چگونه بهترین هاست‌ PHP انتخاب کنیم؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 11 شهریور 1401
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۹۵۹ بازدید

وقتی نوبت به انتخاب بهترین هاست PHP می‌رسد، باید به نکات بسیار زیادی دقت کنید. گزینه‌های فراوانی از هاست‌های اشتراکی گرفته تا VPSها و میزبانی‌های ابری وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید. انتخاب بهترین هاست اغلب به ویژگی‌های موردنیازتان بستگی دارد. بهترین هاست PHP برای هر فرد و هر سیستم متفاوت است؛ اما برخی از ویژگی‌های مهمی که باید مدنظر قرار دهید، عبارت‌اند از: گواهینامه‌های رایگان SSL، نسخه‌های پشتیبانی‌شده PHP، سرعت زیاد، پهنای باند، امنیت و پشتیبانی و… . در این مقاله از آموزش‌های هاست و سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، هر‌آنچه برای خرید بهترین هاست PHP نیاز دارید، توضیح داده‌ایم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

خرید هاست برای PHP از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

PHP چیست و برای اجرا به چه سیستم‌هایی نیاز دارد؟

قبل از انتخاب نوع هاست میزبانی، باید PHP و نیازهای آن را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. PHP مخفف PHP Hypertext Processor زبان برنامه‌نویسی شیءگرا محسوب می‌شود که برای راه‌اندازی آسان‌تر وب‌سایت‌های پویا طراحی شده است. بسیاری از CMSهای مشهور جهان مانند وردپرس و جوملا و پرستاشاپ و نیز فریم‌ورک‌های بزرگ مانند لاراول و Symfony بر‌پایه PHP ایجاد شده‌اند.

فایل‌های پی‌اچ‌پی با پسوند «.php» در هاست شما ذخیره می‌شوند و تقریباً همه میزبانی‌های وب از PHP پشتیبانی می‌کنند. این زبان برنامه‌نویسی برای اجرا به سرور مجهز به وب‌سرور و دیتابیس و خودِ PHP نیاز دارد. PHP در ابتدا برای لینوکس طراحی شده بود و در‌حال‌حاضر نیز، با سیستم‌عامل لینوکس سازگاری بهتر و بازدهی بیشتری دارد.

خرید هاست

نسخه‌های مختلف PHP

PHP از سال ۲۰۰۰ و هم‌زمان با انتشار نسخه ۴ خود‌، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در این سال‌ها، نسخه‌های بسیاری از PHP منتشر شدند که در‌نهایت نسخه ۷ و ۸ بیشترین استفاده را دارند. انتظار می‌رود در آینده، نسخه‌های بیشتری از این زبان برنامه‌نویسی منتشر و به‌همراه آن‌ها ویژگی‌های بیشتری ارائه شود.

زبان php چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی

نیازمندی‌های PHP برای اجرا روی هاست یا سرور

برای اجرای کدها و اسکریپت‌های پی‌اچ‌پی روی هاست اشتراکی یا سرور، به پیش‌نیاز‌هایی احتیاج دارید. این پیش‌نیازها برای اجرای اولیه PHP روی هاست اجباری هستند و اگر هاست شما هرکدام از آن‌ها را نداشته باشد، قطعاً برای PHP مناسب نخواهد بود.

مقاله‌ی زیر درسنامه‌ی کاملی از انواع مختلف داده‌ها در PHP است، آن را از دست ندهید.

انواع داده در PHP و استفاده از آن‌ها

1. وب‌سرور (Web Server)

به‌زبان ساده، وب‌سرور نرم‌افزار و سخت‌افزاری است که فایل‌های سورس وب‌سایت را ذخیره و پردازش و به کدهای قابل‌فهم برای مرورگر تبدیل و از‌طریق پروتکل HTTP به آن ارسال می‌کند. وب‌سرورها برای نمایش وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها ضروری در سرورها به‌کار برده می‌شوند.

وب‌سرورهای متفاوتی ازجمله Apache ،Nginx ،IIS و Lighttpd وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها آپاچی (Apache) است. وجود وب‌سرور روی سرور ضروری است و هاست یا سروری که تهیه می‌کنید، باید حاوی وب‌سرور باشد.

2. مفسر PHP

PHP زبانی مفسر است و کدهای پی‌اچ‌پی شما باید به‌واسطه برنامه‌ای به کدهای قابل‌فهم برای ماشین تبدیل شوند تا ماشین‌ها (سرورها) بتوانند کدها را اجرا کنند و خروجی را مشاهده کنید. مفسر PHP برنامه‌ای است که کدهای PHP را اجرا می‌کند. خروجی مفسر پی‌اچ‌پی در‌نهایت از‌طریق سوکت TCP به وب‌سرور و از‌طریق وب‌سرور نیز به مرورگرتان ارسال می‌شود.

3. پایگاه‌داده (Database) (اختیاری)

پایگاه‌داده محلی برای ذخیره اطلاعات وب‌سایتتان است که باید روی سرور نصب شده باشد. تمامی اطلاعات وب‌سایت اعم از اطلاعات خصوصی کاربران و اطلاعات عمومی در دیتابیس ذخیره می‌شوند و برای اجرای وب‌سایت، باید سرورتان به دیتابیس مورد‌نیاز مجهز باشد. دیتابیس‌ها انواع زیادی مانند Oracle و Microsoft SQL Server و PostgreSQL دارند که محبوب‌ترین آن‌ها MySQL است که با PHP نیز بسیار سازگاری دارد و phpMyAdmin آن را مدیریت می‌کند.

 اجرای فایل php در هاست

برای اجرای PHP روی هاست و سرور چه نیازمندی‌هایی باید وجود داشته باشد؟

بهترین هاست PHP چه ویژگی‌هایی دارد؟

هاست ایدئال پی‌اچ‌پی باید امکانات زیادی برای اپلیکیشن‌های PHP ارائه دهد. این امکانات بسیاری از کارهای شما را سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌دهند و در‌نهایت، باعث اجرای بهتر سورس PHP می‌شوند.

1. پشتیبانی از نسخه‌های مختلف PHP

PHP نسخه‌های متفاوتی دارد و هر سیستم ممکن است با نسخه خاصی از PHP سازگار باشد. برای مثال، وردپرس نسخه ۴ از PHP نسخه ۷.۴ پشتیبانی می‌کند و برای عملکرد بهتر باید نسخه PHP هاست خود را تغییر دهید. هاست شما باید از نسخه‌های مختلف و به‌روز PHP هم‌زمان پشتیبانی کند تا به‌راحتی بتوانید بین نسخه‌های مختلف PHP جا‌به‌جا شوید.

برای آموزش تغییر نسخه PHP در وب‌سایت، سی پنل، دایرکت ادمین، MultiPHP Manager و PHP Selector و همچنین بررسی نسخه‌های مختلف PHP مقاله زیر را بخوانید.

تغییر نسخه PHP

2. به‌روز‌رسانی دائم PHP 

همان‌طور‌که گفتیم، هاست شما باید از نسخه‌های متفاوت PHP برای اجرای بهتر اسکریپت‌ها پشتیبانی کند. PHP زبان برنامه‌نویسی زنده‌ به‌شمار می‌رود و دائماً در حال به‌روزرسانی و انتشار نسخه‌های جدید است. سرور و میزبانی شما باید از جدیدترین نسخه‌های PHP پشتیبانی کند و درصورت انتشار نسخه جدید، سریعاً آن را دراختیارتان قرار دهد. از‌آن‌جا‌که بسیاری از فریم‌ورک‌های PHP هم‌زمان با انتشار نسخه جدید PHP، نسخه جدید سازگار با PHP جدید را ارائه می‌دهند، به جدیدترین نسخه PHP نیاز دارید.

3. پشتیبانی از پیش‌نیازهای PHP

PHP برای اجرا‌ به ابزارها و برنامه‌هایی مانند وب‌سرور و مفسر PHP و دیتابیس نیاز دارد. هاست شما باید از تمامی پیش‌نیازهای PHP پشتیبانی کند و آن‌ها را در‌اختیارتان قرار دهد تا اسکریپت شما به‌درستی اجرا شود.

4. منابع افزایش‌پذیر

اجرای هر اسکریپت و سیستم PHP بسته به کدهای آن به منابع CPU ،‌RAM، ترافیک و فضای متفاوتی احتیاج دارد. همچنین در طول زمان، ممکن است با ارتقای وب‌سایت و اسکریپت خود به منابع بیشتری احتیاج پیدا کنید. هاست یا سرور باید منابع متفاوتی در‌اختیارتان قرار دهند و امکان افزایش آن را برایتان فراهم کنند تا در آینده‌ای نه‌چندان دور، به مشکل بر‌نخورید.

5. نرم‌افزارها و ابزارهای موردنیاز PHP

درکنار نرم‌افزارهای پیش‌نیاز برای اجرای PHP، میزبانی شما باید ابزارها و امکانات بیشتری در‌اختیارتان قرار دهد. ابزارها و نرم‌افزارهای PHP مکمل اسکریپت‌های شما هستند و درکنار PHP باید استفاده شوند. برخی از این ابزارهای مهم‌ عبارت‌اند از:

  • نصب phpMyAdmin
  • سیستم Cron job
  • نصب SSL
  • سیستم Backup
  • مدیریت دامنه
  • مدیریت DNS
  • مدیریت زیردامنه
  • Raid
  • Anti DDoS
  • دسترسی به ایمیل، IMAP ،POP3 و SMTP
  • انواع دیتابیس
  • افزونه‌های کش
  • کنترل‌پنل موردنیاز کاربر

برای آموزش آموزش ساخت، ویرایش و حذف دیتابیس در phpMyAdmin مقاله زیر را بخوانید.

کار با phpMyAdmin

6. راه‌های متفاوت دسترسی به فایل‌های PHP سرور

علاوه‌بر دسترسی مستقیم از‌طریق پنل مدیریت هاست مانند سی پنل یا دایرکت ادمین، ازطریق FTP و FTPS باید به هاست خود دسترسی داشته باشید. FTP مخفف File Transfer Protocol و به‌معنای پروتکل انتقال فایل است که برای برقراری ارتباط بین کامپیوترها و سرورها در شبکه TCP/IP استفاده می‌شود. FTPS (SSL/TLS) نیز همانند FTP و صرفاً پروتکل ایمن‌تری است. در جایگاه توسعه‌دهنده وب‌سایت، استفاده از FTP به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی و به‌طورایمن تغییراتی را در فایل‌های هاست اعمال و فایل‌های حجیم را به هاست یا سرور خود منتقل کنید.

بهترین هاست PHP

ویژگی‌های بهترین هاست پی‌اچ‌پی

در هاست PHP به‌دنبال چه چیزی باشیم؟

هر میزبانی هاست PHP باید از امکاناتی برخوردار باشد تا بتواند وب‌سایتتان را به بهترین نحو اجرا کند و به‌روز نگه دارد و در زمان بروز مشکل، به شما کمک کند. درادامه، به امکاناتی اشاره کرده‌ایم که از میزبانی خود باید انتظار داشته باشید.

1. آپ‌تایم

هر میزبانی‌ای که آپ‌تایم کمتر از ۹۹.۹۹درصد را تضمین کند، باید از فهرست میزبانی‌های حذف کنید. آپ‌تایم زمان آنلاین‌بودن وب‌سایت در اینترنت یا آنلاین‌بودن هاست یا سرور در مدت یک سال است که بر‌حسب درصد محاسبه می‌شود. آپ‌تایم زیاد به‌معنای آنلاین‌بودن هاست یا سرور شما در یک سال و بروزنکردن خطاست. ایدئال‌ترین آپ‌تایم ۱۰۰ یا عددی نزدیک به آن است که تقریباً آنلاین‌بودن دائمی شما را تضمین می‌کند.

2. پشتیبانی دائم

مشکلات فنی مربوط به هاست‌ها یا سرورها زیاد هستند و پشتیبانی دائم و ۲۴‌ساعته تأثیر بسزایی بر زمان آنلاین‌بودن وب‌سایتتان می‌گذرد. تیم پشتیبانی عالی و ماهر می‌تواند از ضر‌رو‌زیان کسب‌و‌کارتان در مواقع حساس جلوگیری کند. علاوه‌براین، اگر به سیستم یا ابزار دیگری نیاز داشته باشید، پشتیبانی ۲۴ساعته به‌راحتی در هرساعت از شبانه‌روز درخواستتان را اجرا و نیاز شما را برطرف می‌کند. پس در انتخاب میزبانی هاست، حتماً به پشتیبانی آن‌ها دقت کنید.

3. بهینه‌شده برای هندلینگ هم‌زمان درخواست‌های فراوان

تعداد کاربران وب‌سایت شما در ساعات مختلف شبانه‌روز متفاوت است و در مدت‌زمان طولانی نیز افزایش پیدا می‌کند. هاست یا سرور شما باید از سرعت بسیار زیادی برخوردار باشد و نیازهای وب‌سایتتان را برطرف کند. سرعت زیاد به عوامل دیگری مانند منابع سرور و نوع رم (SSD یا NVME) بستگی دارد؛ اما بخش دیگری به نوع سرور و میزبانی شما وابسته است که باید نهایت سرعت را تضمین کند. روی‌هم‌رفته، باید به این نکته اشاره کنیم که از HTTP/3 گرفته تا زیرساخت‌های میزبانی باید بهینه شده باشد تا از سرعت چشمگیری بهره‌مند باشد.

4. قیمت مقرون‌به‌صرفه

قیمت مقرون‌به‌صرفه نیز یکی از ویژگی‌هایی است که باید به آن دقت کنید. PHP رایگان است و نصب و راه‌اندازی آن نیز معمولاً هزینه‌ای ندارد و تنها هزینه شما به هاست یا سرور مربوط است. هاست PHP باید در دراز‌مدت فعال باشد و انتقال دیتاها از یک میزبانی به میزبانی دیگر دشوار است؛ پس قیمت مقرون‌به‌صرفه هاست در‌کنار ویژگی‌ها و امکانات زیاد، باید از ملاک‌های شما باشد.

5. سرویس‌های انتقال فایل و ارتقا هاست یا سرور

رفته‌رفته وب‌سایت و سورس PHP شما بزرگ‌و‌بزرگ‌تر می‌شود و قطعاً به هاست یا سرورهای قوی‌تر نیاز پیدا می‌کنید. هنگام خرید سرور جدید یا ارتقای منابع هاست یا سرور فعلی، انتقال فایل و سورس وب‌سایت باید به‌آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. همچنین، باید بتوانید به‌آسانی منابع هاست یا سرور PHP خود را ارتقا یا کاهش دهید.

6. امنیت

امنیت یکی از بخش‌های مهم‌ وب‌سایت و سرور است. امنیت لایه‌های متفاوتی دارد که بخشی از آن مربوط به سرور و برعهده میزبانی شماست. هاست پی‌اچ‌پی باید تمامی خطرهای ایمنی را دفع و هاست شما را در‌برابر انواع حملات ایمن کند. همچنین، به‌منظور افزایش امنیت داده‌ها باید افزونه‌های بسیاری مانند افزونه‌های فایروال و گواهی SSL را برای افزایش امنیت وب‌سایت نصب کند و دراختیارتان قرار دهد. قبل از تهیه هاست، حتماً از سطح امنیت هاست خود مطلع شوید.

برای آشنایی با ویژگی‌ها و قیمت سرویس میزبانی وب Laravel مقاله زیر را از دست ندهید.

هاست لاراول چیست؟

7. امنیت هاست PHP

همان‌طور‌که گفتیم، امنیت لایه‌های متفاوتی دارد که بخشی از آن به سورس PHP شما مربوط است. نرم‌افزار شما باید کاملاً امن و استانداردهای ایمنی را رعایت کرده باشد. بخش دیگری از امنیت به سرور یا هاستتان مربوط می‌شود که باید میزبانی شما آن را تأمین کند. حملات بسیار زیادی وجود دارند که هاست یا سرور شما را تهدید می‌کنند. برخی از این حملات که میزبانی وب شما باید به‌طورکامل از آن‌ها جلوگیری کنند، عبارت‌اند از:

  • حملات Brute Force
  • حملات DDoS
  • بدافزارها Malware
  • آسیب‌پذیری سرور و سیستم‌عامل
  • آنتی‌ویروس
  • فایروال
هاست پی اچ پی

نکات مهم هنگام انتخاب هاست PHP

هاست لینوکس درمقابل ویندوز برای PHP

هاست‌ها انواع متفاوتی دارند و سیستم‌عامل‌های متفاوتی نیز روی سرور آن‌ها نصب می‌شوند. PHP در ابتدا برای سرورهای لینوکس نوشته شده بود؛ اما اکنون در اکثر پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌ها مانند ویندوز نصب و اجرا می‌شود.

  • ازلحاظ تاریخی، لینوکس و پی‌اچ‌پی ارتباط نزدیکی با‌هم دارند. یافتن پشتیبانی برای اسکریپت‌های در حال اجرا در سرورهای ویندوز می‌تواند دشوار باشد.
  • نصب PHP روی ویندوز و پشتیبانی آن روی سرور ویندوز دشوارتر از لینوکس است.
  • هاست ویندوز معمولاً هزینه بیشتری دارد.

در‌نهایت، باید بگوییم که لینوکس کارایی بهتری دارد. اگر به سرورهای دیگر نیاز خاصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از لینوکس استفاده کنید.

تغییر نسخه پی اچ پی هاست

هاست PHP و ویژگی‌های آن در لینوکس و ویندوز

مزایا و معایب هاست PHP

هاست و زبان PHP درمقایسه‌با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مزایا و معایبی دارد که بهتر است به آن‌ها دقت کنید.

1. مزایای هاست PHP

  • PHP سازگاری بسیاری دارد: PHP را می‌توانید روی هر نوع سرور و هاستی به‌راحتی اجرا کنید و در هرکجا که به آن نیاز داشته باشید، استفاده کنید. همچنین، این زبان برنامه‌نویسی در اکثر سرورها و هاست‌ها موجود است.
  • هاست PHP ارزان است: ازآن‌جاکه PHP برای اجرا به منابع خاصی نیاز ندارد، هاست‌های آن ارزان‌قیمت‌اند و با هر قیمتی می‌توانید هاست تهیه کنید.
  • PHP به‌راحتی به دیتابیس متصل می‌شود: PHP سازگاری بسیاری با انواع دیتابیس‌ها دارد و با انواع آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.
  • PHP سریع و سبک است: PHP به‌راحتی با زبان‌های دیگر مانند HTML و CSS ترکیب می‌شود و از سرعت چشمگیری برخوردار است. همچنین، به‌دلیل حجم اندک فایل‌های آن سرعت بسیاری دارد.

2. معایب هاست PHP

  • سازگاری بیشتر با لینوکس: اگر از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر مانند ASP.NET استفاده می‌کنید که فقط با ویندوز سازگارند، ممکن است شاهد افت کارایی در مواقع خاص باشید.
  • نقص‌های امنیتی افزونه‌های PHP: نقص‌های امنیتی افزونه‌های مبتنی‌بر PHP بسیارند؛ ازاین‌رو، PHP باید ایمن‌سازی شود.
  • کاهش محبوبیت: با روی‌کار‌آمدن تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر، PHP اندکی کم‌رنگ‌تر از سابق شده است.
هاست پی اچ پی رایگان

هاست پی‌اچ‌پی چه مزایا و معایبی دارد؟

جمع‌بندی

هاست PHP تقریباً روی هر سروری موجود است. PHP زبان برنامه‌نویسی شیءگراست و برای اجرا، تنها به وب‌سرور و مفسر PHP نیاز دارد. PHP رایگان است و اجرای آن به منابع هاست کمی احتیاج دارد. هاست PHP باید امکانات و قابلیت‌های زیادی داشته باشد تا بتوانید به‌عنوان هاست محبوب آن را به‌کار بگیرید و بیشترین سود را از آن ببرید. عوامل بسیار زیادی در انتخاب نوع هاست تأثیرگذارند و انتخاب‌های هر فرد با فرد دیگر نیز متفاوت است. اگر به‌دنبال سرویس میزبانی مناسب برای هاست PHP خود می‌گردید، به نکات زیر دقت کنید:

  • وب‌سرور (Web Server)
  • مفسر PHP
  • پایگاه‌داده (Database)
  • پشتیبانی از نسخه‌های مختلف PHP
  • به‌روزرسانی دائم PHP
  • پشتیبانی از پیش‌نیازهای PHP
  • منابع افزایش‌پذیر
  • نصب phpMyAdmin
  • سیستم Cron job
  • نصب SSL
  • سیستم Backup
  • مدیریت دامنه
  • مدیریت DNS
  • مدیریت زیردامنه
  • Raid
  • Anti DDoS
  • دسترسی به ایمیل، IMAP ،POP3 و SMTP
  • انواع دیتابیس
  • افزونه‌های کش
  • کنترل پنل موردنیاز کاربر
  • FTP و FTPS
  • آپ‌تایم
  • پشتیبانی دائم
  • بهینه‌شده برای هندلینگ هم‌زمان درخواست‌های بسیار
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • سرویس‌های انتقال فایل و ارتقا هاست یا سرور
  • امنیت
  • جلوگیری از حملات Brute Force
  • جلوگیری از حملات DDoS
  • جلوگیری از بدافزارها Malware
  • آسیب‌پذیری سرور و سیستم‌عامل
  • آنتی‌ویروس
  • فایروال
  • FTP
  • FTPS

هنگام خرید هاست PHP باید توجه کنید که آیا سرویس میزبانی مدنظرتان از تمامی نسخه‌های پی‌اچ‌پی پشتیبانی می‌کند یا خیر. درصورت تمایل به خرید هاست پی‌اچ‌پی برای میزبانی وب‌سایت‌های مبتنی‌بر زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی، هاستتان باید پیش‌نیازهایی همچون مفسر PHP، وب سرور و پایگاه داده داشته باشد. بهترین هاست PHP می‌تواند وب‌سایت‌های شما را با سرعت و پایداری بالایی میزبانی کند و قادر به دریافت آخرین به‌روزرسانی PHP است.

سؤالات متداول

۱. PHP چیست؟

PHP مخفف Hypertext Preprocessor زبان برنامه‌نویسی مفسر و سمت سروری است که برای ایجاد اپلیکیشن‌های تحت‌وب استفاده می‌شود.

۲. هاست PHP چیست؟

هاست PHP باید از PHP و وب‌سرور و دیتابیس و سایر ابزارهای موردنیاز PHP پشتیبانی کند تا بتواند PHP را اجرا کند.

۳. آیا PHP امن است؟

PHP بسیار ایمن است؛ البته گفتنی است امنیت هر سیستم به نوع کد‌نویسی کاملاً بستگی دارد و می‌تواند امن یا ناامن باشد.

۴. در هاست PHP به‌دنبال چه چیزی باشیم؟

هنگام انتخاب سرویس میزبانی PHP، باید به ارائه نسخه‌های مختلف PHP، آپ‌تایم، وب‌سرور و دیتابیس دقت کنید. علاوه‌بر‌این، باید سیستم‌عامل لینوکس، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی، ویژگی‌های امنیتی، گواهینامه‌های SSL ، پشتیبان‌گیری و پشتیبانی را در نظر بگیرید.

۵. به‌دنبال کدام نسخه PHP در هاست باشیم؟

بهتر است به‌دنبال سه نسخه رایج PHP، یعنی ۷.۳ و ۷.۴ و ۸.۱ باشید. ارائه‌دهنده میزبانی وب شما باید حداقل این نسخه‌ها را همراه با نسخه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی کند؛ زیرا برخی از سیستم‌های PHP فقط با نسخه‌های قدیمی‌تر کار می‌کنند.

۶. چرا هاست PHP این‌قدر ارزان است؟ 

PHP رایگان و سبک است و هاست PHP نیز در‌صورت ارائه درخواست از CPU و RAM استفاده می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از هاست‌ها با منابع کم می‌توانند PHP را اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم