سرور اختصاصی ایران چیست؟ بهترین انتخاب برای کسب و کارهای ایرانی

سرور اختصاصی ایران چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 22 اسفند 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۶۲۴ بازدید

سرور اختصاصی ایران چیست؟ ازآن‌جاکه سرور اختصاصی ایران در چند سال گذشته بیشترین تقاضا را داشته است، امروزه این سوال یکی از سؤالات رایج کاربران در انتخاب سرور است. مزایای سرور اختصاصی ایران دست‌کمی از سایر سرورها ندارد و با ارائه منابع کاملاً اختصاصی و هزینه کمتر از سرور اختصاصی خارج باعث شده کسب‌وکارهای زیادی از آن استفاده کنند. بسیاری از سازمان‌های بزرگ که نمی‌خواهند از سرور مجازی یا اشتراکی استفاده کنند، به این سرورها روی می‌آورند. در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره سرورهای اختصاصی ایران، ویژگی‌ها، کاربردها و مزیت‌های آن به‌طورمفصل صحبت می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سرور اختصاصی ایران چیست؟

در پاسخ به پرسش «سرور اختصاصی ایران چیست؟»، می‌توان گفت که سرور اختصاصی ایران نوعی فضای میزبانی برای وب‌سایت است. دراین‌میان، تفاوت مهمی وجود دارد: با خرید این سرورها، شما سرور فیزیکی مخصوص خودتان را دریافت می‌کنید که دیتاسنتر آن در داخل کشور قرار دارد. درواقع، در سرور اختصاصی ایران از سرورهای اصلی و دیتاسنتر و اینترنت داخل کشور استفاده می‌شود.

خرید سرور

مزایای سرور اختصاصی ایران

ایرانی‌بودن سرور اختصاصی مزایایی دارد که فکرش را هم نمی‌کنید. با خرید این سرورها دیگر لازم نیست با محدودیت‌های موجود در سرورهای دیگر دست‌و‌پنجه نرم کنید. درادامه، به تعدادی از مزایای سرور اختصاصی ایران اشاره می‌کنیم.

۱. سرعت بیشتر از سرورهای دیگر

درصورتی‌که سرور اختصاصی شما داخل کشور باشد (یعنی ایرانی باشد)، سرعت دسترسی به اطلاعات یا سرعت بارگذاری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. در این زمینه، مسافت تأثیر بسزایی می‌گذارد. زمانی‌که از سرور داخلی استفاده کنید، مسافت و پینگ کاهش پیدا می‌کند. اگر وب‌سایت شما ترافیک زیادی دارد، این مزیت سرور اختصاصی ایران می‌تواند خیلی به‌نفع شما تمام شود.

۲. خداحافظی با اختلالات اینترنت

حتماً درباره اختلالات اینترنت در سراسر جهان شنیده‌اید که سرورها دچار خرابی می‌شوند و در لود‌شدن به مشکل برمی‌خورند. در چنین شرایطی، می‌توانید با خیال راحت روند روبه‌رشد وب‌سایت خود را ادامه دهید؛ چراکه با استفاده از سرور اختصاصی ایران، وب‌سایت شما تحت‌‌تأثیر اختلالات جهانی قرار نمی‌گیرد و به‌راحتی بارگذاری می‌شود.

۳. ترافیک ارزان‌تر

اگر می‌خواهید بدانید که مهم‌ترین مزیت سرور اختصاصی ایران چیست، باید بگوییم مهم‌ترین ویژگی‌اش مقرون‌به‌صرفه‌بودن است. درحال‌حاضر، هزینه ترافیک سرورهای داخلی بسیار ارزان‌تر و به‌صرفهتر از سرورهای خارجی است؛ درنتیجه، برای استفاده از این سرورها مبلغ کمتری پرداخت می‌کنید.

۴. امنیت بیشتر

درصورتی‌که اطلاعات وب‌سایت شما مهم هستند، استفاده از سرورهای اختصاصی ایران بهترین گزینه برایتان است. تمام زیرساخت‌های این سرورها داخلی هستند؛ درنتیجه، امنیت بیشتری از گزینه‌های خارجی ارائه می‌دهند. اگر حریم خصوصی وب‌سایت برایتان اهمیت دارد، از این سرورها استفاده کنید.

برای آشنایی با نکات مهم حین خرید سرور اختصاصی می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

راهنمای خرید سرور اختصاصی

کاربرد‌های سرور اختصاصی ایران

کاربرد‌های سرور اختصاصی ایران بسیار متنوع‌تر از دیگر سرورهاست. برخی از کاربردهای مهم سرور اختصاصی ایران ازاین‌قرارند:

۱. استفاده به‌ عنوان سرور گیم

یکی از کاربردهای مهم سرور اختصاصی ایران، این است که با استفاده از منابع آن و هاست، می‌توانید بازی کامپیوتری ایجاد کنید و آن را به‌صورت آنلاین به‌اشتراک بگذارید. به این فرایند ایجاد گیم سرور می‌گویند. بسیاری از بازی‌هایی که در گیم‌نت‌ها اجرا می‌شوند، به همین ترتیب عمل می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی‌ برای ایجاد گیم سرور، کم‌بودن پینگ آن سرور است که این موضوع برای سرورهای اختصاصی ایران صدق می‌کند.

ویژگی مهم دیگری که سرور اختصاصی را برای راه‌اندازی گیم سرور مناسب می‌کند، پهنای باند زیاد آن است. این دو عامل ازجمله ویژگی‌های اصلی‌ای هستند که سرور اختصاصی ایران را برای راه‌اندازی گیم سرور به انتخابی مناسب تبدیل می‌کنند.

۲. استفاده به‌ عنوان سرور بورس

برای فعالان بورس سرور اختصاصی ایران بسیار مفید است. سرور یادشده به این افراد کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن معاملاتشان را پیش ببرند. سرورهای اختصاصی ایران روی دیتابیسی قوی قرار دارند؛ درنتیجه، به‌سرعت درخواست‌ها را پردازش می‌کنند. همچنین، دیتاسنترهای داخلی تقریباً همان جایی قرار دارند که سرورهای سرورهای بورس ایران واقع شده‌اند.

۳. استفاده به‌ عنوان DVR

DVR برای ذخیره‌سازی تصویرها و فیلم‌های دوربین مداربسته کاربرد دارد و با استفاده از سرور اختصاصی ایران، می‌توان آن را راه‌اندازی کرد. با کمک این سرورها، می‌توانید بدون نیاز به تهیه دستگاه DVR و فضای ذخیره‌سازی آن، فیلم‌های دوربین مداربسته خود را در مکانی امن ذخیره کنید. با استفاده از این روش، محل ذخیره فیلم‌ها از دوربین مداربسته دورتر است؛ ازاین‌رو، احتمال دزدیده‌شدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. نکته دیگر اینکه سرورهای اختصاصی ایران از ترافیک داخلی استفاده می‌کنند و در آن‌ها از مصرف زیاد اینترنت خبری نیست.

۴. دسکتاپ مجازی با VDI

دسکتاپ مجازی (Virtual Desktop Infrastructure به‌اختصار VDI) یکی دیگر از کاربردهای سرور اختصاصی ایران است. با استفاده از یک سرور، می‌توانید چندین ماشین مجازی را راه‌اندازی کنید و دراختیار کاربران قرار دهید. کاربران شما می‌توانند از منابع این سرور به‌طوراشتراکی استفاده کنند؛ درنتیجه، با تهیه یک سرویس سرور اختصاصی داخلی و با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه چند سیستم حرفه‌ای خواهید داشت.

۵. راه‌ اندازی دانلود سرور

درزمینه راه‌اندازی دانلود سرور، سرورهای اختصاصی آزادی عملی را به شما می‌دهند که در دیگر سرورها تجربه نمی‌کنید. علاوه‌بر راه‌اندازی دانلود سرور، از فضای ذخیره‌سازی این سرورها می‌توانید برای ذخیره فایل‌های بکاپ خود و بکاپ‌گیری از وب‌سایت استفاده کنید. این موضوع برای مدیریت وب‌سایت بسیار اهمیت دارد.

مزایای خرید سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی ایران چیست و چه مزایایی دارد؟

ویژگی‌ های سرور اختصاصی ایران

ویژگی‌های سرور اختصاصی ایران باعث شده است تا این سرورها بسیار رایج شوند. بسیاری از شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که نمی‌خواهند از سرور مجازی یا سرور اشتراکی استفاده کنند، از سرور اختصاصی ایران بهره می‌گیرند. این سرورها می‌توانند امکانات متنوعی را برای شرکت‌های بزرگ فراهم کنند. ویژگی‌های اصلی سرور اختصاصی ایران ازاین‌قرارند:

  • ارائه فضای وب بیشتر
  • پایگاه‌های اینترنتی بیشتر
  • پهنای باند بسیار زیاد
  • تأمين بستر ترافيک ماهانه‌ بيش از ميزان معمول
  •  كنترل كامل روی سرور اختصاص‌يافته
  •  آزادی در نصب برنامه‌های دلخواه روی سرور
  •  تهيه نسخه پشتيبان از اطلاعات سازمان
  • آزادی در مديريت محتوا
  • امکان به‌روزرسانی و ارتقای سرور در ایران
  • پینگ بهتر
  • ارائه ویژگی‌های امنیتی به‌روز
  • ارائه سرویس Backup و فایروال اختصاصی

هر آنچه باید درباره سرور اختصاصی، ویژگی‌ها نکات مهم خرید و مزایا و معایب آن بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

سرور اختصاصی چیست؟

جمع‌بندی

در این مطلب از بلاگ پارس پک، به سؤال «سرور اختصاصی ایران چیست؟» پاسخ دادیم و کاربردها و مزیت‌های این سرور را بررسی کردیم. باتوجه‌به مطالب گفته‌شده، حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که چرا امروزه از سرور اختصاصی ایران بیشتر از گزینه‌های دیگر استفاده می‌شود. این سرورها بیشترین سرعت لود را ارائه می‌دهند و با دیگر ویژگی‌های مناسبش، راه خود را در بازار سرورها باز کرده‌اند. دیدگاه شما درباره سرور اختصاصی ایران چیست؟ اگر درباره این سرور سؤال یا ابهامی دارید، آن را ازطریق کامنت با ما در میان بگذارید.

سرور اختصاصی ایران منابع پرقدرت و پرسرعت را با دسترس‌پذیری بیش‌ از ۹۹درصد و IP ثابت اختصاصی ایران در اختیارتان قرار می‌دهند. اگر بیشتر کاربران کسب‌وکارتان موقعیت و IP ایران دارند و می‌خواهید با سرعت بالایی به آن‌ها سرویس‌دهی کنید، خرید سرور اختصاصی ایران می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این سرویس امنیت و دسترس‌پذیری بالایی دارد و به‌دلیل قرارگیری دیتاسنتر در ایران ارزان‌تر از سرور اختصاصی اروپا است. 

سؤالات متداول

۱. سرور اختصاصی ایران چیست؟

سرور اختصاصی ایران نوعی فضای میزبانی برای وب‌سایت است که با خرید آن سرور فیزیکی مخصوص خودتان را دریافت می‌کنید که دیتاسنتر آن در داخل کشور قرار دارد.

۲. مزایای سرور اختصاصی ایران چیست؟

با تهیه سرور اختصاصی ایران، می‌توانید از مزایای متنوع آن مانند سرعت بیشتر و امنیت فراوان و رهایی از اختلالات اینترنت بهره ببرید.

۳. سرور اختصاصی ایران چه کاربردی دارد؟

با تهیه سرور اختصاصی ایران می‌توان از آن برای راه‌اندازی دانلود سرور، سرور مجازی بورس، راه‌اندازی گیم سرور، دسکتاپ مجازی با VDI و… استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم