دامنه net

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
جمعه 15 مهر 1390
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۲۵۴۹ بازدید

دامنه net یک دامنه ی سطح بالا یا TLD است که مخففی از کلمه ی Network یا شبکه می باشد. این دامنه در ابتدا برای شرکت هایی که در فناوری شبکه فعالیت داشتند مورد استفاده واقع می شد و امروزه دات نت به عنوان یکی از محبوب ترین دامنه ها شناخته شده که توسط شرکت های سراسر دنیا برای تجارت آنلاین استفاده می شود.در واقع این دامنه جایگزینی مناسب برای دامنه ی .com محسوب می شود. و این امر باعث شده خیلی ها تصمیم بر انتقال دامنه net بنمایند، همان طور که می دانید دامنه ی .com نیز یکی از دامنه های سطح بالا به حساب می آید. در ادامه به بررسی این و قوانین ثبت دامنه net و نکات قبل خرید دامنه net و تمام نکات مربوط به آن می پردازیم.

تاریخچه دامنه net.

همان طور که اشاره شده دامنه بین المللی net. یکی از دامنه های سطح بالا می باشد که در سال 1985 مورد استفاده قرار گرفت. قبل از آن، از اینترنت بیشتر برای پروژه های دانشگاه ها و دانشمندان استفاده می شد اما با گذشت زمان افراد بیشتری از این شبکه استفاده کردند و به همین دلیل مدیریت آن نیز سخت تر شد. در این زمان که مدیریت و سازماندهی شبکه به مشکل برخورد

فردی به نام Jon Postel به همراه همکارانش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی USCIS سعی کردند که این مشکلات را برطرف کنند.Jon postel و همکارانش بیانیه ای در این زمینه دادند و با دادن راهکار هایی تلاش هایی برای حل این مشکل کردند. این بیانیه زمینه را برای ایجاد دامنه net؛ و پنج دامنه ی سطح بالای دیگر ایجاد نمود و باعث شد که اینترنت به شکل امروزی در بیاید و همه بتوانند از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

صاحب Verisign
وب سایت ریجستری www.verisign.com
محدودیت هیچ
سیاست های اختلاف نظر UDRP
حمایت مالی هیچ
وضعیت فعال
نوع استفاده زیرساخت شبکه
DNSSEC بله
ارائه دهنده رجیستری Verisign
تعداد ثبت نامی ها 14.8 میلیون
افتتاح ژانویه 1985
نوع gTLD

وظیفه ی verisign در دامنه دات نت

verisign اپراتور رجیستری و مدیریت دامنه های مختلف مانند دامنه net.com،edu و… می باشد. با وجود 195 میلیارد جستجو DNS در روز Verisign باید هر زمان از روز و شب فعالیت داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود. به همین دلیل نیز verisign یک زیر ساخت پیشرفته برای پاسخگویی به خواسته های متعدد با حجم زیاد دارد که بتواند پاسخگوی نیاز شبکه ها باشد.

این زیرساخت ها شامل سخت افزار های مختلف، سیستم عامل ها و… می شود. verisign با 21 سال سابقه ی فعالیت در مدیریت دامنه های سطح بالا به بالاترین سطح کار خود رسیده است و این شرکت علاوه بر رسیدگی و مدیریت بر دامنه ها ،سعی دارد با نوآوری نیاز های این شبکه ها را در آینده نیز بر طرف کند.

شرکت وری ساین و دامنه دات نت

مشخصات دامنه .net

محبوبیت دامنه دات نت

دامنه ی net. یکی از محبوب ترین دامنه ها در دنیا می باشد که برای تجارت در دنیا یکی از مناسب ترین گزینه ها به حساب می آید. شما برای ثبت دامنه ی net. باید به مراکزی مراجعه کنید که مجوز و تخصص لازم در این زمینه را دارند و با ثبت رسمی دامنه، نام دامنه منحصر به خودتان را تهیه نمایید. دامنه net. یک گزینه ی مناسب برای جایگزین دامنه com می باشد که فرصتی عالی را برای تجارت در هر نقطه از جهان برای شما مهیا می کند. امنیت، مدیریت آسان و قیمت مناسب و… باعث شده که این دامنه در دنیا به یکی از محبوب ترین دامنه ها تبدیل شود.

ثبت دامنه ی net.

شما می توانید دامنه ی خودتان را برای 1 الی 10 سال ثبت نمایید و بعد از گذشت این مدت و فرا رسیدن تاریخ انقضای دامنه ی net. می توانید برای تمدید دامنه مجددا اقدام نمایید. هر شخصی می تواند نسبت به ثبت دامنه net. اقدام کند و هیچ شرایط خاصی برای این کار وجود ندارد. در طی مراحل ثبت دامنه در هر بخش اطلاعات مورد نیاز توسط شما تکمیل می شود

تا به این شکل بتوانید نام دامنه را برای خودتان ثبت نمایید. شما می توانید از مراکزی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید تا در تمامی مراحل ثبت به شما کمک کنند. برای تمدید دامنه دات نت می توانید یکی از دو روش تمدید خودکار و تمدید دستی را انتخاب نمایید.اگر روش تمدید خودکار را انتخاب کنید چند روز قبل از به پایان رسیدن اعتبار دامنه به صورت خودکار دامنه ی شما تمدید خواهد شد.

ثبت دامنه net

ثبت دامنه .net

دامنه net. ازجمله دامنه‌های محبوب و پرکاربرد اینترنتی است. اگرچه این دامنه در ابتدا بیشتر برای وب‌سایت‌های مرتبط با شبکه‌ها و سرویس‌های ارتباطات، فناوری اطلاعات و شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شد. اما در حال حاضر، می‌توانید در زمینه‌های گوناگون تجاری، شخصی و سازمانی از این آدرس اینترنتی بهره‌مند شوید.

انتقال دامنه دات نت

انتقال دامنه net بسیار آسان و راحت بوده و شما می توانید تنها 30 روز بعد از ثبت دامنه آن را منتقل نمایید. برای انتقال دامنه می توانید به مراکزی که مجوز فعالیت ، تجربه و همچنین تخصص لازم در این زمینه را دارند مراجعه کرده و دامنه ی خودتان را با پشتیبانی و کمک گرفتن از این مراکز بدون مشکلی در سریع ترین زمان ممکن انتقال دهید.

شما می توانید در هنگام ثبت دامنه ی دات نت درخواست دهید که اطلاعات خصوصی شما نمایش داده نشود و به این شکل از اطلاعات تان مانند آدرس، شماره تماس و… محافظت نمایید که این کار برای هر شغلی ضروری می باشد. این گزینه ی ثبت دامنه به صورت خصوصی در هنگام انتقال دامنه نیز برای شما وجود دارد که شما می توانید آن را فعال نمایید.

انتقال دامنه net.

انتقال دامنه دات نت

سوالات متداول

کدام رجیستری دامین net. را مدیریت می کند؟

verisign وظیفه ی مدیریت و کنترل دامنه net. را بر عهده دارد.

آیا می توان نام دامنه دات نت خود را بین حساب ها جا به جا کرد؟

بله اما وقتی نام دامنه را تغییر دهید نام خانوادگی و نام شرکت ثبت کننده دامنه تغییر نمی کند.

آیا می توان اطلاعات تماس را در دامنه net. تغییر داد؟

بله می توانید اطلاعات تماس خود را در دامین net. تغییر دهید و برای این کار باید مراحلی را طی نمایید.

نام سرور مورد نیاز و الزامی برای دامین net. چیست؟

هیچ سرور مشخصی برای دامنه نت  وجود ندارد. همه ی سرور های مشخص شده باید معتبر باشند و مراحل را به درستی پیش ببرند

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم