دامنه biz

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
شنبه 26 آذر 1390
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۲۱۰۷ بازدید

دامنه biz یک دامنه فوق العاده برای کسب و کارها است که بتوانند خود را به راحتی به مردم کل دنیا نشان دهند. ما در این مطلب قصد داریم درباره دامنه biz صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را درباره این دامنه در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد انتخاب یک دامنه خوب برای کسب و کار خود را دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید. مطالبی که ما در این مطلب بیان خواهیم کرد شامل اطلاعاتی درباره خود این دامنه، خرید، تمدید دامنه، کاربردهای آن، نحوه ثبت این دامنه و … است. علاوه بر این ما در انتهای این مطلب به برخی از سوالات متداول شما نیز پاسخ خواهیم داد.

معرفی دامنه biz

دامنه biz یک دامنه بسیار کاربردی است که شما می‌توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید و کسب و کار خود را به کل دنیا نشان دهید. این دامنه توجه کاربران اینترنت را به خود جلب می‌کند و در نتیجه می‌تواند باعث افزایش ترافیک ورودی وب سایت شما شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این دامنه این است که توجه سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها را نیز به وب سایت شما جلب می‌کند که این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد.

 

دامنه biz

لوگو دامنه biz.

صاحب Neustar
وب سایت ریجستری Neustar
محدودیت
سیاست های اختلاف نظر
حمایت مالی
وضعیت
نوع استفاده
DNSSEC
ارائه دهنده رجیستری Neustar
تعداد ثبت  2,015,740 (Dec 2009)
افتتاح 2001
نوع gtld

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که دامنه biz یک دامنه سطح بالا است که برای تاجران طراحی و ایجاد شده است. این دامنه به صورت انحصاری توسط شرکت Neustar مدیریت می‌شود و تمامی عملیات‌های ثبت دامنه نیز توسط این شرکت انجام می‌شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه تقریبا 2.2 میلیون نفر در کل دنیا اقدام به ثبت این دامنه برای کسب و کار خود کرده‌اند.

استفاده از این دامنه برای وب سایت به کاربران شما نشان می‌دهد که شما به صورت تخصصی در زمینه تجارت فعالیت دارید. اگر شما نگاهی به وب سایت‌هایی که از این دامنه استفاده کرده‌اند بیندازید احتمالا شما هم به افرادی می‌پیوندید که از این دامنه استفاده می‌کنند.

تاریخچه دامنه biz

هدف اولیه از ساخت این دامنه این بود که تقاضاهای زیاد برای دامنه com را از بین ببرد و بتواند یک گزینه مناسب جایگزین برای تاجرانی که قصد راه اندازی سایت برای تجارت خود را دارند ایجاد کند. هیچ قانونی برای ثبت این دامنه وجود نداشت به جز این که افرادی که اقدام به ثبت آن می‌کنند تنها باید در موارد تجاری از آن استفاده کنند. این دامنه نیز مانند بسیاری از برنامه‌های جدید gTLD که توسط ICANN تایید شده بودند در سال 2001 میلادی ایجاد شد. وظیفه مدیریت این دامنه در حال حاضر به شرکت NeuStar واگذار شده است.

کاربرد دامنه biz

دامنه biz را می‌توان در موارد مختلف مورد استفاده قرار داد. امروزه بسیاری از شرکت‌های کوچک و حتی شرکت‌های بین المللی از این دامنه برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. این دامنه به صورت تخصصی طراحی شده است تا کسب و کارهای تجاری بتوانند از آن برای وب سایت خود استفاده کنند. امروزه شرکت‌هایی که دارای رقبای جدی هستند می‌توانند با استفاده از این دامنه رقابت خوبی را با آنها داشته باشند چرا که این دامنه ترافیک وب سایت شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و باعث رونق کسب و کار شما می‌شود.

کاربرد دامنه biz

ویژگی دامنه بیز

برخی از ویژگی‌های مهم این دامنه

  • امکان انتقال دامنه biz برای شما فراهم شده است که می‌توانید به راحتی اقدام به انجام این کار کنید.
  • امکان ثبت دامنه به صورت خصوصی و شخصی برای شما فراهم شده است.
  • امکان ثبت دامنه به صورت محافظت شده در این دامنه برای شما وجود دارد.
  • دامنه biz از قابلیت Backorders پشتیبانی نمی‌کند.
  • امکان ثبت دامنه در تعداد بالا برای شما فراهم شده است.
  • شما در صورت نیاز می‌توانید اقدام به تغییر حساب کاربری خود کنید.
  • امکان به روز رسانی مخاطبان در این دامنه برای کاربران فراهم شده است.
  • این دامنه تنها از IDN‌های آلمانی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند.

خرید این دامنه

برای خرید دامنه بین المللی   biz شما کار راحتی را در پیش دارید و می‌توانید تنها در چند دقیقه اقدام به انجام این کار کنید. امروزه شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت ما اقدام به خرید دامنه biz کنید. توجه داشته باشید که خرید این دامنه از وب سایت ما مزایای بسیار زیادی را برای شما دارد. یکی از مهمترین مزایای این کار این است که شما هزینه کمتری را در ازای خرید این دامنه می‌پردازید. دومین مزیت این کار نیز این است که شما در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌توانید خرید خود را انجام دهید. علاوه بر این موارد شما می‌توانید از سایر خدماتی که وب سایت ما به شما ارائه می‌دهد نیز استفاده کنید.

خرید دامنه biz

خرید دامنه برای بیزینس

انتقال این دامنه

یکی دیگر از خدمات فوق العاده‌ای که وب سایت ما به شما ارائه می‌دهد این است که شما به راحتی با استفاده از خدمات وب سایت ما می‌ توانید اقدام به انتقال دامنه خود کنید. انتقال دامنه biz با استفاده از وب سایت ما باعث کاهش هزینه‌ های انتقال دامنه شما می‌شود و علاوه بر این نیازمند صرف زمان زیادی نیست و شما می‌توانید خیلی سریع دامنه خود را منتقل کنید.

انتقال دامنه biz

انتقال دامنه biz.

ثبت دامنه biz

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره دامنه biz بدانید این است که امکان ثبت این دامنه برای تمامی افراد وجود دارد و هیچ محدودیتی برای ثبت آن وجود ندارد. تنها نکته‌ای که برای ثبت این دامنه باید به آن توجه کنید این است که از این دامنه تنها برای کسب و کارها و وب سایت‌های تجاری استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید در انتخاب نام دامنه است که در ادامه به این سال نیز پاسخ خواهیم داد.

ثبت دامنه biz

شرایط ثبت دامنه biz.

تمدید این دامنه

شما با فعال کردن قابلیت تمدید خودکار این دامنه می‌توانید خود را از دردسرهای مربوط به تمدید این دامنه رها کنید. در صورتی که شما این قابلیت را فعال کنید بعد از آن که مهلت استفاده شما از این دامنه به پایان رسید دامنه biz به صورت خودکار برای شما تمدید می‌ شود. توجه داشته باشید در صورتی که این قابلیت را فعال نکنید برای تمدید دامنه biz بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده از این دامنه به مدت 40 روز مهلت دارید که برای تمدید اقدام کنید. در صورتی که در طی این 40 روز اقدام به تمدید دامنه نکنید این دامنه از حساب کاربری شما حذف می‌ شود و سایر افراد می‌ توانند اقدام به ثبت آن کنند.

سوالات متداول

از چه کاراکترهایی می‌ توانیم برای نام دامنه خود استفاده کنیم؟

  • نام دامنه‌ای که شما انتخاب می‌کنید باید حداقل دارای 3 کاراکتر و حداکثر دارای 63 کاراکتر باشد.
  • شما می‌ توانید از کاراکترهای انگلیسی شامل حروف از a تا z، اعداد از صفر تا 9 و خط تیره استفاده کنید.
  • شما نمی‌ توانید از خط تیره در کاراکترهای اول و آخر نام دامنه خود استفاده کنید.
  • شما برای نام دامنه خود نمی‌توانید از کاراکترهای خاص مانند $ و # استفاده کنید.

چرا باید این دامنه را انتخاب کنیم؟

  • امنیت بالا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود تا افراد زیادی علاقه‌مند به ثبت این دامنه باشند. شما با انتخاب این دامنه برای وب سایت خود مطمئن می‌شوید که نام دامنه شما به شخص دیگری داده نمی‌شود.
  • فعال سازی سریع یکی دیگر از مزایای این دامنه است. امروزه شما با انتخاب بسیاری از دامنه‌های دیگر برای وب سایت خود باید به مدت 72 ساعت منتظر بمانید تا دامنه شما فعال شود. ولی با استفاده از دامنه biz شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید دامنه خود را دریافت کنید.
  • انتخاب نام مناسب یکی دیگر از مزایای این دامنه است. از آنجایی که در حال حاضر افراد خیلی زیادی اقدام به ثبت این دامنه نکرده‌اند شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از نام‌ها را برای دامنه خود انتخاب کنید.
  • این دامنه نسبت به بسیاری از دامنه‌های مشهورتر مانند com دارای قیمت مناسب‌تری است و انتخاب آن برای شما صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
  • شما با استفاده از این دامنه می‌توانید یک وب سایت متفاوت را برای کاربران خود ایجاد کنید. این دامنه امروزه به خوبی می‌تواند توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کند و در نتیجه باعث می شود ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد.

آیا من‌ می‌توانم در زمان ثبت دامنه biz اطلاعات خود را مخفی کنم؟

بله. شما با فعال کردن قابلیت ثبت دامنه به صورت خصوصی و شخصی می‌توانید اطلاعات خود را در زمان ثبت دامنه مخفی کنید.

چگونه می‌توانم با استفاده از  DNSSEC دامنه خود را ایمن کنم؟

هکرها امروزه با استفاده از دامنه‌های مختلف زیرساخت‌های اینترنت را مورد حمله خود قرار می‌دهند و همین موضوع می‌تواند برای افرادی که قصد تهیه یک دامنه خوب را دارند مشکل ساز باشد. یکی از بهترین روش‌هایی که برای جلوگیری از حمله این هکرها به دامنه‌های شما وجود دارد استفاده از  DNSSEC است که به شما کمک می‌کند تا دامنه خود را ایمن کنید. در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که به امنیت وب سایت خود اهمیت می‌دهید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این قابلیت استفاده کنید.

آیا من می‌توانم با استفاده از دامنه biz یک ایمیل شخصی برای خود ایجاد کنم؟

شما با ثبت دامنه biz می‌توانید به راحتی ایمیل‌های شخصی را برای خود ایجاد کنید. برای این کار شما کافی است که وارد حساب کاربری خود شوید و به راحتی با کلیک بر روی گزینه ایمیل، ایمیل شخصی سازی شده خود را بسازید.

برای چه بازه زمانی می‌توانیم اقدام به ثبت دامنه biz کنیم؟

شما برای یک بازه زمانی یک تا ده ساله می‌توانید به ثبت دامنه Biz اقدام نمایید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم