دامنه online

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
سه‌شنبه 24 آبان 1390
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۹۰۰ بازدید

دامنه online یک دامنه بسیار قدرتمند است که برای بازاریابی کاربردهای بسیار زیادی دارد. امروزه این دامنه در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد زیادی آن را برای وب سایت خود به ثبت می‌رسانند. ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی را در خصوص این دامنه در اختیار شما قرار دهیم. اطلاعاتی که شما با مطالعه این مطلب بدست می‌آورید شامل اطلاعاتی در خصوص خود این دامنه، تاریخچه آن، کاربردها و مزیت‌های این دامنه و همینطور اطلاعات مورد نیاز برای ثبت این دامنه است.

معرفی دامنه online

دامنه online یک دامنه بسیار قدرتمند است که برای بازاریابی و فعالیت‌های حوزه اینترنت کاربرد دارد. استفاده از این دامنه باعث می‌شود تا برند شما تبدیل به یک برند بسیار قدرتمند در حوزه کسب و کارهای اینترنتی شود. دامنه online امروزه توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ در کلیه صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه یک دامنه پرکاربرد و همه کاره است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

دامنه online یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یاد ماندنی است که به شرکت شما کمک می‌کند تا برند خود را در ذهن کاربران حک کند. همانطور که احتمالا می‌دانید آینده کسب و کارهای اینترنتی در اختیار کسب و کارهایی است که دارای  دامنه‌هایی با نام دقیق و جدید باشند. شما به عنوان رهبر یک کسب و کار آنلاین نیازمند این هستید که چنین دامنه‌ای را برای خود تهیه کنید. استفاده از این دامنه می‌تواند شرایط بسیار خوبی را برای کسب و کار شما فراهم کند.

تاریخچه این دامنه

دامنه online در واقع یکی از برنامه‌های gTLD جدید ICANN به شمار می‌آید. طرح پیشنهادی این دامنه در 16 مارس 2015 اعلام شد و در 19 اوت همان سال این دامنه وارد دنیای اینترنت شد. البته توجه داشته باشید که این دامنه قبل از سال 2015 نیز وجود داشت ولی به صورت رسمی فعالیت نمی‌کرد. در سال 2013 میلادی سه شرکت بزرگ قصد راه اندازی این دامنه را داشتند که این برنامه با شکست رو‌به‌رو شد. بعدها شرکت‌های دیگری نیز تصمیم گرفتند وظیفه ثبت این دامنه را بر عهده بگیرند. این رقابت تا جایی پیش رفت که دامنه online در حال حاضر جزء یکی از بهترین دامنه‌های دنیا به شمار می‌آید.

کاربردهای مختلف دامنه online

یکی از مهمترین کاربردهای دامنه online استفاده از آن برای شرکت‌های بزرگ و کوچک است. امروزه مردم ترجیح می‌دهند که با مراجعه به یک وب سایت اطلاعات مورد نیاز خود را درباره یک کسب و کار و یا شرکت بدست بیاورند. این موضوع باعث شده است تا تمامی کسب و کارها به دنبال راه اندازی یک وب سایت برای خود باشند. معمولا داشتن یک وب سایت زیبا و جامع می‌تواند خیلی سریع اعتماد مشتریان شما را جذب کند.

کاربرد دیگری که این دامنه برای شما دارد این است که امکان بازاریابی دیجیتال را به خوبی برای شما فراهم می‌کند. وب سایت‌هایی که از دامنه online استفاده می‌کنند معمولا راحت‌تر می‌توانند اقدام به بازاریابی کنند.

یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند باعث شود تا شما این دامنه را انتخاب کنید این است که در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و حتی توسعه دهندگان برای وب سایت‌های شخصی خود از این دامنه استفاده می‌کنند. همین موضوع می‌تواند دلیلی مناسب برای استفاده شما از این دامنه باشد.

کاربرد دامنه online

کاربرد دامنه online.

خرید دامنه

در صورتی که قصد خرید دامنه online را دارید می‌توانید به صورت 24 ساعته از وب سایت ما برای خرید و ثبت این دامنه استفاده کنید. ما در وب سایت خود شرایطی را برای شما فراهم کرده‌ایم که بتوانید با کمترین هزینه ممکن و بالاترین سرعت اقدام به خرید این دامنه کنید.

خرید دامنه online

خرید دامنه online.

انتقال دامنه

یکی از امکانات بسیار جذابی که وب سایت ما به کاربران خود ارائه می‌دهد این است که کاربران می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن اقدام به انتقال دامنه online کنند. انتقال دامنه از طریق وب سایت ما مزایای بسیار زیادی را برای شما دارد که از جمله این مزایا می‌تان به راحتی و سرعت بالای انتقال دامنه اشاره کرد.

انتقال دامنه online

انتقال دامنه online.

تمدید دامنه

در صورتی که مهلت استفاده شما از دامنه به اتمام برسد شما باید اقدام به تمدید دامنه خود کنید. برای تمدید دامنه online شما می‌توانید به دو روش اقدام کنید. روش اول برای این کار این است که در زمان ثبت دامنه قابلیت تمدید خودکار را فعال کنید که با این کار بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده شما از دامنه، دامنه online برای شما به صورت خودکار تمدید خواهد شد. روش دوم برای انجام این کار نیز این است که بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده از این دامنه به صورت دستی وارد وب سایت ما شده و اقدام به تمدید دامنه خود کنید.

قوانین ثبت دامنه

برای ثبت دامنه بین المللی   online شما باید قوانینی را برای انتخاب نام دامنه خود رعایت کنید. ما در این بخش قصد داریم این قوانین را به صورت کامل برای شما بیان کنیم:

ثبت دامنه online

آموزش ثبت دامنه آنلاین

  • نام دامنه‌ای که شما انتخاب می‌کنید باید حداقل دارای 1 کاراکتر و حداکثر دارای 63 کاراکتر باشد.
  • شما برای نام دامنه خود می‌توانید از حروف انگلیسی a تا z، اعداد یک تا نه و همینطور خط تیره استفاده کنید.
  • در صورتی که قصد استفاده از خط تیره را در نام دامنه خود دارید باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید در شروع و پایان نام دامنه و همینطور در کاراکترهای سوم و چهارم از آن استفاده کنید.
  • نام دامنه شما باید با یک حرف و یا یک عدد شروع شده و با یک حرف و یا یک عدد دیگر نیز به پایان برسد.
  • شما نمی‌توانید از کاراکترهای خاص مانند &، % و … در نام دامنه خود استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید از کاراکتر فاصله در نام دامنه خود استفاده کنید.

سوالات متداول

ما برای چه بازه زمانی می‌توانیم اقدام به ثبت این دامنه کنیم؟

شما برای یک بازه زمانی 1 تا 10 ساله می‌توانید اقدام به ثبت این دامنه کنید و بعد از به اتمام رسیدن این بازه زمانی نیز برای یک بازه زمانی یک تا ده ساله دیگر می‌توانید اقدام به تمدید دامنه کنید.

چقدر طول می‌کشد تا دامنه ما به ثبت برسد؟

به محض این که بتوانید به اینترنت متصل شوید می‌توانید اقدام به ثبت دامنه کنید.

سرویس Trustee برای دامنه online چیست؟

سرویس Trustee یک سرویس بسیار قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد بدون مراجعه حضوری محدودیت‌های موجود برای ثبت دامنه را حل کنید.

آیا با استفاده از سرویس Trustee می‌توان دامنه online را انتقال داد؟

خیر، در صورتی که از سرویس Trustee استفاده کنید نمی‌توانید این دامنه را منتقل شوید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم