سرور مجازی هند چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

سرور مجازی هند چیست؟
Avatar
نویسنده: تیم نویسندگان بلاگ پارس پک
شنبه 7 فروردین 1400
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۶۹۶ بازدید

سرور مجازی هند سرویسی است که به‌واسطه آن کاربران ایرانی می‌توانند مانند شهروندان هندی آزادانه در فضای مجازی گشت‌و‌گذار کنند و عملاً محدودیتی در این زمینه نداشته باشند. البته سرور مجازی قابلیت‌های بیشتری دارد. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله از بلاگ پارس پک قصد داریم که توضیح دهیم که سرور مجازی هند چیست و چه مزایا، معایب، کاربردها و ویژگی‌هایی دارد. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور مجازی هند چیست؟

احتمالاً به‌دلیل محدودیت‌های اخیر فضای مجازی و به‌طور‌کلی اینترنت‌، بارها این موضوع را شنیده‌اید که برخی از کاربران از سرورهای خارجی برای رفع محدودیت‌ها استفاده می‌کنند. سرور مجازی هند یا به‌عبارت فنی‌تر VPS هند (وی‌پی‌اس هند) نوعی تکنولوژی مجازی‌سازی از سخت‌افزارهای سرور مخصوص کشور هند است که به‌صورت مجازی در‌اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مجازی‌سازی سرور امکانات خاصی به کاربران می‌دهد. برای مثال، آنان فقط روی یک سیستم‌عامل یا سخت‌افزاری فیزیکی می‌توانند چند سرور مجزا با سیستم‌‌عامل‌های مستقل داشته باشند و برای انجام کارهای مدنظرشان، از ترافیک و پهنای باند اختصاصی یا اشتراکی با حجمی مشخص استفاده کنند.

سرور مجازی هند نیز درست مانند سایر سرورها از دیتاسنترهایی پشتیبانی می‌کند که در شرایط خاصی برای نگه‌داری، ذخیره، پردازش و انتشار داده‌های شرکت‌های بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. هر کشوری که چنین امکاناتی را در‌اختیار کاربران قرار دهد، یا از دیتاسنترهای اختصاصی خود استفاده خواهد کرد یا از کشوری دیگر برای بهره‌مندی از این فناوری کمک خواهد گرفت.

سرور مجازی India روی یکی از دیتاسنترهای بزرگ‌ جهان قرار دارد. این دیتاسنتر با نام Tulip شناخته می‌شود و شرکتی به نام Tulip Datacenter Services Private Limited آن را در استان بنگلور کشور هند نگه‌داری می‌کند. این مکان جزو ۱۰ دیتاسنتر بزرگ جهان شناخته می‌شود.

خرید سرور مجازی

وی‌ پی‌ اس هند چگونه ایجاد می‌شود؟

این کار برعهده مدیر سرور هند است که می‌تواند شخصاً یک سرور با پهنای باند اختصاصی تهیه و با استفاده از تکنیک مجازی‌سازی، سرور اصلی را به بخش‌هایی کوچک‌تر با منابع محدود تقسیم کند. به‌عنوان مثال، شما قصد دارید که از سرور مجازی India برای کارهایی مثل ایمیل سرور استفاده و انبوهی از ایمیل‌ها را با هدف بازاریابی به حساب مشتریان ارسال کنید. حجم اطلاعات هر ایمیل شما اگر مثلاً ۱,۰۰۰ مگابایت باشد و ۱۰‌هزار نفر را برای ارسال این ایمیل‌ها نشانه‌گذاری کرده باشید، در‌نتیجه به ۱۰ گیگابایت پهنای باند ایمیل سرور که خودش روی سرورهای مجازی هندی وجود دارد، نیاز خواهید داشت. 

این متغیر می‌تواند کم یا زیاد باشد؛ بنابراین، حداقل و حداکثر سقف مجازی که هر کاربر برای استفاده از سرور می‌تواند داشته باشد، به حجم کلی‌ای بستگی دارد که مدیر سرور به‌صورت اختصاصی تهیه می‌کند و آن را به‌صورت نفکیک‌شده در‌اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

همه چیز درباره سرور مجازی، مزایا استفاده از آن و راهنمای خرید وی پی اس را در مقاله زیر بخوانید.

VPS چیست؟

مزایای استفاده از سرور مجازی هند

درادامه پاسخ به پرسش سرور مجازی هند چیست، باید با مزایای استفاده از این سرور نیز آشنا شویم. برخی از مزایای استفاده از سرور مجازی هند ازاین‌قرارند:

۱. وب سرور

وی‌پی‌اس مجازی هند در‌زمینه وب سرور بیشتر مناسب کسانی است که مدیریت فروشگاه‌های آنلاین را برعهده دارند و می‌خواهند ترافیک زیادی از حضور مخاطبان و درنتیجه فروش بیشتری به‌دست آورند. هر وب‌سایت یا فروشگاه آنلاینی به ترافیک ماهانه و فضای ذخیره‌سازی فراوان و پردازنده قدرتمند نیاز دارد که در این زمینه بهترین راه‌حل استفاده از سرور مجازی هند است.

در بخش‌های دیگر، وب سرور برای آموزشگاه‌های آنلاین و وبینارها، وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، وب‌سایت‌های برنامه‌نویسی و… نیز استفاده می‌شود که متقاضیان زیادی دارند.

۲. ایمیل سرور

تاکنون، شاید با انبوهی از ایمیل‌های تبلیغاتی مواجه شده‌اید که فضای حساب کاربری‌تان را مسدود کرده است. اگر عضو وب‌سایتی هستید یا برای جایی ایمیلی داده‌اید، به‌عنوان هدف تبلیغاتی مؤسسه‌ یا سازمانی شناخته خواهید شد که در وب‌سایتش ثبت‌نام کرده‌اید. قطعاً مثل شما هزاران نفر دیگر وجود دارند.

از‌آن‌جاکه محدودیت ارسال ایمیل به‌صورت روزانه و هفتگی وجود دارد، برای ارسال انبوهی از پیام‌های تبلیغاتی از سرور مجازی هند استفاده می‌شود تا بتواند نیاز‌های شرکت‌ها را در جذب مخاطب برطرف کند.

۳. اپلیکیشن سرور

وی‌پی‌اس هند خوشبختانه در این زمینه کارایی دارد و مناسب کسانی است که قصد دارند اپلیکیشنی با منابع اختصاصی و ترافیک زیاد راه‌اندازی کنند. ازجمله دلایل مهمی که برای توسعه و انجام چنین کاری از سرویس فضای اشتراکی استفاده نمی‌شود، این است که به مدیریت سرور دسترسی نخواهید داشت و در‌نتیجه، راه‌حلی برای افزایش ظرفیت داده‌هایتان وجود نخواهد داشت.

از دیگر مزایای VPS هند می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • ساخت اپلیکیشن‌های سازمانی و شرکتی
  • ساخت و توسعه نرم‌افزارها
  • توسعه سرویس مدیریت پروژه بر بستر GIT یا تهیه نسخه پشتیبان خودکار به‌صورت آنلاین
  • فعالیت‌های نظارتی و مدیریتی
  • ضبط یا مشاهده آنلاین دوربین‌های نظارتی و مداربسته

مزایای سرور مجازی india چیست؟

معرفی مزایای استفاده از وی پی اس هند

خصوصیات سرور مجازی هند

این نوع سرور خصوصیات متفاوتی از سایر سرورهای مشابه دارد که باعث محبوبیت آن در سراسر جهانی شده است. با داشتن وی‌پی‌اس India قابلیت‌های مشابه با سرور مجازی آسیا مانند امکانات زیر برای هر کاربر فعال خواهد شد:

  • اتصال دائم به سرور ابری
  • قابلیت نصب روی اکثر سیستم‌عامل‌های مبتنی‌بر ویندوز و لینوکس
  • قابلیت شخصی‌سازی و راه‌اندازی برای کنترل پنل‌های مختلف
  • دیوار امنیتی قدرتمند سخت‌افزاری
  • ترافیک زیاد
  • منابع اختصاصی امن برای تثبیت کیفیت و افت‌نکردن آن

آیا سرور مجازی هند عمر مشخصی دارد؟

درست مثل سایر سرورهای مشابه که درباره‌شان صحبت کردیم، سرور مجازی کشور هند بسته به فعالیت و نوع فضای ذخیره‌سازی اطلاعات یا پهنای باند، عمر مشخصی دارد. در بعضی مواقع، با تشخیص برخی عوامل می‌توانید متوجه شوید که سرور کنونی شما نیازهایتان را برطرف نمی‌کند یا اصطلاحاً عمر آن به پایان رسیده است. در‌ادامه، این عوامل را بررسی می‌کنیم.

۱. امنیت وب‌ سایت یا فروشگاه

اگر وب‌سایت ابتدایی داشته باشید که سیستم امنیت آن هم زیاد پیشرفته نباشد، نگرانی نخواهید داشت؛ اما با پیشرفت کار و به‌دست‌آوردن ترافیک‌ بیشتر، شاید نگرانی‌هایی در این زمینه پیدا کنید. برای دسترسی بهتر و بیشتر به «‌امنیت سایبری‌»‌، باید سرور اشتراکی یا قدیمی خودتان را به سرورهای هندی جدیدتر ارتقا دهید تا راه‌اندازی و مدیریت امنیت داده‌ها بهتر و راحت‌تر شود.

۲. ترافیک رو به‌ رشد وب‌ سایت

فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای از «رسانه» یا «فروشگاه» شخصی خود استفاده می‌کنید. به‌مرورزمان و با جذب مخاطب، طبیعتاً ظرفیت‌های قبلی این نوع از وی‌پی‌اس‌ها یا سرورهای اشتراکی به‌درد شما نمی‌خورد و آن‌گاه متوجه خواهید شد که زمان تغییر این نوع از وی‌پی‌اس‌ها فرا‌رسیده است.

۳. کاهش سرعت پردازش وب‌ سایت

گاهی ممکن است روند پردازش وب‌سایت شما به‌نوعی کُند شود. عموماً چنین اتفاقی به‌دلیل استفاده چندین وب‌سایت از یک رم می‌افتد و همین مسئله در‌نهایت می‌تواند روی کیفیت نهایی و حتی ریزش مخاطبانتان تأثیر بگذارد.

۴. خطای درگاه‌ های مالی برای وب‌ سایت‌ های فروشگاهی

این نوع از خطاها به‌نوعی اخطار به مدیر کسب‌و‌کار اینترنتی است و برای اینکه هم از داده‌های شخصی مخاطبان حفاظت کرده باشید و هم بتوانید پاسخ‌گوی حجم بزرگی از معاملات در روز باشید، به وی‌پی‌اس‌های جدیدتر به‌خصوص سرور مجازی هند نیاز دارید.

۵. دریافت خطای‌ های سرور

خطاهای سرور نیز روشی طعنه‌آمیز به مدیریت آن وب‌سایتی است که باید هرچه‌زودتر سرورش را تغییر و ارتقا دهد. اگر شما هم از ظرفیت‌های اشتراکی سرورها استفاده می‌کنید، بهتر است هرچه‌زودتر به‌دنبال استفاده از وی‌پی‌اس‌های هندی باشید.

برای خرید سرور مجازی به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا خرید وی پی اس برای کسب‌وکار من مناسب است؟ در مقاله زیر بخوانید.

راهنمای خرید سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی هند برای دارندگان فروشگاه‌ها یا وب‌سایت‌های بزرگ که هر‌روز میزبان خیل عظیمی از کاربران هستند یا کاربرانی که قصد دارند از محدودیت‌های اینترنتی بر‌حسب IP فرار کنند یا افرادی که به‌عنوان بازاریاب قصد دارند مخاطبان عمده را هدف‌ قرار دهند، بهترین انتخاب است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، توضیح دادیم که سرور مجازی هند چیست و چه مزایایی دارد.

بهتر است هر‌از‌گاهی بودجه‌های بیشتری برای ارتقای پهنای باند خود صرف کنید تا به این زودی‌ها با مشکلات گفته‌شده در این مطلب روبه‌رو نشوید؛  زیرا چنین مسائلی روی مخاطبانتان تأثیر می‌گذارد. همچنین، کُندی وب‌سایت و نمایش خطا هنگام ورود یا تکمیل‌نشدن مراحل پرداختی از عوامل مهم ریزش کاربر شناخته می‌شود که با کمک این نوع از وی‌پی‌اس‌ها، می‌توانید از آن‌ها جلوگیری کنید و حتی به کسب‌وکار خود رونق دهید.

سؤالات متداول

۱. مهم‌ ترین کاربردهای سرور مجازی هند چیست؟

شما می‌توانید از سرور مجازی هند برای توسعه نرم‌افزار، ساخت اپلیکیشن‌های شرکتی و سازمانی، میزبانی وب‌سایت، ضبط یا مشاهده آنلاین فیلم دوربین‌های مداربسته و دسترسی به اینترنت بین‌الملل استفاده کنید. 

۲. قیمت سرور مجازی هند چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت سرور مجازی هند بستگی به این دارد که چه ظرفیتی از این سرور را انتخاب می‌کنید و چه هدفی برای استفاده از سرور مجازی هند دارید. برای مثال، برخی از افراد برای میزبانی وب‌سایت از این سرور استفاده می‌کنند و برخی دیگر برای اتصال به اینترنت بین‌الملل.

۳. مزایای استفاده از سرور مجازی هند چیست؟

از مزایای مهم سرور مجازی هند می‌توان به سرعت و امنیت فراوان و امکان اتصال دائم به سرور ابری اشاره کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم