با بهترین ابزارهای تولید محتوا آشنا شوید!

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
چهارشنبه 9 مهر 1399
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۱۱۵ بازدید

این روزها ویروس کرونا، کسب‌و‌کارهای سنتی را تحت‌ تاثیر قرار‌داده و فعالیت بسیاری از این مشاغل را با مشکل مواجه‌ کرده است. در‌عوض کسب‌و‌کارهای آنلاین، رشد و رونق قابل توجهی در این مدت داشته‌اند. 

به همین دلیل، بهینه‌سازی وب‌سایت‌‌ها برای موتورهای جستجو نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده‌است. برای بیشتر دیده‌ شدن وب‌سایت باید تلاش کرد تا در‌ نتایج اول موتورهای جستجو و در صفحه‌ی نخست نمایش داده شود، زیرا اغلب افراد هنگام جستجو فقط اولین صفحه را بررسی می‌کنند. 

محتوای وب‌سایت از مهم ترین عوامل در بهبود رتبه‌ی وب‌سایت است استفاده از کلمات کلیدی نیزی نکته ای حائز اهمیت در این فرآیند می‌باشد. ابزارهای تولید محتوا کمک شایانی به محتوا نویسان در بهینه‌سازی محتوا می‌کنند. همچنین، این ابزارها در تحقیق کلمات کلیدی نیز می‌توانند بسیار موثر باشند.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین ابزار تولید محتوا را متناسب با نیازتان پیدا کنید.

ویراستیار

یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا، ابزار ویراستیار است. در صورتی‌ که محتوای وب‌سایت دستور زبان صحیح و جمله‌بندی مناسبی نداشته باشد؛ کاربران هنگام مطالعه‌ی مطلب، متوجه معنی و مفهوم آن نخواهد شد. در نتیجه تمایلی به‌دنبال کردن سایر مطالب وب‌سایت ندارند. 

ویراستیار ابزاری‌ است که قواعد نگارشی یک متن را بررسی می‌کند و پیشنهادهای مناسبی برای بهبود محتوا می‌دهد. استفاده از این پلتفرم رایگان است و به صورت افزونه نیز بر روی وردپرس  در دسترس است.

virastlive

سایت ویراستیار

CoSchedule

CoSchedule از ابزارهای مفید و قدرتمند آنلاین، برای تولید محتوا است که بازاریابان و محتوا‌ نویسان بسیاری از آن استفاده می‌کنند. این ابزار باعث می‌شود تا مدیریت عناوین موجود در یک محتوا آسان‌تر و قوی‌تر شود. 

CoSchedule دارای مجموعه‌ای از کلمات مناسب برای جلب توجه خوانندگان است که براساس معیارهای روان‌شناسی و میزان تاثیر آن کلمات در بازدیدهای گذشته‌ی وب‌سایت به نویسندگان پیشنهاد می‌شود.

استفاده از این ابزار تولید محتوا به افزایش رتبه‌ی وب‌سایت شما کمک می‌کند. زیرا عناوین موجود در متن‌، تاثیر مستقیمی بر روی میزان کلیک روی محتوا دارد. بالا رفتن نرخ کلیک نیز یکی از عوامل مهم در بهبود رتبه‌ی وب‌سایت در موتورهای جستجو است.

CoSchedule

ابزار قدرتمند برای تولید محتوا

کنسول جستجوی گوگل

بیش از ۷۰ درصد جستجوها در دنیای وب با استفاده از موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. پس استفاده از کنسول جستجوی گوگل کمک زیادی به بهینه‌سازی رتبه در موتورهای جستجو می‌کند؛ چرا که این ابزار متعلق به گوگل است و شفافیت نتایج هنگام استفاده از آن ، باعث بهبود رتبه‌بندی صفحات وب‌سایت در موتورهای جستجو می‌شود.

کنسول جستجوی گوگل به شما این امکان را می‌دهد که ترافیک وب سایت خود را بررسی  کنید. این ابزار، قابلیت بررسی رتبه‌بندی صفحات، با توجه به کلمات کلیدی خاص در نتایج گوگل را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در انتخاب کلمات کلیدی مناسب به آن‌ها کمک می‌کند.

Google-Search-Console

امکان بررسی دقیق ترافیک وب‌سایت

ابزار مدیریت کلیدواژه‌ی گوگل

یکی دیگر از ابزارهای تولید محتوای گوگل در کنار کنسول جستجو، ابزار مدیریت کلیدواژ‌ه (google keyboard planner) است. این پلتفرم نیز یکی از بهترین ابزارهای بهینه‌سازی محتوا است؛ زیرا به  کاربران این امکان را می‌دهد که واژه‌های کلیدی مربوط به محتوای خود را پیدا کنند. 

برای استفاده از این ابزار، محتوای متنی مورد‌نظر را وارد می‌کنید و کلمات کلیدی متناسب با آن محتوا، به شما نمایش داده می‌شود. این کلمات براساس میانگین جستجوی ماهانه و یا تعداد کلیک کلی بر یک کلیدواژه‌ی خاص، دسته‌بندی شده‌اند.

ابزار مدیریت کلیدواژه کمک می‌کند تا نگاهی عمیق‌تر به موضوعاتی که کاربران از آن‌ها بازدید می‌کنند داشته باشید و نسبت به علایق و گرایش‌های آن‌ها، محتوای موجود در وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

Google-Keyword-Planner

کلمات کلیدی سرچ شده در گوگل

WooRank

تحقیق کلمات کلیدی و قراردادن آن‌ها در محتوای صفحات وب‌سایت به تنهایی کافی نیست. WooRank ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی را در جای صحیح و مناسب، خود در وب‌سایت بگنجانید. این ابزار شما را برای بهبود سئو وب‌سایتتان راهنمایی می‌کند.

همچنین WooRank این امکان را می‌دهد که رتبه‌ی وب‌سایت خود و یا سایر وب‌سایت‌های مشهور و پربازدید را مشاهده کنید. نمایش رتبه‌ی سایت‌ها توسط این ابزار، به صورت تصویری انجام می‌شود. این ابزار نقاط مثبت و منفی سایت را در نظر می‌گیرد و با یک رنگ روشن‌ مکان کنونی وب‌سایت (و مکان‌های احتمالی آن در صورت برطرف کردن نقاط ضعف) را نشان می‌دهد.

WooRank

بررسی نقاط مثبت و منفی سئو

Word Stream

در دنیای تکنولوژی، برای هر کاری بیش از یک راه وجود دارد. اگر با ابزار مدیریت کلیدواژه‌ی گوگل راحت نیستید و یا به هر دلیلی به دنبال یک جایگزین مناسب برای آن می‌باشید؛ Word Stream یک ابزار تولید محتوای مناسب است. این پلتفرم، نسبت به ابزار گوگل، سبک‌تر و کاملا رایگان می‌باشد.

با استفاده از Word Stream، یک فهرست کامل، شامل عبارات جستجو شده در موتور جستجوی گوگل و همچنین نرخ کلیک برای هر کلمه‌ی کلیدی، در دسترس شماست. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی دانلود، این فهرست را ذخیره کنید تا بدون نیاز به اینترنت از آن استفاده کنید.

Word-Stream

نرخ کلیک کلید‌واژه‌ها

KWFinder

این ابزار نیز مشابه با سایر ابزارهای معرفی شده‌، به محتوا‌نویسان در تحقیق کلمات کلیدی کمک می‌کند. با استفاده از KWFinder، علاوه بر دیدن فهرستی کامل از کلیدواژه‌های پرطرفدار و نرخ کلیک آن‌ها، می‌توانید میزان محبوبیت یک کلمه‌ی کلیدی در طول زمان را نیز بررسی کنید.

این ابزار همچنین به طور خودکار یک مرور کلی در مورد کلمات کلیدی به کار رفته در محتوای فعلی وب‌سایت‌تان را ارائه می‌دهد تا به وسیله‌ی آن بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از آن رایگان نیست.

Read-Able

یکی از عوامل مهم در بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو، درک مخاطب هدف است. با در نظر گرفتن اینکه چه افرادی قرار است تا نوشته‌ی شما را بخوانند، می‌توانید بهتر محتوای خود را بنویسید و لحن آن را تنظیم کنید. ابزار Read-Able به شما اجازه می‌دهد تا این کار را با کمک یک الگوریتم پیشرفته انجام دهید.

این الگوریتم نوشته‌های شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و مشخص می‌کند که چقدر برای مخاطب مناسب است. به عنوان مثال، اگر درباره‌ی یک موضوع علمی می‌نویسید، مهم است که اصطلاحات فنی صحیح را در محتوای خود بگنجانید و اطمینان حاصل کنید که نوشته، سطح علمی مورد نیاز را دارد.

Linkody

LinKody به شما این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی که محتوای مرتبط با سایت شما دارند را پیدا کنید. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید بررسی کنید که محتوای سایر وب‌سایت‌ها چه ارتباطی با نوشته‌های شما دارند.

علاوه بر این، این ابزار به شما این توانایی را می‌دهد تا بفهمید که رقبای شما از چه استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند تا محبوبیت خود را افزایش دهند. 

Copyscape

سرقت ادبی می‌تواند لطمه‌ی جدی به رتبه‌ی وب‌سایت شما وارد کند. موتورهای جستجوی پرطرفدار مانند گوگل، یاهو و بینگ سیاست‌های دقیقی در مورد سرقت ادبی دارند و اگر یک سایت در حال نقض قوانین کپی‌رایت باشد، رتبه‌ی پایینی در نتایج کسب می‌کند.

Copyscape یک ابزار غیررایگان است که تنها برخی از امکانات آن رایگان می‌باشد. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا محتوای متنی وب‌سایت‌تان در خطر سرقت ادبی است یا خیر. برای استفاده از Copyscape کافی است که متن خود را در آن کپی کنید. سپس این ابزار محتوای مشابه با متن کپی شده را در سراسر وب جستجو کرده و نتایج را به شما نشان می‌دهد. 

Copyscape

رعایت قانون کپی رایت محتوایی

BuzzSumo

در کنار نظارت روی وب‌سایت و نحوه‌ی رفتار کاربران در آن، راه‌های دیگری نیز وجود دارد تا بتوانید رتبه‌ی وب‌سایت خود را بهبود دهید. در برخی موارد، دشوارترین بخش نوشتن محتوا، انتخاب موضوع مناسب است. حتی اگر کلمات کلیدی خود را به درستی انتخاب کرده‌ باشید. ممکن است محتوا به میزان کمی دیده شود. BuzzSumo ابزاری است که محتوای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم‌های مختلف را  تجزیه و تحلیل می‌کند.

این ابزار بخشی از محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد و تخمین می‌زند که آن محتوا چقدر محبوب است. در نهایت، با استفاده از این اطلاعات می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام ایده‌ی محتوایی، بازدید بهتری خواهد داشت. از سایر ابزارهای محبوب این حوزه، می‌توان به Social Animal اشاره کرد.

BuzzSumo

محتوای شبکه‌های اجتماعی

Keywoard Density Checker

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، یک وب‌سایت موفق باید دارای کلمات کلیدی مناسب در متن باشد تا بتواند در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی شود. اما باید توجه داشت که اگر از کلمات کلیدی بیش از حد معمول استفاده شود، موتورهای جستجو آن‌ها را غیرمعتبر دانسته و به آن صفحه برچسب اسپم می‌زنند. این کار به ضرر وب‌سایت است.

برای اینکه به دام اسپم نیفتید، می‌توانید از ابزار keywoard density checker استفاده کنید. بسیاری از نویسندگان محتوا برای ایجاد تعادل در به کاربردن کلمات کلیدی از این ابزار تولید محتوا کمک می‌گیرند. keyboard density checker تعداد دفعات استفاده از یک کلیدواژه را نسبت به نرخ توصیه شده بررسی کرده و قبل از اینکه خیلی دیر شود، به نویسندگان هشدار می‌دهد.

Keyword-Density-Checker

ایجاد تعادل در به کاربردن کلمات کلیدی

Answer the public

ابزار Answer the public که “پاسخ به مردم” نیز ترجمه می‌شود، یک ابزار رایگان است که شما را قادر می‌سازد تا ببینید کاربران چگونه از کلمات کلیدی در جستجوهای خود استفاده می‌کنند. افراد کمی هنگام جستجو در وب، جملات را به صورت کامل ‌می نویسند. این ابزار فهرستی از عباراتی را گردآوری می‌کند که کاربران به عنوان کلمات کلیدی در جستجوی خود به کار می‌برند.

اگر نویسندگان کلمات جستجو شده و کلیدی را بدانند، می‌توانند مطالبی بنویسند که در آن‌ها به صراحت به این عبارات جستجو شده پاسخ ‌دهند. به خصوص که به تازگی، گوگل ابزاری با عنوان Snippet را عرضه کرده است. این ابزار بخشی از محتوای وب‌سایت را مشخص می‌کند که مستقیما به عبارت جستجو شده، پاسخ می‌دهد.

Answer-the-Public

استفاده‌ی درست از کلمات کلیدی

SEMrush

SEMrush یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوای غیر رایگان است. با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید به حدودا ۴۰ ابزار مفید دسترسی داشته باشید. این ابزارها در زمینه‌ی بهبود سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و اطلاع از نرخ کلیک بر هر محتوا به توسعه‌دهندگان و نویسندگان وب‌سایت کمک می‌کند. یکی از نکات بسیار خوب در SEMrush این است که  در کنار نظارت بر وب‌سایت خود، می‌توانید چگونگی مدیریت سایت رقبای خود را نیز ببینید.

SEMrush

بهترین ابزارهای تولید محتوای غیر رایگان

افزونه‌ی Yoast

افزونه‌ی Yoast نیز یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا در وردپرس است که مشابه با SEMrush عمل می‌کند.

ابزار تولید محتوا، می‌تواند نکاتی را در حین نوشتن به شما گوشزد کند که شاید تا کنون از نادرست بودن آن‌ها مطلع نبودید. فرآیند تحقیق کلمات کلیدی هم از مهم‌ترین نکات در زمینه‌ی بهبود رتبه‌ی سئو می‌باشد، با انتخاب بهترین ابزار تولید محتوا می‌توانید به راحتی و با سرعت بیشتر آن‌را انجام دهید. 

جمع‌بندی

ابزارهای تولید محتوا کمک بسیاری به توسعه دهندگان وب و محتوا نویسان می‌کنند. در این مقاله چند نمونه از بهترین ابزارهای تولید محتوا را به شما معرفی کردیم. استفاده از این ابزارها به نویسندگان و صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند تا جایگاه سایت خود را در نتایج موتور‌های جستجو بهبود دهند. تحقیق کلمات کلیدی هم با استفاده از این ابزارها سریع تر و راحت خواهد شد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم