نحوه عضویت کاربر در گروه با پاورشل

Avatar
نویسنده: مدیا روشن
جمعه 30 فروردین 1398
مطالعه: ۵ دقیقه ۰ نظر ۲۹۶ بازدید

برای عضویت کاربر در گروه با استفاده از پاورشل در دو صورت وجود دارد که هر کدام دارای دستورالعمل‌های متفاوتی هستند. عضویت کاربر می‌تواند در یک گروه و یا در گروه‌های متفاوت باشد که در این مقاله از سری مقالات آموزش پاورشل به بررسی هر دوی آن‌ها خواهیم پرداخت. به طور کلی پاورشل ویندوز از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و این پیچیدگی را در دستورات خود نیز آورده است. یعنی اجرای دستورات مختلف در پاورشل نیز با دقت بسیاری همراه است. به همین علت به تمام نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد باید به خوبی توجه کنید. زیرا عضویت کاربر در گروه با پاورشل یک دستور بسیار کاربردی است پس فرا گرفتن آن برای افرادی که در بین کاربران حرفه‌ای ویندوز هستند، الزامی می‌باشد.

خرید سرور ویندوز پارس پک برای استفاده از پاورشل

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های ویندوز خود استفاده کنید و اگر قصد خرید انواع سرویس ویندوز پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

افزودن کاربر در یک گروه با پاورشل

برای این که یک کاربر در یک گروه پاورشل عضویت داشته باشد، باید از دستورالعمل‌های زیر به ترتیب پیروی کند. پس باید دستورهای زیر را اجرا کنید.

  • برای اینکه یک کاربرد در یک گروه عضویت داشته باشد، باید در ابتدا از Add-AdGroupMember cmdlets استفاده کرد. با این روش می‌توان یک کاربر را به یک گروه مشخص اضافه کرد. به عنوان مثال تصور کنید که می‌خواهید فردی به نام B.Jackson  را به یک گروه اضافه کنید. اسم گروه نیز Quality است. برای این کار باید طبق دستور زیر عمل کرد:
Add-AdGroupMember -Identity Quality -Members B.Jackson

پس از وارد کردن دستور بالا، یعنی افزودن کاربر به یک گروه امنیتی باید اسکریپت زیر را اجرا کنید:

Get-ADGroupMember -Identity Quality

اضافه کردن یوزر به گروه پاورشل

نحوه اد کردن User در group با پاورشل

با دستورات فوق می‌توانید کاربر خود را به عضویت یک گروه مشخص در بیاورید.

عضویت یک کاربر به چند گروه با پاورشل

عضویت یک کاربر تنها شامل یک گروه مشخص نمی‌شود و می‌تواند، گروه‌های مختلفی را در بر بگیرد که به این منظور باید اسکریپت و دستور زیرا اجرا کنید:

“GroupName”, “GroupName”| Add-ADGroupMember-Member (Read-Host-Prompt “Enter User Name”

بعد از وارد نمودن دستور بالا از شما خواسته می‌شود که نام کاربر را وارد کنید که اگر بخواهید اسم Sara را به عضویت گروه های Marketing و Sale در بیاورید باید طبق دستور زیر عمل کنید:

"Managers","Quality" | Add-ADGroupMember -Members `
    (Read-Host -Prompt "Enter User Name")

اضافه کردن یوزر به گروه با پاورشل توسط فایل CSV

Import-CSV C:\scripts\users.csv -Header users | ForEach-Object {Add-AdGroupMember -Identity "Quality" -members $_.users}

افزودن یوزر از اکسل با powershell

آموزش اضافه کردن کاربر به گروه در powershell با فایل csv

عضویت کاربر در یک گروه از جمله مواردی است که کاربران ویندوز باید آموزش آن را فرا بگیرند؛ زیرا در هر لحظه می‌توانند با آن سر و کار داشته باشند. پس یادگیری عضویت کاربر یکی از هسته‌های اصلی ویندوز پاورشل است.

جمع‌بندی

آموزش پاورشل برای افرادی که در حال فعالیت در حوزه‌های مختلف کامپیوتری هستند، باید انواع اسکریپت‌ها و دستورهای موجود در این ابزار قدرتمند و پیچیده آشنایی داشته باشند. هر چند پاورشل دنیایی پر از پیچیدگی است اما دستوراتی که در آن وجود دارد برای فعالیت‌های مختلف بسیار کارآمد هستند، به همین دلیل باید یادگیری آن را در اولویت‌های خود قرار دهند. همانطور که در این مقاله آموزش ویندوز از سری مقالات آموزش سیستم عامل گفتیم؛ پاورشل گستردگی‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است که این گستردگی‌ها شامل دستورات و اسکریپت‌های مختلف می‌باشند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عضویت در گروه‌های مختلف است که دستورات آن به طور کامل در جملات بالا آورده شده است که به راحتی با فراگیری آن‌ها خواهید توانست کاربر مورد نظر را به عضویت یکی از گروه‌های در بیاورید.

سوالات متداول

عضویت کاربر در گروه با استفاده از پاورشل ویندوز به علت گستردگی که به خود اختصاص داده است، سوال‌های مختلفی در رابطه با این موضوع وجود دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. آیا می‌شود به طور همزمان دو کاربر را به یک گروه مشخص اضافه نمود؟

با استفاده از دستور زیر می‌توانید همزمان دو کاربر مختلف را به گروهی که مد نظرتان است، به عضویت در بیاورید:

Add-AdGroupMember-Identify groupname-Members a,b

2. اجرا کردن دستور AdGroupMember –Identify Marketing به چه منظوری می‌باشد؟

اجرای اسکریپ فوق برای تایید کردن اعضا در عضویت گروه‌ها مشخص شده است.

3. اضافه کردن کاربر به چند گروه مجاز است؟

می توان یک کاربر را به گروه‌های بی نهایت عضو کرد اما در اکثر اوقات یک کاربر به عضویت گروه‌های زیادی در نمی‌آید.

4. آموزش‌های گفته شده مخصوص چه نسخه‌ای از ویندوز و پاورشل است؟

آموزش‌هایی که در جملات پیشین به شما داده شد مخصوص نسخه 5.1 پاورشل است. این نسخه مخصوص ویندوزهای 10 به بالا می‌باشد.

 

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم