دامنه click

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
سه‌شنبه 6 دی 1390
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۶۲۵ بازدید

دامنه click یک دامنه سطح بالا می باشد؛ شما می توانید به راحتی خرید دامنه click را انجام دهید. همانطور که می دانید برای اینکه سایت شما رونق بگیرد، باید از دامنه های معتبر و مرتبط با سایت استفاده کنید.برای ثبت دامنه click باید شناخت کافی از این دامنه داشته باشید و همچنین کاربرد دامنه click را بدانید، ما در این مطلب قصد داریم شما را با این دامنه آشنا کنیم تا بتوانید برای خرید دامنه مورد نیاز سایتتان به راحتی تصمیم بگیرید؛
همچنین اگر نیازی به انتقال دامنه click یا تمدید دامنه click داشتید می توانید از طریق سایت ما به آسانی این کار را انجام دهید.

معرفی دامنه click

از این دامنه برای هر آنچه که مرتبط با تکنولوژی و اخبار و اطلاعات مربوط به آن می باشد می توان استفاده کرد. این دامنه به دلایل مختلف امروز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و جایگزینی مناسب برای دامنه های قدیمی تر شده است. برای آنکه دامنه خود را به ثبت برسانید و یا اقدام به خرید دامنه click کنید بهتر است از قوانین مربوط به آن به طور کامل مطلع شوید، زیرا ممکن است که این قوانین با دیگر دامنه ها متفاوت باشد.

دامنه click

مشخصات دامنه کلیک

صاحب نا مشخص
وب سایت ریجستری نا مشخص
محدودیت نا مشخص
سیاست های اختلاف نظر نا مشخص
حمایت مالی نا مشخص
وضعیت منصوب شد
نوع استفاده جایگزین مناسبی برای دامنه های .com یا .net
DNSSEC نا مشخص
ارائه دهنده رجیستری نا مشخص
تعداد ثبت 39،672
افتتاح August 16, 2014
نوع gTLD

تاریخچه دامنه click

این دامنه نسبتا جدید می باشد و در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۱۴ به حوزه Root Zone واگذار شد. شرکت uniregistry رجیستری دامنه را در ژوئن سال ۲۰۱۴ بر عهده گرفت و مسئولیت این کار بر عهده این شرکت گذاشته شد. جدید بودن این دامنه در ابتدا باعث می شود تا تعداد دامنه های ثبت شده در آن نسبت به دیگر دامنه های قدیمی تر، کمتر بوده و همین موضوع می تواند کار را برای شما در انتخاب نام دامنه بسیار راحت تر کند، هرچند که با گذشت زمان تعداد افرادی که این دامنه را به ثبت رسانده اند بیشتر می شود.

تمامی قوانین ثبت دامنه بین المللی click توسط شرکت Uniregistry تنظیم شده و تمامی مراکز ثبت این دامنه زیر نظر این مجموعه می باشند. شرکت Uniregistry توسط ناشر مشهوری به نام فرانک شیلینگ تاسیس شد و تا به امروز به کار خود و مدیریت بر دامنه ادامه داده است.

ثبت دامنه

شما برای ثبت دامنه click باید به مراکز رجیستری معتبر که مجوز ثبت این دامنه را دارند، مراجعه کنید. هیچ محدودیتی برای ثبت این دامنه وجود نخواهد داشت و هر شخصی می تواند این دامنه را به ثبت برساند. برای آنکه این دامنه را به ثبت برسانید در قدم اول باید نام دامنه را مشخص کنید و مطمئن شوید که این نام توسط فرد یا شرکت دیگر به ثبت نرسیده است. برای ثبت دامنه شما باید هزینه ای بپردازید که مقدار این هزینه توسط مرکز رجیستری به شما اعلام می شود.

برای ثبت دامنه باید مرکزی را انتخاب کنید که خدماتی کامل و مطمئن به شما ارائه دهد تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. مدت زمانی که شما برای ثبت دامنه اقدام می کنید تا زمانی که دامنه برای شما به ثبت می رسد بسیار مهم است و نباید طولانی باشد.

ثبت دامنه click

دامنه جدید click

خرید دامنه click

شما می توانید دامنه ای که مد نظر دارید را از شرکت ها و مراکز رجیستری معتبر که مجوز کار خود را از شرکت Uniregistry خریداری نمایید، که هزینه ای نیز برای آن باید به آن مرکز پرداخت کنید. با خرید دامنه click این دامنه متعلق به شما می شود و در مدت زمان مشخص شده برای شما اعتبار خواهد داشت. در صورتی که دامنه برای شما باید و از تاریخ انقضای آن بگذرد و در واقع دامنه منقضی شود شما می توانید آن را باز خرید نمایید.

خرید دامنه click

دامنه خاص و تک

کاربرد دامنه click

این دامنه می تواند جایگزین مناسبی برای دامنه های .com یا .net باشد و به راحتی کاربران را ترغیب کند تا بر روی سایت شما کلیک نمایند. این دامنه همانطور که اشاره کردیم جدید می باشد و به همین دلیل تعداد دامنه های ثبت شده نیز کمتر خواهد بود؛ این موضوع باعث می شود شما انتخاب های بیشتری برای اسم دامنه خواهید داشت. زیرا همانطور که می دانید هر نام دامنه منحصر به فرد بوده و نمی توان دو نام مشابه برای click به ثبت رساند.

تمدید دامنه

برای تمدید دامنه click شما باید قبل از رسیدن تاریخ انقضای آن اقدام کنید؛ در واقع هر دامنه ای که ثبت و خریداری نمایید یک تاریخ انقضا دارد که در صورت تمایل می توانید آن را تمدید نمایید. تمدید دامنه click به دو صورت خودکار و دستی صورت می گیرد که شما می توانید نوع آن را به دلخواه خود تعیین کنید. اگر می ترسید که تاریخ انقضای دامنه را فراموش کنید و یا نمی خواهید خود را درگیر کارهای مربوط به تمدید دامنه کنید، می توانید از روش تمدید خودکار استفاده نمایید.

به این صورت در حدود یک ماه قبل از رسیدن تاریخ انقضای دامنه به صورت خودکار عملیات تمدید برای شما انجام می شود؛ در صورت بروز مشکل و عدم تمدید دامنه به صورت خودکار شما باید به مراکز مربوطه مراجعه کرده و به صورت دستی دامنه click را تمدید کنید.

انتقال دامنه click

شما می توانید دامنه click را به شخص حقیقی یا حقوقی انتقال دهید و به این منظور باید به مراکز رجیستری که مجوز انتقال دامنه click را دارند، مراجعه کنید. شما با انتقال این دامنه ضرر نخواهید کرد بلکه از تمدید یک سال رایگان دامنه نیز برخوردار می شوید که این موضوع می تواند در هزینه ها برای شما صرفه جویی نماید. همچنین عمل انتقال دامنه کلیک بسیار سریع اتفاق میفتد و زمان کمی نیاز دارد، این موضوع نیز باعث شده تا انتقال دامنه خسارتی برای افراد در بر نداشته باشد.

انتقال دامنه click

نحوه انتقال دامنه

سوالات متداول

مدت زمان اعتبار دامنه  چقدر است؟

مدت زمانی که این دامنه در دسترس بوده و اعتبار دارد ۱ تا ۱۰ سال می باشد.

ثبت دامنه چه مدت زمان لازم دارد؟

ثبت این دامنه برای عموم زمان کمی لازم‌ دارد و به سرعت انجام می شود.

آیا قوانینی برای انتخاب نام دامنه click وجود دارد؟

بله شما باید از برخی کاراکترها در نام دامنه خود استفاده نکنید و طول نام دامنه نیز باید استاندارد باشد.

ثبت دامنه برای شرکت ها نیز امکان پذیر می باشد؟

بله تمامی شرکت ها نیز امکان ثبت این دامنه را دارند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

آیا می توان خدمات میزبانی این دامنه را دریافت نمود؟

بله شما با مراجعه به مراکز رجیستری می توانید خدمات میزبانی دامنه را نیز سفارش بدهید.

آیا این دامنه کارایی خاص و منحصر به فردی دارد؟

خیر این دامنه نسبت به دیگر دامنه ها هیچ کارایی و کاربرد خاص و منحصر به فردی ندارند.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم