دامنه info

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
پنج‌شنبه 14 مهر 1390
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۸۱۱ بازدید

دامنه info. از واژه ی information به معنای اطلاعات گرفته شده است که یکی از دامنه های سطح بالا محسوب می شود. این دامنه با هدف کمتر کردن بار و ترافیک دامنه ی.com در سال 2000 مورد استفاده قرار گرفت. دامنه info. از بین 7 دامنه ی جدید دیگر با ثبت 5.2 میلیون نام دامنه موفق ترین به حساب می آید. به علت این که اسامی این دامنه ساده تر می باشد افراد آن را بهتر به خاطر می سپارند و در واقع همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت و موفقیت این دامنه به حساب می آید.info یک دامنه ی بدون محدودیت است و به همین دلیل هر شخصی می تواند با هر هدفی دامنه ی سطح دوم را تحت دامنه info؛ مانند دامنه های.com،net. یا.org بدست بیاورد. در واقع دامنه info. تنها دامنه ی سطح بالا محسوب می شود که برای استفاده ی نامحدود ایجاد شده است.afilias اپراتور رجیستری دامنه ی info می باشد که در بازاریابی نیز مهارت بالایی دارد. در ادامه بیشتر به بررسی این دامنه و قوانین آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه دامنه info.

مدیریت دامنه info. از ابتدای تاسیس این دامنه توسط afilias انجام شده است و این اولین دامنه gTLD در سال 2003 بود که از دامنه های بین المللی پشتیبانی کرد. در سال 2001،Afilias CTO مشکلاتی که در مورد پذیرش جهانی دامنه وجود داشت را کشف کرد تا برای حل این مشکلات بتوان اقدام نمود. دامنه ی Info از دو دوره تشکیل شده است که اولین دوره به نام sunrise period یا دوره طلوع خورشید شناخته می شود و طی این دوره این دامنه تنها برای صاحبان علائم تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. دوره ی دوم به نام landrush خوانده شده و دسترسی به این دامنه برای عموم آزاد شد. البته با وجود این که دسترسی و ثبت این دامنه برای عموم آزاد است، علائم و افراد تجاری بر دیگر موارد در اولویت هستند که همین موضوع سبب شده اشخاص به آن انتقاد کنند. هرچند که برخی افراد با وجود این که علامت تجاری معتبری ندارند با ترفند ها و تقلب هایی دامنه ی خودشان را ثبت کرده اند.

صاحب Afilias
وب سایت ریجستری http://www.info.info/
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر UDRP
حمایت مالی هیچ
وضعیت فعال
نوع استفاده سایت های اطلاع رسانی
DNSSEC یله
ارائه دهنده رجیستری Afilias
تعداد ثبت نامی ها نا مشخص
افتتاح 2001 May
نوع gTLD

کلاهبرداری با دامنه info.

شاید شما هم حداقل یک بار ایمیل اسپم spam و یا کلاهبرداری از یک وب سایت با دامنه info. دریافت کرده باشید و به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راهی برای مسدود کردن ایمیل ها از جانب دامنه اینفو می باشند. بنابراین اگر از این دامنه برای وب سایت تان استفاده می کنید حتی اگر ایمیل و سایت شما اسپم و یا کلاهبرداری نباشد ممکن است به عنوان spam شناخته شود. کلاهبرداران در سال صد ها و حتی هزاران دامنه ثبت می کنند که بسیاری از این سایت ها در لیست سیاه یا blacklist قرار دارند. ثبت دامنه info. برای سال اول ارزان و بسیار راحت است و به همین جهت کلاهبردار ها به این دامنه علاقه ی بیشتری دارند.

تاثیر دامنه ی info در سئو

به طور کلی سایت هایی که از دامنه بین المللی info استفاده می کنند جایگاه خوبی در رتبه بندی گوگل ندارند هرچند که به طور مستقیم از دیدگاه سئو استفاده از دامنه info. مشکلی ندارد اما مردم اعتماد لازم را به سایت هایی که از دامنه info. استفاده می کنند، ندارند. در واقع افراد در نتایج جستجو کمتر بر روی سایت هایی کلیک می کنند که دامنه ی آن ها اینفو می باشد و همین موضوع عامل بسیار مهمی در رتبه بندی گوگل می باشد. این بدان معناست که دامنه info. تاثیر منفی در سئو ندارد اما نبود اعتماد مردم به این دامنه باعث می شود که جایگاه سایت ها در رتبه بندی گوگل پایین بیاید.

نکاتی درباره ی انتخاب نام دامین

وقتی که شما از یک دامنه info استفاده می کنید به مخاطبان تان اعلام می کنید که وب سایت شما اطلاعاتی درباره ی یک ایده، مکان و یا تجارتی مربوط به شما دارد. یک سایت info می تواند به عنوان یک سایت مستقل فعالیت کند و یا همچنین می تواند تکمیل کننده ی یک سایت تجاری نیز باشد. به طور مثال شرکتی به نام overstock از یک سایت با دامنه ی.com برای فروش محصولاتش استفاده می کند اما یک سایت با دامنه info.  نیز دارد که برای اطلاعات و معرفی محصولات به کار می رود. اگر می خواهید که یک دامنه برای کمک به تبلیغات تان داشته باشید باید اسمی را برای آن انتخاب کنید که به تجارت شما و اسم برند تان مطابقت داشته باشد. اگر اولین انتخابی که برای نام دامنه کردید در دسترس نبود نا امید نشوید. پیشنهاد هایی که توسط ابزار دامنه info. داده می شود نیز می تواند برای سایت شما مناسب باشد و تمام این اسامی پیشنهادی در دسترس می باشند و در واقع کار را برای انتخاب نام دامنه برای شما راحت تر می کند.

ساده بودن نام دامنه

باید نام دامنه ای که برای سایتتان انتخاب می کنید ساده باشد به طوری که اگر در رادیو گفته شد تنها با یک بار شنیدن افراد بتوانند آن را به خاطر بسپارند. اگر  آدرس سایت تان را از طریق تلفن به افراد می گویید باید نام دامنه ی شما ساده بوده و در حد امکان تنها از حروف در آن استفاده شده باشد. به طور مثال اگر از خط فاصله در دامنه استفاده نمایید ممکن است که افراد آن را فراموش کنند و یا آن را در جای نادرست و اشتباه بگذارند. مرتبط بودن نام دامنه با تجارت شما و ساده بودن دامنه info باید حتما رعایت شود تا نتیجه ی بهتری برای شما داشته باشد. البته استفاده از خط فاصله در صورتی برای شما ایجاد مشکل می کند که برای تبلیغات سایت از تلویزیون، رادیو و یا تلفن استفاده کنید در غیر این صورت اگر متکی به جستجوی اینترنت می باشید می تواند برای شما مزیت نیز داشته باشد.

قوانین دامنه info

در آخرین بخش از مقالات آموزش دامنه پارس پک، برای بررسی قوانین این دامین باید گفت:این دامنه  توسط afilias limited اداره و مدیریت می شود و دامنه ای نا محدود به حساب می آید. با گذشت زمان افرادی که از دامنه info. استفاده می کنند افزایش پیدا کرده است و همین موضوع سبب شده تا پیدا کردن نام دامنه دلخواه برای شما سخت تر شود زیرا نام دامنه باید منحصر به شما بوده و نباید قبل از شما کسی آن را انتخاب و ثبت کرده باشد. طول دامنه ها نیز باید بین حداقل 3 کاراکتر و یا حداکثر 63 کاراکتر باشد که این کاراکتر ها می تواند شامل حروف و اعداد و همچنین خط فاصله باشد.

استفاده از دامنه info برای وب‌سایت‌های فعال در زمینه اطلاعات عمومی، اختصاصی، خبری، وبلاگ‌ها، منابع تحقیقاتی و حتی وب‌سایت‌های شخصی بسیار رایج است. این دامنه جزو ۷ دامین برتر و چهارمین دامنه پرطرفدار جهانی شناخته می‌شود و جایگزین مناسبی برای دامنه‌ com ،.net. و org. است. اگر کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید به‌صورت گسترده‌ای با کاربران تبادل اطلاعات کنید، بی‌شک دامنه info. کمک زیادی به برندسازی و نمایش هویت کسب‌وکارتان به کاربران می‌کند.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم