راهنمای کامل اتصال به سرور ابری ویندوز برای کامپیوتر و موبایل 

آموزش اتصال به سرور ابری ویندوز
Avatar
نویسنده: مدیا روشن
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۳۹۳ بازدید

اتصال به سرور ابری ویندوز این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا به‌راحتی و بدون اینکه سرور را دراختیار داشته باشید، امور حساسی مثل ترید یا ماینینگ یا بورس را انجام دهید. همچنین بدون نیاز به داشتن سخت‌افزارهای لازم برای راه‌اندازی سرور، از راه دور می‌توانید مدیریت سرور ابری را در دست بگیرید و نرم‌افزار‌های موردنیاز را برای امور مختلف از‌جمله گیمینگ روی سرور نصب کنید.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، شما را با راه‌های ساده و سریع اتصال به سرور ابری دارای سیستم‌عامل ویندوز آشنا خواهیم کرد. پس از خواندن این مقاله، خواهید دانست که چطور به‌راحتی از‌طریق کامپیوتر یا گوشی تلفن‌همراه به سرور ابری متصل شوید.

خرید سرور ابری ویندوز برای اتصال ریموت دسکتاپ از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های ویندوز خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرور ویندوز پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

ریموت دسکتاپ؛ نرم‌افزار اتصال به سرور ابری ویندوز

ریموت دسکتاپ پروتکل یا RDP را مایکروسافت طراحی و ساخته است. این پروتکل امکان اتصال به کامپیوتر یا سرور را از راه دور و از‌طریق رابط کاربری گرافیکی ممکن می‌سازد. با استفاده از ابزار قدرتمند ریموت دسکتاپ، به‌سادگی می‌توانید از کامپیوتر خود به سرور ابری ویندوز از راه دور متصل شوید؛ به‌طوری‌که انگار سرور مقابل شما قرار دارد و با ماوس و کیبورد خودتان از آن استفاده می‌کنید. از این نرم‌افزار می‌توان برای دستگاه‌های مختلف از‌جمله کامپیوتر و موبایل استفاده کرد و سیستم‌عامل‌های مختلف از‌جمله اندروید، مک، لینوکس و ویندوز نیز به آن وصل می‌شوند.

برای اتصال به سرور ابری ویندوز می‌توانید از ریموت دسکتاپ پروتکل یا RDP استفاده کنید. در این برنامه با واردکردن نام کاربری، رمزعبور و آدرس IP سرور به‌راحتی می‌توانید به سرور ابری خود متصل شوید. اتصال به سرور ابری ویندوز ازطریق سیستم‌عامل لینوکس با استفاده از نرم‌افزار Rdesktap یا KDE قابل انجام است.

اتصال به سرور ابری ویندوز ازطریق سیستم‌عامل ویندوز

برای فراخوانی نرم‌افزار ریموت دسکتاپ در ویندوز، می‌توانید از دو طریق اقدام کنید:

  • راه اول، در نوار جست‌وجوی Start کامپیوتر عبارت Remote Desktop Connection را وارد کنید. در فهرست باز‌شده، این برنامه را خواهید دید. روی آن کلیک کنید.
  • راه دوم، فشاردادن هم‌زمان کلید ویندوز و R است. در پنجره جدید باز‌شده، کلمه mstsc را وارد و روی OK کلیک کنید. بعد از بازشدن پنجره ریموت دسکتاپ، آی‌پی سرور ابری ویندوز را وارد کنید و گزینه Click را بزنید.
  • در مرحله بعد برای اتصال به سرور ابری مجهز به سیستم‌عامل ویندوز، نیاز است نام کاربری و رمزعبوری را وارد کنید که از شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی دریافت کرده‌اید. این اطلاعات پس از خرید سرور ابری ویندوز برایتان ایمیل می‌شود. پس از کلیک روی گزینه Allow Me to Save Credential، اطلاعات ورودی شما ذخیره خواهد شد؛ در‌غیر‌این‌صورت، برای هر‌بار ورود باید اطلاعات را وارد کنید. بعد از کلیک روی گزینه OK، با موفقیت به سرور ابری ویندوز وصل خواهید شد.
  • نگران پیغام ظاهر شده نباشید؛ زیرا این پنجره فقط امنیت شما را یادآوری می‌کند. اگر تیک گزینه Don’t Ask Me Again for Connections to This Computer را بزنید، هنگام اتصال به سرور در دفعات بعدی آن را مشاهده نخواهید کرد.

سرور ابری چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت سرور ابری با سرور اختصاصی و سرور مجازی چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور ابری چیست؟

اتصال به سرور ابری ویندوز ازطریق سیستم‌عامل لینوکس

برای اتصال سیستم‌عامل لینوکس به سرور ابری ویندوز، نرم‌افزار‌های مختلفی وجود دارد که ارتباط بین سرور و سیستم‌عامل را برقرار می‌کند؛ از‌جمله نرم‌افزار‌ KDE remote desktop client یا Rdesktap. برای استفاده از نرم‌افزار KDE، تنها کافی است آی‌پی سرور را وارد کنید و برای استفاده از نرم‌افزار Rdesktap در سیستم‌عامل لینوکس، نام کاربری و رمزعبور را مشابه روش‌ ایجاد سایر کانکشن‌ها درج کنید. در‌ادامه روالی که نیاز است در پیش بگیرید، کاملاً شبیه به اتصال سیستم‌عامل ویندوز و مک است. همچنین، اگر قصد دارید سیستم‌عامل لینوکس را به سرور ابری لینوکس متصل کنید، ازطریق روش‌های مختلفی همچون SSH یا Terminal می‌توانید با سرور ابری ارتباط برقرار کنید.

اتصال به سرور ابری دارای سیستم عامل لینوکس

وصل‌شدن به سرور ابری ویندوز ازطریق سیستم‌عامل مک

برای اتصال به سرور ابری ویندوز ازطریق سیستم‌عامل مک، می‌توانید یکی از نرم‌افزار‌های ریموت دسکتاپ برای مک مانند ریموت دسکتاپ مایکروسافت را نصب کنید. پس از دانلود و نصب برنامه Microsoft Remote Desktop، آن را باز و روی گزینه New در قسمت بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید. در بخش PC Name، آدرس آی‌پی خود را وارد کنید و رمزعبور و نام کاربری را نیز در بخش Credentials بنویسید. Connection Name در خط اول، اسم انتخابی است. نام مدنظر را وارد کنید. پس از بستن پنجره، کانکشن ریموتی که ایجاد کردید، در صفحه سفید به شما نمایش داده می‌شود. کانکشن را انتخاب و روی گزینه Start کلیک کنید. پس از کلیک روی گزینه Continue در پیامی که نمایش داده است، به‌سادگی به سرور ابری ویندوز متصل می‌شوید.

برای آشنایی با نکات مهم حین خرید سرور ابری مقاله زیر را بخوانید.

راهنمای خرید سرور ابری

اتصال به سرور ابری ویندوز با موبایل و گوشی تلفن‌همراه 

برای اتصال به سرور مجازی با موبایل، کافی‌ است نرم‌افزار ریموت دسکتاپ را از گوگل‌پلی استور یا کافه‌بازار دانلود و نصب کنید. پس از دانلود، برنامه را باز و از قسمت + در گوشه بالا سمت راست صفحه، گزینه Add PC را انتخاب کنید. در صفحه بازشده، آی‌پی سرور ابری ویندوز را دریافت کنید. فراموش نکنید شرکت ارائه‌دهنده اطلاعات سرور ابری را پس از خرید برای شما ارسال خواهد کرد؛ بنابراین پس از دریافت، آن را در جایی ذخیره کنید. سپس در بخش User Account، گزینه Add User Account را انتخاب کنید و نام کاربری و رمزعبور سرور ابری را بنویسید. پس از ذخیره، کانکشن شما ایجاد خواهد شد. از بخش PCs در پایین سمت چپ صفحه، به آن دسترسی خواهید داشت. برای این کار، کافی است روی آن کلیک کنید تا پس از چند ثانیه به سرور ابری ویندوز متصل شوید.

خرید سرور ابری پارس پک

جمع‌بندی 

اتصال به سرور ابری ویندوز از راه دور کامپیوتری با اینترنتی پرسرعت، هارد پرظرفیت، رم و CPU پرقدرت را در‌اختیارتان قرار می‌دهد که برای امور مختلف از مدیریت وب‌سایت گرفته تا امور مربوط به ترید و ارز دیجیتال می‌توانید از آن استفاده کنید. با آی‌پی ثابتی که سرور ابری به شما می‌دهد، مدیریت آن به‌راحتی و از راه دور امکان‌پذیر است. اتصال به سرور ابری ویندوز کارتان را برای انجام امور مختلفی مثل ترید و ارز دیجیتال و ماینینگ و بورس و گیمینگ راحت می‌کند. در‌صورت ذخیره اطلاعات، پس از بستن پنجره همچنان سرور ابری شما روشن خواهد ماند و حتی با خاموش‌کردن کامپیوتر نیز، اتصال شما همچنان با سرور ابری ویندوز برقرار باقی می‌ماند. 

در این مطلب از مقالات آموزش ویندوز بلاگ پارس پک، روش‌های مختلف وصل‌شدن به سرور ابری ویندوز را بررسی کردیم. چه از سیستم‌عامل ویندوز استفاده کنید و چه از سیستم‌عامل مک یا لینوکس، نرم‌افزار ریموت دسکتاپ اتصال با سرور ابری را برایتان ممکن می‌کند. تجربه شما درزمینه دسترسی به سرور ابری ویندوز از راه دور چیست؟ دیدگاهتان را در بخش کامنت برای ما بنویسید. درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه نیز، سؤالاتتان را در بخش کامنت مطرح کنید تا کارشناسان پارس پک در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ دهند. همچنین از‌طریق شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان پارس پک بهره‌مند شوید.

سؤالات متداول

۱. نحوه اتصال به سرور ابری ویندوز با گوشی چگونه است؟

برای اتصال به سرورهای ابری ویندوز ازطریق گوشی، نرم‌افزار ریموت دسکتاپ را از گوگل‌پلی استور یا کافه‌بازار دانلود و نصب و اجرا کنید.

۲. آیا امکان اتصال به سرور ابری ویندوز ازطریق سیستم‌عامل لینوکس وجود دارد؟

بله، ازطریق هر نوع سیستم‌عاملی ازجمله لینوکس یا مک‌ یا ویندوز می‌توانید به سرور ابری ویندوز از راه دور متصل شوید.

۳. چگونه به سرور ابری ویندوز متصل شویم؟

برای اتصال به سرور ابری ویندوز ازطریق گوشی موبایل یا کامپیوتر با سیستم‌عامل‌های لینوکس یا مک‌ یا ویندوز، نیاز است نام کاربری و رمز‌عبور و آی‌پی سرور ابری ویندوز را بدانید.

۴. نام کاربری و رمزعبور در اتصال به سرور ابری ویندوز چیست؟

مشخصات و اطلاعات سرور ابری ویندوز ازجمله Username و Password پس از خرید به ایمیل شما ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم