هر آنچه باید درباره هاست ترکیه و نحوه خرید آن بدانید!

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 27 دی 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۱۰۱۹ بازدید

برای راه‌اندازی وب‌سایت، پیش از هر کاری باید به‌دنبال خرید هاست باشید. شرکت‌های زیادی مانند پارس پک خدمات هاستینگ را در ایران ارائه می‌دهند و این خدمات بسیار متنوع‌اند؛ بنابراین، در خرید هاست باید به عوامل متعددی مثل نوع هاست و موقعیت جغرافیایی هاست و مشخصات و پهنای باند سرور دقت کنید. در‌این‌میان، موقعیت جغرافیایی سرور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا روی سرعت بارگذاری وب‌سایت در مرورگر بازدیدکنندگان تأثیر بسزایی می‌گذارد. در این مقاله از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، می‌خواهیم به نکات مهمی اشاره کنیم که هنگام خرید هاست ترکیه باید به آن‌ها توجه کنید؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خرید هاست ترکیه از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی ترکیه خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست خارجی پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

هاست ترکیه چیست؟

به سروری که وب‌سایت شما روی آن قرار می‌گیرد، هاست (Host) گفته می‌شود. کامپیوترهای سرور در مراکزی به نام دیتاسنتر (Datacenter) تحت مراقبت‌های شدید امنیتی و رسیدگی فنی مداوم قرار دارند. اگر سروری که سرویس هاستینگ روی آن ارائه می‌شود، در یکی از دیتاسنترهای کشور ترکیه قرار داشته باشد و با IP ترکیه کار کند، به آن هاست Turkey گفته می‌شود.

نزدیکی ترکیه به ایران باعث شده تا هاست ترکیه برای میزبانی وب‌سایت‌های ابرانی گزینه مناسبی باشد. هاست ترکیه ازجمله سرویس‌های با کیفیتی است که آپ‌تایم و امنیت فراوانی دارد و می‌توانید با IP ترکیه خدماتتان را به کاربران ایران یا سایر کشورها ارائه دهید. این سرویس در پلن‌های مختلف ارائه می‌شود و برای وب‌سایت‌هایی که عمده کاربرانشان در کشور ترکیه قرار دارد، بهترین انتخاب است. 

انواع هاست ترکیه کدام‌اند؟

هاست ترکیه انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: هاست اشتراکی، هاست مجازی، هاست اختصاصی و هاست ابری. درادامه مقاله، درباره هر‌یک از این هاست‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم. 

۱. هاست اشتراکی ترکیه

این نوع هاست ترکیه ارزان‌ترین و پایه‌ای‌ترین سرویس هاستینگ است که در آن، فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر سرور به‌صورت مجازی به چندین قسمت تقسیم و هر قسمت در قالب هاستی جداگانه فروخته می‌شود. در این صورت، تمامی هاست‌ها به‌طوراشتراکی از منابع کامپیوتر سرور مثل رم و CPU و پهنای باند استفاده می‌کنند.

هاست اشتراکی ضعف‌های زیادی دارد و برای وب‌سایت‌های مهم یا دارای ترافیک زیاد مناسب نیست. ازنظر امنیتی نیز، این نوع هاست بسیار نامطمئن است و اگر یکی از وب‌سایت‌های همسایه (وب‌سایت‌هایی که سرور را با آن‌ها شریک هستید) مجرم سایبری یا هکر باشد، نه‌تنها ممکن است که وب‌سایت شما را هک کند؛ بلکه احتمال دارد که فعالیت‌های مجرمانه او باعث شود موتورهای جست‌وجوی گوگل محدودیت‌هایی روی IP سرور اِعمال کنند. ازآن‌جاکه IP تمامی هاست‌های روی آن سرور یکسان است، این موضوع روی وب‌سایت‌های همسایه آن هکر نیز اثر می‌گذارد و به از‌دست‌رفتن رتبه سئو و جریمه‌شدن این وب‌سایت‌ها منجر می‌شود.

علاوه‌براین، چون تمامی وب‌سایت‌های حاضر در سرور به‌صورت اشتراکی از منابع استفاده می‌کنند، اگر هر‌کدام از وب‌سایت‌ها ترافیک زیادی داشته و مشغول باشد، با اِشغال بخش زیادی از منابع سرور سبب کُند‌شدن و کاهش عملکرد وب‌سایت‌های همسایه می‌شود. با وجود تمامی این محدودیت‌ها، اگر می‌خواهید وب‌سایتی نه‌چندان مهم یا دارای ترافیک اندک راه‌اندازی کنید و منابع مالی زیادی ندارید، هاست اشتراکی گزینه بدی برای شما نیست. 

برای اینکه با سرور ترکیه، کاربردها و مزایای استفاده از آن بیشتر آشنا شوید! مقاله زیر را بخوانید.

سرور ترکیه چیست؟

۲. سرور مجازی ترکیه

این نوع هاست ترکیه شباهت زیادی به هاست اشتراکی دارد؛ اما در آن، کل منابع سیستم سرور شامل رم، CPU، پهنای باند و هارد با استفاده از فناوری مجازی‌سازی، بین چندین هاست تقسیم می‌شوند و به هر‌کدام از آن‌ها سرور مجازی خصوصی (Virtual Private Server) گفته می‌شود. 

VPS نه‌تنها از‌نظر امنیتی بهتر از هاست اشتراکی است؛ بلکه به‌دلیل مشخص و محدود بودن منابع هر هاست، فعالیت هر‌کدام از وب‌سایت‌ها روی فعالیت وب‌سایت‌های دیگر اثرگذار نیست. به‌عبارت‌دیگر، می‌توانید همیشه روی مشخصات سرور مجازی که هنگام خرید آن می‌بینید، حساب باز کنید و از دریافت همان مشخصات مطمئن باشید. 

۳. سرور اختصاصی ترکیه

اگر کامپیوتر سرور با تمامی منابعش به‌طور‌کامل و در قالب هاست اختصاصی در‌اختیار کاربر قرار بگیرد، به آن سرور اختصاصی گفته می‌شود. سرور اختصاصی خیلی بهتر از سرور اشتراکی و سرور مجازی است و البته قیمت گران‌تری نیز دارد؛ بنابراین، برای وب‌سایت‌های مهم و دارای ترافیک فراوان توصیه می‌شود. 

در‌صورتی‌که دانش فنی لازم برای مدیریت این نوع هاست ترکیه را ندارید، می‌توانید سرور اختصاصی مدیریت‌شده را تهیه کنید. این نوع سرور را خودِ شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ مدیریت می‌کند؛ اما منابعش به‌طور‌کامل در‌اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای اینکه بدانید سرور اختصاصی ترکیه چه امکانات و مزایایی دارد و چه نکاتی را هنگام خرید باید در نظر داشته باشید، مقاله زیر را بخوانید.

سرور اختصاصی ترکیه چیست؟

۴. سرور ابری ترکیه

سرور ابری نوعی سرور است که با فناوری ابری و با استفاده از منابع چندین سرور در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف که می‌توانند در هر جای کره زمین باشند، کار می‌کند. این نوع سرور بهترین و پایدارترین نوع هاست محسوب می‌شود؛ زیرا از منابع چندین کامپیوتر سرور استفاده می‌کند و حتی درمقایسه‌با سرورهای اختصاصی، پهنای باند بیشتر و عملکرد بهتری دارد.

همچنین، اگر تعدادی از سرورها دچار مشکل شوند، سرور ابری از منابع دیگر سرورهایی که به آن‌ها متصل است، برای کار‌کردن استفاده می‌کند. در این صورت، شاید عملکردش ضعیف‌تر شود؛ اما تقریباً هیچ‌گاه از کار نمی‌افتد. نکته دیگر اینکه سرور ابری می‌تواند با IP کشورهای مختلف مثل ترکیه کار کند.

خرید هاست ترکیه

معرفی هاست ترکیه و نکات مهم حین خرید آن

راهنمای خرید هاست ترکیه

پس از اطلاع از انواع هاست ترکیه، بهتر است با نکات مهمی آشنا شویم که هنگام خرید هاست ترکیه باید آن‌ها را مدنظر قرار دهیم. درادامه، به برخی از این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

۱. نوع هاست ترکیه

نوع هاست ترکیه اولین عاملی است که هنگام خرید هاست باید به آن توجه کنید‌. همان‌طور‌که گفتیم، سرور اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و سرور ابری چهار نوع اصلی هاست هستند که با در‌نظر‌گرفتن نیاز خود، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید وب‌سایت شخصی یا تجاری کوچک و با ترافیک نه‌چندان زیاد راه‌اندازی کنید و بودجه زیادی ندارید، سرور اشتراکی یا VPS گزینه مناسبی برای شروع کار است؛ اما اگر می‌خواهید برای سازمانی مهم و بزرگ وب‌سایت راه‌اندازی کنید یا می‌دانید که وب‌سایتتان ترافیک زیادی خواهد داشت، سرور اختصاصی یا سرور ابری برایتان مناسب‌تر است. فراموش نکنید که سرورهای ابری پایداری بسیار زیادی دارند و اگر می‌خواهید وب‌سایتتان حتی برای یک لحظه هم به‌دلیل نقص سرور دچار اختلال نشود، سرور ابری گزینه مناسبی است.

۲. سیستم‌عامل سرور

عامل مهم دیگری که پیش از خریدن هاست ترکیه باید مدنظر قرار دهید‌، سیستم‌عامل سرور است. به‌طور‌کلی، اکثر سرورها با یکی از دو سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز کار می‌کنند. سرور لینوکس به‌دلیل پشتیبانی از سی پنل (cPanel)، قیمت ارزان‌تر، امنیت و پایداری بیشتر، گزینه بسیار بهتری از سرور ویندوز است.

۳. کنترل‌پنل و سیستم مدیریت محتوا 

منظور از کنترل‌پنل نرم‌افزاری است که با استفاده از آن می‌توانید هاست را مدیریت کنید. سه نوع اصلی کنترل پنل هاست عبارت‌اند از: سی پنل و پلسک (Plesk) و دایرکت ادمین (DirectAdmin). پیش از خرید هاست، باید به این نکته توجه کنید که آیا کنترل‌پنل مدنظرتان روی آن نصب شده است یا خیر. 

همچنین، سیستم مدیریت محتوا (Content Management System یا CMS) شما نیز در انتخاب هاست ترکیه اهمیت دارد. محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا وردپرس است که بیش از ۶۴درصد وب‌سایت‌ها با آن ساخته می‌شود. همچنین، اگر بخواهید وب‌سایت فروشگاهی بسازید، از سیستم‌عامل جوملا که به‌طور‌تخصصی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی توسعه یافته است، می‌توانید استفاده کنید.

منظور از هاست وردپرس، هاستی است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه‌سازی شده است و معمولاً به‌صورت پیش‌فرض وردپرس روی آن قرار دارد و پس از خرید، به نصب وردپرس نیازی ندارید. همچنین، می‌توانید هاست ووکامرس تهیه کنید که به‌طورپیش‌فرض از سیستم مدیریت محتوای وردپرس با پوسته فروشگاهی ووکامرس بهره می‌برد.

برای معرفی کامل سرور مجازی ترکیه و راهنمای خرید مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی ترکیه چیست؟

۴. موقعیت جغرافیایی و IP هاست

موقعیت جغرافیایی سرور هاست نکته مهم دیگری است که هنگام انتخاب هاست باید به آن توجه کنید. هر‌چه سرور از مخاطبان شما دورتر باشد، زمان بارگذاری وب‌سایت در مرورگرهای آنان بیشتر خواهد بود که نه‌تنها تأثیر بدی روی تجربه کاربری می‌گذارد؛ بلکه برای سئو وب‌سایت شما نیز مضر است. در‌مقابل، هرچه سرور هاست به مخاطبان شما نزدیک‌تر باشد، وب‌سایت با سرعت بیشتری بارگذاری می‌شود.

هاست ترکیه به‌دلیل مجاورت به ایران، یکی از بهترین انواع هاست‌ها برای وب‌سایت‌های دارای بازدیدکنندگان ایرانی محسوب می‌شود. ناگفته نماند که دیتاسنترهای ترکیه امنیت و پایداری دیتاسنترهای اروپایی و آمریکای‌شمالی و شرق آسیا را ندارند؛ اما به‌دلیل قرارگرفتن در همسایگی ایران‌، می‌توانند گزینه مناسبی برای وب‌سایت‌های سنگینی باشند که ممکن است زمان بارگذاری آن‌ها طولانی باشد.

خرید انواع هاست از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

در خرید هاست باید به عوامل متعددی مثل نوع هاست، سیستم‌عامل هاست، کنترل‌پنل و سیستم مدیریت محتوا و موقعیت جغرافیایی هاست توجه کنید. هاست ترکیه به‌دلیل مجاورت این کشور با ایران، یکی از بهترین هاست‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت پارس پک، انواع مختلف هاست و سرور ترکیه مثل سرور اشتراکی، سرور اختصاصی، VPS و سرور ابری را با‌توجه‌به نیازمندی‌های خود تهیه کنید.

سؤالات متداول

۱. چرا هاست ترکیه بخریم؟

به‌دلیل همسایگی کشور ترکیه با کشور ایران، خرید هاست ترکیه برای وب‌سایت‌هایی توصیه می‌شود که بازدیدکنندگان ایرانی دارند. با استقرار وب‌سایت شما روی یکی از سرورهای کشور ترکیه، زمان بارگذاری وب‌سایت در مرورگر بازدید‌کنندگان حاضر در ایران بسیار کاهش خواهد یافت. این موضوع نه‌تنها از‌نظر تجربه کاربری، بلکه از‌نظر سئو و رتبه وب‌سایت شما در نتایج گوگل نیز اهمیت دارد.

۲. چطور هاست و دامین ترکیه بخریم؟

برای خرید هاست و دامین ترکیه، می‌توانید به وب‌سایت پارس پک مراجعه کنید و با در‌نظر‌گرفتن نیازمندی‌های خود، طرح هاست مناسبتان را بخرید. 

۳. بهترین هاست ترکیه کدام است؟

این موضوع به نیازمندی شما بستگی دارد. اگر پایداری سرور برایتان اهمیت دارد، هاست ابری بهتر است؛ اما اگر می‌خواهید کنترل سرور را به‌طور‌کامل در‌ دست بگیرید، هاست اختصاصی را به شما توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم