معرفی ۵ تا از بهترین نرم‌ افزارهای چک کردن ایمیل رایگان

نرم افزار چک کردن ایمیل
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
شنبه 21 بهمن 1402
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۸۲ بازدید

نرم افزار چک کردن ایمیل از جمله نرم‌افزارهای مهمی است که این روزها همه‌ی ما به آن نیاز داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ایمیل از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز است. اگر شما هم نمی‌دانید که بهترین برنامه چک کردن ایمیل کدام است، این مطلب از آموزش کسب‌ و کار اینترنتی بلاگ پارس پک را از دست ندهید. در این مقاله، با نکات کلیدی انتخاب و لیست کاملی از برترین نرم‌افزارهای بررسی ایمیل آشنا خواهید شد.

خرید ایمیل سازمانی

مزیت استفاده از نرم افزار چک کردن ایمیل به‌جای وب‌سایت

استفاده از نرم افزار چک کردن ایمیل به‌جای استفاده از سایت سرویس‌دهنده‌های ایمیل می‌تواند مزیت‌های بیشتری داشته باشد. از جمله مهم‌ترین این مزیت‌ها می‌توان به سادگی بیشتر اشاره کرد. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری مثل مدیریت ایمیل‌ها، برچسب‌گذاری و همچنین استفاده از سیستم‌های رمزگذاری پیشرفته‌تر دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل است که حالا دیگر بسیاری از افراد از اپلیکیشن‌ها و نرم‌ افزارهای چک کردن ایمیل استفاده می‌کنند.

در جدول زیر، می‌توانید با مهم‌ترین تفاوت‌های استفاده از برنامه چک کردن ایمیل و استفاده از نسخه‌ی وب سرویس‌دهنده‌ها آشنا شوید.

نسخه‌ اینترنتی نرم افزار چک کردن ایمیل
فقط در مرورگرتان می‌توانید ایمیل‌های خود را چک کنید. برای استفاده نیازی به مرورگر ندارید.
مدیریت چند ایمیل مختلف، به‌سادگی استفاده از نرم‌افزار نیست. به‌راحتی می‌توانید چندین حساب ایمیل مختلف را مدیریت کنید.
در نسخه‌های اینترنتی بسیاری از سرویس‌دهنده‌های ایمیل، قابلیت‌های پیشرفته‌تر وجود ندارد یا از نرم‌افزارهای مخصوص این کار کمتر است. امکان استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند مدیریت تسک‌ها و همچنین تقویم داخلی نرم‌افزار، معمولاً به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد.
امکان دسترسی آفلاین به ایمیل‌ها وجود ندارد. حتی درصورتی‌که به اینترنت متصل نباشید هم می‌توانید ایمیل‌های قبلی خودتان را مشاهده کنید.
نیازی به آپدیت کردن وجود ندارد. درصورتی‌که نسخه‌ی جدیدی برای برنامه چک کردن ایمیل منتشر شده باشد، باید آن را نصب کنید.
معمولاً تجربه‌ی کاربری و رابط کاربری نسخه های وب، اصولاً ساده‌تر از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها هستند. رابط کاربری و همچنین تجربه‌ی کاربری نرم افزارهای چک کردن ایمیل معمولاً پیشرفته‌تر و بهتر است.

۴ نکته‌ی مهم در انتخاب بهترین نرم افزار چک کردن ایمیل

قبل از اینکه به معرفی بهترین نرم افزار چک کردن ایمیل در سیستم‌عامل‌های مختلف بپردازیم، بهتر است با فاکتورهای مهمی آشنا شوید که یک نرم‌افزار بررسی ایمیل باید داشته باشد تا در لیست بهترین‌ها قرار بگیرد.

۱. محافظت از اطلاعات شما

واضح است که قبل از دانلود نرم افزار چک کردن ایمیل و استفاده از آن، باید مطمئن شوید که این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعات شما را به‌صورت ایمن نگه دارد. توجه داشته باشید که بسیاری از اطلاعاتِ مهم شخصی یا کسب‌وکارِ شما در ایمیلتان ذخیره می‌شود؛ بنابراین باید مسئله امنیت را جدی بگیرید.

برنامه چک کردن ایمیل
نرم افزار بررسی ایمیل برای مدیریت حرفه‌ای ایمیل‌ها

۲. امکان سفارشی‌سازی نرم‌افزار

شما چند مرتبه در روز ایمیلتان را چک می‌کنید؟ اگر ظاهر نرم‌افزارتان ساده باشد و امکانِ سفارشی‌سازی آن را نداشته باشید، حتماً از کار کردن با آن خسته می‌شوید. بنابراین مسئله‌ی مهم دیگری که در انتخاب نرم افزار چک کردن ایمیل وجود دارد این است که دستِ شما برای سفارشی‌ کردنِ این نرم‌افزار باز باشد. برای مثال، شما باید بتوانید ظاهرِ نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌کنید را بر اساس نیازهایتان شخصی‌سازی کنید. یا اینکه باید بتوانید ابزارهای کمکی دیگری را که ممکن است برایتان مفید باشد را به نرم‌افزارتان اضافه کنید تا بهترین عملکرد را به شما ارائه کند.

۳. وجود قابلیت‌های کاربردی در نرم‌افزار

ویژگی‌هایی که مدیریت و دسترسی به ایمیل‌ها را ساده‌تر می‌کند، یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که برای انتخاب نرم افزار چک کردن ایمیل باید به آن توجه کنید. مثلاً نرم افزار چک کردن ایمیل با قابلیت فیلتر ایمیل‌ها، می‌تواند کار را برای ساماندهی و مدیریت ایمیل‌ها برای شما بسیار ساده‌تر کند. یا ممکن است نیاز داشته باشید که ایمیلتان را در روز و ساعت خاصی ارسال کنید. دراین‌صورت نرم‌افزاری برای شما کاربردی است که به شما امکان انجام این کار را بدهد.

اگر می‌خواهید همه چیز را درباره مزایا و معایب و نحوه شروع بازاریابی ایمیل بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

۴. پشتیبانی از MIME

نکته‌ی مهمی که شاید تا به حال از آن بی‌خبر بوده‌اید، پشتیبانی نرم‌افزار چک‌کننده ایمیل شما از پروتکل MIME است. این پروتکل به شما امکان می‌دهد تا علاوه بر متن، فایل‌های دیگر مانند تصاویر، ویدئوها و موسیقی را نیز به ایمیل‌های خود اضافه کنید. استفاده از این پروتکل می‌تواند در اضافه کردن قدرت ایمیل مارکتینگ شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سه نوع محتوای مختلف در پروتکل MIME وجود دارد:

  • نسخه‌ی HTML
  • نسخه‌ی متن ساده (Plaintext)
  • نسخه‌ی AMP (Text/x-amp-html)

تقریباً تمامی نرم‌افزارهای چک کردن ایمیل، قابلیت‌های Plaintext و HTML را دارند. اگر می‌خواهید ایمیل‌هایی ارسال کنید که مشتریانتان بتوانند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کنند یا محتوای آن به‌روزرسانی شود، باید از نرم‌افزار چک کردن ایمیل با قابلیت AMP استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که مشتریانتان نیز باید از نرم‌افزاری با قابلیت AMP استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات کامل درباره انواع ایمیل‌ شرکتی و نحوه خرید و استفاده از آن‌ها مقاله زیر را مطالعه کنید.

ایمیل شرکتی چیست؟

معرفی بهترین نرم افزارهای چک کردن ایمیل

نرم‌افزارهای متعددی برای چک کردن ایمیل در سیستم‌‌عامل‌های مختلف طراحی شده است که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند. در جدول زیر می‌توانید بهترین این نرم‌افزارها، سیستم‌عاملی که برای آن طراحی شده‌اند و همچنین قابلیت‌های هر یک را مشاهده و نرم‌افزار یا اپلیکیشن مورد نیازتان را انتخاب کنید.

هزینه پشتیبانی از پروتکل MIME قابلیت‌های ویژه سیستم‌عامل نام نرم افزار چک کردن ایمیل
رایگان بله مدیریت ایمیل، مدیریت دفترچه تلفن، تقویم، پیام‌های سریع، بازخوانی خوراک، مدیریت RSS، پشتیبانی از چندین پروتکل ایمیل لینوکس، مک، ویندوز، اندروید، iOS موزیلا تاندربرد
رایگان برای استفاده شخصی، از ۲۹.۹۵ دلار در ماه برای استفاده تجاری بله مدیریت ایمیل، مدیریت دفترچه تلفن، تقویم، پیام‌های سریع، پشتیبانی از چندین پروتکل ایمیل، مدیریت سازمانی، قابلیت‌های امنیتی پیشرفته لینوکس، مک، ویندوز، اندروید، iOS eM Client
رایگان برای استفاده شخصی، از ۴.۹۹ دلار در ماه برای استفاده تجاری بله مدیریت ایمیل، مدیریت دفترچه تلفن، تقویم، پیام‌های سریع، پشتیبانی از چندین پروتکل ایمیل، طراحی مدرن و کاربرپسند لینوکس، مک، ویندوز، اندروید، iOS Mailbird
رایگان برای استفاده شخصی، از ۱۲.۹۹ دلار در ماه برای استفاده تجاری بله مدیریت ایمیل، مدیریت دفترچه تلفن، تقویم، پیام‌های سریع، پشتیبانی از چندین پروتکل ایمیل، مدیریت سازمانی، قابلیت‌های امنیتی پیشرفته ویندوز، macOS Microsoft Outlook
رایگان برای استفاده شخصی، از ۴.۹۹ دلار در ماه برای استفاده تجاری بله مدیریت ایمیل، مدیریت دفترچه تلفن، تقویم، پیام‌های سریع، پشتیبانی از چندین پروتکل ایمیل، طراحی مدرن و کاربرپسند، قابلیت‌های همکاری پیشرفته iOS ،macOS Spark

 ایمیل‌هایتان را از اسپم شدن نجات دهید!

اگر کسب‌وکاری دارید که از ایمیل به‌عنوان بخشی از سیستم دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می‌کنید، حتماً با دردسرِ اسپم شدن آدرس ایمیلتان مواجه شده‌اید. ما در پارس پک، این مشکل را برایتان حل کرده‌ایم. با سرویس SMTP IP، می‌توانید ایمیل‌هایتان را با آی پی اختصاصی ارسال کنید و خطر اسپم شدن را به حداقل برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس روی لینک زیر کلیک کنید.

جمع‌بندی

نرم افزار چک کردن ایمیل فقط برای چک کردن ایمیل طراحی نشده است. این نرم‌افزارها معمولاً ويژگی‌های بسیار زیادی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کارهای متفاوتی را انجام دهید؛ از مدیریت چندین ایمیل گرفته تا مدیریت تسک‌ها و قرار دادن‌شان در تقویم داخلی برنامه و ابزارهای مختلف دیگر. نحوه استفاده از نرم افزار چک کردن ایمیل هم تقریباً در تمامی موارد بسیار ساده است و شما با چالش جدی در این خصوص روبه‌رو نمی‌شوید. در این مطلب از بلاگ پارس پک بهترین نرم افزارهای چک کردن ایمیل برای تمام سیستم‌عامل‌ها را بررسی کردیم. نظرات خود را درباره این نرم‌افزارها می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید.

سؤالات متداول

 ۱. نرم افزار چک کردن ایمیل نسبت به نسخه اینترنتی چه مزایایی دارد؟

نرم افزارهای چک کردن ایمیل معمولاً قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه‌‌های تحت وب به شما ارائه می‌دهند. امکان شخصی‌سازی ویژگی‌ها و رابط کاربری و همچنین امکان دسترسی به ایمیل‌های قبلی حتی بدون دسترسی به اینترنت هم از جمله مزایای دیگری است که این نرم‌افزارها نسبت به نسخه‌های تحت وب دارند.

۲. آیا استفاده از نرم افزار چک کردن ایمیل ایمن است؟

بله. نرم‌افزارهای معتبر در این زمینه از پروتکل‌های امنیتی سطح بالا استفاده می‌کنند و این یعنی شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

۳. پروتکل MIME چیست؟

MIME یک پروتکل چندمنظوره است که به کاربران ایمیل اجازه می‌دهد تا انواع محتوای رسانه‌ای، مانند ویدئو، تصویر، صدا و فایل‌های دیگر را در ایمیل‌های خود ارسال و دریافت کنند.

منابع:mailmodo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم