هر آنچه درباره سرور مجازی اوکراین، کاربردها و ویژگی‌های آن باید بدانید!

سرور مجازی اوکراین چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 27 فروردین 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۶۸۸ بازدید

اگر به‌دنبال سرور مجازی باکیفیتی هستید، سرور مجازی اوکراین یکی از بهترین گزینه‌هاست که هم ازلحاظ قیمت و هم از‌لحاظ امکانات با سرورهای مجازی در لوکیشن‌های اروپایی رقابت می‌کند. سرور مجازی این کشور اروپایی سرعت زیاد و پینگ کمی دارد و با زیرساخت سخت‌افزاری به‌روز در کانون توجه تریدرها و وب‌مسترها و حتی فریلنسرها قرار گرفته است. بنابراین، اگر می‌خواهید از محدودیت آی‌پی ایران عبور کنید و مانند شهروندان اوکراینی از خدمات مختلف در اینترنت بهره‌مند شوید، از آی‌پی ثابت سرور مجازی کیف (اوکراین) می‌توانید استفاده کنید.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، ابتدا درباره سرور مجازی اوکراین و مزیت‌ها و کاربردهای آن صحبت می‌کنیم. سپس، انواع سرور مجازی و قابلیت‌ها و امکانات سرور مجازی اوکراین را بررسی می‌کنیم و در انتها نحوه انتخاب و خرید سرور مجازی اوکراین را توضیح می‌دهیم. 

سرور مجازی اوکراین چیست؟

هرچند سرورهای مجازی در‌حال‌حاضر به‌عنوان یکی از بسترهای ایمن برای میزبانی وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها شناخته می‌شوند، کاربرد آن‌ها را نمی‌توان به میزبانی وب محدود کرد. سرویس‌های سرور مجازی در کشورهای مختلفی ارائه می‌شوند که شاید محبوب‌ترین آن‌ها را بتوان در کشورهای اروپا پیدا کرد. دیتاسنترهای سرور مجازی اوکراین در این کشور اروپای‌شرقی مستقر شده است و آی‌پی ثابت در لوکیشنی واقعی را در‌اختیارتان می‌گذارد.

سرورهای مجازی اوکراین به‌دلیل ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیارش، در سراسر دنیا ازجمله ایران شهرت یافته است. در ایران، از سرور مجازی اوکراین بیشتر برای دستیابی به اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت استفاده می‌شود؛ یعنی در مواقعی که بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها بین‌المللی باشند و قدرت سخت‌افزاری زیاد یکی از اولویت‌های صاحبان کسب‌وکار باشد، می‌تواند گزینه ایدئالی برای میزبانی باشد. در‌صورتی‌که بخواهید در بازار سهام آمریکا فعالیت کنید، امکان ثبت‌نام در وب‌سایت‌های خارجی برای شما فراهم نیست یا برای استفاده از خدمات خاصی نظیر پی‌پال یا گوگل ادز با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شوید. با خرید سرور مجازی اوکراین با آی‌پی ثابت، می‌توانید این محدودیت‌ها را دور بزنید و مثل شهروندان این کشور از اینترنت استفاده کنید.

خرید سرور مجازی

مزایای VPS اوکراین

انتخاب سرورهای مجازی یا VPS برای استفاده از خدمات هاستینگ، به کاربران اجازه می‌دهد که با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، از امکاناتی در حد سرور اختصاصی بهره‌مند شوند. اگر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما در ایران هستند، انتخاب سرور مجازی با لوکیشن‌های ایرانی پیشنهاد می‌شود؛ ولی برای مخاطبان جهانی یا اروپایی، سرورهای مجازی اروپا از سرورهای مجازی آمریکا گزینه‌های بهتری هستند.
همچنین، اگر به‌دنبال دسترسی آزاد و بدون محدودیت به خدمات دنیای وب باشید، بازهم روی مزایای سرور مجازی می‌توانید حساب کنید. در‌ادامه، به مزایای VPS اوکراین اشاره می‌کنیم:

  • به‌عنوان کشور شرق اروپایی، اوکراین از بستر فنی پیشرفته‌ برای ارائه خدمات هاستینگ و سرورهای مجازی استفاده می‌کند. به‌همین‌دلیل، سرورهای مجازی این کشور را با پایداری مطلوب و سرعت زیاد و امنیت فراوان می‌شناسیم.
  • یکی از ویژگی‌های اصلی VPS اوکراین، استفاده از فناوری SSD در سیستم ذخیره‌سازی داده‌ها است. این هارد پیشرفته باعث افزایش سرعت و کارایی سیستم می‌شود و در‌نهایت برای کاربران سرورهای مجازی، تجربه بهتری به‌ارمغان خواهد آورد.
  • از دیگر ویژگی‌های پیشتازانه سرور مجازی اوکراین می‌توان به سازگاری با سیستم‌عامل‌های متنوع (ازجمله CentOS و Debian و Ubuntu) و سرعت زیاد در ارتباطات شبکه‌ای اشاره کرد.
  • سرور مجازی کیف (اوکراین) بسیار ایمن است و تمهیدات امنیتی لازم برای محافظت از وب‌سایت شما دربرابر حمله‌های مخرب ازجمله حمله‌های DoS اندیشیده شده است.
  • آپ‌تایم یا پایداری سرور مجازی اوکراین بسیار زیاد دارد و از این نظر، خیال شما را راحت می‌کند که احتمال از دسترس خارج‌شدن سرور، چیزی نزدیک به صفر است.
  • سرورهای مجازی در یک مرکز داده تأیید‌شده Tier III نصب می‌شوند؛ یعنی می‌توان به امنیت آن کاملاً اعتماد کرد.
  • VPS اوکراین امکان کنترل کامل سرور را برایتان فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد نرم‌افزار‌های مورد‌نیازتان را نصب کنید. همچنین، تنظیمات را می‌توانید سفارشی‌سازی و درصورت نیاز، دسترسی‌ها را اضافه یا حذف کنید.
  • مزیت اصلی استفاده از VPS اوکراین این است که هزینه آن اقتصادی‌تر از اجاره سرور فیزیکی کامل برایتان تمام می‌شود. با VPS دسترسی Root دراختیار شماست که در‌مقایسه‌با هاست اشتراکی، مزایای بیشتری دارد.
  • سرور مجازی اوکراین در‌مقایسه‌با سرور اختصاصی بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ چرا‌که با سرور مجازی بخشی از سخت‌افزار و زیرساخت را اجاره می‌کنید و مالک تمام‌ آن نیستید؛ اما با پرداخت هزینه‌ای به‌صرفه، از امکاناتی در حد سرور اختصاصی برخوردار خواهید شد.
  • در‌مقایسه‌با سرورهای میزبانی مشترک، میزبانی VPS اوکراین نرخ انتقال داده بسیار سریعی ارائه می‌دهد. انتقال فایل‌های حجیم مانند ویدئو و موسیقی می‌تواند برای سرورها ضرر داشته باشد و این‌جا است که قدرت و قابلیت سرور مجازی را کاملاً‌ درک خواهید کرد؛ زیرا هنگامی‌که فایل حجیمی دانلود می‌کنید، سرعت انتقال بسیار درخورتوجه است.

مزایای سرور مجازی کیف

آشنایی با مزایای وی پی اس اوکراین

چگونگی خرید وی‌ پی‌ اس اوکراین

خرید وی‌پی‌اس اوکراین را به افراد و شرکت‌هایی توصیه می‌کنیم که به‌دنبال زیرساخت قوی و دسترسی بی‌حد‌و‌مرز و امنیت بیشتر در محیط اینترنت هستند. درادامه، نحوه خرید وی‌پی‌اس اوکراین را توضیح می‌دهیم.

  • اولین گام برای سرور مجازی کی یف، انتخاب ارائه‌دهنده‌ای معتبر و باسابقه است. برای این منظور، بهتر است به‌دنبال شرکت‌هایی بگردید که سابقه درخشانی دارند و در این زمینه تجربه کافی برای مشاوره را به‌دست آورده‌اند. همچنین، بررسی دیدگاه‌های کاربران قبلی این شرکت‌ها می‌تواند برای شما راهگشا باشد.
  • بعد از انتخاب ارائه‌دهنده معتبر، باید نوع پلن موردنیاز خود را مشخص کنید. در ابتدا باید بررسی کنید که چه انتظارها و نیازهایی دارید. برای میزبانی از وب‌سایت بین‌المللی به وی‌پی‌اس اوکراین نیاز دارید یا دسترسی به اینترنت پرسرعت و آزاد اولویتتان است؟ جواب این سؤال اولین قدم برای نیازسنجی است.
  • در‌صورتی‌که می‌خواهید وب‌سایت یا برنامه‌ای راه‌اندازی کنید که به منابع پردازشی و حافظه نیاز دارد، پلن‌هایی با منابع بیشتر را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید از VPS برای مدیریت وب‌سایت یا سرویس‌های ابری استفاده کنید، بهتر است پلن‌هایی با منابع کمتر در اولویت شما باشد.

برای آشنایی با کاربرد، مزایا، معایب، ویژگی‌ها و راهنمای خرید سرور مجازی مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

انواع سرور مجازی اوکراین

سرور مجازی اوکراین از‌لحاظ سیستم‌عامل و کنترل پنل و دیتابیس به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

۱. سیستم عامل سرور مجازی اوکراین

همان‌طور‌که اشاره کردیم، برای انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی Ukrain دست شما باز است و این سیستم‌عامل‌ها را می‌توانید انتخاب کنید:

Linux – Ubantu – Windows standard and r2 (2008, 2012, 2016, 2019) – CentOS – Unix – Solaris – opensuse – MAC OS – Kabantu – Fedora – Unity – Cloud Linux – RHEL – Debian – Slackware – Rockstor – YaST – Citrix Xenserver – ESXI – FreeBSD – VMWare – scientific – suse – vyatta – vsphere – parallel cloud server – routeros

۲. کنترل پنل سرور مجازی اوکراین

بر‌اساس نیاز و مهارتتان، از کنترل پنل‌های زیر برای مدیریت سرور مجازی اوکراین می‌توانید استفاده کنید:

cPanel – Plesk – ISPConfig – DirectAdmin – Ajenti- OpenPanel – EHCP – Kloxo – ZPanel – ispCP – VHCS – Webmin – RavenCore – Virtualmin – DTC – InterWorx – BlueOnyx – Froxlor – ISPmanager – VestaCP – ZoPanel – Sentora – CentOS web panel – WebsitePanel

۳. فریم‌ ورک و دیتابیس سرور مجازی اوکراین

فریم‌ورک‌ها و دیتابیس‌های دردسترس برای سرور مجازی اوکراین ازاین‌قرارند:

Microsoft sql server Express 2014 – 2016 – 2017 – 2019 , My SQL, PHP, Perl, Apache, .net, Microsoft visual studio, ASP, nginx, POP3

کاربرد‌های سرور مجازی اوکراین

کاربردهای سرور مجازی خارج بیشتر متوجه دولوپرهای گوگل، فعالان بازارهای مالی نظیر فارکس، تریدرها، گیمرها و فریلنسرهاست. در‌ادامه، به این کاربردهای متنوع وی‌پی‌اس اوکراین دقیق‌تر اشاره می‌کنیم.

۱. راه‌ اندازی کسب‌ و کار و میزبانی از وب‌ سایت

اگر در حال راه‌اندازی وب‌سایتی برای کسب‌وکار در حال رشدتان هستید یا مخاطبان کسب‌وکارتان بین‌المللی هستند، استفاده از سرور مجازی اوکراین برای میزبانی گزینه بدی نیست. این سرور قابلیت ارتقا دارد تا اگر با رشد کسب‌وکارتان به پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز داشتید، بدون نیاز به پرداخت هزینه گزاف، سخت‌افزار سرور مجازی خود در لوکیشن اوکراین را ارتقا دهید.

شایان ذکر است برای مدیریت این سرور به دانش فنی زیادی نیاز دارید. در وی‌پی‌اس اوکراین، دسترسی روت (Root) در‌اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل دسترسی به هسته، نرم‌افزار، سخت‌افزار، پیکربندی اسکریپت‌ها و… می‌شود.

۲. مناسب برای فعالیت در بازارهای مالی

اگر در بازارهای مالی جهانی فعالیت می‌کنید و به‌دنبال راهی هستید تا از محدودیت‌های آی‌پی ایران محفوظ بمانید، تهیه سرور مجازی ترید در لوکیشن اوکراین را به شما توصیه می‌کنیم. به‌عنوان مثال، فعالیت ایرانی‌ها در بازار فارکس یا صرافی بایننس با محدودیت روبه‌روست و بی‌توجهی به این موضوع، می‌تواند امنیت سرمایه ایرانی‌های فعال در این بازار را تحت‌تأثیر قرار دهد. با VPS اوکراین، بهره‌مندی از خدمات پی‌پال و صرافی بایننس و هرگونه تبادلات ارزی امکان‌پذیر خواهد بود.

۳. جایگزینی امن و مطمئن برای VPN

اگر برای فعالیت در بازارهای مالی و کریپتوکارنسی و نقل‌و‌انتقال ارز از VPN استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید تغییر آی‌پی در VPNها بسیار ناامن است. با تهیه سرور مجازی در لوکیشن اروپا از‌جمله اوکراین، می‌توانید مانند شهروندان اوکراینی از خدمات مالی اینترنتی استفاده کنید و ریسک معاملات خود را کاهش دهید.

۴. استفاده از VPS اوکراین به‌ عنوان گیم سرور

برای تهیه گیم سرور، به سروری نیاز دارید که به بازی‌های آنلاین دسترسی آزاد و بدون محدودیت داشته باشد و با توان پردازشی بسیار زیاد، ازپسِ اجرای سریع و بدون قطعی بازی‌های سنگین بربیاید. سرور مجازی اوکراین با پینگ بسیار اندک و سرعت بسیار زیاد و زیرساخت سخت‌افزاری قدرتمند تجربه هیجان‌انگیز و ایدئالی از گیمینگ برای گیمرهای آنلاین رقم می‌زند.

۵. مخفی‌ سازی هویت ایرانی برای فریلنسرها

اگر می‌خواهید درآمد دلاری داشته باشید، با هویت ایرانی عملاً این امکان فراهم نیست. از یک طرف مسدود‌بودن دسترسی طراحان گرافیک و برنامه‌نویسان و مترجمان ایرانی‌ به برخی پلتفرم‌های کاریابی و از طرف دیگر مشکل نقد‌کردن درآمد دلاری برای ایرانی‌ها، راه فریلنسرها را برای کسب درآمد دلاری سد کرده است. با خرید وی‌پی‌اسی در لوکیشنی آزاد مثل اوکراین، به‌راحتی این محدودیت‌ها را دور بزنید و پروژه‌های دلاری بگیرید.

برای آشنایی با روش‌های افزایش امنیت سرور مجازی در سطح کاربر می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

افزایش امنیت سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی اوکراین سروری است که علاوه‌بر میزبانی وب‌سایت‌ها، برای دسترسی آزاد به برنامه‌ها و نرم‌افزارها و بازارهای مالی به کارتان می‌آید. این سرور مجازی در ایران بیشتر با هدف عبور از محدودیت‌های جهانی و دستیابی به سرعت و قدرت پردازشی فراوان استفاده می‌شود و با دسترسی آسان، هزینه مقرون‌به‌صرفه، سهولت در ارتقا، امنیت فراوان و دسترسی به منابع پردازشی به‌مرو‌رزمان محبوب‌تر و مشهورتر می‌شود. در‌مجموع، استفاده از سرور مجازی Ukrain برای مخفی‌کردن هویت ایرانی شما مناسب است و هر نوع محدودیت و ممنوعیت را از پیش روی شما برمی‌دارد.

سوالات متداول

۱. روی سرور مجازی اوکراین کدام سیستم‌ عامل‌ها نصب می‌شود؟

همه سیستم‌عامل‌ها را می‌توان روی سرور مجازی کیف (اوکراین) نصب کرد.

۲. مهم‌ترین کاربرد سرور مجازی اوکراین چیست؟

ثبت‌نام و وریفای در وب‌سایت‌های خارجی، احراز هویت در بایننس، استفاده از خدمات گوگل ادز، فعالیت در بازار سهام اروپا و استفاده از خدمات پی‌پال، ازجمله کاربردهای مهم سرور مجازی اوکراین به‌حساب می‌آیند.

۳. آیا سرور مجازی اوکراین سروری مجازی با آی‌ پی ثابت است؟

سرور مجازی اوکراین از آی‌پی ثابت و لوکیشن واقعی در این کشور برخوردار است.

۴. برای اتصال به سرور مجازی اوکراین از کدام نرم‌ افزارها استفاده کنیم؟

برای سیستم دسکتاپ از Remote Desktop و برای گوشی‌های اندروید و iOS از RD Client می‌توانید بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم