دامنه de آلمان

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
دوشنبه 25 مهر 1390
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۰۰۹ بازدید

دامنه de متعلق به جمهوری فدرال آلمان می باشد و مرکز اطلاعات شبکه DENIC مسئول دامنه de می باشد که مدیریت این دامنه را بر عهده دارد. نام این دامنه بر گرفته شده از نام آلمان به زبان آلمانی یعنی Deutschland می باشد. کاربران مقیم کشور آلمان ترجیح می دهند که به وب سایت هایی مراجعه کنند که دامنه آنها de باشد و در واقع به این سایت ها اعتماد بیشتری دارند. برای خرید، ثبت، انتقال و تمدید دامنه ها باید شرایطی را در نظر بگیرید و با توجه به آنها اقدام نمایید. در ادامه بررسی کامل این دامنه و شرایط ثبت و انتقال آن می پردازیم.

تاریخچه دامنه de

دامنه de در حال حاضر دومین دامنه محبوب سطح بالا و یا ccTLD می باشد که تعداد دامنه های ثبت شده آن نیز نسبتا زیاد است. در واقع به طور کلی بین تمام دامنه های موجود بعد از دو دامنه .Com و .cn رتبه سوم را در بین TLD ها دارد. اولین ثبت دامنه de برای علوم کامپیوتر دانشگاه دورتموند بود که uni-dortmundde را به ثبت رساند. از سال 2009 DENIC این اجازه را به افراد داد که دامنه های تک حرف و دو حرف را به ثبت برسانند در حالی که قبل از آن نام دامنه ها باید حداقل دارای سه حرف بودند.

صاحب نامشخص
وب سایت ریجستری https://wwwdenicde
محدودیت نا مشخص
سیاست های اختلاف نظر DISPUTE-Entries
حمایت مالی DENIC eG
وضعیت فعال
نوع استفاده محبوب در آلمان
DNSSEC نا مشخص
ارائه دهنده رجیستری DENIC
تعداد ثبت بیش از 15.000.000
افتتاح 1986
نوع ccTLD

DENIC

DENIC مدیریت بر روی دامنه de را بر عهده دارد که دفتر مرکزی این سازمان در فرانکفورت می باشد. DENIC در حدود 16.000.000 دامنه را تا به امروز به ثبت رسانده است. این سازمان در سال 1996 تاسیس شد و فعالیت خود را در فرانکفورت در سال 1997 آغاز کرد. در سال 1999 DENIC تمامی خدمات مربوط به دامنه بین المللی را ارائه داد و در همان سال نزدیک به 1.000.000 دامنه را ثبت کرد. در سال 2003 اعضای DENIC به 200 نفر رسید و روز به روز این سازمان رشد کرد تا جایی که در سال 2015 مجموعا 16.000.000 دامنه de به ثبت رسید.

شرکت دینیک آلمان

دامنه de چیست؟

خرید و ثبت دامنه de

برای ثبت دامنه de می توانید به طور مستقیم به DENIC مراجعه کنید و دامنه مورد نظر خود را ثبت نمایید. اما اگر می خواهید این کار سریعتر و ارزانتر برای شما انجام شود، پیشنهاد می کنیم که آن را از طریق یک عضو از DENIC یعنی به طور غیر مستقیم به ثبت برسانید. برای ثبت دامنه بهتر است که هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید تا نام دامنه ای که مد نظر شما است را بتوانید به ثبت برسانید؛

زیرا هر نام دامنه باید منحصر به فرد باشد و در صورتی که قبل از شما فردی نام دامنه ای که شما در نظر دارید را ثبت کرده باشد نمی توانید همان دامنه را برای خود ثبت و خریداری کنید. کسانی که در کشور آلمان اقامت دارند و یا شرکتی در این کشور به ثبت رسانده اند می توانند برای خرید و ثبت دامنه اقدام نمایند. برای اینکه تمامی مراحل ثبت و خرید بدون دامنه ها بدون هیچ مشکلی و در زمان کمتر پیش برود، بهتر است که از مراکز معتبر ریجستری دامنه، کمک لازم را بگیرید.

دامنه de. آلمان یکی از دامنه‌های سطح بالایی است که برای کشور آلمان استفاده می‌شود. اگر کسب‌وکاری مرتبط با این کشور دارید و می‌خواهید هویت برندتان را به‌طور اختصاصی مرتبط با آلمان نشان دهید، این دامنه بهترین انتخاب برایتان است. مدیریت دامنه de. برعهده DENIC در فرانکفورت است. همچنین، از این دامنه می‌توانید برای وب‌سایت‌های شخصی یا تجاری‌تان نیز استفاده کنید.

خرید دامنه de آلمان

خرید دامین de

تمدید دامنه de

دامنه ای که شما به ثبت می رسانید تاریخ انقضا دارد که به طور معمول این زمان برای دامنه به مدت یک سال است. اگر می خواهید که نام دامنه ای که شما انتخاب کرده اید منقضی نشود باید قبل از فرا رسیدن تاریخ انقضای آن برای تمدید کردن دامنه اقدام کنید. این در صورتی است که شما تمدید خودکار را فعال نکرده باشید. در روش تمدید خودکار دامنه، دامنه شما به طور خودکار تمدید می شود و دیگر نیازی نیست

که نگران فراموش کردن تاریخ انقضای آن باشید. در واقع در تمدید خودکار دامنه، این کار یک ماه قبل از تاریخ انقضای دامنه برای شما صورت می گیرد. اگر این عمل برای اولین بار موفقیت آمیز نبود 10 روز بعد مجددا تکرار می شود تا دامنه برای شما تمدید شود. اگر به هر دلیلی نتوان دامنه را تمدید کرد باید آن را بازخرید کنید که این کار برای شما هزینه خواهد داشت. برای تمدید دامنه نیز باید به مراکز مربوطه و معتبر مراجعه کنید تا این کار را به طور صحیح برای شما انجام دهند.

انتقال نام دامنه

انتقال دامنه در واقع یک فرآیند بسیار آسان می باشد که زمان کمی برای انجام، لازم دارد. تنها برای انتقال دامنه کافی است که به یکی از مراکز معتبر که تجربه کافی در این زمینه را دارند، مراجعه کنید تا روند کار بدون هیچ مشکلی پیش رود. انتقال دامنه de برای شما از نظر هزینه نیز به صرفه خواهد بود و در واقع شما با انتقال نام دامنه، یک سال تمدید رایگان دامنه را دریافت می کنید. به همین دلیل با انتقال دامنه در هزینه های شما نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی دامنه را به یک حساب دیگر منتقل می کنید نمی توانید نام و یا سازمان ثبت کننده را به هیچ عنوان تغییر دهید.

انتقال دامنه de آلمان

انتقال de دامنه

کاربرد دامنه de

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم دامنه برای کاربران آلمانی مورد اعتماد است و ترجیح می دهند به سایت هایی مراجعه کنند که از این دامنه استفاده کرده اند. افرادی که مقیم کشور آلمان هستند و شهروند این کشور محسوب می شوند می توانند برای دریافت و ثبت دامنه خود اقدامات لازم را انجام دهند. صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ در آلمان، دانشجویان و همچنین هنرمندان می توانند برای دریافت دامنه به مراکز رجیستری مراجعه کنند

و دامنه مورد نظر خود را ثبت نمایند. با داشتن یک سایت با دامنه de شما در نتایج جستجوی محلی در آلمان رتبه بهتری بدست خواهید آورد. باید توجه داشته باشید که امنیت و محافظت از نام و برند تجاری شما به اندازه رشد آن قابل اهمیت است. ثبت برند شما در کشور آلمان امنیت نام تجاری شما را هم تضمین می کند و مشکلی در این زمینه برای شما ایجاد نخواهد شد. در این مقاله از آموزش دامنه پارس پک، به بررسی کامل مشخصات دامنه .de پرداختیم و برای خرید آن می توانید از قسمت خرید دامنه اقدام نمایید.

کاربرد دامنه de آلمان

کاربرد دامین de. آلمان

سوال های متداول

آیا برای نام های دامنه de محدودیتی وجود دارد؟

بله نقض حقوق اشخاص ثالث، استفاده غیر قانونی از نام ها و همچنین نام های خلاف قانون های آلمان در دامنه ممنوع می باشد.

مدیریت دامنه de بر عهده چه سازمان و یا شرکتی خواهد بود؟

همانطور که در متن نیز به آن اشاره شد مدیریت دامنه بر عهده DENIC می باشد.

طول کاراکترهای معتبر برای دامنه de چه اندازه ای است؟

نام دامنه de باید حداقل 3 و حداکثر 63 کاراکتر داشته باشد و حتما با یک حرف و یا یک شماره آغاز و با یک حرف یا یک شماره آن را پایان دهید. استفاده از حروف، اعداد و خط تیره نیز در نام دامنه مجاز است.

آیا برای ثبت دامنه de باید یک نام تجاری داشته باشیم؟

خیر اگر شما نام تجاری نداشته باشید هم می توانید دامنه مورد نظر خود را به ثبت برسانید و الزامی برای داشتن مارک تجاری وجود نخواهد داشت.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم