سرور اختصاصی ترکیه چه امکانات و مزایایی دارد؟ به همراه نکات خرید

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 27 دی 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۱۷۳۱ بازدید

سرور اختصاصی ترکیه؛ در زمانی که برای میزبانی سایت خود با مشکل کمبود منابع، کندی سرعت و … مواجه شدید، باید به سراغ استفاده از سرورهایی بروید که به شکل اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرند. یکی از این‌ها، سرور اختصاصی ترکیه است که در این مقاله به معرفی امکانات و مزایای آن می‌پردازیم. قبل از آن ماهیت این سرور را مرور خواهیم کرد سپس به سراغ راهنمای خرید سرور اختصاصی ترکیه خواهیم رفت.

سرور اختصاصی ترکیه چیست؟

قبل از هر توضیحی باید بدانید که وقتی شخصی به دنبال استفاده از سرور اختصاصی کشورهای خاص مانند ترکیه، سنگاپور و … می‌گردد، در واقع قصد دارد با استفاده از آی پی آن کشور خاص تراکنش و فعالیت‌های خود را انجام دهد.

سرورهای اختصاصی به کامپیوترهای قدرتمند با توان پردازش بالا گفته می‌شود که نسبت به کامپیوترهای معمولی از قدرت بالاتری برخوردار هستند. در صورت استفاده از سرور اختصاصی، منابع سخت افزاری و نرم افزاری به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان اشتراکی نخواهد بود.

سرور اختصاصی و مجازی جزء محبوب‌ترین و بهترین سرویس‌های میزبانی هستند که به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر شما هم قصد دارید با استفاده از آی پی و موقعیت جغرافیایی ترکیه فعالیتی را انجام دهید، باید از بهترین سرور اختصاصی ترکیه استفاده کنید. در این صورت، آی پی شما به ترکیه تغییر پیدا می‌کند و دیگر با آی پی ایران یا کشوری که در آن زندگی می‌کنید، شناسایی نمی‌شوید.

برخی افراد تصور می‌کنند که سرور اختصاصی همان سرور مجازی است اما تفاوت‌هایی از نظر میزان امنیت، هزینه، منابع، قدرت سخت افزاری و خاصیت تقسیم پذیری میان این دو وجود دارد. البته لازم به ذکر است که نحوه کار کردن با سرور اختصاصی و مجازی شبیه به یکدیگر می‌باشد و تفاوت چندانی میانشان وجود ندارد.

برای آشنایی با انواع سرور اختصاصی و کاربرد آن، مقاله زیر را بخوانید.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی ترکیه

مزایا و معایب خرید سرور اختصاصی ترکیه با آی پی ثابت ترکیه

چه زمانی باید از سرور اختصاصی ترکیه استفاده کنیم؟

به طور کلی اصلی‌ترین دلیل خرید سرور اختصاصی ترکیه، در اختیار داشتن منابع بیشتر برای میزبانی، مدیریت وبسایت و … است. در برخی شرایط افراد نیاز به مدیریت کامل یک سرور دارند و نباید آن سرور با چند سایت دیگر به اشتراک گذاشته شود. در این زمان افراد باید به سراغ استفاده از سرور اختصاصی بروند.

نیاز به تدابیر امنیتی

سرورهای اختصاصی از امنیت بالاتری نسبت به هاست‌ و دیگر سرویس‌های میزبانی دارند. اما باید توجه داشته باشید که این نباید باعث شود تا شما از بخش‌های امنیتی سایتتان غافل شوید.

نیاز به انجام اقداماتی خاص

زمانی که قصد دارید فعالیت مشخصی مانند بازی، خرید از سایت‌های ترکیه، ترید، نصب نرم افزارهای مختلف و … دارید، باید از سرور مجازی یا سرور اختصاصی ترکیه استفاده کنید.

حضور کاربران در ترکیه و کشورهای همسایه

همچنین اگر کسب و کار آنلاینی دارید که مشتریانتان از ترکیه و کشورهای همسایه هستند، می‌توانید با خرید سرور اختصاصی ترکیه از پارس پک به راحتی از این سرور اختصاصی استفاده کنید.

چرا استفاده از سرور اختصاصی به جای VPN توصیه می‌شود؟

همانطور که گفته شد، در این شرایط IP شما به کشور ترکیه و هر کشوری که از سرور آن استفاده می‌کنید تغییر پیدا خواهد کرد. شاید با خودتان بگویید که برای تغییر IP، به راحتی می‌توان از VPN استفاده کرد؛ اما استفاده از VPN دارای ریسک زیادی می‌باشد و هر لحظه ممکن‌ است اتصالش قطع شود و آی پی شما به ایران بازگردد.

توجه داشته باشید که در برخی شرایط آی پی VPN لینک خواهد شد. یعنی مشخص می‌شود که این آی پی یک VPN است. در این شرایط فرایند انجام کار یا خرید شما از آن سایت با مشکل مواجه خواهد شد و حتی ممکن است برای همیشه از آن سایت بلاک شوید.

سرور اختصاصی ترکیه با آی پی ثابت

بهترین سرور اختصاصی ترکیه برای ترید و وبسایت

نحوه اتصال به سرور اختصاصی ترکیه ویندوز با رایانه

به طور کلی برای اتصال و استفاده از سرور اختصاصی ترکیه و دیگر سرورهای ویندوزی، باید از Remote Desktop Connection استفاده کنید. لازم به ذکر است که Remote Desktop Connection به صورت پیش‌فرض در ویندوز وجود دارد و به راحتی می‌توانید آن را بیابید.

زمانی که این نرم افزار را باز کردید، باید اطلاعات سرور از قبیل اسم آی پی، Username و Password را در آن وارد کنید. بعد از انجام این کارها، ویندوزی مقابل شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به راحتی در آن مرورگرهای مختلف را نصب کنید. سپس با استفاده از سرور اختصاصی ویندوز به سایت‌های مورد نظرتان که نیاز به آی پی ترکیه دارند وارد شوید.

توجه داشته باشید که این امن‌‎ترین حالتی است که می‌توانید با آی پی کشور ترکیه و هر کشوری که سرور آن را خریداری کردید، وارد سایت مورد نظر شوید.

ویژگی، امکانات و مزایای سرور اختصاصی ترکیه

در ادامه برخی از امکانات بهترین سرور اختصاصی ترکیه و مزایای استفاده از آن را به شما خواهیم گفت.

منابع کاملا اختصاصی

سرور اختصاصی ترکیه تمام منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد داد. در واقع با استفاده از این سرور می‌توانید به صورت غیر اشتراکی و کاملا اختصاصی منابع را در اختیار بگیرید.

این مسئله برای افرادی که سایت‌ و کسب و کارهای آنلاین گسترده‌ای دارند که مشتریانشان در ترکیه و یا خارج از ایران هستند، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در این شرایط عملکرد کاربران دیگر سرورها، بر روی سرور اختصاصی شما تاثیری نخواهد داشت. به همین دلیل، با خیال راحت و به صورت کامل می‌توانید از منابعی که در اختیارتان است استفاده کنید.

امنیت بالا

همانطور که گفته شد، تمام سرورهای اختصاصی و مجازی از جمله سرور اختصاصی ترکیه از امنیت بالایی برخوردار هستند. امنیت بالای پایدارترین سرور اختصاصی ترکیه پارس پک کاملا از طرف این شرکت تضمین شده است. یعنی با خیال راحت می‌توانید ترید خود را در بایننس انجام دهید و یا از مشتریان ترکیه‌ای سایت و کسب و کار خود میزبانی کنید.

دسترسی روت (root)

سرور اختصاصی ترکیه پارس پک به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی بتوانید سرورتان را مدیریت کنید. دسترسی روت سرور اختصاصی لینوکس (و Administrator در ویندوز)‌باعث می‌شود که بتوانید هر تغییری که در نظر دارید را در سریع‌ترین زمان ممکن و به راحت‌ترین شکل انجام دهید.

مقیاس پذیری و تاثیر آن در مدیریت هزینه‌ها

با خرید سرور اختصاصی ترکیه، می‌توانید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید. مقیاس پذیری ویژگی است که به شما امکان مدیریت هزینه‌هایتان را می‌دهد زیرا در صورت نیاز به راحتی می‌توانید منابع سرور را کاهش یا افزایش دهید.

دلایل خرید سرور اختصاصی ترکیه

همانطور که در طول این مقاله هم گفته شد، استفاده از سرور اختصاصی ترکیه دلایل زیادی دارد.

1. میزبانی از مشتریان و بازدیدکنندگان ترکیه‌ای

یکی از دلایل خرید سرور اختصاصی ترکیه میزبانی از مشتریان ترکیه‌ای یک کسب و کار است. در واقع اگر شما هم کسب و کاری دارید که مشتریان خارجی از جمله ترکیه‌ای دارد، پیشنهاد می‌کنیم که از این سرور استفاده کنید.

با این کار، سرعت و کیفیت خدماتی که ارائه می‌کنید تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. استفاده از یک سرور مجازی یا اختصاصی خارجی به شما این امکان را می‌دهد که سایتی با عملکرد بهتر داشته باشید.

این مسئله به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی سئوی سایت شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل اگر مشتریان ترکیه‌ای زیادی به سمت کسب و کار شما می‌آیند، پیشنهاد می‌کنیم که از سرور اختصاصی ترکیه استفاده کنید.

2. احراز هویت و فعالیت در سایت‌های فریلنسری بین المللی

فعالیت و انجام پروژه‌هایی که در سایت‌های فریلنسری بین المللی وجود دارند، درآمد بسیار خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما احراز هویت افراد ایرانی و افرادی که با آی پی ایران به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، بسیار سخت خواهد بود.

اکثر سایت‌های فریلنسری به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، علاقه‌ای به همکاری با افراد ایرانی ندارند. به همین دلیل است که عضویت ایرانی‌ها در این سایت‌ها با آی پی ایران تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

به منظور عضویت در سایت‌های فریلنسری بین المللی می‌توانید با خرید سرور اختصاصی ترکیه، این کار را به راحتی انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از VPN ریسک زیادی را به همراه خواهد داشت که دلایل آن در بالا به شما گفته شد.

لازم به ذکر است که با استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی ترکیه آی پی شما همواره ثابت و بر روی ترکیه خواهد بود.

3. فعالیت در بازارهای بین المللی ارز دیجیتال و بایننس

تقریبا تمام سایت‌های مربوط به ارز دیجیتال که خارج از ایران هستند، آی پی ایران را به دلیل تحریم قبول نمی‌کنند. به همین دلیل، شما نمی‌توانید ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با استفاده از موقعیت مکانی ایران انجام دهید.

در این شرایط است که می‌توانید با خرید سرور اختصاصی ترکیه و استفاده از آن، به راحتی در بایننس و دیگر سایت و پلتفرم‌های مربوط به ارز دیجیتال فعالیت کنید. با استفاده از این سرورها، تمام خرید و فروش و معاملات شما در امن‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود و از این نظر نگرانی نخواهید داشت.

راهنمای خرید سرور اختصاصی ترکیه

راهنمای خرید بهترین سرور اختصاصی ترکیه 

راهنمای خرید سرور اختصاصی ترکیه

در هنگام خرید سرور اختصاصی ترکیه ابتدا باید به میزان منابع و نوع کاری که قصد دارید انجام دهید، توجه کنید. برای مثال اگر قصد استفاده از بهترین سرور اختصاصی ترکیه را به عنوان میزبانی سایت خود دارید، حتما به میزان منابعی که نیاز دارید توجه داشته باشید.

اما اگر می‌خواهید فعالیتی را در سایت‌های فریلنسری بین المللی یا بایننس و بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید، می‌توانید یک سرور اختصاصی یا مجازی ترکیه با قیمت مناسب خریداری کنید.

نوع سیستم عامل، حافظه رم و SSD نیز دیگر عواملی است که باید قبل از خرید سرور اختصاصی ترکیه به آن توجه داشته باشید. سیستم عامل این سرورها لینوکس یا ویندوز است.

پهنای باند، نوع کنترل پنل و امکانات بکاپ گیری و فایروال هم از دیگر عوامل مهم قبل از خرید سرور مجازی یا اختصاصی است. توجه داشته باشید که کنترل پنل cPanel و دایرکت ادمین جزء محبوب‌ترین‌ها هستند.

خرید آی پی ثابت اضافه هم جزء آخرین مواردی است که باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید.

کلام آخر

سرور اختصاصی ترکیه برای مقاصد خاصی اعم از ترید، پشتیبانی مشتریان کشورهای همسایه و … استفاده می‌شوند. امنیت بالای سرور اختصاصی و ارائه IP ترکیه از دلایل انتخاب آن می‌باشد. خرید dedicated server ترکیه باید با توجه به نیازهای شما انجام شود تا منابع و پلن درستی تهیه شود. همچنین سابقه و اعتبار شرکت هاستینگ ارائه دهنده از نظر مسائل امنیتی و پشتیبانی در مواقع بحرانی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سوالات متداول

1. سرور اختصاصی ترکیه چیست؟

سرور اختصاصی ترکیه به معنای اجاره یک سرور فیزیکی در دیتاسنتری از ترکیه بصورت ماهیانه یا سالیانه می‌باشد.

2. فایده سرور اختصاصی ترکیه چیست؟

dedicated server ترکیه برای افرادی که نیاز به آی‌پی خارجی برای ترید دارند و همچنین افرادی با مشتریان آنلاین از کشورهای همسابه بسیار مناسب می‌باشد

3. سیستم عامل سرور اختصاصی ترکیه چیست؟

بستگی به انتخاب شما می‌تواند توزیعی از لینوکس و یا نسخه‌ای از ویندوز باشد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم