هاست نامحدود چیست؟ نکات مهم خرید میزبانی نامحدود

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 3 اسفند 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۲۰۴۰ بازدید

هاست نامحدود چیست؟ آیا با مزایا و معایب آن آشنایی دارید؟ اهمیت خرید هاست نامحدود چیست؟ در هنگام خرید این هاست باید به چه نکات و مواردی توجه داشته باشیم؟

هاست‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود هستند. شما بسته به نیاز خود می‌توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید. اما از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید هاست به آن توجه داشته باشید، میزان فضای ذخیره سازی دیسک، پهنای باند و ترافیک ماهیانه است.

قبل از خرید هاست شما باید بررسی کنید که بر اساس داده‌ها و اطلاعات خود به چه نوع هاستی نیاز دارید، تا بعدها با مشکل کندی یا از کار افتادن وب سایت خود مواجه نشوید. اگر کسب و کار شما دارای حجم بالایی از اطلاعات است و به دنبال خرید هاست مناسب هستید، هاست نامحدود برای شما یک انتخاب عالی به شمار خواهد آمد.

خرید انواع سرویس‌های میزبانی پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

هاست نامحدود چیست؟

در بررسی هاست نامحدود اغلب اولین سؤالاتی که برای هر کاربر ایجاد می‌شود این است که هاست نامحدود به چه معنا است؟ چه تفاوتی با دیگر هاست‌های موجود دارد؟ اصلا آیا هاست نامحدود وجود دارد؟!

هاست نامحدود (Unlimited Hosting) به سرویس میزبانی گفته می‌شود که با فضای ذخیره‌سازی نامحدود ارائه می‌گردد. به عبارت دیگر هاست نامحدود معمولاً به میزان مصرف داده‌ که در قالب فضای دیسک و پهنای باند در کنار سایر خدمات ارائه می‌شود، اشاره دارد.

خرید هاست با فضای دیسک نامحدود به این معنی است که می‌توانید وب‌سایت‌های بسیار بزرگ‌تری را میزبانی کنید. این نوع هاست به ویژه برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک که در آن تعداد زیادی عکس محصول باکیفیت بالا یا کاتالوگ زیادی از محصولات برای نمایش وجود دارد، بسیار مفید است.

خرید هاست ابری

خرید هاست نامحدود برای چه کسانی مناسب است؟

همچنین انتخاب هاست نامحدود، برای وب‌سایت‌های بزرگ که با حجم بالایی از ترافیک ضروری است. زیرا میزبانی این هاست باعث می‌شود که وب‌سایت دارای سرعت بالا و همیشه در دسترس باشد.

اما از نظر فنی هاست نامحدود وجود ندارد و در واقع این نوع هاست یک پلن از سرور اشتراکی است. همان‌طور که می‌دانید سرور اشتراکی مانند هر نوع سرور دیگری، دارای میزان مشخصی فضای ذخیره‌سازی، رم، پهنای باند، ترافیک ماهیانه و … است.

در سرور اشتراکی همان‌طور که از نام آن پیدا است، منابع بین کاربران تقسیم می‌شود. اما تمامی کاربران به طور هم‌زمان از ترافیک و فضای ذخیره‌سازی دیسک استفاده نمی‌کنند. در واقع کاربرانی که هاست نامحدود را خریداری کرده‌اند می‌توانند از فضای بیشتر و منابع تخصیص داده بیشتر استفاده کنند.

هاست نامحدود چیست؟

میزبانی نامحدود چه ویژگی هایی دارد و چه کسانی از آن استفاده می کنند؟

ویژگی‌های هاست نامحدود

امروزه هاست‌های نامحدود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند از این نوع هاست برای تجارت آنلاین خود استفاده کنند. اما دلیل محبوبیت این هاست چیست؟

همان‌طور که اشاره شد از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید هاست باید به آن توجه داشت، میزان فضای ذخیره‌سازی دیسک، پهنای باند، ترافیک ماهیانه، سرعت بالا و میزان دسترسی است. هاست نامحدود همه این ویژگی‌ها را با همدیگر می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد. از این رو بیشتر افراد به خرید این نوع هاست روی می‌آورند.
در ادامه این مطلب شما را با برخی از مزایا و معایب هاست بی‌نهایت آشنا می‌سازیم.

هاست لینوکس یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های میزبانی است، برای شناخت بیشتر آن مقاله‌ی زیر را بخوانید.

هاست لینوکس چیست؟

مزایای هاست نامحدود

  • سیستم‌عامل مناسب با امنیت بالا
  • دارای هارد پرسرعت
  • کنترل پنل سی پنل یا دایرکت ادمین
  • سازگاری با وردپرس
  • دیتابیس نامحدود
  • ایمیل نامحدود
  • وجود مولتی پردازنده‌ها
  • آنتی دیداس سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • قیمت مناسب و ارزان
  • گواهی SSL اکتیو
  • بک‌آپ گیری دیتابیس به‌صورت روزانه
  • فعال بودن فانکشن‌های امنیتی
مزایا م معایب هاست نامحدود

هاست نامحدود و رایگان چه نوع سرویس میزبانی است؟

معایب هاست نامحدود

همان‌طور که اشاره شد، Unlimited Hosting یک پلن از سرور اشتراکی است. ازاین‌رو وب‌سایت‌های زیادی بر روی سرور وجود دارند که این امر باعث کند شدن سرعت می‌شود. در نتیجه تمامی وب‌سایت‌های که بر روی این سرور قرار دارند، احتمالا با کندی سرعت در برخی مواقع مواجه می‌شوند.

هاست نامحدود نوعی سرویس میزبانی با فضای ذخیره‌سازی نامحدود است. سرویس میزبانی نامحدود در دسته سرویس‌های اشتراکی قرار می‌گیرد و در آن می‌توانید میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نظرتان را به‌دلخواه انتخاب کنید. اما انتخاب میزان فضای نامحدود در آن مانند یک افسانه غیرممکن است. در این سرویس قابلیت‌هایی همچون دیتابیس و ایمیل نامحدود وجود دارد و می‌توانید از امکانات آن برای سرویس‌دهی به ترافیک بالای کاربران استفاده 

نکات مهم در حین خرید هاست نامحدود

از آنجایی که هاست در سرعت پیشرفت و رشد یک وب‌سایت بسیار تأثیرگذار است، شما باید در هنگام خرید آن بسیار دقت کنید و نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه ما شما را با برخی از نکات اساسی و مهم خرید هاست نامحدود آشنا خواهیم کرد تا یک انتخاب درست داشته باشد.

1. قیمت مناسب هاست

قیمت هاست نامحدود از اصلی‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند هاستی را خریداری نمایند که علاوه بر قیمت ارزان، خدمات مختلفی را نیز ارائه دهد. هاست نامحدود از جمله هاست‌هایی است که علاوه بر خدمات متنوع دارای قیمت پایینی است.

2. امنیت میزبانی نامحدود

امروزه امنیت یک وب‌سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دغدغه بسیاری از مدیران آن است که از وب‌سایت در مقابل هکرها و بدافزارها جلوگیری کنند. هاست نامحدود خدماتی مانند بکاپ‌گیری، نظارت، فعال‌بودن SSL و سایر افزونه‌های امنیتی را ارائه می‌دهد و وب‌سایت شما در برابر خطرات احتمالی امنیتی حفاظت می‌کند.

راهنمای خرید هاست نامحدود

راهنمای خرید بهترین هاست نامحدود و رایگان 

3. پهنای باند

از جمله مواردی که در هنگام خرید هاست باید به آن توجه کرد میزان پهنای باند است. در حقیقت پهنای باند هاست کیفیت، سطح ترافیک و دیتای مجاز برای انتقال بین سایت، کاربران و اینترنت را مشخص می‌کند. بنابراین از جمله ویژگی‌های هاست نامحدود، پهنای باند بالا است. به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ خرید این نوع هاست را نسبت به سایر هاست دیگر ترجیح می‌دهند.

4. فضای ذخیره سازی

توجه به فضای ذخیره‌سازی در هنگام خرید یک هاست بسیار اهمیت دارد. ازاین‌رو اگر کسب‌وکار بزرگی را دارید که دارای اطلاعات بسیار زیادی است، بهتر است هاستی با فضای ذخیره‌سازی بالا را خریداری کنید. هاست نامحدود دارای فضای ذخیره‌سازی زیادی برای ذخیره اطلاعات و داده‌ها است و شما می‌توانید به‌راحتی هر حجم از اطلاعات وب‌سایت خود را بر روی آن ذخیره کنید.

البته در هنگام خرید هاست نامحدود، آنهایی که دارای فضای ذخیره سازی SSD هستند به انواع HDD ارجحیت دارند و توصیه می‌شود پورت آنها را هم بررسی کنید. بهترین و پرسرعت‌ترین پورت SSD در حال حاضر NVMe می‌باشد.

5. سرعت هاست نامحدود

سرعت هاست در رشد و پیشرفت یک وب‌سایت بسیار تأثیر گذار است. به همین دلیل در هنگام خرید هاست باید به این مورد توجه داشته باشید و هاستی را انتخاب کنید که سرعت بالایی را ارائه می‌دهد. متأسفانه هاست نامحدود سرعت چندان بالایی را به کاربران ارائه نمی‌دهد. ازاین‌رو گاهی ممکن است با خرید این هاست با کاهش سرعت مواجه شوید.

6. پشتیبانی

پشتیبانی از دیگر معیارهای اساسی در هنگام خرید هاست نامحدود است. Unlimited Hosting پشتیبانی و نظارت 24 ساعته را ارائه می‌دهد و در صورت بروز هرگونه مشکلی در زمان کوتاهی می‌توانید آن را برطرف نمایید.

7. بک‌آپ‌گیری

از دیگر نکات و موارد در هنگام خرید هاست باید به آن توجه داشت، قابلیت بک‌آپ گیری را از وب‌سایت است. هاست نامحدود دارای قابلیت بک‌آپ گیری دیتابیس به صورت روزانه است از این روز در صورت به‌روز هر مشکلی در وب‌سایت می‌توانید از نسخه بک‌آپ وب‌سایت خود استفاده نمایید.

جمع بندی

هاست نامحدود از جمله هاست‌هایی است که امروزه توسط بسیاری از شرکت‌های هاستینگ ارائه داده می‌شود. از جمله قابلیت‌های این هاست می‌توان به میزان فضای ذخیره‌سازی بالا، پهنای باند بالا، ترافیک ماهیانه و دسترسی خوب آن اشاره کرد.

در این مقاله از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست و سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک سعی کردیم شما را به صورت کامل با هاست نامحدود و ویژگی‌های این هاست آشنا سازیم. همچنین به بررسی نکاتی پرداختیم که در هنگام خرید Unlimited Hosting به آن توجه داشته باشید.

امروزه شرکت‌های مختلفی هاست نامحدود را ارائه می‌دهند. با این حال سعی کنید همیشه از شرکت‌ها یا وب‌سایت‌های معتبر هاست را خریداری کنید که خدمات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و دارای پشتیبانی قوی هستند. امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

سؤالات متداول درباره هاست نامحدود

1. هاست نامحدود چیست؟

به هاستی گفته می‌شود فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بالاتری نسبت به سایر هاست‌ها به شما ارائه می‌دهد. این هاست برای وب‌سایت‌هایی با محتوا و ترافیک بیشتر مناسب می‌باشد.

2. آیا هاست نامحدود واقعاً نامحدود است؟

از نظر فنی هاست نامحدود وجود ندارد. زیرا هاست نامحدود خود بخشی از هاست اشتراکی است که در بین چندین وب‌سایت قرار می‌گیرد و هرکدام بسته به نیاز خود می‌توانند از میزان مشخصی فضای ذخیره‌سازی، رم، پهنای باند، ترافیک ماهیانه و … استفاده کنند.

3. چگونه هاست نامحدود رایگان دریافت کنیم؟

تعداد کمی از شرکت‌های هاستینگ، هاست نامحدود رایگان را ارائه می‌دهند. برای مثال Infinityfree.net یک پلتفرم میزبانی وب‌سایت رایگان است. این وب‌سایت از بهترین سایت‌های میزبانی وب رایگان در هند است که فضای دیسک و پهنای باند نامحدودی را فراهم می‌کند.

4. هاست نامحدود برای چه وب‌سایت‌هایی مناسب است؟

Unlimited Hosting برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک که در آن تعداد زیادی عکس محصول باکیفیت بالا یا کاتالوگ زیادی از محصولات برای نمایش وجود دارد، بسیار مفید است.

همچنین انتخاب هاست نامحدود، برای وب‌سایت‌های بزرگ که حجم بالایی از ترافیک را دریافت می‌کنند، ضروری است. زیرا این امر باعث می‌شود که وب‌سایت دارای سرعت بالا و همیشه در دسترس باشد.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم