دامنه tv

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
شنبه 16 مهر 1390
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۴۰۹ بازدید

دامنه tv. در واقع دامنه ملی و در واقع کد کشور (ccTLD) برای Tuvalu می باشد. به غیر از نام هایی که محفوظ  هستند مانند com.tv،net.tv،org.tv و… هر شخصی می تواند دامنه های سطح دوم را در دامنه tv. ثبت نماید. به همین دلیل نیز این دامنه از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی دارد و در سال 2010 نزدیک به 10 درصد از درآمد دولت تووالو از دامنه کسب شده بود. نام این دامنه از واژه تلویزیون television گرفته شده است. در ادامه به بررسی کامل این دامنه می پردازیم و توضیحات کامل تریرا ارائه می کنیم.

تاریخچه دامنه tv

دولت تووالو Tuvalu با اتحادیه بین المللی ارتباطات همکاری کرد و به این صورت مدیریت دامنه به صورت شریکی صورت می گیرد. در سال 1998 یک توافقنامه منعقد شد که بر اساس آن تورنتو مبلغی برابر با 50.000.000 دلار پیش پرداخت بابت حقوق بازاریابی انحصاری دامنه تووالو باید می پرداخت
هرچند که پرداخت این مبلغ با تاخیر زیادی همراه بود. idealab یک شرکت کالیفرنیایی است که در سال 1999 متعهد شد که در 10 سال مبلغی برابر با 50.000.000 دلار پرداخت نماید که دولت tuvalu بعد از دریافت 1.000.000 دلار توانست به سازمان ملل متحد بپیوندد.

صاحب Verisign
وب سایت ریجستری www.verisign.com
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر UDRP
حمایت مالی دولت تووالو
وضعیت فعال
نوع استفاده تجاری برای استفاده در سایت های تلویزیونی یا ویدیویی
DNSSEC بله
ارائه دهنده رجیستری Verisign
تعداد ثبت نا مشخص
افتتاح 1996
نوع ccTLD

lou kerner اولین مدیر عامل شرکت دامنه tv. در سال 2000 بود که دفاتر این شرکت در شهرهای مختلفی مانند لس آنجلس، لندن و هنگ کنگ واقع شده بود. دامنه های مختلفی مانند .edu،com و… وجود دارد که هر کدام هدف های مختلفی را برای یک وب سایت نشان می دهند. به طور مثال دامنه .edu نشان می دهد
که سایت متعلق به سیستم یک مدرسه می باشد. این دامنه بیشتر در وب سایت های مرتبط با فیلم و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت آن به اندازه ای است که 10 درصد از درآمد دولت تووالو از حق امتیاز این دامنه کسب می شود. هر شخصی می تواند برای وب سایت خود دامنه tv. را ثبت و خریداری نماید.

verisign

شرکت.tv برای بازاریابی این دامنه با verisign قرارداد بست و در سال 2001 در یک معامله این شرکت به verisign فروخته شد و به این صورت تمام شرکت .tv متعلق به verisign شد. در سال 2006 verisign متحد شدن خود را با demand media اعلام کرد که طی این موضوع دامنه ی tv. ؛ که یک دامنه سطح بالا می باشد
برای آدرس های وب سایت معرفی و مورد استفاده قرار گرفت. در سال 2012 شرکت verisign قرارداد خود را برای مدیریت رجیستری دامنه tv. تا سال 2021 تمدید کرد و به قرارداد خود ادامه داد.

co.tv

co.tv یک دامنه است که متعلق به یک شرکت می باشد و این شرکت خدماتی رایگان جهت تغییر مسیر ساب دامین ارائه می دهد. در واقع این شرکت ساب دامین های co.tv را به صورت رایگان ارائه می دهد
که این موضوع سبب شده کلاهبردارها از این زیر دامنه بتوانند استفاده کنند و به همین دلیل گوگل وب سایت هایی که از ساب دامین co.tv استفاده می کردند را از نتایج جستجو حذف کرد اما این موضوع هیچ تاثیری بر روی دیگر وب سایت های دامنه tv.  نداشته است.

مزایای دامنه tv

دلایل زیادی وجود دارد که باعث شده افرادی که وب سایت های مرتبط به فیلم را دارند از دامنه tv. استفاده کنند. یکی از این مزیت های دامنه tv.  ایجاد فرصت عالی برای برندسازی می باشد. در واقع شما با انتخاب این دامنه هدف سایت خود را مشخص می کنید و مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد.

مزیا خرید دامنه tv

خرید دامنه برای فیلم

یکی دیگر از مزیت های این دامنه رقابت کمتر برای نام دامنه می باشد زیرا بیشتر سایت ها از دامنه .com استفاده می کنند و این موضوع باعث می شود شانس بیشتری برای انتخاب نام دامنه ای که مد نظر شما است، داشته باشید. مزیت دیگر دامنه tv. این است که امروزه بیشتر مردم طرفدار فیلم و ویدیو هستند و به طور حتم این موضوع باعث می شود که مخاطبان وب سایت شما نیز زیاد شود.

اگر وب‌سایت فعالی در زمینه ارائه خدمات پخش ویدئو و برنامه‌های تلویزیونی دارید، دامنه tv. به شناسایی هویت برند شما کمک زیادی می‌کند. چراکه کاربران با مشاهده عبارت tv. در آدرس اینترنتی وب‌سایتتان به‌سرعت خواهند فهمید که قرار است محتوای مرتبط با رسانه‌ها و سرویس‌های ویدئویی را دریافت کنند. ثبت دامنه tv. به‌دلیل ارتباط با مفهوم تلویزیون و رسانه ارتباطی ویدئویی، برای وب‌سایت‌ شبکه‌های تلویزیونی، رسانه‌ها، وب‌سایت‌های ویدئویی، ویدئو بلاگرها و… بسیار رایج‌بوده و به‌منظور تبلیغات و ترویج محتوای ویدئویی استفاده گسترده‌ای دارد.

چرا دامنه tv. گران قیمت است؟

به علت اینکه دامنه tv. منافع تجاری دارد یکی از دامنه های گران قیمت به حساب می آید. در واقع این دامنه یکی از منبع های درآمد کشور tuvalu محسوب می شود که به اقتصاد کشور آنها کمک می کند. محبوبیت دامنه tv. این امکان را به وجود آورده که دامنه هایی با هزینه بالاتر را ارائه دهند.

قیمت دامنه tv

دامنه مناسب سایت فیلم

برخی از کشورها هنگام خرید دامنه باید شرایط بیشتری را برای کار خود فراهم کنند تا بتوانند دامنه مورد نظر خود را ثبت و خریداری نمایند. به عنوان مثال دامنه های .com.au و دامنه های کشور استرالیا به شناسایی ACN و ABN و یا سازمان و انجمن نیاز دارند و علاوه بر آن استفاده از این دامنه ها توسط رجیستری استرالیا نیز به طور کامل کنترل می شود. بنابراین شرایط و مراحل بیشتری باید در این کشور برای ثبت دامنه طی شود و فراهم کردن این شرایط و ثبت این دامنه ها سخت تر از ثبت دامنه tv. در سایر مناطق می باشد.

ثبت دامنه tv

اولین قدم برای اینکه بتوانید دامنه های سطح بالا را ثبت نمایید این است که شغل و فعالیت شما توسط شرکت اینترنتی ICANN مورد تایید قرار گیرد. به این منظور باید به وب سایت ICANN مراجعه نمایید. اگر شما دامنه .com و یا .net را ثبت کرده اید به راحتی می توانید دامنه های سطح بالا اضافی را به حساب خود اضافه نمایید. در غیر این صورت اگر هیچ کدام از دامنه های ذکر شده را ندارید و ثبت نکردید باید چند مرحله بیشتر را برای ثبت دامنه tv. طی نمایید. بعد از اینکه حساب کاربری درست کردید می توانید مراحل بعدی را همزمان با یکدیگر انجام دهید. همچنین پس از پایان اعتبار می توانید جهت تمدید دامنه .tv نیز اقدام کنید.

ثبت دامنه tv

ثبت دامین tv.

مرحله بعدی در ثبت دامنه بین المللی بین المللی احراز هویت می به طور کامل باشد. در واقع در صورتی که شما دامنه ثبت شده نداشته باشید verisign نیاز به تایید اعتبار تجارت شما دارد تا بتوانید حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. به این منظور یکی از کارکنان شرکت verisign با شما تماس می گیرد و اسنادی در خصوص تجارت و کسب و کار شما را از شما دریافت می کند.

در مرحله بعدی ثبت دامنه تایید مجوز می باشد. بعد از آنکه حساب کاربری شما توسط افراد و یا شرکت ها ساخته شد، اطلاعات مالی را تهیه نمایید. سپس برای برقراری رابطه تجاری با verisign باید تمام فرم های لازم و اسناد مورد نیاز را به طور کامل برای اداره امور مشتری این شرکت ارسال نمایید.

قوانین ثبت دامنه tv

برای ثبت , خرید دامنه tv. از شما خواسته می شود که یک توافقنامه فعال سازی بازرگانی و یا فعال سازی فروشگاه را قبول نمایید که می توانید نسخه های این توافق نامه را از دفتر امور مشتریان verisign تهیه نمایید. باید دقت داشته باشید که نام شرکتی که در فرم ها استفاده می کنید باید با نام شرکتی که در اعتبار نامه ICANN استفاده کرده اید مطابقت داشته باشد. علاوه بر این موضوع ثبت کنندگان دامنه tv. موظف هستند که فرم FCPA را تکمیل و ارسال نمایند. به منظور انتقال دامنه خود نیز می توانید از طریق پارس پک اقدام نمایید تا دامین بر روی هاست جدید، تنظیم شود.

قوانین ثبت دامنه tv

قوانین دامین tv.

بنابراین فرم ثبت کننده تایید می کند که مطابق قانون اعمال فساد خارجی ملزومات و قوانین را رعایت کرده و خلاف آن عمل نمی کند. تکمیل و ارسال این فرم برای ثبت دامنه الزامی می باشد. تکمیل فرم اطلاعات ثبت نام از دیگر مواردی است که باید حتما انجام دهید. اطلاعاتی که در این فرم تکمیل می کنید باید با اطلاعات اعتبار سنجی ICANN شما مطابقت کامل داشته باشد و وجود هر عدم تطابق ممکن است برای شما و کار شما مشکل ایجاد کرده و روند کار را دچار اختلال نماید.در این بخش از مجموعه مقالات آموزش دامنه پارس پک، به بررسی و معرفی دامنه با پسوند .tv پرداختیم و برای خرید آن می توانید از صفحه خرید دامنه پارس پک، اقدام نمایید.

سوالات متداول

دامنه ی tv. چه دامنه ای است؟

دامنه tv. در اصل دامنه ملی کشور تووالو است، به غیر از نام هایی که محفوظ  هستند مثل com.tv،net.tv،org.tv و… هر فردی می تواند دامنه های سطح دوم را در دامنه tv. ثبت کند.

اولین گام در ثبت دامنه tv چیست؟

اولین گام برای ثبت دامنه های سطح بالا این است که فعالیت شما به وسیله ی ICANN(یک شرکت اینترنتی) مورد تایید قرار بگیرد.البته اگر فردی دامنه ی ثبت شده ی net. و یا com. داشته باشد، به سادگی میتواند دامنه های سطح بالا را اضافه نماید.

علت گران قیمت بودن دامنه ی tv چیست؟

یکی از علت های گرانی قیمت دامنه ی tv داشتن منافع تجاری این دامنه است؛ و در واقع این دامنه یک منبع درآمد مناسب برای کشور تووالو میباشد.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم