آمازون با تراشه هوش مصنوعی AMD به بازار می‌آید.

واحد ابری آمازون و چیپ‌های هوش مصنوعی AMD
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
چهارشنبه 24 خرداد 1402
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۳۴۳ بازدید

مدیر ارشد AWS به رویترز گفت: وب سرویس‌ آمازون (AMZN.O)، بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات ابری در جهان، در حال بررسی استفاده از چیپ‌های جدید هوش مصنوعی از شرکت میکرو دیوایس (AMD.O) است؛ این موضوع در طی یک رویداد AMD ارائه شد که در آن شرکت سازنده چیپ، استراتژی خود را برای حضور در بازار AI که تحت سلطه Nvidia Corp است، شرح داد.

پس از انتشار این خبر، سهام AMD در معاملات،1.7 درصد افزایش یافت. این سهام روز سه‌شنبه 3.6 درصد کاهش یافت، زیرا AMD مشتری کلیدی یک تراشه هوش مصنوعی را که اواخر امسال عرضه می‌شود، اعلام نکرد.

طی مصاحبه‌هایی با رویترز، مدیرعامل AMD، لیزا سو(Lisa Su)، رویکردی را برای جذب مشتریان اصلی ابری شرح داد که در این رویکرد ارائه لیستی از تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت سیستم‌هایی مشابه ChatGPT است با این تفاوت که کاربران خودشان اجازه دارند این لیست را بر اساس نیازهایشان انتخاب کنند.”

لیزا سو گفته است که: “ما شرط می‌بندیم که بسیاری از مردم می‌خواهند حق انتخاب داشته باشند و دوست دارند توانایی شخصی سازی آنچه را که در مرکز داده خود نیاز دارند، داشته باشند.”

بررسی استفاده از چیپ MI300 AMD در آمازون

دیو براون، معاون ابر محاسباتی الاستیک در آمازون، گفت که AWS هنوز تصمیم نگرفته است که چیپ‌های جدید MI300 AMD را در خدمات ابری خود استفاده کند، اما در حال بررسی این موضوع است. براون گفت:”ما هنوز باهم در حال کار کردن بر روی اینکه این تراشه دقیقاً در کجا بین AWS و AMD قرار می‌گیرد هستیم و این چیزی است که تیم‌های ما با هم روی آن کار می‌کنند. ما از برخی از کارهایی که آنها در مورد طراحی که به سیستم‌های موجود متصل می‌شود، سود برده‌ایم.”

Nvidia تراشه‌های خود را به‌صورت تکی می‌فروشد، اما از ارائه دهندگان ابری نیز در رابطه با اینکه «آیا مایلند کل سیستم طراحی شده توسط انویدیا را در محصولی به نام DGX Cloud ارائه دهند؟» سوال می‌کند.

Oracle Corp اولین شریک Nvidia برای این سیستم است. براون گفت که AWS از کار کردن با Nvidia در پیشنهاد DGX Cloud خودداری کرده است.

براون همچنین گفت:” آنها به ما پیشنهاد دادند، ما به مدل کسب و کار نگاه کردیم و به دلیل تجربه طولانی این شرکت در ساخت سرورهای قابل اعتماد و تخصص موجود در زنجیره تامین، این پیشنهاد برای AWS چندان منطقی نبود.”براون گفت که AWS ترجیح می‌دهد سرورهای خود را از ابتدا طراحی کند. AWS از مارس شروع به فروش چیپ H100 Nvidia به عنوان بخشی از سیستم‌های طراحی خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم