برای خرید سرور هلند به چه نکاتی توجه کنیم؟

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
دوشنبه 12 مهر 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۲۹۳ بازدید

امروزه، سرورها کاربردهای فراوانی دارند و از وب‌سایت‌ها گرفته تا ترید و فعالیت در بورس‌های خارجی و حتی بازی‌های کامپیوتری آنلاین، می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند. به‌همین‌دلیل، حالا دیگر خرید سرور فقط به توسعه‌دهندگان وب محدود نمی‌شود. در انتخاب سرور، محل قرارگیری آن ازجمله نکات مهمی است که در‌کنار دیگر نکات فنی مانند نوع سرور و میزان فضای هارد و نوع و فرکانس پردازنده، باید مدنظر قرار گیرد. ازاین‌رو، در این مقاله از بلاگ پارس پک می‌خواهیم درباره سرور هلند به‌طورکامل صحبت و به نکات موردنیاز برای خرید آن اشاره کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرور هلند چیست؟

قبل از صحبت درباره موضوع اصلی این مقاله، یعنی سرور هلند، ابتدا بهتر است با خودِ سرور کمی آشنا شویم. در تعریفی ساده، سرورها کامپیوترهایی هستند که هم‌زمان سه مشخصه اصلی دارند:

  • قدرت این کامپیوترها ازنظر سخت‌افزاری بسیار بیشتر از کامپیوترهای خانگی و معمولی است.
  • این کامپیوترها همیشه روشن هستند.
  • سرورها همیشه به اینترنت بسیار پرسرعت دسترسی دارند.

سرورها در فضاهایی به نام دیتاسنتر نگه‌داری می‌شوند. در تصویر زیر، می‌توانید نمونه‌ای از دیتاسنتر را مشاهده کنید.

سرورها به اسم کشوری نامیده می‌شوند که دیتاسنتر سرور در آن قرار گرفته باشد. به‌عنوان نمونه، اگر دیتاسنتر در یکی از شهرهای کشور هلند مانند آمستردام قرار گرفته باشد، به آن سرور هلند گفته می‌شود.

برای آشنایی با سرویس VPS هلند و کاربردهای آن مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی هلند چیست؟

کاربردهای مهم سرور هلند

پس از آشنایی با مفهوم سرور و محل قرارگیری آن‌، باید ببینیم که سرورها چه نقشی در زندگی روزمره‌ ما ایفا می‌کنند. در‌ادامه‌، به چند نمونه از کاربردهای مهم‌ سرور اشاره خواهیم کرد.

۱. استفاده از سرور هلند در وب‌سایت‌ها

توسعه‌دهندگان وب از مشتریان قدیمی سرورها هستند. فراموش نکنید که هر وب‌سایت در دنیای اینترنت از فایل‌هایی تشکیل شده است و این فایل‌ها هستند که به وب‌سایت موجودیت می‌بخشند. برای مثال، کدهای نوشته‌شده برای وب‌سایت، چه در قسمت Back-End و چه در قسمت Front-End و نیز تمامی محتوای وب‌سایت، از محتواهای متنی گرفته تا عکس و ویدئو و صدا، در قالب فایل‌هایی ذخیره می‌شوند.

این فایل‌ها روی سرور بارگذاری و سپس سرور به دامنه وب‌سایت متصل می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، هنگامی‌که URL وب‌سایتی را در مرورگر خود وارد می‌کنید، درواقع به سرور وصل می‌شوید و اطلاعات وب‌سایت برایتان نشان داده می‌شود.

۲. استفاده از سرور هلند برای ترید

امروزه، حضور و فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی به یکی از مشاغل پرطرفدار در تمامی کشورها، ازجمله ایران تبدیل شده است. بااین‌حال، یکی از مشکلات همیشگی تریدرهای ایرانی نحوه ارتباط با صرافی‌های خارج از کشور است. باتوجه‌به مسئله تحریم‌ها، این صرافی‌ها خدمات خود را به افراد داخل ایران ارائه نمی‌دهند. در این مواقع، باید IP خود را به‌نوعی تغییر دهید که خرید سرور Netherlands می‌تواند یکی از راهکارها برای حل این مشکل باشد.

۳. استفاده از سرور هلند برای بازی‌های آنلاین

بازی‌های کامپیوتری همیشه طرفداران خاص خود را دارند. از زمانی‌که با استفاده از تکنولوژی اینترنت افراد توانستند هم‌زمان با یکدیگر بازی کنند، جذابیت بازی‌های کامپیوتری نیز دو‌چندان شده است. باوجوداین مانند تریدرها، گیمرهای ایرانی نیز با محدودیت‌هایی برای اجرای بازی‌های آنلاین مواجه هستند. در این مواقع نیز، می‌توانید با خرید سرور هلند همچون سرور آمستردام، این محدودیت‌ها را برطرف کنید.

۴. استفاده از سرور هلند برای محققان و دانشجویان

دانشجویان و محققان برای انجام تحقیقات خود‌، باید به منابع استاندارد و نتیجه تحقیقات پیشین انجام‌شده در تمام دنیا دسترسی داشته باشند؛ وگرنه احتمالاً مجبور خواهند بود مجدداً چرخ را اختراع کنند! دراین‌میان، اغلب مواقع در دسترسی محققان ایرانی به این اطلاعات محدودیت‌هایی وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، با IP ایران نمی‌توانید به بسیاری از وب‌سایت‌های مرجع در‌زمینه تحقیقات علمی دسترسی داشته باشید. در این مواقع، باید به فکر تغییر IP خود باشید که استفاده از IP ثابت هلند و سرور Netherlands یکی از این راهکارهاست.

پنج نکته مهم برای انتخاب بهترین سرور هلند

هنگام خرید سرور هلند، نکات متعددی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. در‌ادامه، به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

۱. سخت‌افزار سرور

قطعاً سخت‌افزار سرور یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. منابع سخت‌افزاری سرور انتخابی شما، از فضای هارد دیسک و نوعِ آن گرفته تا CPU و گرافیک، کاملاً به کارکرد وب‌سایت و انتظارتان از سرور بستگی دارد. برای مثال، اگر تعداد کاربران وب‌سایت شما فراوان است و تعداد زیادی از آنان هم‌زمان به آن مراجعه می‌کنند، باید سروری را انتخاب کنید که CPU قدرتمندی داشته باشد.

۲. محل قرارگیری سرور

کشور محل قرارگیری سرور نیز بسیار اهمیت دارد. سرور هلند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای انتخاب سرور اروپایی است. درادامه مطلب، درباره مزیت‌های این سرور بیشتر صحبت خواهیم کرد.

۳. سیستم‌عامل سرور

سرورها نیز مانند هر کامپیوتر دیگری به سیستم‌عامل نیاز دارند. معمولاً از دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس روی سرورها استفاده می‌شود. برای انتخاب سیستم‌عامل سرور، باید بدانید که سیستم‌عامل ویندوز به‌دلیل اینکه ویندوز مانند لینوکس رایگان نیست، معمولاً گران‌تر است. استفاده سرور با سیستم‌عامل ویندوز در مواقعی کاربردی‌تر است که قصد دارید برنامه‌های تحت‌ویندوز مانند مجموعه آفیس را روی سرور مستقر کنید. گفتنی است سرورهای لینوکسی به‌دلیل ساختار خود معمولاً از امنیت و پایداری بیشتری برخوردارند.

سرور چیست و چه انواعی دارد؟ در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور چیست؟

۴. قیمت سرور

بی‌شک عامل تعیین‌کننده در انتخاب هر سرور، ازجمله سرور هلند، قیمت آن است. تمامی معیارهای پیشین در تعیین قیمت سرور مؤثر‌ند و این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چه سروری مناسب‌تر است. نکته مهمی که درباره قیمت سرور باید مدنظر بگیرید، این است که سرور رایگان هلند باتوجه‌به پشتیبانی‌نکردن از سرور گزینه مناسبی برای استفاده نیست. به‌خاطر بسپارید که سرورها محل ذخیره مهم‌ترین اطلاعات کسب‌و‌کارتان هستند و اگر به هر دلیل اتفاقی برای این اطلاعات بیفتد، با ضررهای هنگفتی مواجه خواهید شد.

۵. خدمات پشتیبانی

گاهی اوقات ممکن است در استفاده از سرور دچار مشکل شوید؛ مثلاً سرورتان از دسترس خارج شود. در این مواقع، باید تیم پشتیبانی فنی شرکت هاستینگ به‌سرعت وارد عمل شود و مشکل شما را حل کند.  به‌همین‌دلیل، سرور موردنیاز خود را باید از شرکت معتبری انتخاب کنید که پشتیبانی فنی قوی و سریع داشته باشد.

مزیت خرید سرور هلند

چرا سرور هلند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب سرور اروپایی باشد؟ در‌ادامه، برخی از دلایل این موضوع را برمی‌شماریم.

۱. زیرساخت قوی

کشور هلند زیر‌ساخت قدرتمندی در حوزه IT دارد؛ به‌همین‌دلیل، از عملکرد و ثبات بسیار زیادی برخوردار است.

۲. آپ‌تایم مداوم

اگر‌چه در تعریف سرور گفتیم که سرورها کامپیوترهایی قدرتمند و همیشه‌روشن هستند، گاهی اوقات ممکن است سرور غیرفعال باشد. به مدت‌زمانی که سرور فعال و در‌دسترس است، آپ‌تایم (Uptime) می‌گویند و به مدت‌زمانی که سرور به هر دلیل از دسترس خارج می‌شود، داون‌تایم (Downtime) گفته می‌شود. سرور هلند باتوجه‌به زیرساخت قوی و باکیفیت، زمان آپ‌تایم بسیار طولانی دارند؛ به‌همین‌دلیل، درصورت انتخاب این سرور، می‌توانید مطمئن باشید که وب‌سایتتان تقریباً در بیشتر مواقع در‌دسترس خواهد بود.

۳. هزینه مقرون‌به‌صرفه

کیفیت درخورتوجه همیشه به‌معنیِ گران‌بودن سرویس نیست. نمونه آن را می‌توانید در سرور هلند مشاهده کنید. سرورهای قرار‌گرفته در کشور هلند علاوه‌بر برخورداری از کیفیت چشمگیر، درمقایسه‌با دیگر سرورها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند.

۴. پشتیبانی از سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز

یکی دیگر از مزیت‌های انتخاب و خرید سرور هلند این است که دست شما در انتخاب سیستم‌عامل نصب‌شده روی سرور باز خواهد بود. سرورهای هلند هم با سیستم‌عامل ویندوز و هم با سیستم‌عامل لینوکس عرضه می‌شوند. این موضوع می‌تواند برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب مزیت مهمی به‌حساب آید.

انواع سرور هلند

احتمالاً تا این‌جا تصمیمتان را برای خرید سرور هلند گرفته‌اید؛ اما اجازه دهید انواع سرور Netherlands را نیز معرفی کنیم تا بتوانید گزینه‌ای کاملاً مناسب را انتخاب کنید.

۱. سرور اختصاصی هلند

سرور اختصاصی هلند به سروری گفته می‌شود که اولاً در یکی از شهرهای کشور هلند مانند آمستردام قرار گرفته باشد و ثانیاً تمامی منابع سخت‌افزاری آن تنها دراختیار یک کاربر قرار گیرد. واضح است که این سرور قدرت بسیار زیادی دارد و قیمتش نیز بیشتر از سرورهای دیگر است. 

۲. سرور مجازی هلند

سرور مجازی یا VPS هلند به سروری گفته می‌شود که منابع آن با استفاده از تکنیک‌های مجازی‌سازی به افراد مختلفی اختصاص داده شود. فراموش نکنید که سرور مجازی هلند را نباید با سرور اشتراکی این کشور یکسان در نظر گرفت. اگر‌چه ممکن است ازنظر کاربرد بین این دو نوع سرور اشتراکاتی وجود داشته باشد، ازنظر تکنیکال آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. به‌عنوان نکته‌ای کلی در نظر بگیرید که عملکرد سرور مجازی بسیار بهتر از سرور اشتراکی است. 

۳. سرور ابری هلند

امروزه، فناوری ابری در بسیاری از حوزه‌های مختلف باعث پیشرفت‌های چشمگیری شده است. در حوزه سرورها نیز، فناوری ابری (Cloud) باعث شده است تا سرورها هم ازنظر عملکرد و هم ازنظر هزینه بهبود یابند. بنابراین، با انتخاب سرور ابری هلند هم سروری باکیفیت دراختیار خواهید داشت و هم هزینه‌ پرداخت‌شده برای استفاده از آن بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. 

معرفی دامنه هلند NL و شرایط خرید آن را بصورت کامل در مقاله زیر بخوانید.

دامنه NL

جمع‌بندی

این روزها استفاده از سرورها به توسعه‌دهندگان وب محدود نیست و بسیاری از ما برای انجام امور روزانه و مشاغلمان به سرور نیاز داریم. در این مقاله از بلاگ پارس پک، سرور هلند و مزیت‌های مهم آن را معرفی و به نکات مهمی اشاره کردیم که در انتخاب این سرور باید در نظر بگیرید. اگر درباره این موضوع سؤال یا ابهامی دارید، ازطریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

۱. سرور چیست؟

سرور به کامپیوتر قدرتمندی گفته می‌شود که همیشه روشن است و به اینترنت بسیار پرسرعت دسترسی دارد.

۲. سرور هلند چه سروری است؟

سرور هلند به سروری می‌گویند که دیتاسنتر آن در یکی از شهرهای هلند مانند آمستردام قرار گرفته باشد.

۳. داون‌تایم چیست؟

Downtime به مدت‌زمانی گفته می‌شود که سرور در‌دسترس نیست و به‌عبارت‌دیگر، غیرفعال است. کم‌بودن زمان داون‌تایم یکی از معیارهای مهمی است که در خرید سرور باید به آن توجه کنید.

۴. انواع سرور هلند کدام است؟

سرور هلند در انواع مختلفی ازجمله سرور اختصاصی و سرور مجازی و سرور ابری ارائه می‌شود.

۵. چگونه می‌توان سرور هلند را خرید؟

برای این منظور، می‌توانید از وب‌سایت پارس پک استفاده کنید. در این وب‌سایت، با استفاده از منوهایی که در بالای صفحه اصلی قرار گرفته است، نوع سرور خود را مشخص و سپس سرور هلند را برای خرید انتخاب کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم