استفاده از گواهی SSL در تمامی صفحات لاگین اجباری شد!

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
دوشنبه 11 بهمن 1395
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۲۱۷ بازدید

اگر شما نیز هنوز در تردید برای استفاده از HTTPS و گواهی SSL بر روی سایت خود هستید ، گوگل کروم ( Google chrome ) و فایرفاکس ( FireFox ) خیال شما را راحت کردند . چند روزی است نسخه 56 گوگل کروم و فایرفاکس 51 منتشر شده است . در میان بروزرسانی های مختلف عرضه شده در این نسخه ها ، نمایش عبارت Not Secure در کنار نوار آدرس سایت هایی که بر بستر http از کاربران درخواست اطلاعات ورود می کنند ، بیش از همه جلب توجه کرد . بنابراین اگر هنوز سایت شما از HTTPS استفاده نمی کند همین حالا دست بکار شده و یک گواهی ssl رایگان از پارس پک دریافت نمایید.

HTTP یا HTTPS

بصورت پیشفرض ارتباط بین مرورگر ها ( Browser ) و وب سرور ( WebServer ) بر بستر http است . لذا هر گونه اطلاعات که ما بین این دو منتقل می شود بدون هیچگونه رمز نگاری بوده و قابل سرقت است . شاید در نگاه اول برای شما که قصد مطالعه یک وب سایت اطلاعات عمومی و یا خبری را داشته باشید چندان این ضعف به چشم نیاید . لیکن اگر پای انتقال وجه و یا خرید اینترنتی به میان باشد و قرار باشد اطلاعات بانکی خود را در یک سایت نا امن و بدون https وارد نمایید قضیه به شکل دیگری خواهد بود.

عملکرد HTTPS

روال کاری https ( اچ تی تی پی اس ) بدین شکل است که مررگر بوسیله یک کلید ( Certificate ) اطلاعات را کد گذاری کرده و به سمت وب سرور ارسال می کند . وب سرور نیز در پاسخ با همان کلید اطلاعات رمز نگاری شده را به سمت مرورگر باز می گرداند . این کلید توسط یک صادر کننده معتبر ( CA ) ایجاد می شود و لذا کسانی که پیش از این می توانستند اطلاعات شما را شنود کنند ، قادر به رمز گشایی آنها نخواهند بود .

نحوه برخورد گوگل با صفحات لاگین HTTP

پیشتر گوگل در بحث سئو ( SEO ) اولویت را به وب سایت هایی می داد که علاوه بر سایر پارامتر های دخیل در این حوزه ، بر بستر HTTPS قرار داشتند . حال در یک گام به جلوتر ، تمامی سایت هایی که دارای صفحه لاگین HTTP هستند را هدف قرار داده و به کاربران این سایت ها با نمایش تصویر هشدار می دهد:

قطعا این اقدام گوگل کروم و فایرفاکس یک گام مهم در جهت ارتقا امنیت وب به شمار می رود و با قرار گرفتن صفحه های لاگین وب سایت ها بر بستر HTTPS کمتر شاهد فاش شدن اطلاعات ورود اکانت های کاربری خواهیم بود .

شما نیز می توانید به صفحه صدور گواهی SSL پارس پک مراجعه کرده و همین حالا گواهی متناسب با نیاز خود را تهیه فرمائید. گواهی های SSL ارائه شده توسط پارس پک شامل 4 نوع می باشند:

– گواهی معتبر SSL استاندارد رایگان :

این گواهی محدود به اعتبار سنجی دامنه بوده و برای یک دوره سه ماهه بصورت رایگان و خودکار صادر می گردد.

– گواهی معتبر SSL استاندارد :


این گواهی نیز محدود به اعتبار سنجی دامنه بوده و برای یک دوره یک ساله عرضه می شود و هم  اکنوان نیز با 20 درصد تخفیف ویژه عرضه می شود.

– گواهی معتبر SSL شرکتی :

این نوع گواهی علاوه بر دامنه مورد نظر ، شرکت مالک دامنه را نیز مورد اعتبار سنجی قرار می دهد و از اعتبار بالاتری برخوردار می باشد.

– گواهی معبر SSL شرکتی، نوع EV :


گواهی EV معتبر ترین نوع گواهی امنیتی می باشد که علاوه بر اعتبار سنجی دامنه ، شرکت و شخص متقاضی ، اعتمادی دوچندان را برای کاربران بوجود می آورد. با تلاش های پارس پک ، امروز دیگر دامنه های ir و شرکت های ایرانی نیز می توانند از این نوع گواهی معتبر استفاده نمایند. لذا به سازمان های بزرگ و فروشگاه های معتبر اینترنتی توصیه می شود تا برای تامین امنیت و اعتبار خدمات خود از این نوع گواهی استفاده نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم