وردپرس 6.1 با نام Misha منتشر شد

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
یکشنبه 22 آبان 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۵۸۱ بازدید

جدیدترین نسخه وردپرس Misha نام دارد که به‌تازگی منتشر شده است. نام این نسخه از وردپرس از نام میخاییل میشا آلپرین، موسیقی‌دان شهیر روسی‌نروژی، گرفته شده است. در این نسخه از وردپرس، اصلاحات زیادی روی نحوه ساخت وب‌سایت‌ها با استفاده از این ابزار ایجاد شده است. حالا دیگر می‌توانید وب‌سایت‌های خود را در محیطی تعاملی‌تر و با ویژگی‌های بصری بیشتری بسازید. در این مطلب از بلاگ پارس پک، می‌خواهیم درباره نسخه میشا وردپرس صحبت و ویژگی‌های آن را به شما معرفی کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پشتیبانی وردپرس

در نسخه Misha وردپرس چه چیزی در‌انتظار شماست؟

اگر قبلاً با وردپرس کار کرده باشید، حتماً با مسائلی روبه‌رو شده‌ و با خود گفته‌اید که ای کاش وردپرس ابزارهای متنوع‌تری در‌اختیارتان می‌گذاشت! احتمالاً حالا بسیاری از این نیازهای شما با Misha رفع می‌شود.

نسخه WordPress 6.1 امکاناتی دارد که جامعه متخصصان وردپرس برایش انتظار زیادی کشیده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، این افراد با دیدن میشا کاملاً شگفت‌زده شده‌اند. امکانات جدیدی که در ویرایشگر وردپرس ارائه شده است، به شما کمک می‌کند تا روی وب‌سایت خود بهتر نظارت و آن را منسجم‌تر طراحی و ساده‌تر سفارشی‌سازی کنید.

خرید هاست وردپرس

۱. قالب جدید Twenty Twenty – Three با ۱۰ سبک متفاوت

یکی از ویژگی‌های مهمی که به WordPress 6.1 اضافه شده است، قالب پیش‌فرض جدید Twenty Twenty – Three است. این قالب با ۱۰ سبک مختلف پشتیبانی می‌شود و به‌عنوان Accessibility Ready برچسب‌گذاری شده است. با استفاده از این سبک‌ها، تقریباً می‌توان تضمین کرد که کاربران وردپرس می‌توانند تنها با یک کلیک ظاهر و احساس متفاوتی در وب‌سایت خود اِعمال کنند.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

تم‌های جدید در وردپرس نسخه 6.1

۲. الگوهای جدید برای بهبود تجربه سازندگان وب‌سایت

در نسخه جدید وردپرس، قالب‌های جدید و پیشرفته‌تری نیز قرار گرفته است که به سازندگان امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را بهتر کنترل کنند. در این مجموعه از قالب‌های جدید، الگویی سفارشی برای پست‌ها و صفحه‌ها و ویرایشگر وب‌سایت پیدا کنید. با ابزار جدید Search – And – Replace اضافه‌شده به وردپرس، به‌راحتی می‌توانید قطعات مختلف قالب خود مانند هِدِرها و فوترها را با سرعتی باورنکردنی ایجاد یا ویرایش و نتیجه را نیز به‌سرعت در وب‌سایت خود مشاهده کنید.

آموزش وردپرس چیست؟

الگوهای جدید وردپرس میشا

۳. طراحی ابزارهای جدید برای دستیابی به سازگاری و کنترل بیشتر

نحوه کنترل عناصر و بلوک‌ها در نسخه جدید به‌صورت کاملاً متفکرانه‌ای ارتقا یافته است. این موضوع سبب خواهد شد که در ساخت و‌ب‌سایت خود، تجربه‌ای سازگارتر و شهودی‌تر و کامل‌تر به‌دست آورید.

دانلود وردپرس نسخه 6.1

ابزارهای جدید وردپرس نسخه 6.1

۴. مدیریت راحت منوها

در نسخه Misha، این امکان برایتان وجود دارد که منوهای وب‌سایت خود را به‌راحتی مدیریت کنید. گزینه‌های بازگشتی در بلوک Navigation نیز امکان ویرایش بلوک‌های باز را برای شما فراهم می‌کند. علاوه‌بر‌این‌، کنترل‌های انتخاب و کار روی منوها جایگاه خاصی در تنظیمات بلوک دارند. سیستم منو تلفن‌همراه نیز در نسخه Misha وردپرس، قابلیت‌های جدیدی دارد؛ مثلاً آیکون‌ها تغییر یافته‌اند تا منوها را به همان چیزی که به آن نیاز دارید، تبدیل کنند.

وردپرس نسخه 6

در وردپرس نسخه 6.1 مدیریت منوها راحت‌تر شده است

۵. لایه‌های شکیل‌تر 

در نسخه جدید وردپرس، می‌توانید تنظیمات مربوط به ارسال پست را بهتر مدیریت کنید. با استفاده از این ویژگی، انتخاب Template و زمان‌بندی ارسال پست به‌‌طورمؤثری بهبود یافته است.

پنل وردپرس چیست؟

لایه‌های شکیل‌تر در وردپرس نسخه 6.1

۶. مجموعه‌ای ثابت از ابزارهای طراحی در سرتاسر بلوک‌ها

ابزارهای بی‌نظیری، از ابزارهای تایپوگرافی و فاصله گرفته تا کنترل رنگ‌ها و Borderها، به طراحان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا خلاقیت بیشتری برای تنظیم دقیق جزئیات بسیار مهم بصری وب‌سایت به‌خرج دهند.

۷. متن‌های ریسپانسیو با پشتیبانی از تایپوگرافی Fluid

وردپرس 6.1 امکان استفاده از متن‌های ریسپانسیو را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین، ویژگی جدید تایپوگرافی Fluid که در فارسی به آن «تایپوگرافی سیال» می‌گوییم، به سازندگان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا یک اندازه فونت را برای مقیاس یکپارچه در هر صفحه تنظیم کنند. درصورتی‌که قصد داشته باشید این عملکرد را فعال‌ کنید، از‌طریق theme.json می‌توانید یک فایل پیکربندی را برای تم‌های بلوک فعال کنید.

۸. فهرست‌ها و Quote‌های قوی‌تر با استفاده از بلوک‌های داخلی

در نسخه Misha وردپرس، بلوک‌های List و Quote از بلوک‌های داخلی پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این قابلیت، انعطاف و راحتی بیشتری در قالب‌بندی محتوای نقل‌شده خواهید داشت.

در این مطلب از بلاگ پارس پک به ۸ ویژگی مهم‌ وردپرس 6.1 اشاره کردیم؛ اما آپدیت Misha به این ویژگی‌ها محدود نمی‌شود. گفتنی است حدود ۶۰ آپدیت برای بهبود دسترسی و ۲۵ ویژگی جدید برای بهبود عملکرد وردپرس در Misha پیش‌بینی شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به Rest API و کَش WP_Query اشاره کرد. برای دانلود مستقیم WordPress 6.1، می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

جمع‌بندی

بالاخره انتظارها به‌سر رسید و نسخه جدید وردپرس رسماً منتشر شد. در این نسخه که با نام Misha منتشر شده است، شاهد تغییراتی هستیم که متخصصان وردپرس سال‌هاست به‌دنبال آن هستند. بیشتر این تغییرات به‌منظور طراحی ساده‌تر وب‌سایت‌های تعاملی و واکنش‌گرا به وردپرس 6.1 اضافه شده‌اند. همچنین، در نسخه جدید وردپرس شاهد ایجاد تغییرات گرافیکی در ظاهر وب‌سایت نیز هستیم. به‌همین‌دلیل، در این مطلب از آموزش وردپرس درباره نسخه میشا وردپرس صحبت کردیم و تمام آنچه باید بدانید‌، توضیح دادیم.

سؤالات متداول

۱. کاربرد وردپرس چیست؟

وردپرس ابزاری برای طراحی وب‌‌سایت‌ها بدون کدنویسی است. شما می‌توانید با استفاده از قالب‌های آماده وردپرس، به‌راحتی و به‌سرعت وب‌سایت راه‌اندازی کنید.

۲. آیا وب‌سایت‌های طراحی‌شده با وردپرس SEO مناسبی دارند؟

بله، وب‌سایت‌هایی که با WordPress طراحی می‌شوند؛ به‌خصوص اگر از افزونه‌های مرتبط و کارا در آن‌ها استفاده شده باشد، عملکرد مناسبی درزمینه سئو دارند.

۳. آیا استفاده از وردپرس رایگان است؟

بله، استفاده از WordPress برای طراحی وب‌سایت‌ها کاملاً رایگان است. با‌این‌حال، در‌صورتی‌که برای افزایش عملکرد وب‌سایت خود به افزونه‌هایی نیاز داشته باشید، استفاده از این افزونه‌ها ممکن است هزینه‌بر باشد.

۴. آیا در سال ۲۰۲۲، همچنان استفاده از وردپرس بین کاربران محبوب است؟

بله، در‌حال‌حاضر حدود ۴۳درصد از وب‌سایت‌ها با استفاده از وردپرس طراحی شده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که محبوبیت استفاده از وردپرس هر‌روز در حال افزایش است.

۵. آیا استفاده از وردپرس راحت است؟

بله، یکی از ویژگی‌های مهم وردپرس راحت‌بودن استفاده از آن است. این ویژگی ابزار یادشده را به‌خصوص برای مبتدیان به ابزاری محبوب تبدیل کرده است. با استفاده از قالب‌هایی که برای وردپرس طراحی شده است، به‌راحتی می‌توانید وب‌سایت خود را در چند ساعت بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم