تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید چیست؟

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۵۹ بازدید

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید مثل فرق یک ماشین باربری با ماشین مسابقه‌ای است. هاست دانلود همچون یک ماشین باربری وظیفه جابه‌جایی فایل‌های حجیم را دارد. درحالی‌که هاست پربازدید مانند یک ماشین رالی برای سرعت و مانور در فضاهای پرترافیک ساخته شده است. در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، به بررسی کامل تفاوت‌های این دو هاست خواهیم پرداخت. با مطالعه این مقاله، می‌توانید با آگاهی بیشتر برای انتخاب هاست مورد نیازتان تصمیم بگیرید.

معرفی ویژگی‌های هاست دانلود

هاست دانلود (Download Host) سرویسی برای میزبانی اشتراکی وب‌سایت‌هایی که به فضای ذخیره‌سازی بالا برای آپلود و دانلود فایل‌های حجیم مانند ویدئو، تصویر و سایر محتوای چندرسانه‌ای نیاز دارند. این سرویس برای میزبانی و آپلود فایل‌ها از طریق پروتکل FTP استفاده می‌شود.

هاست دانلود با افزایش توان پاسخگویی به درخواست کاربران و افزایش سرعت نمایش، بستری امن و پایداری را برای اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها فراهم می‌کند. این سرویس میزبانی، از درایوهای ذخیره‌سازی SSD و NVMe برای اشتراک فایل‌های وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.

خرید هاست دانلود

معرفی ویژگی‌های هاست پربازدید

هاست پربازدید (High Traffic Host) نوعی هاست اشتراکی است که به‌نسبت هاست معمولی، منابع ترافیک و بازدید بیشتری با آپتایم بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. دیتاسنتر این سرویس میزبانی در یکی از موقعیت‌های ایران و خارج قرار ارائه می‌شود. درصورتی‌که وب‌سایتی با ترافیک بالا دارید یا دنبال هاستی با منابع بیشتر هستید، گزینه کاربردی برای شما است.

این سرویس یکی از درایوهای ذخیره‌سازی SSD و NVME را به‌کار می‌گیرد و سرعت بالایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما بدون نگرانی از محدودیت‌های پهنای باند، رم یا CPU می‌توانید از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای قدرتمند آن برای استقبال از ترافیک زیاد استفاده کنید.

تجربه میزبانی سایتی سریع و پایدار با هاست پربازدید پارس پک

از آن‌جایی که فروش بلک‌فرایدی و شب‌های پرتخفیف عید، بدون بازدیدکننده‌های بسیار و تجربه کاربری راحت از سایت اتفاق نمی‌افتد، ازطرفی، هیچ هاستی با ترافیک نامحدود جای هاست پربازدید را نمی‌گیرد، پارس پک با هاست پربازدید فکر داشتن یک هاست پرسرعت و پربازدید را برایتان کرده است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید از نظر ویژگی

در پاسخ به این سوال که «تفاوت هاست دانلود با هاست پربازدید چیست؟» سراغ ویژگی‌های این دو هاست می‌رویم. هر دو هاست از کنترل پنل‌های دایرکت ادمین و سی‌پنل پشتیبانی می‌کنند. هاست پربازدید این قابلیت را دارد که برای بهینه‌سازی در فرایند کشینگ سمت کاربر از شبکه توزیع محتوا (CDN) بهره ببرد.

همچنین امکان بکاپ‌گیری منظم برای بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان وب‌سایت دارد. این سرویس را می‌توانید در موقعیت‌های ایران و اروپا و برای سیستم‌‌عامل لینوکس با کنترل پنل سی‌پنل و دایرکت ادمین تهیه کنید.

این درحالی است که هاست دانلود سرویس ایمیل، دیتابیس و امکان اجرای کدهای PHP به‌صورت پیش‌فرض ندارد؛ زیرا مخصوص آپلود و دانلود فایل بهینه‌سازی و مدیریت شده است. البته درصورت نیاز می‌توانید تنظیمات اجرای کد PHP را فعال کنید.

نحوه آپلود فایل در هاست با FTP و انواع کنترل‌پنل‌ها را به‌صورت در مقاله زیر بخوانید.

آموزش آپلود فایل در هاست

تفاوت بین هاست دانلود و هاست پربازدید از نظر قیمت

در مقایسه هاست پربازدید با هاست دانلود، با توجه به قابلیت و کاربرد آن‌ها، سخت‌افزار و امکانات هاست پربازدید بیشتر و قیمت آن نیز بالاتر است. قیمت هاست دانلود ارزان‌تر از هاست پربازدید بوده و به عوامل مختلف مانند حجم ذخیره‌سازی، سرعت دانلود و ویژگی‌های ارائه‌دهنده بستگی دارد.

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید از نظر منابع

هاست پربازدید برای روزهای شلوغ و پرترافیک آموزش دیده است. این یعنی منابع و ظرفیت رم، CPU و فضای ذخیره‌سازی در آن به‌گونه‌ای است که بتواند از پس شلوغی‌های پرترافیک برآید و بهترین هاست برای سایت های پربازدید باشد. درعوض، هاست دانلود از فضای ذخیره‌سازی نامحدودی برخوردار است که بتواند نیاز به دانلود و آپلود فایل‌های حجیم را برآورده کند.

می‌خواهید یکبار برای همیشه بدانید هاست دانلود چه ویژگی‌ها و مزایا و معایبی دارد؟ مقاله زیر را بخوانید.

هاست دانلود چیست؟

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید از نظر کاربرد 

در پاسخ به اینکه «بهترین هاست برای سایت های فروشگاهی پربازدید کدام چیست؟» بی‌شک می‌توان دست پرافتخار هاست پربازدید را بالا برد. این هاست برای وب‌سایت‌های خبری، آموزشی، فروشگاهی، مجله‌ای و هر وب‌سایتی با ترافیک بالا مناسب است.

در مقایسه هاست دانلود و هاست پربازدید از نظر کاربرد، می‌توان گفت اگر دنبال ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم مثل ویدیو یا نرم‌افزار سنگینی هستید، حتی برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و استریم سراغ هاست دانلود بروید.

پایان محدودیت‌های دانلود با هاست دانلود پارس پک

تحمل دانلود و آپلود فایل‌های حجیم با وضعیت اینترنت موجود، قابلیت سفیدکردن موهایمان را دارد. اگر برای آپلود و دانلود فایل‌های حجیم خود دنبال یک میزبانی با فضای ذخیره‌سازی نامحدود و پهنای باند پرسرعت هستید، پارس پک تا ۴۰ ترابایت فضا برای میزبانی فیلم‌ و محتوای حجیم فراهم کرده است. برای اطلاعات بیشتر از صفحه هاست دانلود پارس پک دیدن کنید.

تفاوت هاست پربازدید با هاست دانلود از نظر امنیت 

وقتی پای امنیت به میان می‌آید، فرقی ندارد از چه هاست با چه کاربردی استفاده می‌کنید. نیاز است یک سرویس میزبانی با تجهیزات امنیتی بالا دراختیارتان قرار بگیرد که در زمان استفاده به مشکل نخورید. هاست پربازدید به‌دلیل استفاده از وب‌سایت‌های پشتیبانی‌شده به تعداد کم روی یک سرور، امنیت بالاتری نسبت به هاست دانلود دارد.

درصورت استفاده از پروتکل SSH، نیز داده‌ها در سراسر فرایند انتقال و دریافت رمزگذاری می‌شود. در مورد هاست دانلود نیز اگر این سرویس را از پارس پک خریداری کنید، این نوید را خواهیم داد که با ارائه بهترین هاست برای دانلود در پارس پک خیالتان از بابت امنیت راحت میزبانی است.

راهنمای انتخاب بین هاست دانلود و هاست پربازدید

تا این قسمت از مقاله پاسخ سوال را «هاست دانلود چه تفاوتی با هاست پربازدید دارد؟» به‌طور کامل بررسی کردیم. اکنون برای انتخاب میان این دو هاست کافی‌است موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • نوع محتوا و کاربردی که برای میزبانی انتظار دارید
  • میزان ترافیک میزبانی که پیش‌بینی می‌کنید
  • بودجه‌ای که برای هاستینگ در نظر گرفتید

انتخاب نهایی نوع هاست به نیازهای خاص وب‌سایت یا هاست شما بستگی دارد. با درنظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا، می‌توانید بهترین تصمیم را برای انتخاب هاست بگیرید و از عملکرد و امنیت آن مطمئن شوید. درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانید از مشاوره کارشناسان پارس پک استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با صفر تا صد هاست وردپرس پربازدید آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید.

هاست وردپرس پربازدید چیست؟

جمع‌بندی

تفاوت هاست دانلود و هاست پربازدید را از نظر موارد مختلفی همچون کاربرد، قیمت، امنیت، منابع و ویژگی را در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک بررسی کردیم. امیدواریم خواندن این مقاله در درک تفاوت این دو هاست به شما کمک کرده باشد. اگر سوالی در زمینه تهیه هاست مناسب برای هر کاربری دارید، از مشاوره رایگان کارشناسان پارس پک می‌توانید بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید سوالاتتان را در انتهای همین مقاله بنویسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی‌تان کنیم.

سوالات متداول

۱. هاست دانلود یا هاست پربازدید؛ کدام نوع هاست برای من مناسب است؟

انتخاب نوع هاست مناسب به نیازهای خاص میزبانی شما بستگی دارد. اگر قصد دانلود فایل‌های حجیم را دارید، هاست دانلود گزینه مناسبی برای شما است. درصورتی‌که وب‌سایتی با ترافیک بالا دارید که به ویژگی‌هایی مانند پایگاه داده یا پشتیبانی PHP نیاز دارد، هاست پربازدید را انتخاب کنید.

۲. برای برگزاری کلاس آنلاین چه هاستی مناسب است؟

برای امور مربوط به دانلود یا آپلود فایل‌های صوتی و تصویری یا برگزاری کلاس آنلاین بهترین میزبانی، هاست دانلود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم