حملات دیداس ( ddos attack ) بر روی سرور های بازی محبوب پوکمون گو ( Pokémon Go )

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
سه‌شنبه 5 مرداد 1395
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۳۷۷ بازدید

در این مقاله میخوانید

روز به روز بر خیل عظیم طرفداران بازی های رایانه ای افزوده می شود که این همه گیری در بسیاری موارد سرور های بازی  آنلاین را به هدف جذابی برای خودنمایی هکر ها تبدیل می کند. جدیدترین نمونه از حملات Ddos به سرور های بازی Pokémon Go صورت گرفت. این در حالی است که بازی پو کمون گو توانست در مدت کوتاهی رکورد دار دانلود از گو گل پلی ( Google Play ) و اپ استور ( App Store ) شود. این بازی اقتباس شده از سری انیمه پر طرفداری با همین نام است که شهرت آن را نیز دو چندان کرده است.

در جریان حملات ddos حمله کننده با بالابردن میزان درخواست ها از سرور به صورت متناوب و ارسال درخواست های غیر واقعی ، مسبب overload شدن آن می شود تا حدی که سرور قادر به پاسخگویی به درخواست های عادی کاربران خود نباشد.

در روز شنبه ( روز تعطیل بسیاری از کشورهای جهان ) 16 جولای 2016 تمامی طرفداران این بازی با مشکل قطعی و همچنین کرش سرور های قدرتمند Pokémon Go رو به رو شدند. در همین زمان گروهی معرف به پودل کُرپ (PoodleCorp) مدعی بر هک و حملاتی از نوع داس بر روی سرور های این بازی محبوب شد و دسترسی به آن را تا ساعاتی با اختلال شدید مواجه نمود.

این حملات در حالی انجام شد که افزونه واقعیت مجازی این بازی؛ به تازگی با فروش بالایی در همان هفته در کشور انگلستان و چند کشور اروپایی منتشر شده بود که کاربران این برنامه از تمامی جهان با پیغام زیر مواجه شدند:

” سرورهای ما دیگر پاسخگوی حضور گسترده شما نیست! ما در حال بررسی و رفع این مشکل هستیم، لطفا طی لحظات آتی مجددا دسترسی به نرم افزار را بررسی نمایید “

البته این تنها شروع ماجرا بود!

بعد از گذشت چند دقیقه، حملات داس آنقدر شدت گرفت که منجر به از دسترس خارج شدن کامل سرور های بازی گردید. کمی بعد گروه PoodleCorp در توییتر و شبکه های اجتماعی پیغام هایی مبنی بر داون شدن سرورهای بازی و بر عهده گیری مسئولیت حملات منتشر نمود:

پس از نمایش این پیغام به بیش از 80.000 کاربر و دنبال کننده شبکه رسانه عمومی، در دقایقی بعد پست دیگری با مضمون زیر توسط مدیر این گروه با نام مستعار XO ارسال شد:

” این یک تست کوچک بود، ما به زودی یک حمله مشابه در مقیاس بزرگ تری انجام خواهیم داد”

همچنین این گروه این پیغام ها را در شبکه های پر بازدید youtube و دیگر رسانه های اجتمالی نیز منتشر نمود.

ساعاتی بعد، در کانال رسمی بازی pokemon go در توییتر، پیغام زیر مبنی بر اطلاع رسانی از بروز مشکل در سرورهای این بازی ارسال شد:

در پی طولانی شدن زمان داون تایم، بازیکنان زیادی از طریق رسانه های جمعی ناراحتی خود را از ضعف سرور های این بازی اعلام نمودند. دو مورد از توییت های جالب در این مورد را برای شما در ادامه آورده ایم:

البته در ماه گذشته نیز خبرهایی در مورد انجام حملات داس بر روی سرورهای کمپانی محبوب بلیزارد ( Blizzard ) منتشر شده بود که از سمت گروهی با نام Lizard Squad صورت گرفته و دسترسی بازیکنان زیادی از کشورهای مختلف را با اختلال جدی مواجه کرده بود.

گروه های یاد شده شرکت هایی نظیر Sony و Microsoft را نیز در کریسمس سال 2014 با حملات گسترده و سطح بالا مورد هدف قرار داده اند که این حملات مسبب قطعی در سرویس دهی سرور های PlayStation و Xbox live شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم