سرور مجازی جمهوری چک چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

Avatar
نویسنده: محدثه مرادی
یکشنبه 6 شهریور 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۴۵۲ بازدید

سرور مجازی جمهوری چک (VPS Czech Republic) جزو سرورهای کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که امنیت و استاندارد لازم را برای میزبانی باکیفیت و امن دارد. از این سرور می‌توانید برای فعالیت‌هایی که به اکانت خارج از کشور نیاز دارد، به‌راحتی استفاده کنید. درحالی‌که برای کارهایی مثل ترید و کریپتو احراز هویت در کشورهایی مانند آمریکا و اروپا چندان راحت نیست، انتخاب سرور از کشورهای کم‌حاشیه‌تر مثل جمهوری چک محدودیت کمتری به‌دنبال خواهد داشت. در این مقاله از بلاگ پارس پک، شما را با سرور جمهوری چک آشنا خواهیم کرد تا با دید بازتری بتوانید وی‌پی‌اس جمهوری چک را تهیه کنید.

سرور مجازی جمهوری چک

سرور مجازی جمهوری چک راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و مطمئن برای صاحبان وب‌سایت است. این سرور را اپراتور بزرگ Telecom ارائه می‌کند و برای ذخیره‌سازی اطلاعات هاست بسیار مناسب است. سرور مجازی چک از فناوری Openstack و Openstack Starter و VMware استفاده می‌کند و منابع اختصاصی ازجمله پهنای باند و فضای حافظه و پردازنده را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیتاسنترهای بزرگ و قدرتمند جمهوری چک، سرور مجازی با‌کیفیتی در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. استفاده از هاردهای SSD در این سرور فضای ذخیره‌سازی بسیار سریع و مطمئنی ایجاد کرده است که می‌توانید برای ذخیره فایل‌های ویدئویی، صوتی، تصویری یا هر دیتای دیگر از آن بهره ببرید.

خرید سرور مجازی

از‌طریق کنترل پنل سی پنل می‌توانید آی‌‌پی‌های مختلفی را با سرور مجازی جمهوری چک مدیریت کنید. منابع اختصاصی سرور مجازی جمهوری چک برای هر کاربر این امکان را فراهم کرده است تا برای ترافیک نامحدود از سرور استفاده کند. این سرور با سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس، میزبانی کاربردی و ارتقا‌پذیر را برای کاربران لینوکس و ویندوز فراهم کرده است.

وی‌پی‌اس جمهوری چک فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند زیادی دارد. درهرصورت، اگر می‌خواهید به بازار اروپا دسترسی داشته باشید یا کاربرانی از سراسر جهان دارید، سرور مجازی پراگ گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. از‌لحاظ قیمت، وی‌پی‌اس جمهوری چک مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر وی‌‌پی‌اس‌های اروپایی است و همین امر کاربران را به استفاده از سرور مجازی پراگ ترغیب می‌کند.

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

مزایای انتخاب و خرید سرور مجازی جمهوری چک

در هاست‌های اشتراکی، کاربران مختلف از یک سرور با منابع مشترک استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که در سرور مجازی جمهوری چک، هر کاربر مالک یک سرور با منابع کاملاً اختصاصی است که امنیت و حجم ترافیک بیشتری را برای وب‌سایت کاربران فراهم می‌کند. ناگفته نماند پیدا‌کردن دیتاسنتری که بتواند به‌راحتی نیاز کاربران ایرانی را برطرف کند، کار چندان ساده‌ای نیست. سرور مجازی با آی‌پی جمهوری چک مانند سایر کشورهای اروپایی از الزامات و استاندارد‌های به‌روز برخوردار است. 

از‌جمله مزیت‌های سرورهای مجازی همچون وی‌پی‌اس جمهوری چک، قابلیت مدیریت آن بدون نیاز به سخت‌افزارهای فیزیکی است. همچنین، سرورهای مجازی مدیریت‌شده جمهوری چک را می‌توانید روزانه اجاره کنید. پورت‌های فعال سرور مجازی جمهوری چک از‌طریق سرور فایروال ارائه می‌شود؛ درنتیجه، می‌توانید مطابق با نیازتان، ترافیک وب‌سایت را محدود و از ورود ترافیک‌های مشکوک جلوگیری کنید.

در سرور مجازی جمهوری چک محدودیت‌هایی همچون احراز هویت برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی وجود ندارد. با این سرویس می‌توانید به‌راحتی با IP ثابت اختصاصی و اینترنت پرسرعت جمهوری چک در بازارهای مالی بین‌المللی و رمز ارزها فعالیت کنید. از ویژگی‌های مهم وی‌پی‌اس Czech Republic می‌توان به آپ‌تایم بیش از ۹۹ درصد، سرعت کم‌نظیر و فضای ذخیره‌سازی نامحدود به‌لطف استفاده از درایوهای ذخیره‌سازی SSD و NVMe و دسترسی کامل با قابلیت نصب سیستم‌عامل‌، کنترل‌پنل و نرم‌افزارهای دل‌خواه اشاره کرد.

میزان پینگ سرور مجازی جمهوری چک تقریباً ۶۵ میلی‌ثانیه است. این میزان سرعت عالی و دسترسی راحتی را برای اتصال به سرور مجازی پراگ فراهم کرده است. نکته مهم دیگر اینکه روی سرور مجازی چک می‌توان انواع سیستم‌عامل را نصب کرد. نرم‌افزار‌هایی مثل Debian ،CentOS ،Windows ،OpenSUSE ،FreeBSD و Ubuntu برای نصب روی سرور ارائه شده است. به‌طورخلاص، مزایای سرور مجازی جمهوری چک ازاین‌قرارند:

  • استفاده از جدیدترین تکنولوژی و پردازنده Intel Xeon و AMD Ryzen
  • پایداری و سرعت کم‌نظیر
  • دارای حافظه SSD و RAID 10
  • فضای ذخیره‌سازی نامحدود 
  • آپ‌تایم ۹۹.۹۸۲درصد
  •  امکان نصب هر نوع سیستم‌عامل روی سرور
  • امکان مدیریت ROOT
  • امکان نصب هر نوع نرم‌افزار روی سرور

کیفیت و پایداری سرور مجازی جمهوری چک آن را به یکی‌ از سرورهای اروپایی قدرتمند تبدیل کرده است. امکان Kill Switch‌ نیز کمک کرده است تا بتوان از آن به‌خوبی روی هر دستگاه و با هر سیستم‌عاملی استفاده کرد. علاوه‌براین، قابلیت ریموت دسکتاپ از‌طریق VPS چک، این امکان را به شما می‌دهد تا از راه دور به سیستم دیگری متصل شوید و از امکانات سرور در دسکتاپ آن سیستم استفاده کنید. 

خرید سرور مجازی جمهوری چک

استفاده از VPS جمهوری چک چه مزایایی دارد؟

کاربرد سرور مجازی جمهوری چک

فارغ از اینکه قصد دارید در کشور چک تجارت کنید یا نه، این سرور برای پرداخت‌های جهانی ایرانیان گزینه مناسبی است. اگر جزو افرادی هستید که از سرویس پرداخت جهانی مثل پی‌پال استفاده می‌کنید، سرور VPS جمهوری چک یکی از سرورهای کاربردی است که می‌توانید انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را در بازار اروپا گسترش دهید، خرید سرور مجازی جمهوری چک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برایتان خواهد بود. به‌طور‌کلی، اگر جزو یکی از دسته‌های زیر هستید، در انتخاب سرور مجازی جمهوری چک شک نکنید:

  • صاحبان وب‌سایت‌های فروشگاهی در سطح ملی و بین‌المللی 
  • شرکت‌های نیازمند به درگاه پرداخت بین‌المللی
  • صاحبان وب‌سایت‌هایی با کاربران و بازدیدکنندگان خارجی
  • صاحبان سرور‌های بازی مناسب برای گیمرها و تریدرها 
  • صاحبان وب‌سایت‌های مربوط به پرداخت دیجیتال 
  • افرادی که برای وریفای‌کردن اکانت خود در وب‌سایت‌هایی خارجی نیاز دارند 

همه چیز درباره سرور مجازی، نکات مهم حین خرید، مزایا، کاربردها و ویژگی‌های آن را در مقاله زیر بخوانید.

VPS چیست؟

راهنمای خرید و قیمت سرور مجازی جمهوری چک

در خرید سرور مجازی پراگ برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس، باتوجه‌به فضای موردنیاز، میزان پردازنده رم، تعداد هسته و ترافیک ورودی می‌توانید یکی از پلن‌های این سرور را انتخاب کنید. قیمت سرور مجازی جمهوری چک ارزان‌تر از سرورهای پر‌تقاضایی مثل سرور کشورهای اروپایی و آمریکایی است. همچنین، امکان انتخاب انواع کنترل‌پنل‌ هنگام خرید سرور مجازی جمهوری چک بسته به نوع سیستم‌عامل وجود دارد. شما می‌توانید برای سیستم‌عامل لینوکس کنترل‌پنل سی‌پنل، دایرکت‌ادمین و پلسک و برای سیستم‌عامل ویندوز کنترل پنل پلسک را نصب و استفاده کنید. امکان انتخاب کنترل‌پنل‌های دیگر هم وجود دارد؛ با وجود این، سرور مجازی سی‌پنل، دایرکت‌ادمین و پلسک محبوبیت بیشتری بین کاربران دارند.

دلیل ارزان‌بودن قیمت سرور مجازی چک از سرورهای دیگر، صرفاً رقبای قدرتمندش مثل سرورهای آمریکایی و اروپایی است؛ چرا‌که اگر با همان کانفیگ و کیفیت سرورهای رقبا قیمتی گران‌تر از سایر سرورها داشته باشد، دیگر کسی سمت سرور مجازی چک نمی‌رود. در پارس پک با هزینه‌ای به‌صرفه می‌توانید سرور مجازی جمهوری چک را تهیه کنید. نکته مهم دیگر اینکه با داشتن سرورهای پارس پک، شما می‌توانید از بیشتر از یک آی‌پی اختصاصی بهره‌من شوید.

برای خرید بهترین سرور مجازی به چه نکاتی توجه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید بهترین سرور مجازی

خرید VPS از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی جمهوری چک راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت و استاندارد برای کاربران ایرانی از‌جمله گیمرها و تریدرهاست. در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره ویژگی‌‌ها و مزیت‌ها و کاربردهای سرور مجازی پراگ صحبت کردیم. این سرور با سرعت زیاد و پینگ اندک، یکی از سرورهای مجازی قدرتمند اروپایی است. سرعت و کیفیت و پایداری چشمگیر وی‌پی‌اس جمهوری چک به‌کمک جدیدترین نسل پردازنده و اجزا، تجربه کاربری رضایت بخشی را برایتان رقم خواهد زد. درصورتی‌که برای انتخاب و خرید سرور مجازی به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از کارشناسان پارس پک راهنمایی بخواهید. اگر هم سؤال یا ابهامی در‌زمینه انتخاب و نصب سرور مجازی جمهوری چک دارید، آن را ازطریق بخش کامنت می‌توانید با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

۱. آیا VPS چک برای لینوکس ارائه می‌شود؟

بله، از سرور مجازی جمهوری چک می‌توان برای هر دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز استفاده کرد.

۲. پینگ سرور مجازی چک چقدر است؟

پینگ سرور مجازی جمهوری چک اندک و درحدود ۶۵ میلی‌ثانیه است.

۳. آیا سرور مجازی جمهوری چک برای ترید مناسب است؟

بله، سرعت و پایداری فراوان این سرور امکان استفاده از آن را برای فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال و ترید فراهم کرده است.

۴. چه نرم‌افزار‌ هایی را روی سرور مجازی جمهوری چک می‌توان نصب کرد؟

باتوجه‌به نوع سیستم‌عامل، روی این سرور می‌توانید هر نوع نرم‌افزاری را نصب کنید. 

۵. کدام پلن سرور مجازی جمهوری چک را انتخاب کنم؟

باتوجه‌به کاربرد موردانتظارتان از سرور‌، براساس میزان رم، پردازنده، تعداد هسته، میزان ترافیک و… بهترین پلن را برای کاربری خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم