سرور مجازی کرواسی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

سرور مجازی کرواسی چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 12 فروردین 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۴۴۴ بازدید

سرور مجازی کرواسی یکی از گزینه‌های مناسب برای کسب‌وکارهای ایرانی است که می‌خواهند از دیتاسنتر خارجی برای مدیریت و نگه‌داری وب‌سایت یا اپلیکیشن خود استفاده کنند. انتخاب درست سرور مجازی و داشتن اطلاعات کامل درباره آن، نه‌تنها در ابتدای کار، بلکه حین کار با VPS نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

متخصصان معتقدند تجربه کاربری و سرعت لود وب‌سایت یا اپلیکیشن و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو ازجمله عوامل تأثیرگذار بر انتخاب سرور مجازی هستند. باتوجه‌به بررسی‌های انجام‌شده، سرور مجازی کرواسی به‌دلیل کیفیت مناسبش، این موارد را به‌خوبی پوشش می‌دهد. در این مطلب از بلاگ پارس پک، سرور مجازی کرواسی را به‌طورکامل بررسی و به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که حین خرید VPS باید مدنظر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی کرواسی چیست؟

کرواسی یکی از کشورهای اروپایی است که برای استقرار دیتاسنترهای حرفه‌ای و قوی زیرساخت‌های مناسبی دارد. سرور مجازی کامپیوتری برای مدیریت و نگه‌داری داده‌ها هستند که به‌کمک نرم‌افزارهای مجازی‌سازی در فضای ابری قرار دارند و کسب‌وکارها می‌توانند بدون درنظرگرفتن جغرافیای محل زندگی، به سرورهای مجازی کرواسی متصل شوند و داده‌هایشان را مدیریت کنند و درخواست‌های کاربران خود را پاسخ دهند.

سرور مجازی کرواسی با ارائه منابع سریع و قوی با قابلیت ارتقای پلن‌ها زمینه موفقیت کسب‌وکارهای روبه‌رشد را با هزینه کمتر از سرورهای اختصاصی فراهم می‌کند. با درایوهای پرسرعت SSD و NVMe این سرویس می‌توانید سئو، تجربه کاربری و سرعت لود وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را بهبود دهید. همچنین، محدودیت‌های آی‌پی ایران با استفاده از سرور مجازی کرواسی از بین می‌رود و می‌توانید با دورزدن محدودیت‌ها به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

خرید سرور مجازی

سرور مجازی کرواسی برای چه کسانی مناسب است؟

افراد مختلفی می‌توانند از خدمات و مزایای سرور مجازی کرواسی استفاده کنند. این سرورها قابلیت ارتقای پلن دارند و برای کاربردهای مختلف، از کارهای پیش‌پاافتاده تا حرفه‌ای، کاربردی هستند. به‌طور‌کلی، گروه‌های زیر از VPS کرواسی استفاده می‌کنند:

  • تریدرها و فعالان بازارهای مالی رمزارزها، فارکس و…: این بازارها از IP ایران پشتیبانی نمی‌کنند و برای ایرانیان در‌دسترس نیستند؛ ازاین‌رو، از سرور مجازی کرواسی برای اتصال به صرافی و بروکرها باید استفاده کرد.
  • گیمرها: هنگامی‌که بازی آنلاین انجام می‌دهید، پینگ عالی و سرعت زیاد اهمیت فراوانی دارد؛ اما به‌دلیل مشکلات اینترنت در ایران، کاربران به‌سراغ استفاده از سرور مجازی می‌روند. به‌همین‌دلیل، VPS کرواسی گزینه مناسبی برای گیمرها به‌شمار می‌رود.
  • کسب‌وکارها: وقتی تعداد کاربران و میزان درخواست‌های سمت سرور آنان افزایش پیدا می‌کند، باید از منابع بیشتری استفاده کنند. ازاین‌رو، انتخاب سرور مجازی کرواسی برای کسب‌وکارها گزینه بسیار مناسبی است.

سرور مجازی چیست و برای کدام کسب‌وکارها مناسب است؟ از وی‌پی‌اس برای چه کاربردهایی استفاده می‌شود؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

قیمت سرور مجازی کرواسی چقدر است؟

قیمت سرور مجازی کرواسی متفاوت است و عوامل مختلفی روی آن تأثیر می‌گذارند. برای مثال، منابع سرور (RAM ،CPU و‌…)‌، نوع سرور، کیفیت پشتیبانی و شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی کرواسی از‌جمله عوامل تأثیرگذار بر قیمت سرور مجازی هستند. دیگر نکته مهم حین خرید سرور مجازی کرواسی این است که باتوجه‌به شرایط کشور کرواسی و کیفیت سرورهایش، قیمت خرید VPS کرواسی درمقایسه‌با سرورهای کشورهای دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. 

خرید سرور مجازی کرواسی

همه چیز درباره VPS کرواسی

راهنمای خرید سرور مجازی کرواسی

قبل از خرید سرور مجازی کرواسی، باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید؛ زیرا انتخاب نادرست یا اشتباه سرور مجازی علاوه‌بر زیان مالی و زمانی، به سئو وب‌سایت و تجربه کاربری هم لطمات زیادی وارد می‌کند. درادامه مطلب، به برخی از نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید سرور مجازی کرواسی باید به آن‌ها توجه کنید.

۱. پایداری سرور مجازی

دردسترس‌بودن و داشتن آپ‌تایم مداوم از مؤلفه‌های مهم تمام سرورها ازجمله سرور مجازی کرواسی است. سرورهای مجازی کرواسی به‌دلیل استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای باکیفیت از آپ‌تایم درخورتوجهی برخوردارند؛ هرچند نحوه پیکربندی و خدمات شرکت ارائه‌دهنده نیز اهمیت بسزایی دارد.

۲. سرور مجازی ویندوز یا لینوکس

دیگر نکته‌ای که حین خرید سرور مجازی کرواسی باید به آن توجه کنید، نوع سیستم‌عامل است. VPS کرواسی هم با سیستم‌عامل ویندوز و هم با سیستم‌عامل لینوکس ارائه می‌شود. سرور مجازی ویندوزی برای زبان Net. و سرور مجازی لینوکس برای C++ و Perl و PhP مناسب است.

سرور مجازی ویندوز برای سرورهای پست الکترونیکی، میزبانی وب، آزمایش اپلیکیشن، ایجاد VPN، ساخت سرور آنلاین گیم، دانلود فایل‌های حجیم مناسب است. سرور مجازی لینوکسی نیز برای ساخت سرور گیم، کسب درآمد از بازارهای مالی مخصوصاً کریپتوکارنسی، امکان استفاده از VoIP، تهیه نسخه پشتیبان، میزبانی وب و بررسی کد‌ها در برنامه‌نویسی کاربرد دارد.

ناگفته نماند سرور مجازی لینوکس ایمن‌تر از سرور مجازی ویندوزی است. به این نکته نیز توجه کنید که در سرور ویندوزی از رابط کاربری GUI و در سرور لینوکسی از Command Line استفاده می‌شود. 

۳. منابع موردنیاز برای سرور مجازی کرواسی

قبل از خرید دقیقاً مشخص کنید چه نوع سروری با چه منابعی می‌خواهید و باتوجه‌به آن پلن مدنظرتان را تهیه کنید. طبیعتاً تعداد کاربران و میزان ترافیک روزانه و لحظه‌ای و حجم فایل‌ها روی منابع موردنیاز تأثیر می‌گذارند. تعیین دقیق میزان RAM ،CPU و… باعث می‌شود در هزینه‌های مالی و زمانی آتی کسب‌وکار صرفه‌جویی شود.

برای آشنایی با روش‌های افزایش امنیت سرور مجازی می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

افزایش امنیت سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی کرواسی در سال‌های اخیر، در کانون توجه بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی قرار گرفته است و شواهد نشان می‌دهد که حتی یکی از سرورهای مجازی باکیفیت‌ و مقرون‌به‌صرفه اروپا به‌شمار می‌آید. ازجمله مزایای مهم‌ این سرور می‌توان به قیمت مناسب، پایداری، تکنولوژی به‌روز، امنیت و… اشاره کرد. همچنین، VPS کرواسی برای زمینه‌های مختلف نظیر گیم و فعالیت در بازار مالی و توسعه زیرساخت فنی کسب‌وکار کاربرد دارد.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره vps کرواسی و انواع آن و نکات مهم حین خرید این نوع سرور صحبت کردیم. درصورتی‌که سؤال یا ابهام درباره سرور مجازی کرواسی دارید، از‌طریق بخش نظرات یا «تماس با ما» آن را با ما به‌اشتراک بگذارید تا متخصصان و مشاوران ما به آن پاسخ درست و کامل دهند.

سؤالات متداول

۱. در سرور مجازی کرواسی از کدام سیستم‌عامل‌ها استفاده می‌شود؟

هنگام خرید وی‌پی‌اس کرواسی می‌توانید انواع سیستم‌عامل‌ها اعم از لینوکس، ویندوز و میکروتیک را برای مدیریت منابع سرور خود انتخاب کنید.

۲. آیا می‌توان در سرور مجازی کرواسی از کنترل‌ پنل‌های مختلفی استفاده کرد؟

بله، امکان انتخاب انواع کنترل‌ پنل‌ها همچون سی‌پنل، دایرکت‌ادمین، پلسک و موارد دیگر براساس نوع سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس وجود دارد.

۳. قیمت سرور مجازی کرواسی چگونه تعیین می‌شود؟

 قیمت VPS کرواسی براساس میزان منابع انتخابی، نوع سخت‌افزار سرور،  موقعیت جغرافیایی ایران یا اروپا و سیاست‌های قیمت‌گذاری سرویس‌دهنده تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم