که وبسایت ما به شما ارائه می‌ دهد به صورت 24 ساعته می‌ باشد و شما در هر ساعتی از شبانه روز می‌ توانید دامنه دلخواه خود را خریداری کنید.

خرید دامنه work

خرید دامنه work.

انتقال دامنه work

یکی از خدمات فوق العاده‌ ای که وبسایت ما به شما ارائه داده است این است که شما می‌ توانید به راحتی و بدون نیاز به صرف زمان زیاد اقدام به انتقال دامنه work کنید. انتقال دامنه در وبسایت ما بسیار راحت است و شما می‌‌ توانید تنها در چند دقیقه این کار را انجام دهید.

انتقال دامنه work

آموزش انتقال دامنه 

قوانین ثبت دامنه work

برای ثبت دامنه work شما باید قوانین خاصی را رعایت کنید و در صورت رعایت نکردن این قوانین نمی‌ توانید دامنه خود را به ثبت برسانید. ما در این بخش قصد داریم این قوانین را برای شما بیان کنیم:

ثبت دامنه work

ثبت دامنه ورک

  • نام دامنه‌ ای که انتخاب می‌ کنید باید بین یک کاراکتر تا 63 کاراکتر باشد.
  •  نام دامنه شما باید تنها شامل حروف انگلیسی از a تا z، اعداد از صفر تا نه و همینطور خط تیره باشد.
  • در صورتی که قصد استفاده از خط تیره در نام دامنه خود را دارید باید بدانید که نمی‌ توانید از خط تیره در شروع و یا پایان نام دامنه خود استفاده کنید. علاوه بر این امکان استفاده از خط تیره در کاراکترهای سوم و چهارم نیز برای شما وجود ندارد.
  • شما نمی‌ توانید در نام دامنه خود از کاراکتر فاصله استفاده کنید.
  •  شما در انتخاب نام دامنه خود نمی‌ توانید از کاراکترهای خاص مانند ^، % و … استفاده کنید.

تمدید دامنه work

در صورتی که قصد تمدید دامنه work را دارید می‌ توانید به دو طریق اقدام به انجام این کار کنید. روش اول برای این کار این است که در زمان ثبت دامنه اقدام به فعال کردن قابلیت تمدید خودکار دامنه کنید که با این کار بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده شما از دامنه این دامنه به صورت خودکار برای شما تمدید می‌ شود و نیازی نیست که تاریخ تمدید آن را به خاطر داشته باشید.

روش دوم این است که این قابلیت را فعال نکنید و بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده از دامنه به صورت دستی وارد وبسایت ما شوید و دامنه خود را تمدید کنید. توجه داشته باشید که این کار نیز زمان زیادی را از شما نمی‌ گیرد و شما می‌ توانید تنها در چند دقیقه اقدام به انجام این کار کنید.

سوالات متداول

ما برای چه بازه زمانی می‌ توانید اقدام به ثبت دامنه work کنیم؟

شما برای یک بازه زمانی یک تا 10 ساله می‌ توانید اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید و بعد از به اتمام رسیدن این بازه باید اقدام به تمدید دامنه خود کنید که این تمدید دامنه را نیز دوباره می‌ توانید برای یک بازه زمانی یک تا 10 ساله انجام دهید.

چقدر طول می‌ کشد تا دامنه ما به ثبت برسد؟

عملیات ثبت دامنه بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌ کشد. شما به محض اینکه بتوانید به اینترنت متصل شوید می‌ توانید با استفاده از خدمات وبسایت ما به راحتی دامنه خود را به ثبت برسانید.

سرویس Trustee برای دامنه work چیست؟

سرویس Trustee یکی از بهترین سرویس‌ هایی است که شما می‌ توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این سرویس زمانی که محدودیتی برای ثبت دامنه شما به وجود آمده باشد، می‌ توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به راحتی این محدودیت‌ ها را برطرف کرده و اقدام به ثبت دامنه خود کنید.

در صورت استفاده از سرویس Trustee می‌ توانیم دامنه خود را انتقال دهیم؟

خیر سرویس Trustee غیر قابل انتقال است و در صورتی که از آن استفاده کنید نمی‌ توانید دامنه خود را منتقل کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم