دامنه NL

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
چهارشنبه 4 آبان 1390
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۵۵۹ بازدید

دامنه nl یک دامنه بسیار کاربردی است که در روزهای نخست تنها برای مردم کشور هلند در دسترس بود ولی امروزه هر شخصی در هر جای دنیا می‌تواند به راحتی اقدام به ثبت این دامنه کند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره دامنه nl صحبت کنیم  و اطلاعات مفیدی را در خصوص تاریخچه این دامنه، کاربردهای مختلف آن، مزایای استفاده از این دامنه و …. را در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر این در انتهای این مطلب از آموزش دامنه، اطلاعات مفیدی در خصوص نحوه ثبت این دامنه، قوانینی که برای ثبت باید رعایت کنید، انتقال و تمدید این دامنه را نیز بیان خواهیم کرد. بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

صاحب sidn
وب سایت ریجستری https://www.sidnnl
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر مراجعه به وب سایت
حمایت مالی SIDN
وضعیت فعال
نوع استفاده محبوب در هلند
DNSSEC بله
ارائه دهنده رجیستری SIDN
تعداد ثبت ثبت نشده
افتتاح April 25, 1986
نوع ccTLD

معرفی دامنه nl

معمولا کاربران هلندی اینترنت زمانی که اقدام به جستجو آنلاین وب سایت‌ها و یا کسب و کارها می‌کنند از وب سایت‌هایی که دارای دامنه nl هستند بیشتر استقبال می‌کنند. امروزه تنها هلندی‌ها نیستند که به این دامنه علاقه‌مند هستند. امروزه شما در صورتی که یک کسب و کار کوچک، یک شرکت و یا یک وب سایت شخصی در هرجای دنیا داشته باشید این دامنه می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد. با استفاده از این دامنه شما می‌توانید در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو رتبه خود را ارتقا دهید.

دامنه nl در واقع یک دامنه بسیار کوتاه و به یادماندنی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برند شخصی خود را داشته باشید. یک نکته بسیار مهم که باید بدانید این است که کشور هلند جزو اقتصادهای برتر دنیا شناخته می‌شود و به همین علت است که در صورتی که وب سایت شما به هر شکلی به مسائل اقتصادی و تجاری مرتبط می‌شود شما با استفاده کردن از این دامنه می‌توانید به وب سایت خود اعتبار بیشتری ببخشید.

دامنه nl

دامنه nl چیست؟

محافظت از نام تجاری دقیقا به اندازه رشد یک کسب و کار مهم است. ثبت دامنه nl می‌تواند به شما این تضمین را بدهد که نام تجاری شما به بهترین شکل ممکن محافظت می‌شود و تمامی اقدامات لازم برای تامین شرایط امنیتی مناسب برای حفظ دامنه شما انجام می‌شود. بنابراین شما برای داشتن یک برند برتر تنها کافی است که قبل از سایر افراد اقدام به ثبت این دامنه با نام دلخواه خود کنید.

اطلاعاتی در خصوص تاریخچه دامنه nl

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم این دامنه متعلق به کشور هلند است. از همان روزهای نخست جهانی شدن این دامنه وظیفه ثبت این دامنه بر عهده شبکه و گروهی از شرکایی بود که در کشور هلند فعالیت داشتند. این دامنه یکی از پرطرفدارترین ccTLD‌ها به شمار می‎آید و در ماه سپتامبر سال 2016 میلادی با ثبت 5.6 میلیون دامنه موفق شد که رتبه ششم را در سه ماهه سوم سال 2016 دریافت کند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دامنه جزو اولین ccTLD‌هایی بود که به ثبت رسید و همینطور زمانی که مجوز ثبت دامنه nl در سال 1986 به Piet Beertema واگذار شد اولین ccTLD بود که در خارج از ایالت متحده آمریکا به ثبت رسیده بود.

از 31 ژانویه سال 1996 مدیریت این دامنه به Stichting Internet Domeinregistratie Nederland که در واقع همان بنیاد ثبت دامنه اینترنتی هلند بود واگذار شد. امروزه در کنار این سازمان چندین شرکت مختلف هم با نام‌های تجاری مختلف اقدام به ثبت این دامنه می‌کنند.

نکات دامنه Nl

نکته دیگری که در خصوص این دامنه وجود داشت این بود که تا تاریخ 1 آوریل سال 1996 میلادی ثبت این دامنه به صورت رایگان صورت می‌گرفتاما بعد از آن علاقه‌مندان به ثبت دامنه nl برای ثبت آن باید اقدام به پرداخت هزینه‌ می‌کردند. در روزهای نخست تنها دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های تحقیقاتی بزرگ مانند آزمایشگاه فیلیپس اقدام به ثبت این دامنه می‌کردند اما کم کم به تعداد کاربران آن اضافه شد تا این که امروزه به عنوان یکی از دامنه‌های محبوب در کشور هلند و بسیاری از کشورهای دیگر به شمار می‌آید.

یک نکته جالب این است که دامنه سطح دوم nl وجود نداشت، البته شرکت‌هایی بودند که از این فرصت استفاده کردند و دامنه‌هایی مانند conl و comnl را به ثبت رساندند اما از آنها برای فروش دامنه‌های سطح سوم استفاده کردند که البته خود این‌ها نیز به SIDN وابسته نبودند. از سال 2003 افراد مجاز به ثبت دامنه سطح دوم nl بودند و حتی می‌توانستند دامنه‌های سطح سوم را نیز به ثبت برسانند.

این دامنه‌ها بیشتر به صورت شخصی بود و به عنوان مثال به شکل janjansen.123nl به ثبت می‌رسیدند. این دامنه‌ها هرگز مشهور نشدند و از سال 2006 میلادی نیز به حالت تعلیق درآمدند. تا آن زمان تنها 500 دامنه nl به این شکل به ثبت رسیده بودند که تعداد بسیار کمی بود و به همین دلیل نیز SIDN در 4 ژوئیه سال 2007 میلادی اعلام کرد که دامنه‌های این چنینی قطع خواهند شد و این اتفاق در سال 2008 میلادی رخ داد.

چرا باید از این دامنه استفاده کنیم؟

  • دلیل اول این است که بسیاری از نام‌های مختلف که در سایر دامنه‌ها به ثبت رسیده‌اند در این دامنه آزاد هستند.
  • دلیل دوم نیز این است که مدیران این دامنه تعهد بسیار زیاد در قبال کاربران خود دارند و به آنها این تضمین را می‌دهند که نام تجاری آنها در امنیت کامل است.
  • داشتن این دامنه برای برند شما بسیار مفید خواهد بود چرا که ترافیک ورودی به وب سایت شما را به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد داد.

ثبت دامنه nl

در روزهای نخست تنها افرادی که ساکن کشور هلند بودند این امکان را داشتند تا بتوانند اقدام به ثبت دامنه nl کنند. از سال 2009 میلادی مسئولان کشور هلند به این نتیجه رسیدند که این دامنه را تبدیل به یک دامنه جهانی کنند و به همین دلیل امروزه شما از هر نقطه‌ای در دنیا می‌توانید دامنه nl را به ثبت برسانید.

ثبت دامنه nl

ثبت و خرید دامنه هلند

قوانین ثبت دامنه

برای ثبت دامنه nl شما باید قوانینی را رعایت کنید که در ادامه این قوانین را برای شما آورده‌ایم:

  • نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید باید تنها شامل حروف، اعداد و خط تیره باشد.
  • نام دامنه شما باید با یک حرف و یا یک عدد شروع شده و با یک حرف و یا یک عدد نیز به پایان برسد.
  • شما نباید در شروع و یا پایان نام دامنه خود از خط تیره استفاده کنید.
  • نام دامنه شما می‌تواند بین 2 تا 63 کاراکتر باشد.
  • سایر کاراکترهای خاص مانند &، ^ و … نمی‌توانند در نام دامنه شما باشند.

خرید دامنه

برای خرید دامنه nl می‌توانید در طول روز با مراجعه به وبسایت ما از خدمات ما استفاده کنید و دامنه دلخواه خود را خریداری کنید.وب سایت ما شرایط بسیار مناسبی را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دامنه دلخواه خود را به ثبت برسانند.

خرید دامنه nl

خرید دامین nl

تمدید دامنه

در صورتی که قصد تمدید دامنه nl خود را دارید می‌توانید به دو شکل این کار را انجام دهید. روش اول این است که در زمان ثبت دامنه قابلیت تمدید خودکار را فعال کنید، با این کار بعد از به اتمام رسیدن مدت زمان تعیین شده دامنه شما به صورت خودکار تمدید می‌شود. روش دوم این است که به صورت دستی وارد وب سایت ما شده و اقدام به تمدید دامنه خود کنید.

انتقال دامنه

برای انتقال دامنه nl شما می‌توانید از خدمات وب سایت ما استفاده کنید. وب سایت ما شرایط خوبی را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با مراجعه به آن به راحتی دامنه خود را منتقل کنید.

انتقال دامنه nl

انتقال دامین nl.

کاربرد دامنه nl

شما می‌توانید از این دامنه بین المللی در موارد مختلف استفاده کنید.اگر شما هم یک وب سایت تجاری دارید این دامنه می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار شرکتی را دارید و یا حتی قصد دارید یک وب سایت شخصی را برای خود ایجاد کنید باز هم دامنه nl می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

کاربرد دامنه nl

کاربرد دامنه هلند

سوالات متداول

دامنه nl را برای چه مدت زمانی می‌توانیم ثبت کنیم؟

در حال حاضر شما می‌توانید این دامنه را برای مدت زمان یک سال به نام خود به ثبت برسانید و بعد از آن باید اقدام به تمدید آن کنید.

ثبت این دامنه چقدر طول می‌کشد؟

در صورتی که به اینترنت متصل باشید می‌توانید در چند دقیقه به راحتی اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید.

سرویس Trustee در دامنه nl

سرویس Trustee یکی از سرویس‌های بسیار کاربردی دامنه‌ها است که زمانی که شما برای ثبت دامنه nl به مشکل برخورده‌اید و محدودیت دارید می‌توانید بدون مراجعه حضوری به راحتی مشکل را حل کرده و اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید.

آیا با استفاده از سرویس Trustee می‌توانیم دامنه خود را انتقال دهیم؟

سرویس Trustee قابل انتقال نیست، بنابراین در صورتی که از این سرویس استفاده کنید نمی‌توانید دامنه خود را منتقل کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم