آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین در ۵ گام ساده

تغییر مسیر دامنه در دایرکت ادمین
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 19 فروردین 1403
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۵۹ بازدید

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین مانند زمانی است که شما در جاده تصمیم می‌گیرید مسیرتان را عوض کنید تا سریع‌تر به جای بهتری برسید. این کار زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد دارید صفحه‌ای از وب‌سایت‌تان را حذف کرده یا به آدرسی دیگر منتقل کنید، اما نمی‌خواهید بازدیدکنندگان قدیمی یا جدید را از دست بدهید.

با ریدایرکت کردن دامنه در دایرکت ادمین، می‌توانید بازدیدکنندگان سایت خود را به طور دائمی یا موقت به صفحه‌ دلخواه هدایت کنید. در این مقاله از آموزش دایرکت ادمین بلاگ پارس پک نحوه ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را به‌صورت تصویری و گام‌به‌گام بررسی می‌کنیم.

خرید هاست دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت کردن دامنه در دایرکت ادمین

ریدایرکت کردن دامنه در دایرکت ادمین، ابزاری قدرتمند برای هدایت کاربران از یک آدرس وب به آدرس دیگر است. با ریدایرکت کردن آدرس‌های قدیمی یا غیرفعال به صفحات مرتبط در سایت جدید خود می‌توانید از هدر رفتن ترافیک و حفظ کاربران خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه، مراحل ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را آموزش می‌دهیم.

۱. ابتدا با استفاده از اطلاعات ورود که شامل نام کاربری و رمزعبور است وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید.

صفحه ورود به دایرکت ادمین
نام کاربری و رمزعبور خود را برای ورود به دایرکت ادمین وارد کنید

۲. پس از ورود به دایرکت ادمین، در بخش Account Manager گزینه Site Redirection را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Site Redirection برای ریدایرکت دامنه در داشوبدر دایرکت ادمین
در بخش Account Manager گزینه Site Redirection را انتخاب کنید

۳. در صفحه باز شده گزینه آبی رنگ Create New Redirect را انتخاب کنید.

کلیک روی گزینه Create New Redirect در داشبورد دایرکت ادمین
روی گزینه Create New Redirect کلیک کنید

۴. در صفحه جدید سه گزینه برای ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • Local URL Path: در این بخش، مسیری که می‌خواهید به آن ریدایرکت انجام شود را وارد کنید. اگر قصد ریدایرکت کل دامنه را دارید، این قسمت را خالی بگذارید یا / را وارد کنید.
  • Redirect Type: در این بخش، نوع ریدایرکت مورد نظرتان را از بین سه گزینه‌ زیر انتخاب کنید:
  • ریدایرکت ۳۰۱ برای انتقال دائمی یک صفحه به آدرس جدید
  • ریدایرکت ۳۰۲ برای انتقال موقت یک صفحه به آدرس جدید
  • ریدایرکت ۳۰۳ برای انتقال موقت یک صفحه به آدرس جدید و حفظ روش درخواست
  • Destination URL: در این بخش آدرس مقصد جدید را وارد کنید. این آدرس باید به صفحه‌‌ای اشاره کند که کاربر قرار است به سمت آن هدایت شود.
صفحه ورود آدرس‌های مورد نظر برای ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین
آدرس‌های مورد نظر و نوع ریدایرکت را وارد کنید

۵. در نهایت روی دکمه Create بزنید تا ریدایرکت شما انجام شود.

معرفی انواع ریدایرکت دامنه

ریدایرکت یا تغییر مسیر انتقال کاربران از یک صفحه وب به صفحه‌ای دیگر به دلایل مختلفی مانند تغییر آدرس صفحه، انتقال موقت یا جلوگیری از دسترسی است. تغییر URL سایت به URL جدید می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود، مانند:

۱. ریدایرکت ۳۰۱

ریدایرکت ۳.۱ یک روش دائمی است که تقریباً تمام ارزش یک صفحه وب را به صفحه جدید منتقل می‌کند. با استفاده از این روش اگر صفحه‌ای ارزشمند و پرترافیکی داشته باشید، می‌توانید ارزش آن را حفظ و به آدرس جدید انتقال دهید. ریدایرکت ۳۰۱ معمولاً بهترین گزینه برای حفظ ارزش و سئوی سایت هنگام انتقال به آدرس جدید است.

۲. ریدایرکت ۳۰۲

در مواقعی که نیاز است یک صفحه از وب‌سایت به طور موقت غیرفعال شود، استفاده از ریدایرکت ۳۰۲ می‌تواند جلوی مواجهه کاربران با خطای ۴۰۴ را بگیرد. این خطا می‌تواند باعث ایجاد تصویری منفی نسبت به وب‌سایت شما شود. با به کارگیری ریدایرکت ۳۰۲ می‌توانید صفحه را به شکل موقت از دسترس خارج کنید و از پیامدهای منفی آن بر وب‌سایت خود جلوگیری کنید.

۳. ریدایرکت ۳۰۳

ریدایرکت ۳۰۳ در DirectAdmin برای هدایت موقت کاربران به صفحات دیگر مثل فرم‌ها یا صفحه تایید استفاده می‌شود. این تکنیک برای جایگزینی دائمی صفحه نیست؛ بلکه برای نمایش محتوای موقتی پس از درخواست‌های POST و PUT به کار می‌رود.

برای آشنایی با نحوه ریدایرکت دامنه در پلسک مقاله زیر را از دست ندهید.

ریدایرکت کردن دامنه در پلسک

تفاوت ریدایرکت و پارک دامین در دایرکت ادمین

وقتی صحبت از تنظیم ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین می‌شود، دو روش متفاوت را در نظر داریم: ریدایرکت دامنه و پارک دامنه.

تنظیم ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین یعنی کاربران وقتی آدرس قدیمی را وارد می‌کنند، به صورت خودکار به آدرس جدید منتقل می‌شوند، که این کار به انتقال ترافیک و بهبود SEO کمک می‌کند. اما پارک دامنه متفاوت کار می‌کند.

فرض کنید وب‌سایت اصلی شما روی example.com است و شما دامنه دیگری به نام example.net دارید. اگر example.net را پارک کنید، وقتی کاربران example.net را جستجو می‌کنند، مستقیماً به example.com هدایت می‌شوند. اما برای تغییراتی که می‌خواهید دائمی باشند، ریدایرکت دامنه گزینه بهتری است.

سرعت، قدرت و سادگی در مدیریت سایت با هاست دایرکت ادمین

هاست دایرکت ادمین پارس پک با رابط کاربری ساده و سبک انتخاب مناسبی برای وب‌سایت‌های نوپا و در حال رشد است. با این هاست می‌توانید به آسانی منابع خود را ارتقا دهید و از امنیت داده‌هایتان با جدیدترین تکنولوژی‌های امنیتی در سطح زیرساخت آسوده‌خاطر باشید. اگر به دنبال پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، سرعت و پایداری و قیمت مقرون‌به‌صرفه سرویس میزبانی وب هستید، هاست دایرکت ادمین پارس پک گزینه‌ای مناسب برای شماست.

جمع‌بندی

ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را در این مطلب از آموزش کنترل پنل بلاگ پارس پک بررسی و به طور کامل به نحوه هدایت ترافیک وب‌سایت به آدرس جدید، انواع ریدایرکت ها و تفاوت‌های آن‌ها پرداختیم. اگر سوال یا مشکلی در تنظیم ریدایرکت صفحات وب‌سایت خود دارید، در بخش دیدگاه‌ها نظراتتان را برای ما بفرستید تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهیم.

سؤالات متداول

۱. آیا ریدایرکت دامنه تاثیری بر SEO و رتبه‌بندی وب‌سایت دارد؟

بله، استفاده صحیح از ریدایرکت دامنه می‌تواند تاثیر مثبتی بر SEO داشته باشد، زیرا به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند تا صفحات جدید را شناسایی و ارتباط بین آدرس‌های قدیمی و جدید را مدیریت کنند.

۲. آیا می‌توان از ریدایرکت دامنه برای تغییر نام دامنه استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از ریدایرکت دامنه برای تغییر نام دامنه استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که ریدایرکت به درستی تنظیم شده و تمام صفحات به طور صحیح به آدرس جدید هدایت می‌شوند تا از افت رتبه در نتایج جست‌وجو جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم