سرور مجازی ساعتی چیست؟ ۵ کاربرد مهم خرید VPS ساعتی

سرور مجازی ساعتی چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 18 مرداد 1402
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۹۸۴ بازدید

سرور مجازی ساعتی شما را از دغدغه پرداخت ماهانه یا سالانه هزینه سرور نجات خواهد داد. با این نوع VPS در هر ساعتی از شبانه‌روز، به تعداد ساعات موردنیازتان بابت سرور هزینه پرداخت می‌کنید.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم شما را با ویژگی‌های VPS ساعتی آشنا کنیم. اگر به‌دنبال وی‌پی‌اسی هستید که طبق نیازتان روزانه از آن استفاده کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

سرور مجازی ساعتی چیست؟

سرور مجازی ساعتی (Hourly VPS) نوعی VPS است که براساس تعداد ساعاتی که از آن استفاده می‌کنید، بابتش هزینه پرداخت خواهید کرد و آزادی عمل بیشتری در مصرف سرور خود خواهید داشت. این ویژگی سبب شده است تا سرور مجازی ساعتی ایران و اروپا گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که فقط به‌صورت ساعتی به سرور مجازی نیاز دارند.

بدین‌ترتیب، به‌جای انتخاب پنل ماهانه یا سالانه سرور که ممکن است بخشی از آن بدون مصرف باقی بماند، با انتخاب VPS ساعتی می‌توانید هزینه و میزان مصرف خود را بهتر مدیریت کنید. همچنین، این نوع VPS گزینه‌ای مناسب برای کسانی خواهد بود که قصد دارند از سرویس میزبانی خاصی به‌صورت بلندمدت استفاده کنند. این دسته از افراد با آزمایش پلن وی‌ پی‌ اس ساعتی می‌توانند وضعیت پایداری و پشتیبانی هاستینگ مدنظرشان را بررسی کنند.

اگر قصد دارید مدت‌زمانی کوتاه‌تر از یک ماه از سرور مجازی استفاده یا برنامه یا پلن خاصی را امتحان کنید، وی‌پی‌اس ساعتی گزینه مناسبی خواهد بود. در سرور مجازی ساعتی، با امکان پرداخت منعطف مصرف و هزینه سرور را می‌توانید دقیق‌تر مدیریت کنید؛ زیرا فقط به میزانی که از منابع استفاده کرده‌اید، هزینه پرداخت خواهید کرد.

ویژگی‌های VPS ساعتی

سرور مجازی ساعتی خارجی و ایرانی یکی از گزینه‌های کارآمد برای کسب‌وکارهایی است که صرفاً به VPS کوتاه‌مدت نیاز دارند. در‌ادامه با بررسی ویژگی‌های سرور مجازی ساعتی ایران و اروپا، دلیل استقبال و ارائه این نوع سرور مجازی را در بازار شرکت‌های میزبانی بررسی خواهیم کرد.

خرید سرور مجازی

۱. انعطاف‌پذیری درخورتوجه

برخلاف سایر سرورها، سرور مجازی ایران ساعتی و سرور مجازی خارجی ساعتی به تعیین دوره پیش‌ از پرداخت پول نیازی ندارند. به‌عبارت‌دیگر، حداقل دوره VPS ساعتی یک ساعت است و در پایان هر‌ساعت درصورت نیاز، می‌توانید آن‌ را تمدید کنید.

۲. برخورداری از امکانات زیرساخت ابری

بهره‌مندی از امکان زیرساخت ابری پایداری و کیفیت سرورهای روزانه را افزایش چشمگیری داده است. سرورهای ابری ساعتی علاوه‌بر قابلیت انعطاف‌پذیری درخورتوجه، از امکانات زیرساخت ابری برخوردارند؛ به‌طوری‌که سرور مجازی ساعتی ایران برای کاربران داخل ایران آپ‌تایم ۹۹درصد دارد. مانند سرورهای مجازی ماهانه و دوره‌ای، در وی‌ پی‌ اس ساعتی نیز از منابعی از‌جمله هارد ۲ترابایتی، رم حداقل ۲۵۶گیگابایتی، پورت ۱گیگابایتی و ترافیک‌ نامحدود برخوردار خواهید بود؛ البته هریک از این ویژگی‌ها به شرکت ارائه‌دهنده بستگی دارد.

۴. امکان تغییر وضعیت سرور مجازی

درصورتی‌که قصد داشته باشید سرور را ریبوت یا برای مدتی کوتاه آن را خاموش کنید، بدون نگرانی از بابت هدر‌رفتن منابع، سرور مجازی را می‌توانید موقتاً غیرفعال کنید. ناگفته نماند که حین خاموش‌بودن سرور مجازی ساعتی ایران یا خارج، هزینه‌ای بابت رم و CPU پرداخت نخواهید کرد.

۵. امکان مانیتورینگ سرور مجازی

با دسترسی کامل به کنسول سرور مجازی ساعتی خارجی و ایرانی، امکان مدیریت و مانیتورینگ سرور برایتان فراهم خواهد بود. همچنین، برای بررسی ترافیک شبکه یا میزان سخت‌افزار استفاده‌شده VPS ساعتی خود، از نمودار گرافیکی در قسمت مانیتورینگ پنل خود می‌توانید دیدن کنید.

۶. سازگاری با سیستم‌عامل‌های کاربردی

ویژگی مهم سرور مجازی ساعتی اروپا و ایران سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف است. با استفاده از وی‌ پی‌ اس ساعتی، سیستم‌عامل سرور مجازی‌تان را می‌توانید از لینوکس به ویندوز و برعکس تغییر دهید. سرور مجازی لینوکس گزینه‌ای مناسب برای وب‌سایت‌های مبتنی‌بر PHP است و سرور مجازی ویندوز بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های مبتنی‌بر ASP.NET است.

وی پی اس ساعتی چیست؟
معرفی ویژگی‌های VPS ساعتی

کاربردهای سرور مجازی ساعتی

از‌جمله کاربردهای مهم انواع وی‌پی‌اس ساعتی عبارت‌اند از:

۱. قابلیت استفاده برای ریموت دسکتاپ

امکان ریموت دسکتاپ با VPS ساعتی سرعتی بی‌نظیر در دسترسی از راه دور برای کاربران رقم خواهد زد. از‌آن‌جاکه سرور مجازی ساعتی ایران و اروپا از سیستم‌عامل ویندوز برخوردار است، به شبیه‌ساز گرافیکی و شبکه کلود سرور نیازی ندارد. همچنین، بهره‌مندی از هارد SSD سرعت کم‌نظیری برای وی‌ پی‌ اس ساعتی به‌‌ارمغان آورده است.

۲. مناسب برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن

پردازنده‌های قدرتمند به‌کاررفته در سرور مجازی ساعتی خارجی یا ایرانی در‌کنار نسل جدید SSD، سرویسی پایدار و قوی را برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن فراهم کرده است. اگر قصد دارید به‌صورت بلندمدت از پلنی استفاده کنید که از وضعیت پایداری‌اش مطمئن نیستید، انتخاب سرور مجازی ساعتی ایرانی یا خارجی گزینه مناسبی برای سنجیدن پلن سرور مجازی بلندمدت خواهد بود.

 ۳. توسعه و تست نرم‌افزار و اپلیکیشن

برای شرکت‌هایی که به آزمایش برنامه‌های مختلف نیاز دارند، VPS ساعتی این امکان را فراهم کرده است تا بدون نیاز به تجهیزات و زیرساخت‌های فیزیکی یا نصب ابزارهای توسعه، به‌راحتی تست هرگونه اپلیکیشن را روی این نوع سرورهای مجازی پیاده‌سازی کنند. بدین‌ترتیب با مصرف ساعتی منابع موردنیاز، در هزینه‌های تست و توسعه اپلیکیشن صرفه‌جویی خواهند کرد.

۴. کسب‌وکار و استارتاپ‌های تازه‌نفس

سرورهای مجازی ساعتی گزینه مناسبی برای استارتاپ‌ها و وب‌سایت‌های تازه‌کاری خواهند بود که در ابتدای کارشان توانایی سرمایه‌گذاری بلندمدت برای اجاره سرور مجازی را ندارند. در این‌ شرایط، سرور مجازی ساعتی اروپا و ایران در مدیریت هزینه به آن‌ها کمک خواهد کرد تا درصورت ارتقای کسب‌وکار، پلن بلندمدت را برای سرور مدنظرشان بتوانند تهیه کنند.

۵. امور میزبانی شخصی

شما می‌توانید از سرور مجازی ابری برای امور مختلف در کارتان نیز بهره بگیرید. برای مثال، اگر قصد دارید سیستم‌عامل‌های مختلف را امتحان یا برنامه‌ خاصی را راه‌اندازی کنید، سرور مجازی ساعتی خارجی یا ایرانی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری از سایر انواع VPS خواهد بود.

برای آشنایی با انواع سرور مجازی به همراه مزایا و معایب و راهنمای خرید آن‌ها مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

راهنمای خرید سرور مجازی ساعتی

پیش از خرید سرور مجازی یک‌روزه یا ساعتی، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. علاوه‌بر ویژگی‌های سخت‌افزاری وی‌پی‌اس از‌جمله هارد دیسک و میزان رم و محل قرارگیری سرور، در‌ادامه به نکات مهمی اشاره کرده‌ایم که بهتر است آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

۱. بهره‌مندی از سرعت فراوان

طبق آخرین آمار، با افزایش هر‌ یک ثانیه زمان لود وب‌سایت، میزان نرخ تبدیل به ۴.۴۲درصد کاهش پیدا می‌کند. یکی از معیارهای مهم در انتخاب بهترین سرور مجازی ساعتی سرعت آن است. سرعت وب‌سایت می‌تواند کاربری وب‌سایتتان را بسیار خوشایند کند. در این‌ صورت، کاربر با وب‌سایتی روبه‌رو خواهد بود که به‌محض کلیک روی هر صفحه، با سرعت نور بارگذاری خواهد شد. درمقابل، وب‌سایتی با سرعت کُند نیز از حوصله کاربر خارج خواهد بود و تجربه کاربری نامناسبی رقم خواهد زد؛ بنابراین، میزبانی‌ای با زیرساخت قدرتمند می‌تواند بار ترافیک‌‌های وب‌سایت و سرعت آن را به‌خوبی به‌دوش بکشد.

۲. قیمت مقرون‌به‌صرفه

باتوجه‌به شرکت ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، قیمت پنل‌های سرور مجازی ساعتی ایرانی با خارجی متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی، قیمت وی‌ پی‌ اس ساعتی براساس میزان رم، حافظه، ترافیک و پردازنده تعیین خواهد شد.

۳. امنیت و پشتیبانی مؤثر

هیچ‌چیز مانند پشتیبانی مؤثر و به‌موقع در اوج هیجان و کلافگی حین اختلال سرور، نمی‌تواند به شما کمک کند. مهم‌ترین نکته در انتخاب هر نوع سرور ابری خارجی و ایرانی، قابلیت پشتیبانی مؤثر و پاسخ‌گویی مداوم شرکت ارائه‌دهنده هاستینگ خواهد بود. با خرید سرور ابری ساعتی اروپا و ایران از هر نوع شرکت ارائه‌دهنده‌، پشتیبانی و امنیت سرور مجازی را در همان یک‌ ساعت می‌توانید متوجه شوید.

کاربرد VPS ساعتی
کاربردهای سرور مجازی ساعتی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه زیر شوید.

جمع‌بندی

سرور مجازی ساعتی به شما امکان می‌دهد تا فقط برای منابعی که واقعاً استفاده کرده‌اید، هزینه بپردازید. با این طرح اقتصادی VPS دیگر بخشی از منابع سرور مجازی که بهایش را پرداخت کرده‌اید، بی‌استفاده نخواهد ماند؛ زیرا طبق مصرفتان به‌صورت ساعتی منابع را انتخاب خواهید کرد.

در این مقاله از  سری مقاله‌های سرویس‌های میزبانی و آموزش سرور بلاگ پارس پک، هرآنچه باید درباره تهیه سرور مجازی ساعتی بدانید، توضیح داده‌ایم. دیدگاه شما درباره موضوع این مقاله چیست؟ آیا تابه‌حال استفاده از سرورهای مجازی ساعتی را تجربه کرده‌اید؟

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی ساعتی چیست؟

وی‌ پی‌ اس ساعتی نوعی VPS است که بابت استفاده از آن به‌صورت ساعتی هزینه پرداخت خواهید کرد. درواقع، فقط به‌ازای تعداد ساعات استفاده از سرور، مبلغ نهایی را به‌صورت روزانه می‌پردازید.

۲. سرور مجازی ساعتی برای چه کسانی مناسب است؟

سرور مجازی ساعتی برای افرادی مناسب است که به استفاده کوتاه‌مدت از سرور مجازی نیاز دارند یا قصد دارند طبق مصرف خود، موقتاً منابع سرور مجازی را افزایش یا کاهش دهند.

۳. مزیت استفاده از VPS ساعتی چیست؟

سرور مجازی ساعتی خارجی و ایرانی راهکاری کاربردی برای صرفه‌جویی در هزینه هاست است. بدین‌ترتیب، منابع مدنظرتان را می‌توانید کاملاً مصرف و به‌ازای هر ساعت استفاده از آن هزینه پرداخت کنید؛ درنتیجه، فقط به‌اندازه‌ای که از آن منابع مصرف کرده‌اید، هزینه پرداخت خواهید کرد.

۴. آیا و ی‌پی‌ اس ساعتی برای من مناسب است؟

سرور مجازی ساعتی ایران یا خارج گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به‌دنبال انعطاف‌پذیری و راحتی در استفاده از سرور به‌صورت ساعتی و کوتاه‌مدت هستند یا قصد دارند طی استفاده کوتاه‌مدت، پلن مدنظرشان را امتحان کنند.

۵. آیا در استفاده از وی‌ پی‌ اس ساعتی محدودیتی از بابت پهنای باند و انتقال داده وجود دارد؟

خیر، در استفاده از سرور مجازی ساعتی اروپا و ایران هیچ محدودیتی در پهنای باند و انتقال داده نخواهید داشت.

۶. آیا وقتی سرور مجازی ساعتی خاموش است، هزینه‌ای خواهم پرداخت؟

خیر، زمانی‌که VPS ساعتی خاموش است، هزینه‌ای برای CPU و رم پرداخت نخواهید کرد و تنها بابت حافظه و آی‌پی هزینه خواهید پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم