چطور هاست مناسب VueJS را انتخاب کنیم؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 27 دی 1400
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۷۱ بازدید

امروزه، VueJS به‌عنوان فریم‌ورکی محبوب با استقبال چشمگیر برنامه‌نویسان مواجه است؛ به‌طوری‌که برای نوشتن پروژه‌های تحت‌وب از آن بسیار استفاده می‌شود. از‌این‌رو، پیدا‌کردن هاست مناسب برای این فریم‌ورک یکی از دغدغه‌های دولوپرهای فرانت‌اند است. در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، فریم‌ورک VueJS را بررسی و به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که در انتخاب و خرید هاست VueJS باید مدنظر قرار دهید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

خرید انواع هاست برای ساخت پروژه‌های تحت‌وب از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

VueJS چیست؟

ویو (Vue) که تلفظ آن شبیه کلمه View است، فریم‌ورک فرانت‌اند مبتنی‌بر جاوا‌اسکریپت است که توسعه‌دهندگان از آن برای ساخت پروژه‌های تحت‌وب استفاده می‌کنند. این فریم‌ورک بر‌اساس استانداردهای CSS و HTML و جاوا‌اسکریپت توسعه یافته است که با تکیه بر پارادیم جدید برنامه‌نویسی کامپوننت‌محور یا مؤلفه‌محور (Component-Oriented Programming یا COP)، به توسعه‌دهندگان برای ساختن رابط‌های کاربری ساده و حتی پیچیده کمک می‌کند. درادامه، با ذکر مثالی شما را با قابلیت‌های Vue بیشتر آشنا می‌کنیم:

import { createApp } from 'vue'

createApp({
  data() {
    return {
      count: 0
    }
  }
}).mount('#app')
<div id="app">
  <button @click="count++">
    Count is: {{ count }}
  </button>
</div>

 و درنتیجه:

vue.js چیست؟

مثال قابلیت‌های Vue

دو ویژگی مهم VueJS 

این مثال دو ویژگی مهم Vue را به ما نشان می‌دهد:

  • بهره‌گیری از الگوی Declarative Rendering: درواقع، ویو با توسعه استاندارد HTML و استفاده از قالبی ترکیبی این امکان را فراهم ‌می‌کند تا خروجی HTML را بر بستر جاوا‌اسکریپت به‌طور Declarative رندر کنیم.
  • واکنش‌پذیری Reactivity: ویو به‌طور‌خودکار وضعیت جاوا‌اسکریپت را دنبال و درصورت بروز تغییرات، DOM‌ها را به‌روزرسانی می‌کند.

از فریم‌ورک VueJS مبتنی‌بر جاوا اسکریپت می‌توانید برای ساخت پروژه‌های تحت وب مانند وب‌سایت‌های استاتیک استفاده کنید. برای میزبانی وب‌سایت‌های ساخته‌شده با این فریم‌ورک به هاست VueJS نیاز دارید. هنگام خرید هاست باید مطمئن شوید سرویس مورد نظرتان با VueJS سازگار باشد و از اجرای برنامه‌های این فریم‌ورک به‌‌خوبی پشتیبانی کند. بهترین هاست VueJS از IDEهای دلخواه شما پشتیبانی می‌کند و امکان دیپلوی‌کردن سریع VueJS را برایتان فراهم خواهد کرد. پشتیبانی از NPM، منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باکیفیت و ارائه بک‌آپ روزانه و هفتگی از دیگر مواردی است که هنگام خرید هاست VueJS باید به آن توجه کنید.

VueJS؛ فریم‌ورکی پیشرو

Vue فریم‌ورک و اکوسیستمی است که اکثر ویژگی‌های مورد‌نیاز فرانت‌اند را پوشش می‌دهد. با‌این‌حال، ساخت و طراحی وب‌سایت کاری بسیار متنوع و گسترده است و به فریم‌ورکی نیاز دارد که از انعطاف‌پذیری کافی برخوردار باشد. از‌این‌رو، Vue به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا‌حدممکن دست شما را هنگام توسعه و برنامه‌نویسی خالی نگذارد. 

خرید هاست

VueJS کجا استفاده می‌شود؟

 از این فریم‌ورک جذاب می‌توان برای این کارها استفاده کرد:

  • بهبود HTML ایستا بدون مرحله ساخت
  • تعبیه وب کامپوننت‌ها
  • اپلیکیشن تک‌صفحه‌ای (SPA)
  • Fullstack / Server-Side Rendering 
  • Jamstack / Static Site Generation
  • تارگت موبایل و دسکتاپ و WebGL

اگر اطلاعات اولیه‌ای درباره جاوا‌اسکریپت و HTML داشته باشید، درک این مفاهیم و توضیحات برایتان چندان دشوار نیست؛ ولی اگر برنامه‌نویس حرفه‌ای هستید و به جزئیات بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

چرا VueJS فریم‌ورکی پیشرو است؟

این فریم‌ورک با ارائه راهکارهای مختلف، به افراد مبتدی کمک می‌کند تا اهداف بلندپروازانه خود را عملی کنند. این در حالی است که VueJS به افراد حرفه‌ای راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای حل مشکلاتشان ارائه می‌دهد و در‌عین‌حال، بیشترین بهره‌وری را به‌ارمغان می‌آورد. 

اهمیت انتخاب هاست VueJS 

انتخاب هاست مناسب یکی از نکات مهم در عملکرد وب‌سایت است. وقتی هاست مناسب برای وب‌سایت خود می‌خرید، برای همیشه خیالتان بابت مشکلاتش راحت خواهد بود و تأثیر آن را بر سرعت و قدرت و عملکرد کلی وب‌سایت خود خواهید دید. این روزها فریم‌وریک VueJS در کانون توجه تعداد زیادی از برنامه‌نویسان قرار گرفته است و با‌توجه‌به ویژگی‌هایش، انتخاب هاست VueJS اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

چطور هاست VueJS را انتخاب کنیم؟

انتخاب هاست مناسب برای وب‌سایت توسعه‌داد‌شده با VueJS ممکن است کمی دشوار باشد. برای انتخاب هاست مناسب، باید نوع وب‌سایتی که با آن کار می‌کنید، بدانید. معمولاً وب‌سایت‌های VueJS را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

۱. وب‌سایت‌های فایل ثابت (استاتیک)

این وب‌سایت‌ها فقط از فایل‌های ثابت (استاتیک) ساخته شده‌اند که به اسکریپت سرور نیازی ندارند و کاملاً روی مرورگر اجرا می‌شوند. به‌عنوان نمونه:

  • وب‌سایت‌های از‌قبل‌رندر‌شده: وب‌سایت‌هایی که قبل از استقرار در سرور ازقبل رندر می‌شوند، به این معنی که هر صفحه با یک فایل HTML استاتیک نشان داده می‌شود.
  • SPA: وب‌سایت‌هایی متشکل از یک ورودی index.html و دسته‌ای از دارایی‌های استاتیک طراحی شده است. در این وب‌سایت‌ها، رندر و مسیریابی صفحه در مرورگر انجام می‌شود. چنین وب‌سایت‌هایی برای اجرا به سرور اختصاصی نیازی ندارند و روی هاست فایل ثابت می‌توانند میزبانی شوند. گفتنی است برای این وب‌سایت‌ها می‌توان از میزبان‌هایی استفاده کرد که هاست‌های ارزان‌تری ارائه می‌کنند.

برای آشنایی با سرویس هاست، انواع و کاربردهای آن مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

۲. هاست استاتیک

هاست استاتیک معمولاً برای ارائه Asset‌هایی استفاده می‌شود که به‌ندرت تغییر می‌کنند و ازقبل پردازش و تولید می‌شوند. چنین هاست‌هایی برای SPAها یا وب‌سایت‌های از‌قبل‌رندر‌شده عالی هستند؛ زیرا عمدتاً مجموعه‌ای از فایل‌های ثابت هستند که به پردازش زمان اجرا نیازی ندارند. ناگفته نماند که این سرویس‌های میزبانی نمی‌توانند فایل‌های حاوی کد پویا مانند اسکریپت‌های گره .php یا .js را اجرا کنند. بعد از مشخص‌شدن نوع وب‌سایت، پیشنهاد می‌کنیم با در‌نظر‌گرفتن نکات زیر هاست VueJS را انتخاب کنید:

  • امکان دیپلوی‌کردن سریع VueJS 
  • پشتیبانی از IDE دلخواه شما
  • پشتیبانی از NPM
  • برخورداری از امکان پشتیبانی سی پنل
  • ارائه بستر ذخیره ابری
  • بک‌آپ روزانه و هفتگی
  • پشتیبانی 

شما می‌توانید به‌راحتی از هاست اشتراکی برای VueJS استفاده کنید.

جمع‌بندی

اکثر برنامه‌نویسانی که از فریم‌ورک محبوب VueJS استفاده می‌کنند، به‌دنبال انتخاب هاست VueJS نیز هستند. در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، فریم‌ورک VueJS را معرفی و به نکات مهمی اشاره کردیم که هنگام انتخاب هاست VueJS باید مدنظر قرار دهید. درصورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام درباره فریم‌ورک و هاست VueJS، آن را ازطریق کامنت با ما به‌اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

۱. آیا می‌توان با VueJS وب‌سایت طراحی و راه‌اندازی کرد؟

بله، شما می‌توانید با استفاده از VueJS مؤلفه‌های یک وب‌سایت صرف‌نظر از رندرشدن را توانایی امبدد شدن در هر صفحه HTML را دارد، بسازید.

۲. آیا VueJS زبان برنامه‌نویسی است؟

در‌واقع، می‌توان گفت که Vue هم نوعی زبان برنامه‌نویسی و هم نوعی زبان اسکریپت است. VueJS زبانی پویا و اختصاصی است و از زیرمجموعه‌ای از C و جاوا‌اسکریپت پشتیبانی می‌کند که برای اهدافی نظیر آزمایش نرم‌افزار مفید است.

۳. فریم‌ورک VueJS فرانت‌اند است یا بک‌اند؟

VueJS فریم‌ورکی Front-End است که توسعه‌دهندگان باتجربه ممکن است بدون نیاز به تسلط کامل بر بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف از آن استفاده کنند.

۴. آیا یادگیری VueJS سخت است؟

فریم‌ورک VueJS علاوه‌بر سبک‌بودن‌، یادگیری‌اش نیز بسیار آسان و نوشتن در آن لذت‌بخش است. همچنین، ادغام آن با فناوری‌های قدیمی یا برنامه‌هایی بدون فریم‌ورک مشخص کار چندان دشواری نیست. نکته دیگر اینکه به‌دلیل استفاده از قالب‌های آشنا و کامپوننت‌ها، ادغام یا انتقال پروژه‌های موجود به VueJS سریع‌تر و روان‌تر است.

۵. کاربردهای هاست VueJS کدام‌اند؟

  • امکان دیپلوی‌کردن سریع VueJS 
  • پشتیبانی از IDE دلخواه شما
  • پشتیبانی از NPM
  • برخورداری از امکان پشتیبانی سی پنل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم