آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین؛ (۳ روش ساده و راحت)

تصویر ورود به پنل دایرکت ادمین
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
چهارشنبه 16 خرداد 1403
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۸۶ بازدید

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین، پیچیدگی هفت خان رستم را ندارد. انتخاب هر یک از روش‌های ورود به پنل مدیریت هاست دایرکت ادمین، به‌سادگی دروازه این کنترل پنل را برایتان باز می‌کند. اگر برایتان سوال است «چگونه به دایرکت ادمین وارد شویم؟» پاسخ آن را با خواندن این مقاله از آموزش دایرکت ادمین بلاگ پارس پک به‌دست خواهید آورد. همچنین در انتهای مطلب، به بررسی مشکلات رایج هنگام ورود و نحوه رفع آن می‌پردازیم. بیایید شروع کنیم و ببینیم چگونه می‌توان وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شد؟

روش‌های ورود به پنل دایرکت ادمین

برای ورود به Directadmin شما می‌توانید ازطریق ۴ روش اقدام کنید:

  • ورود به دایرکت ادمین ازطریق IP
  • ورود به دایرکت ادمین ازطریق نام دامنه
  • ورود به دایرکت ادمین ازطریق هاست نیم
  • ورود به دایرکت ادمین ازطریق پنل کاربری پارس پک

آدرس ورود به پنل دایرکت ادمین به‌طور پیش‌فرض به‌صورت یکی از روش‌های زیر است:

  • http://xx.xx.xx.xx:2222
  • http://xx.xx.xx.xx/config
  • http://yourdomain.com:2222
  • http://yourdomain.com/config
  • http://hostname.yourdomain.com:2222/
  • http://hostname.yourdomain.com:config

با هریک از این روش‌ها اقدام کنید، صفحه ورود به دایرکت‌ ادمین مثل تصویر زیر برایتان باز می‌شود:

صفحه ورود به ورود به پنل دایرکت ادمین
با واردکردن نام کاربری و رمزعبور خود وارد پنل دایرکت ادمین شوید

در ادامه، هر یک از این ۳ روش را بررسی خواهیم کرد.

خرید هاست دایرکت ادمین

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین ازطریق پنل کاربری پارس پک

برای ورود به پنل دایرکت ادمین پارس پک، می‌توانید از طریق پنل کاربری خود در پارس پک اقدام کنید. مراحل ورود به شرح زیر است:

  • به پنل کاربری پارس پک خود وارد شوید.
  • در منوی سمت راست، گزینه «هاست ابری» را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌ های نمایش داده شده، نام دامنه سایت خود را پیدا کنید.
  • سپس، روی گزینه «مدیریت سرویس» کلیک کنید.
پنل کاربری پارس پک برای انتخاب تنظیمات ورود به دایرکت ادمین
شما می‌توانید از تنظیمات هاست یا سرور خود وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید

با ورود به پنل مدیریت هاست ابری می‌توانید از بخش داشبورد سرویس گزینه «کنترل‌ پنل» را مشاهده کنید. با کلیک روی آن، کنترل‌ پنل سایت شما باز می‌شود.

انتخاب گزینه کنترل پنل در پنل پارس پک برای ورود به دایرکت ادمین
گزینه کنترل پنل را در پنل پارس پک برای ورود به دایرکت ادمین انتخاب کنید

اگر مشخصات ورودتان را فراموش کردید، به‌ سادگی می‌توانید با زدن تیکت به پشتیبانی پارس پک، مشخصات ورود به پنل دایرکت ادمین را دریافت کنید.

ممکن است برای اولین بار ورودتان به دایرکت ادمین، با هشدار SSL یا خطای You connection is not private روبه‌ رو شوید. دراین‌صورت، فقط کافی‌ است روی گزینه Advanced کلیک کرده و Proceed to unsafe را بزنید.

برای آشنایی با نحوه مشاهده و تحلیل آمار سایت دردایرکت ادمین، مقاله زیر را بخوانید.

مشاهده آمار سایت در دایرکت ادمین

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین ازطریق نام دامنه 

ورود به دایرکت ادمین با نام دامنه به‌ طور پیش‌فرض امکان پذیر نیست. دایرکت ادمین معمولاً از طریق آدرس IP یا URL اختصاصی که توسط میزبان شما ارائه شده، قابل دسترسی است. با این حال، اگر قبلاً با تغییر تنظیمات DNS Records، نام دامنه خود را به آدرس IP پنل دایرکت ادمین هدایت کردید، امکان ورود از طریق نام دامنه را خواهید داشت.

برای تغییر تنظیمات DNS ابتدا نیاز است ازطریق یکی از دو روش ورود با IP با آدرس اختصاصی هاستتان نسبت به لاگین به دایرکت ادمین اقدام کنید. سپس یک رکورد A جدیدی ایجاد کنید که نام دامنه شما را به عنوان آدرس IP دایرکت ادمین تنظیم کند.

این کار را می‌توانید به‌ راحتی به پشتیبانی هاستینگ خود بسپارید. سپس ازطریق مشخصات ورود که برایتان ایمیل می‌کنند، با موفقیت نسبت به ورود به دایرکت ادمین با دامنه اقدام کنید.

برای ورود به دامنه می‌توانید باز جایگزین‌کردن نام دامنه خود در آدرس‌های زیر به‌ راحتی وارد کنترل‌ پنل دایرکت‌ ادمین شوید:

  • https://yourdomain.com:2222
  • https://yourdomain.com/config

برای مثال: https://parspack.com:2222

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین ازطریق IP 

برای ورود به دایرکت ادمین با IP کافی‌ است آدرس آی‌پی‌ خود را که قبلاً توسط میزبان هاستینگ برایتان ایمیل شده است، در آدرس‌ های زیر جایگزین و سپس در مرورگر وارد کنید.

  • http://xx.xx.xx.xx:2222
  • http://xx.xx.xx.xx/config

برای مثال: https://89.106.206.103:2222

همچنین می‌توانید از ابزارهای آنلاین مانند getsiteip برای پیدا کردن آدرس آی‌پی سایتتان اقدام کنید. با وارد کردن آدرس صفحه ورود برایتان باز خواهد شد. پس از نوشتن نام کاربری و رمز عبور به دایرکت ادمین وارد خواهید شد.

اگر می‌خواهید نحوه ساخت ایمیل در دایرکت ادمین را یاد بگیرید، مقاله زیر را بخوانید.

ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین از طریق هاست‌نیم 

هاست‌نیم مثل یک آدرس اینترنتی اختصاصی برای هاست شماست. برای ورود به هاست دایرکت ادمین به جای اینکه IP سرور را وارد کنید، به کمک هاست نیم می‌توانید وارد شوید. پس از وارد کردن آدرس هاست نیم در مرورگر، صفحه ورود به دایرکت ادمین با نام کاربری و رمز عبور برایتان باز می‌شود. برای مثال، آدرس‌ هاست نیم شبیه به آدرس زیر است:

  • http://hostname.yourdomain.com:2222/
  • http://hostname.yourdomain.com:config

برای مثال: http://ns.parspack.co.maahpack.com:2222

آدرس ورود به دایرکت ادمین از طریق هاست با توجه به نوع میزبانی و هاستینگ شما متفاوت است. مشخصات هاست نیم اختصاصی‌تان قبلا به شما ایمیل شده است. همچنین می‌توانید آن را ازطریق پنل کاربری میزبانی‌تان پیدا کنید.

حل مشکل ورود به دایرکت ادمین 

در انتهای مقاله «آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین» به بررسی مشکلات احتمالی هنگام ورود می‌پردازیم. در هنگام ورود به دایرکت ادمین، ممکن است با خطا و مشکلاتی روبه‌رو شوید که کار را برایتان کمی سخت کند. در این قسمت از راهنمای ورود به دایرکت ادمین، به معرفی و حل مشکل ورود به دایرکت ادمین خواهیم پرداخت.

خطا هنگام ورود با پورت ۲۲۲۲

اگر هنگام ورود به دایرکت ادمین ازطریق پورت ۲۲۲۲ با خطا روبه‌رو شدید، دو دلیل احتمالی وجود دارد:

۱. آیا دایرکت ادمین روی سرور اجرا شده است؟

برای این کار، کافی‌است دو دستور زیر را در SSH وارد کنید:

systemctl status directadmin

ps auxwwwf | grep directadmin

درصورتی‌که خروجی این دستورات به شما اعلام کرد که سرور به‌ طور موقت از دسترس خارج شده است، باید لاگ خطا را بررسی کنید. با دستور زیر این کار را انجام دهید:

tail /var/log/directadmin/error.log

با وارد کردن این لاگ، با یکی از دلایل زیر روبه‌رو شوید:

  • لایسنس دایرکت ادمین با مشکل مواجه شده است. مطمئن شوید لایسنس معتبر باشد.
  • ممکن است از فایل‌های باینری یک سیستم‌ عامل دیگر برای دایرکت ادمین استفاده کرده باشید.
  • ممکن است تنظیمات کارت شبکه در فایل کانفیگ دایرکت ادمین (/usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf) اشتباه شده باشد.
  • اگر در تنظیمات امنیتی دایرکت ادمین، گزینه‌ «شناسایی ورودهای ناموفق» روی عدد خیلی کم تنظیم شده باشد، ممکن است IP شما به لیست سیاه اضافه شود. پیشنهاد می‌کنیم این عدد را روی ۱۰ یا بالاتر تنظیم کنید.

برای اینکه متوجه شوید دقیقاً چه مشکلی وجود دارد، دایرکت ادمین را به‌صورت دستی اجرا کنید:

da server --debug=200

با این دستور، پیغام خطا روی صفحه نمایش داده می‌شود. با زدن کلیدهای ترکیبی (Ctrl+C) می‌توانید اجرای آن را متوقف کنید.

۲. آیا پورت ۲۲۲۲ فایروال فعال است؟

دومین دلیل بروز مشکل در مقاله آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین، به غیرفعال بودن پورت ۲۲۲۲ در فایروال اختصاص دارد. اگر پورت ۲۲۲۲ در فایروال بسته و غیرفعال باشد، امکان دسترسی از بیرون از شبکه را نخوانید داشت. با دستور زیر می‌توانید بررسی کنید از سرور به پورت وصل هستید یا خیر.

telnet 127.0.0.1 2222

اگر وصل نشدید، یعنی مشکل از فایروال است. اکنون فایروال را به‌طور موقت خاموش کرده یا پورت ۲۲۲۲ را باز کنید. نحوه‌ باز کردن پورت ۲۲۲۲ در فایروال‌های مختلف به‌صورت زیر است:

نحوه خاموش کردن فایروال در CentOS 7

systemctl disable firewalld

systemctl stop firewalld

نحوه اضافه کردن پورت در فایروال در CentOS 7

firewall-cmd --zone=public --add-port=2222/tcp --permanent

نحوه خاموش کردن فایروال در Ubuntu ،Debian و CentOS 6

service iptables stop

chkconfig iptables off

پرشدن فضای ذخیره‌سازی

در ادامه مقاله «آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین» به بررسی سایر مشکلات ورود می‌پردازیم. اطلاعات ورود شما در یک سری فایل روی سرور ذخیره می‌شود. اگر این دیسک پر شود، ورودتان با مشکل مواجه خواهد شد. برای اینکه از وضعیت دیسک مطمئن شوید، از دستور df -h در SSH استفاده کنید.

آی‌پی‌ شما مدام در حال تغییر است

اگر از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌کنید، ممکن است آی‌پی شما مدام عوض شود. دایرکت ادمین طی هربار ورود، آی‌پی شما را چک می‌کند. اگر آی‌پی‌ شما عوض شود، دوباره به صفحه ورود برمی‌گردید. برای حل این مشکل، می‌توانید به پشتیبانی هاستینگ اطلاع دهید تا چک کردن آی‌پی را غیرفعال کند.

رمز عبور شما اشتباه است

بعید نیست ساده‌ترین دلیل خطا در ورودتان وارد کردن رمز عبور اشتباه باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید با دسترسی SSH به عنوان کاربر root رمز را ریست کنید. برای این کار، کافی‌است دستور زیر را در SSH وارد و رمز عبور جدید جایگزین کنید:

passwd admin

اختلاف زمان بین سیستم و کلاینت

اگر ساعت سرور یا دستگاه شما خیلی با هم اختلاف داشته باشد، ممکن است کوکی‌های ورود به‌درستی کار نکند. در این‌صورت، به‌راحتی با تنظیم زمان و تاریخ می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

درنهایت، بدون اینکه نیاز به گذراندن چنین مراحلی داشته باشید، مشکل را می‌توانید با یک تیکت به هاستینگ خود اطلاع دهید تا موارد را بررسی و مشکل ورودتان را طی چند دقیقه رفع کنند.

پایان مشکل ورود با هاست دایرکت ادمین پارس پک

اگر هنگام ورود به پنل دایرکت ادمین بارها دچار مشکل شدید، با هاست دایرکت ادمین پارس پک، دیگر نگران پر شدن فضای دیسک، تغییر آی‌پی، عدم تطابق زمان سیستم‌ها و سایر مشکلات نخواهید بود. پارس پک با ارائه هاست دایرکت ادمین قدرتمند و پایدار، خیال شما را از ورود آسان و بدون دردسر به پنل مدیریت هاست راحت می‌کند.

جمع‌بندی

آموزش ورود به پنل دایرکت ادمین را با ۳ روش کاربردی در این مقاله از آموزش کنترل پنل بلاگ پارس پک بررسی کردیم. همچنین نگاهی بر مشکلاتی داشتیم که ممکن است هنگام ورود به پنل دایرکت ادمین با آن مواجه شوید. ساده‌ترین راه رفع هرگونه مشکل هنگام ورود به پنل دایرکت ادمین، ارسال تیکت به پشتیبانی میزبانتان است. البته اگر پاسخ و بررسی پشتیبانی هاستینگ به‌موقع به دادتان برسد. در این زمینه، اگر با هرگونه مشکل یا سوالی مواجه شدید، آن را می‌توانید در انتهای همین مقاله بنویسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن راهنمایی‌تان کنیم.

سوالات متداول

۱. اطلاعات ورود به پنل دایرکت ادمین را از کجا پیدا کنم؟

اطلاعات ورود به پنل دایرکت ادمین، شامل نام کاربری و رمز عبور، معمولاً بعد از خرید هاست از طریق ایمیل به شما ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید ازطریق تیکت یا تماس با میزبانی این اطلاعات را دریافت کنید.

۲. رمز عبور ورود به پنل دایرکت ادمین را فراموش کردم. چگونه می‌توانم آن را بازیابی کنم؟

در دو حالت کلی، می‌توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید:

  • ازطریق رابط کاربری میزبان: بسیاری از شرکت‌های هاستینگ پنلی را برای مدیریت هاست شما ارائه می‌دهند که از طریق آن می‌توانید رمز عبور دایرکت ادمین خود را بازیابی کنید.
  • ازطریق SSH: اگر به SSH سرور خود دسترسی دارید، با استفاده از دستور passwd می‌توانید رمز عبور خود را ریست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.