آموزش ورود به وب میل در دایرکت ادمین در چند دقیقه

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
چهارشنبه 5 مهر 1402
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۸۲۵ بازدید

ورود به وب میل در دایرکت ادمین کلید دسترسی شما به حساب‌های ایمیل‌تان است. برای ساخت و استفاده از حساب ایمیل در دایرکت ادمین به نرم‌افزارهایی مانند Outlook ،Mailbird ،Thunderbird و… نیازی ندارید و با استفاده از مرورگرهای کروم، فایرفاکس و.. می‌توانید به‌راحتی وارد حساب ایمیل خود شوید. مراحل ورود به وب میل دایرکت ادمین بسیار ساده است، فقط باید نام کاربری و رمزعبور ایمیل خود را بدانید تا امکان دسترسی به حساب ایمیل و ارسال و دریافت ایمیل‌ها برای‌تان فراهم شود. در این مقاله از آموزش دایرکت ادمین بلاگ پارس، نحوه ورود به وب میل دایرکت ادمین را به‌صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش ورود به وب میل دایرکت ادمین

دو روش برای دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین وجود دارد، شما می‌توانید ساده‌ترین روش را انتخاب کنید و با استفاده از آن وارد حساب ایمیل‌تان شوید. نگران نباشید، کار سختی برای واردشدن به وب میل دایرکت ادمین پیش رو ندارید و فقط باید مرورگرتان را بازکرده و راهکارهای معرفی‌شده در این مطلب را دنبال کنید.

خرید هاست دایرکت ادمین

روش اول: ورود به وب میل در دایرکت ادمین ازطریق گزینه WebMail

برای دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین پس از ساخت حساب ایمیل‌ با کلیک روی گزینه «Webmail: Roundcube phpMyAdmin» از بخش Extra Features در منوی دایرکت ادمین، صفحه Log in وب‌ میل راندکیوب برای‌تان باز می‌شود که با واردکردن نام کاربری و رمزعبور خود به‌راحتی می‌توانید وارد حساب ایمیل خود شوید.

مراحل ورود به وب میل دایرکت ادمین
روی گزینه Webmail: Roundcube phpMyAdmin کلیک کنید

 روش دوم: دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین ازطریق لینک مستقیم

روش دیگر برای ورود به وب میل در دایرکت ادمین، استفاده از نام دامنه و آدرس IP هاست یا سرور است. در این روش نام دامنه یا آدرس IP خود را مانند نمونه‌های زیر تایپ کنید و در انتهای آن عبارت‌هایی همچون «webmail» ،«roundcube» یا «squirrelmail» قرار دهید.

 با قراردادن این عبارت‌‌ها در انتهای نام دامنه و آدرس IP می‌توانید وارد ایمیل خود در دایرکت ادمین شوید.

  • domain.com/webmail
  • domain.com/roundcube
  • domain.com/squirrelmail
  • 192.167.05.111/webmail
  • 192.168.05.111/roundcube
  • 192.168.05.111/squirrelmail

اگر می‌خواهید با مزایا، قابلیت‌‌ها و جایگزین‌های کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا شوید، مقاله زیر را بخوانید.

دایرکت ادمین چیست؟

دراین‌صورت اگر عبارت webmail/ یا موارد دیگر را به آدرس دامنه و IP خود اضافه کنید، صفحه لاگین وب‌میل رادکیوب برای‌تان باز می‌شود. برای مثال، اگر نام دامنه شما «maahpack.com» باشد با واردکردن عبارت «maahpack.com/webmail» در نوارد آدرس مرورگر و فشردن کلیک Enter وارد صفحه Log in حساب ایمیل‌تان خواهید شد.

دسترسی به وب میل در دایرکت ادمین
وارد صفحه Log in حساب وب‌میل می‌شوید

پس از ورود به اکانت ایمیل‌تان با صفحه‌ای مانند تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید که امکانات مختلفی را برای مدیریت ایمیل‌ها دراختیارتان قرار می‌دهد.

آموزش ورود به ایمیل دایرکت ادمین
با موفقیت وارد حساب ایمیل خود شدید

معرفی هاست دایرکت ادمین پارس پک

اگر وب‌سایتی کوچک و روبه‌رشد دارید، هاست دایرکت ادمین پارس‌ پک انتخاب مناسبی برای شماست. این هاست با منابع قوی و سریع، وب‌سایت شما را به‌سرعت در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. هاست دایرکت ادمین پارس‌ پک در موقعیت ایران و اروپا با سیستم‌عامل لینوکس ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس به صفحه زیر سر بزنید.

جمع‌بندی

ورود به وب میل در دایرکت ادمین دریچه‌ جدیدی را به روی شما باز می‌کند. جایی‌که ایمیل‌های‌تان قرار دارند و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را مدیریت کنید. ایمیل‌ها راه ارتباطی شما با کاربران بوده و برای برقراری ارتباط حرفه‌‌ای با کاربران بسیار مهم هستند.

برای اینکه بتوانید حساب ایمیل خود را مدیریت و از آن برای ارتباط با کاربران‌تان استفاده کنید، باید وارد حساب وب میل خود در دایرکت ادمین شوید. در این مطلب از آموزش کنترل پنل بلاگ پارس پک، آموزش ورود به وب میل در دایرکت ادمین را ارائه کردیم. اگر سوال یا مشکلی در ورود به وب میل هاست دایرکت ادمین دارید، نظرات‌ را در بخش دیدگاه‌ها برای ما بفرستید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

سؤالات متداول

۱. برای ورود به وب میل در دایرکت ادمین چند روش وجود دارد؟

دو روش ساده برای ورود به وب میل دایرکت ادمین وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم.

۲. چگونه صفحه ورود به وب میل در دایرکت ادمین را باز کنم؟

با تایپ آدرس «https://yourdomain/roundcube» در مرورگر و جایگذاری نام دامنه خود در آن می‌توانید به‌صورت مستقیم وارد حساب ایمیل خود در دایرکت ادمین شوید.

۳. نحوه رفع خطای ورود به وب میل در دایرکت ادمین چگونه است؟

خطای ورود به دایرکت ادمین ممکن است به‌دلیل بلاک‌شدن IP هاست یا سرورتان باشد که باید اقدام به آنبلاک‌کردن آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم