آموزش رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر با ۶ راهکار تضمینی

آموزش رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۳۱۹ بازدید

رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر دغدغه بسیاری از افرادی است که از فایروال کلودفر استفاده می‌کنند. در‌حالی‌که خدمات ابری در اینترنت بسیار زیاد به‌کار برده می‌شوند، فایروال‌هایی مانند کلودفلر برای حفاظت از وب‌سایت‌ها نقش مهمی بر‌عهده دارند. با‌این‌حال، گاهی اوقات ارتباط با وب‌سایت به‌دلیل خطای  ۱۰۲۰ کلودفلر با عنوان Access Denied قطع می‌شود. بد نیست بدانید این خطا زمانی ایجاد می‌شود که قانون فایروالی در وب‌سایت مدنظر کلودفلر نقض شود؛ یعنی اگر کاربر سعی کند به‌صورت مستقیم به یکی از نقاط پایانی (Endpoint) وب‌سایت دسترسی پیدا کند، این خطا رخ می‌دهد. در این مقاله از بلاگ پارس پک، این خطا و راهکارهای حل‌ آن را بررسی خواهیم کرد. 

خطای ۱۰۲۰ یا Access Denied چیست؟

از‌آن‌جا‌که کلودفلر در تعداد زیادی از وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده می‌شود، رخ‌دادن خطای ۱۰۲۰ کلودفلر دور از ذهن نیست و به‌شدت رایج است. این خطا به‌دلیل ناتوانی کلودفلر در تشخیص مرورگر اینترنتی کاربر یا IP آن به‌هنگام دسترسی به وب‌سایت اتفاق می‌افتد.

رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر (Access Denied) باعث می‌شود کاربران بتوانند از صفحه‌های وب‌سایتتان بازدید کنند. این خطا سبب می‌شود آدرس IP کاربران به‌دلیل محافظت حداکثری از وب‌سایت مسدود شود. برای آن‌که کاربران بتوانند به وب‌سایتتان دسترسی پیدا کنند و محدودیت‌های دسترسی برایشان برداشته شود باید تنظیمات کلودفلر، وب‌سایت و مرورگر اینترنتی را بررسی و تغییرات به‌وجود آمده را به حالت قبل بازگردانید.

دلایل خطای ۱۰۲۰ کلودفلر

برخی از دلایل وقوع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر ازاین‌قرارند:

۱. نقش فایروال در ایجاد خطای ۱۰۲۰

کلودفلر فایروالی است که سعی می‌کند از وب‌سایت شما در‌برابر حمله‌ها و دسترسی‌های مشکوک محافظت کند؛ اما گاهی اوقات ممکن است فایروال به‌اشتباه دسترسی را محدود کند و در دسترسی به وب‌سایت اختلال به‌وجود آورد.

۲. وقوع خطای ۱۰۲۰ در دسترسی مستقیم به وب‌سایت

در برخی مواقع، دسترسی مستقیم به Endpoint وب‌سایت ممکن است خطای ۱۰۲۰ را ایجاد کند. این اتفاق احتمالاً به‌دلیل استفاده از برخی از پلاگین‌ها یا تنظیمات خاص در وب‌سایت رخ می‌دهد.

کلودفلر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ کلودفلر چگونه از وب‌سایت شما محافظت می‌کند؟ در مقاله زیر بخوانید.

کلودفلر چیست؟

راه‌حل‌های رفع خطای ۱۰۲۰

برخی از راه‌حل‌های مهم رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر عبارت‌اند از:

۱. تنظیمات کلودفلر

اولین راه‌حل برای رفع خطای ۱۰۲۰، بررسی تنظیمات کلودفلر است. برای این کار، به پنل کلودفلر خود وارد شوید و تنظیمات مربوط به دسترسی به وب‌سایت را بررسی کنید. در‌صورتی‌که چیزی در تنظیمات کلودفلر خود تغییر کرده باشد، آن را به حالت قبلی بازگردانید و دوباره تلاش کنید.

۲. تنظیمات وب‌سایت

اگر بررسی تنظیمات کلودفلر نتیجه نداد، باید به تنظیمات وب‌سایت خود نگاهی بیندازید. ممکن است برخی تنظیمات در وب‌سایت باعث ایجاد خطای ۱۰۲۰ شده باشند. برای مثال، اگر در وب‌سایت از پلاگین‌های امنیتی استفاده شده باشد، باید تنظیمات آن‌ها را بررسی و در‌صورت لزوم، آن‌ها را غیرفعال کنید. همچنین، بررسی تنظیمات CDN و تنظیمات SSL می‌تواند به رفع این خطا کمک کند.

۳. تغییر مرورگر اینترنتی

گاهی اوقات تغییر مرورگر اینترنتی می‌تواند به رفع خطای ۱۰۲۰ کمک کند. مرورگرهایی مانند Chrome و Firefox بهترین گزینه‌ها هستند و با احتمال کمتری با این خطا روبه‌رو خواهند شد.

۴. استفاده از دسترسی مستقیم به وب‌سایت 

اگر با بررسی تنظیمات کلودفلر و وب‌سایت موفق نشدید خطای ۱۰۲۰ را رفع کنید، از دسترسی مستقیم به وب‌سایت می‌توانید کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که ارتباط با وب‌سایت بدون دخالت کلودفلر برقرار و خطای ۱۰۲۰ حذف شود. برای این کار، ابتدا باید به IP وب‌سایت خود دسترسی پیدا و آن را در مرورگر خود وارد کنید. در‌صورتی‌که با این روش موفق نشدید به وب‌سایت دسترسی پیدا کنید، باید با تیم پشتیبانی کلودفلر تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کنند.

۵. تماس با پشتیبانی کلودفلر

اگر هیچ‌یک از راه‌حل‌های گفته‌شده شما را از خطای ۱۰۲۰ نجات نداد، با پشتیبانی کلودفلر می‌توانید تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کنید تا این خطا رفع کنند‌. برای ارتباط با پشتیبانی کلودفلر، راه‌های ارتباطی مختلفی مانند تلفن یا ایمیل یا تیکت پشتیبانی در‌اختیارتان خواهد بود.

۶. انتظار

گاهی اوقات خطای ۱۰۲۰ به‌دلیل مشکلات فنی در سیستم کلودفلر یا اینترنت رخ می‌دهد و با اندکی صبوری، خود‌به‌خود برطرف می‌شود. معمولاً این خطا چند دقیقه یا چند ساعت بعد از بروز، به‌طورخودکار رفع خواهد شد. در‌صورتی‌که خطای مذکور برای مدتی بیشتر از ۲۴ ساعت ادامه یافت، باید مجدداً با پشتیبانی کلودفلر تماس بگیرید و با آن‌ها مشورت کنید.

به‌طور‌کلی، خطای ۱۰۲۰ کلودفلر مشکلی از سمت سرورهای اینترنت است که به‌دلایل مختلفی از‌جمله مشکل در تنظیمات کلودفلر، تنظیمات وب‌سایت، CDN ،SSL یا اینترنت رخ می‌دهد. با بررسی این موارد و اتخاذ راه‌‌حل‌های مناسب، می‌توانید از بازگشت به کارکرد صحیح وب‌سایت خود مطمئن شوید.

روش های رفع خطای ۱۰۲۰

روش‌های رفع خطای ۱۰۲۰

نکات مهم در رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر

درادامه، برخی از نکات مهم و تکمیلی را برای رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر بیان می‌کنیم.

۱. بررسی تنظیمات فایروال

یکی از دلایل مهم خطای ۱۰۲۰، محدودیت‌های فایروال است. برای رفع این خطا، باید تنظیمات فایروال خود را بررسی کنید و مطمئن شوید ترافیکی که به سرور Cloudflare مرتبط است، مسدود نشده باشد.

۲. بررسی تنظیمات SSL

اگر تنظیمات SSL سرور شما به‌درستی پیکربندی نشده باشد، می‌تواند به خطای ۱۰۲۰ منجر شود. در این شرایط، باید تنظیمات SSL سرور خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که SSL به‌درستی پیکربندی شده است.

۳. بررسی تنظیمات DNS

تنظیمات DNS نیز ممکن است به خطای ۱۰۲۰ منجر شود. برای رفع این خطا، باید به تنظیمات DNS نگاهی بیندازید و بررسی کنید که تنظیمات DNS به‌درستی پیکربندی شده است.

۴. اجازه‌دادن به آدرس IP‌های Cloudflare

برخی سرورها برای محافظت از خود در‌برابر حمله‌های DDoS، آدرس IP‌های Cloudflare را مسدود می‌کنند. پس برای رفع خطای ۱۰۲۰، آدرس IP‌های Cloudflare باید اجازه دسترسی به سرور شما را داشته باشند.

۵. بررسی تنظیمات وب سرور

تنظیمات وب سرور نیز می‌تواند عامل خطای ۱۰۲۰ کلودفلر باشد. اگر تمامی پورت‌های مورد‌نیاز برای کار با کلودفلر باز هستند و هیچ‌کدام از آن‌ها مسدود نشده‌اند، باید دلیل را جای دیگری جست‌وجو کنید.

۶. استفاده از ابزارهای آزمایش سرعت و عملکرد

استفاده از ابزارهای آزمایش سرعت و عملکرد وب‌سایت به رفع خطای ۱۰۲۰ کمک می‌کند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید به مشکلاتی که باعث خطای ۱۰۲۰ شده‌اند، پی ببرید و آن‌ها را برطرف کنید.

۷. تماس با پشتیبانی کلودفلر

در‌صورتی‌که مشکل شما همچنان برطرف نشده است، به فکر تماس با پشتیبانی کلودفلر تماس باشید تا از آن‌ها کمک بگیرید. پشتیبانی کلودفلر با تیم فنی قوی خود، به مشتری‌مداری و پاسخ‌گویی سریع شهرت دارد و می‌تواند شما را از این مشکل نجات دهد.

برای آشنایی با آموزش تصویری نصب کلودفلر در وردپرس مقاله زیر را بخوانید.

نصب کلودفلر در وردپرس

جمع‌بندی

خطای ۱۰۲۰ کلود‌فلر همان خطای Access Denied یا دسترسی ممنوع است که معمولاً در پی نقض قانون فایروالی کلودفلر رخ می‌دهد. برای رفع خطای ۱۰۲۰ کلودفلر، تماس با پشتیبانی شاید آخرین راهکار شما باشد. بهتر است ابتدا با راه‌حل‌های گفته‌شده در این مقاله، جوانب مشکل به‌وجود‌آمده را بررسی و در آخر، روی کمک پشتیبانی تیم کلودفلر حساب باز کنید. گاهی اوقات با گذشت چند دقیقه یا چند ساعت، خطا خود‌به‌خود برطرف می‌شود؛ اما اگر چنین اتفاقی رخ نداد، باید سریعاً در‌صدد رفع خطا برآیید تا تجربه کاربری بدی برای مخاطبانتان به‌جا نماند.

سؤالات متداول

۱. Cloudflare در چه صورت دسترسی را مسدود می‌کند؟

در‌صورتی‌که کلودفلر IP  شما را مشکوک یا هرزنامه تشخیص دهد، آن را مسدود می‌کند.

۲. کدام مرورگرها کمتر با خطای ۱۰۲۰ کلودفلر روبه‌رو می‌شوند؟

Chrome و Firefox ازجمله مرورگرهایی هستند که کمتر با این خطا مواجه می‌شوند.

۳. برای رفع خطای ۱۰۲۰ چطور با پشتیبانی کلودفلر ارتباط بگیریم؟

راه‌های مختلفی نظیر تلفن و ایمیل یا تیکت پشتیبانی برای برقراری ارتباط با پشتیبانی کلودفلر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم