راهنمای خرید آی پی ایران؛ بدون دردسر و با قیمت مناسب

راهنمای خرید آی پی ایران
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 2 آبان 1402
مطالعه: ۱۸ دقیقه ۰ نظر ۷۶۹ بازدید

راهنمای خرید آی پی ایران به شما کمک می‌کند با انواع IP ایران و کاربردهایی که دارند در کنار روش خرید این نوع از آی پی و داشتن یک آدرس خصوصی آشنا شوید. خرید آی پی ایران امکانات زیادی به شما می‌دهد و می‌توانید برای کارهای مختلف از باز کردن سایت‌های داخلی با سرعت مناسب تا امنیت در کارهای آنلاین از آن استفاده کنید.

خرید آی پی ایران برای خارج از کشور هم کاربردهای زیادی دارد. افرادی که در خارج از کشور سکونت دارند، برای دسترسی بهتر به سایت‌ها (خصوصا سایت‌های بانکی) می‌توانند از ای پی ایران استفاده کنند. اگر برای شما هم سوال است که ای پی ایران چیست و چگونه آی پی ایران داشته باشیم، تا انتهای این مقاله با بلاگ پارس‌پک همراه باشید.

آی پی ایران چیست؟

آی پی ایران یا همان آدرس آی پی ایران یک آدرس IP داخل کشور به گوشی موبایل یا لپ‌تاپ شما می‌دهد. این یعنی چه؟ یعنی دستگاه شما هر جای دنیا باشد وقتی به اینترنت وصل می‌شود یا وب‌سایتی را باز می‌کند، انگار از داخل ایران سایت را باز کرده‌اید.

آدرس ای پی ایران به شما کمک می‌کند که خیلی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی را راحت باز کرده و مثل کسی که در ایران است، از آن‌ها استفاده کنید. خرید آی پی ایران مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه مطلب آن‌ها را توضیح می‌دهیم. فعلا این را بدانید که برای استفاده از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی، خصوصا اگر خارج از ایران هستید، داشتن این IP ایرانی به شما کمک می‌کند.

احتمالا باوجود دانستن مفهوم اولین ای پی ثابت ایران، هنوز سوال‌های زیادی درباره نحوه کار کردن این آدرس و ریزه‌کاری‌های فنی آن دارید. نگران نباشید، در ادامه مطلب همه این موارد را توضیح می‌دهیم. همچنین به شما یاد می‌دهیم که چطور آی ایران بخرید و چه IP ایرانی برای شما مناسب است.

خرید آی پی ایران برای انواع کاربرها استفاده‌های گوناگونی دارد. کاربرانی که می‌خواهند از خارج از کشور به وب‌سایت‌های ایرانی دسترسی بهتری داشته باشند و وبمسترها، از خریداران اصلی ای پی ایرانی هستند. با خرید سرور مجازی VPS ایران یا خرید یک آی پی مستقیم از ارائه‌دهنده‌ها، می‌توانید به آدرس ای پی ایران دسترسی داشته باشید.

خرید سرور مجازی

انواع IP ایران و کاربردهایی که دارند

برای خرید آی پی ایران اول باید بدانید که چند نوع آدرس IP داریم و هرکدام چطور کار می‌کنند. در بخش‌های بعدی به این سوال جواب می‌دهیم که چه انواعی از آی پی ایران را می توان خرید؟

به طور خلاصه در شبکه‌های محلی یا اینترنت، دو نوع آدرس IP داریم.

  • آدرس IP عمومی یا Public IP Address
  • آدرس IP خصوصی یا Private IP Address

در ادامه با این دو نوع آدرس آشنا می‌شوید که باوجود ظاهر یکسان، تفاوت‌هایی هم با هم دارند.

می‌خواهید با مزایا، معایب، کاربردها و قیمت آی‌ پی ثابت بیشتر آشنا شوید؟ مقاله زیر را از دست ندهید.

آی پی ثابت چیست؟

۱. آدرس IP خصوصی

هر دستگاهی که در یک شبکه حضور دارد، باید یک آدرس اختصاصی داشته باشد تا دستگاه‌های دیگر یا روتر (Router) آن را بشناسد. فعلا روتر را همان مودم خانگی تصور کنید تا بعدا بیشتر با مفاهیم فنی آشنا شوید. این آدرس اختصاصی برای همه دستگاه‌ها از گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ گرفته تا بلندگو و تلویزیون هوشمند و هر دستگاه دیگر متصل به شبکه، وجود دارد.

وقتی دستگاه‌ها در خانه یا محل کار به روتر وصل می‌شوند، روتر یک آدرس اختصاصی به آن‌ها می‌دهد تا بتواند داده‌ها را مستقیما به دستگاه مورد نظر بفرستد. مثلا وقتی گوشی شما به مودم خانه وصل می‌شود، آدرس IP خصوصی دارد تا هر وقت نیاز به اطلاعات (مثلا باز کردن اینستاگرام) داشت، مودم بدانید که اطلاعات را باید برای همان دستگاه بفرستد.

همان‌طور که از نام آدرس IP خصوصی متوجه شدید، این آدرس فقط در شبکه داخلی کاربرد دارد. یعنی دستگاه‌های خارج از شبکه (مثلا هر دستگاهی که به مودم خانه شما وصل نیست)، نمی‌تواند آدرس IP خصوصی دستگاه‌‌های داخلی را بخواند.

۲. آدرس IP عمومی ایران

کل شبکه‌ای که با آن به اینترنت (یا همان شبکه عمومی) وصل می‌شوید، یک آدرس آی پی دارد. یعنی شبکه خانگی شما که به مودم به اینترنت وصل می‌شود، یک آدرس IP دارد تا دستگاه‌های دیگر موجود در اینترنت بتوانند آن را شناسایی کنند.

طبق تعریف بالا می‌دانیم که آدرس IP عمومی ایران احتمالا ارتباطی با موقعیت جغرافیایی دستگاه‌های متصل به اینترنت دارد. این نوع آدرس آی پی به دستگاه‌هایی داده می‌شود که از ایران و ازطریق یک ISP به اینترنت وصل هستند.

این نوع آدرس آی پی چیزی نیست که بتوانید بخرید. اگر بخواهید به وب‌سایت‌ها و سرویس‌های دیگر نشان دهید که در داخل ایران هستید، باید یک آی پی ایران دیگر بخرید که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

۳. آدرس IP متغیر ایران

یادتان هست که گفتیم وقتی با استفاده از مودم به اینترنت وصل می‌شوید، شرکت ارائه‌دهنده اینترنت یا همان ISP یک آدرس آی پی به مودم یا همان شبکه خانگی شما می‌دهد. شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، تعداد زیادی آدرس آی پی دارند که آن‌ها را بین مشترک‌های خود تقسیم می‌کنند.

وقتی به اینترنت وصل می‌شوید یا اینکه مودم خانگی یا شرکت را روشن می‌کنید، شرکت ISP یک آدرس آی پی به مودم شما می‌دهد (نکته: وقتی با خط گوشی به اینترنت وصل می‌شوید هم خود گوشی مثل مودم عمل می‌کند و یک آدرس آی پی می‌گیرد). این آدرس تا وقتی مودم را خاموش نکنید برای شما می‌ماند. اما وقتی یک بار مودم خاموش و روشن شود، آدرسی که از شرکت اینترنتی می‌گیرید فرق می‌کند. به خاطر همان تعریف بالا، آی پی عمومی که از ISP می‌گیرید یک آی پی متغیر است.

برای آشنایی با تفاوت‌های آی‌ پی استاتیک و داینامیک مقاله زیر را از دست ندهید.

تفاوت آی پی استاتیک و داینامیک

۴. آدرس IP ثابت ایران

آدرس آی پی ثابت محدود به قطع و وصل شدن مودم یا هر نوع قطع شدن از شبکه نیست و همیشه ثابت می‌ماند. این نوع از آدرس آی پی کاربردهای زیادی دارد. اگر نیاز به یک آدرس ثابت دارید، باید آن را از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت بخرید تا مودم شما همیشه آدرس ثابت داشته باشد.

خرید IP ثابت کاربردهای زیادی دارد. از افراد عادی گرفته تا متخصص‌ها، هر کس بسته به نیاز خود احتمالا به آی پی ثابت نیاز خواهد داشت. بسته به اینکه آدرس ثابت ایران یا خارج بخرید، این نوع از آی پی مزایای زیادی دارد، مثلا:

  • فعالیت در بازار بورس
  • انجام بهتر بازی‌های آنلاین
  • ترید در فارکس و بازارهای مالی
  • ترید رمزارز در بایننس، کوکوین و…
  • استفاده از کامپیوتر به‌عنوان وب‌سرور
  • استفاده در دوربین‌های مداربسته تحت‌وب
  • اتصال به ویدیو کنفرانس خارج از شبکه داخلی
  • محدود کردن دسترسی به حساب‌های کاربری خاص
  • استفاده از سیستم‌ها و نرم‌افزارهای تخصصی ممنوع‌شده

در یک کاربرد دیگر، کسب‌وکارهایی که سرویس آنلاین خود را روی سرور راه‌اندازی می‌کنند، آی پی ثابت می‌خرند تا در ارتباط با اطلاعات آنلاین کسب‌وکار، مشکلی ایجاد نشود. همه وی‌سایت‌ها، آدرس آی پی ثابت دارند. وقتی صحبت از خرید آی پی ایران یا آدرس آی پی ایران می‌کنیم، معمولا منظورمان خرید آی پی ثابت ایران است که در بخش‌ بعدی با کاربرد اصلی آن آشنا می‌شوید.

خرید آی پی ایران
انواع IP ایران و کاربردهایی که دارند

قیمت آی پی ثابت ایران چقدر است؟

برای خرید آی پی ثابت ایران گزینه‌های زیادی دارید که هرکدام بسته به قابلیت‌ها و محدودیت‌ها، قیمت متفاوت دارند. اگر شما هم در خارج از کشور هستید می‌خواهید بدانید قیمت آی پی ثابت ایران چقدر است، چاره‌ای به جز جست‌وجو و مقایسه قیمت در سایت‌های ارائه‌دهنده آی پی ثابت ندارید.

آی پی ثابت بیشتر اوقات به‌صورت اشتراک ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه فروخته می‌شود. قیمت آی پی ثابت می‌تواند از ماهی چند ده هزار تومان تا ماهی چند صد هزار تومان فرق کند.

نکته مهم در مقایسه قیمت و خرید آی پی ایران برای خارج از کشور، خدمات و قابلیت‌های سایت فروش آی پی ایران است. اگر در خارج از کشور هستید، احتمالا پرداخت بانکی با سیستم بانکی ایران برای شما سخت یا غیر ممکن است. پس پیشنهاد می‌کنیم از سرویس‌دهنده‌هایی استفاده کنید که امکان پرداخت ارزی یا حتی رمزارز دارند.

نکات مهم خرید آی‌ پی ثابت و راهکارهایی برای حفظ امنیت IP ثابت بعد از خرید را در مقاله زیر بخوانید.

خرید آی پی ثابت

 آی پی ثابت ایران برای کاربران خارج از کشور

همان‌طور که گفتیم، خرید آی پی ثابت ایران برای کاربران خارج از کشور، یکی از مهم‌ترین دلایل خرید IP ایران است. حالا به این سوال می‌رسیم که چرا کاربران خارج از ایران باید به یک آی پی ایرانی نیاز داشته باشند.

طبق تعریف‌های قبلی کاربرانی که در خارج از ایران به اینترنت متصل می‌شوند، یک IP عمومی از شرکت ISP خود می‌گیرند. این آدرس عمومی نشان می‌دهد که آن‌ها از چه کشوری به اینترنت وصل شده‌اند. وقتی این کاربران می‌‌خواهند هر وب‌سایتی را باز کنند، هاست میزبان آن وب‌سایت، آدرس آن‌ها را دریافت می‌کند. حالا اگر این وب‌سایت در داخل ایران میزبانی شده باشد، در بعضی مواقع به کاربران خارجی خدمات نمی‌دهد.

فرض کنید برای مدتی یا برای همیشه به خارج از ایران سفر کرده باشید. ازطرفی هنوز بسیاری از کارهای آنلاین شما مثل دسترسی به سرویس‌های دولتی (مثلا تأمین اجتماعی) یا بانک‌ها، با وب‌سایت‌هایی است که در ایران قرار دارند. وقتی می‌خواهید این وب‌سایت‌ها را با اینترنت خارجی باز کنید، احتمالا دسترسی شما محدود می‌شود و با پیغام خطای «خرید فقط با IP ایران امکان پذیر است» یا پیغام خطای مشابه روبه‌رو می‌شوید.

محدودیت دسترسی به وب‌سایت‌های ایرانی از اینترنت خارجی، دلایل زیادی دارد. بعضی اوقات به خاطر تحریم‌ها و بعضی اوقات هم برای دلایل امنیتی، کاربرانی که خارج از ایران هستند، امکان باز کردن و استفاده از سایت های ایرانی را ندارند. خصوصا در استفاده از اینترنت بانک و موبایل بانک، این محدودیت زیاد دیده می‌شود. برای رفع کردن محدودیت، باید یک IP ثابت ایران بخرید.

در مجموع، کاربران خارج از ایران با خرید یک آی پی ثابت ایران می‌توانند کارهای مهم خود مثل موارد زیر را راحت‌تر انجام دهند:

  • انتقال پول
  • خرید اینترنتی
  • استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی
  • مشاهده اطلاعات دولتی مثل سامانه ثنا و تامین اجتماعی

نکته مهم اینکه وقتی آی پی ثابت ایران را روی دستگاه خود فعال می‌کنید، احتمالا بعضی سایت‌های خارجی برای شما به‌خوبی باز نمی‌شود. چون مانند یک کاربر داخل ایران هستید که در دسترسی به بعضی وب‌سایت‌ها محدودیت دارد.

ای پی ایران چیست؟
آی پی ثابت ایران برای کاربران خارج از کشور

راهنمای خرید IP ایران اختصاصی و اشتراکی

به جز تعاریف بالا درباره انواع آدرس IP، یک دسته‌بندی مهم دیگر هم برای این آدرس‌ها داریم. آی پی اختصاصی و اشتراکی، تعریف‌هایی هستند که خصوصا درباره وب‌سایت‌ها و سرورها بسیار می‌بینیم و می‌خوانیم. این نوع از آدرس‌ها خصوصا در موضوعات فنی پیچیده‌تر مثل طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت و اپلیکیشن کاربرد دارند. در ادامه، با دو مفهوم آدرس IP اختصاصی و اشتراکی آشنا می‌شوید.

۱. آدرس IP اشتراکی ایران

اگر یادتان باشد گفتیم آدرس‌ها برای همه دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربرد دارند. پس سرور یا هاستی که وب‌سایت یا اپلیکیشن شما روی آن قرار دارد هم یک آدرس آی پی نیاز دارد. این آدرس آی پی برای پیدا کردن کامپیوتر میزبان اطلاعات سایت و اپلیکیشن شما، کاربرد دارد.

۲. هاست اشتراکی با آی پی اشتراکی

وقتی می‌خواهیم برای سایت یا اپلیکیشن خود هاست یا سرور بخریم، یکی از گزینه‌های ارزان، هاست اشتراکی است. اشتراکی یعنی هاست شما به همراه چند یا چندین هاست دیگر، به‌صورت اشتراکی از منابع یک سرور استفاده می‌کنند. در اینجا آدرس آی پی سرور هم بین هاست‌ها به‌صورت اشتراکی پخش می‌شود.

طبق تعریف بالا، هاست‌هایی که به‌صورت اشتراکی هستند، آی پی اشتراکی دارند. حالا اگر سرور میزبان این هاست‌ها در ایران باشد، آدرس آی پی اشتراکی ایران به هاست داده می‌شود. درنتیجه بقیه دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌دانند که وب‌سایت، در ایران قرار دارد. پس وقتی می‌گوییم یک وب‌سایت یا وب اپیلیکیشن، آدرس IP اشتراکی ایران دارد، یعنی رو یک هاست یا سرور اشتراکی راه‌اندازی شده که سرور اصلی آن در کشور ایران است. برای خرید آدرس IP اشتراکی ایران فقط باید یک هاست اشتراکی با سرور میزبان ایرانی بخرید.

۳. آدرس IP اختصاصی ایران

در دنیای سرور و میزبانی، همیشه در مقابل کلمه اشتراکی، کلمه اختصاصی را داریم. هر زیرساخت اشتراکی یک نمونه اختصاصی هم دارد که بیشتر مواقع برای کارهای بزرگ‌تر و نیازمند قدرت بیشتر، خریداری می‌شود. در این نمونه‌های اختصاصی، تقریبا همه چیز منحصربه‌فرد است و هیچ منبعی با مشتری دیگر مشترک نخواهد بود.

خرید آی پی اختصاصی ایران
خرید آی پی ثابت ایران برای فعالیت در بورس

۴. خرید VPS ایران با IP اختصاصی

سرویس‌های میزبانی اختصاصی مثل سرور مجازی و سرور اختصاصی، آدرس IP اختصاصی هم دارند. یعنی وب‌سایت یا اپلیکیشنی که روی آن‌ها میزبانی می‌شود، یک آدرس IP منحصربه‌فرد دارد.

البته آدرس اختصاصی فقط محدود به وب‌سایت نیست. مثلا شما با خرید یک VPS یا همان سرور مجازی (Virtual Private Server)، به یک کامپیوتر مجازی دسترسی پیدا می‌کنید که می‌تواند مانند یک کامپیوتر عادی (با همه مشخصات مثل سی‌پی‌یو، رم، حافظه و سیستم‌عامل) به اینترنت وصل شود. حالا اگر با این کامپیوتر مجازی به اینترنت وصل شوید، آدرس آی پی شما اختصاصی بوده و با هیچ کامپیوتر دیگری به اشتراک گذاشته نشده است.

طبق تعریف بالا، آدرس IP اختصاصی ایران یعنی آدرس آی پی یک سرویس اختصاصی (مثل سرور مجازی یا اختصاصی) که در ایران قرار دارد. خرید آی پی اختصاصی ایران مزیت‌های زیادی برای شما دارد. وقتی یک آدرس اختصاصی داشته باشید، می‌توانید گواهینامه SSL یا همان گواهینامه امنیتی وب‌سایت را راحت‌تر دریافت کنید. همچنین وقتی یک وب‌سایت روی یک سرور اختصاصی راه‌اندازی شود، بدون وارد کردن نام دامنه و فقط با نوشتن IP می‌توان آن را باز کرد.

داشتن آدرس IP اختصاصی ایران مزیت‌های دیگری هم دارد که در کاربردهای حرفه‌ای فنی تأثیرگذار هستند:

  • امکان دسترسی FTP ناشناس
  • تاثیر مثبت روی اشتراک‌گذاری و انتقال فایل‌ها با چندین نفر در یک سازمان

۵. خرید آی پی ثابت ایران

پرکاربردترین نوع ای پی ایرانی که می‌توانید بخرید، آی پی ثابت است. می‌توانید برای این منظور سرور مجازی یا شبکه خصوصی مجازی بخرید.

با خرید این آدرس، دستگاه شما از هر نقطه از جهان که به اینترنت وصل باشد، با روشن کردن یک شبکه خصوصی مجازی ایرانی شبیه به یک دستگاه داخل ایران عمل می‌کند. درنتیجه می‌توانید از سرویس‌های داخلی بهتر استفاده کنید.

البته کاربران داخل ایران هم به دلایل گوناگون می‌توانند IP ثابت ایران بخرند، مثلا از شرکت ارائه‌دهنده ISP بخواهند که اینترنت آن‌ها را با آدرس اختصاصی ارائه کند. با این کار، دیگر خاموش و روشن شدن مودم، تأثیری روی تغییر آدرس IP ندارد.

می‌خواهید با مزایا و معایب آی پی داینامیک و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید؟ نگاهی به مقاله زیر بیندازید.

آی پی داینامیک چیست؟

۶. خرید آی پی متغیر ایران

خرید IP متغیر ایران هم یک نوع دیگر خرید آدرس است که در برخی ارائه‌دهنده‌های شبکه خصوصی مجازی ایران دیده می‌شود. با خرید این آدرس، دستگاه‌های شما همیشه در موقعیت جغرافیایی ایران نشان داده می‌شوند، اما با هر بار قطع و وصل شدن، احتمالا آی پی آن‌ها تغییر می‌کند.

خرید IP اشتراکی و اختصاصی ایران هم در خرید و اجاره سرویس‌های میزبانی معنا پیدا می‌کند. شما با خرید یک هاست ایرانی اشتراکی، درواقع یک آی پی ایرانی اشتراکی به وب‌سایت خود داده‌اید. حال می‌توانید هاست یا سرور اختصاصی بخرید که آی پی اختصاصی داشته باشد یا به همان هاست اشتراکی، آی پی اختصاصی اضافه کنید.

خرید آی پی ایران رایگان
راهنمای خرید IP ایران اختصاصی و اشتراکی

چطور می‌توانم IP ایران بخرم؟

برای خرید ای پی ایران راه‌های زیادی دارید و بسته به نوع مورد نیاز، می‌توانید یک آدرس IP ایرانی بخرید. در فهرست زیر، انواع آی پی ایران و روش خرید هرکدام از آن‌ها را می‌خوانید:

۱. خرید آی پی ثابت ایران

برای خرید این نوع از آی پی می‌توانید از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت یا اینترنت (همان ISP) افدام کنید. در این روش یک آدرس به شکل همان عددهای پشت سر هم معروف می‌گیرید‍. بسته به اینکه از چه سیستم‌عاملی استفاده کنید، ابزارهایی برای تغییر آی پی در سیستم عامل یا مرورگر هستند که باید آی پی ایرانی جدید را در آن‌ها وارد کنید.

۲. خرید شبکه خصوصی مجازی ایران

 این نوع از آی پی ایرانی می‌تواند به‌صورت ثابت یا متغیر باشد. بعد از خرید از فروشگا‌ه‌ها، ابزار و اپلیکیشن لازم برای وارد کردن IP یا نحوه وارد کردن مستقیم آن در دستگاه را می‌گیرید. این نوع از خرید آی پی ایرانی برا گوشی‌های هوشمند کاربرد بیشتری دارد. پس اگر کاربر خارجی هستید و به آدرس ایران (خصوصا برای کارهای بانکی) نیاز دارید، خرید شبکه خصوصی مجازی ایران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای آشنایی با مفهوم، کارکرد، انواع و نحوه محافظت از آی پی مقاله زیر را بخوانید.

آی پی چیست؟

۳. خرید سرور مجازی ایران (VPS)

 با خرید یک سرور مجازی ایران شما به یک کامپیوتر دسترسی پیدا می‌کنید که در ایران قرار دارد. سرور مجازی روی یک سرور فیزیکی راه‌اندازی شده است که در دیتاسنترهای ایرانی قرار دارد. مثلا می‌توانید یک سرور مجازی ایران ویندوز بخرید و با نرم‌افزارهایی مثل Microsoft Remote Desktop به آن وصل شوید. با این کار یک ویندوز مجازی در ایران دارید که می‌توانید سایت‌هایی مثل اینترنت بانک و سایت‌های دولتی را در آن باز کنید. وقتی سایت را در این ویندوز باز کنید، دیگر ارور «خرید فقط با آی پی ایران امکان پذیر است» را نمی‌بینید.

نکته: بعد از خرید سرور مجازی ایران می‌توانید سفارش آی پی اضافه را هم برای آن بدهید که آدرس شما در سرور مجازی ثابت نباشد.

چگونه آی پی ایران داشته باشیم؟
چطور می‌توانم IP ایران بخرم؟

آیا استفاده از ایران آی پی امن است؟

جواب به این سوال مثل خیلی از سوال‌های فنی با عبارت «بستگی دارد» شروع می‌شود. بسته به اینکه شما آدرس آی پی ایران خود را از چه ارائه‌دهنده‌ای خریده باشید، این خرید می‌تواند امن یا ناامن باشد.

استفاده از آی پی ثابت در بعضی مواقع ممکن است ناامن باشد. متخصصان امنیت سایبری می‌گویند آی پی ثابت احتمال هک شدن را بیشتر می‌کند. وقتی آدرس ثابت دارید، هکرها با ردگیری داده‌های شما می‌توانند موقعیت جغرافیایی را بهتر شناسایی کنند. همچنین وقتی آدرس تغییر نکند، احتمال حمله مجدد هم وجود دارد. پس آی پی متغیر کمی امن‌تر از آی پی ثابت است.

ازطرفی در سرویس‌های شبکه خصوصی مجازی احتمال ردگیری اطلاعات شما وجود دارد. چون سرور این سرویس‌ها در دسترس افراد دیگر است و پیشنهاد می‌کنیم سروری با دسترسی کامل خودتان داشته باشید. درنتیجه اگه به آی پی ایران نیاز دارید، بهتر است از سرور مجازی با چند آی پی متغیر استفاده کنید.

خرید IP ثابت ایران با سرور مجازی پارس پک

آیا به دنبال یک راه‌حل امن و پایدار برای اتصال اینترنتی خود هستید؟ آیا نیاز به استفاده از خدماتی دارید که تنها با IP ثابت قابل دسترسی هستند؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است، سرور مجازی ایران پارس پک بهترین گزینه برای شماست. سرور مجازی ایران پارس پک با ارائه منابع قدرتمند و IP ثابت اختصاصی ایران، امکان اتصال امن و پایدار به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند. همچنین، با خرید هاست ابری پارس پک، می‌توانید از IP اشتراکی یا اختصاصی استفاده کنید. برای دریافت IP اختصاصی با خرید هاست ابری، کافی است درخواست خود را به پشتیبانی پارس پک ارسال کنید تا به‌سرعت در اختیار شما قرار گیرد. برای خرید سرور مجازی ایران، روی لینک زیر کلیک کنید.

جمع‌بندی

راهنمای خرید آی پی ایران و پاسخ به سوال‌های متعدد درباره کاربرد این نوع از آی پی، به شما کمک می‌کند که خرید بهتری داشته باشید. آی پی ایران برای کاربران خارج از کشور کاربرد زیادی دارد. آن‌ها می‌توانند با خرید ای پی ایرانی، وب‌سایت‌های داخلی مثل بانک‌ها، سایت دانشگاه و دیگر سرویس‌ها را به‌راحتی باز و از آن‌ها استفاده کنند.

در این مطلب از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس‌پک، با انواع IP ایران و کاربرد آن‌ها آشنا شدیم و همچنین برای کاربرانی که به‌دنبال IP Iran خرید آن و استفاده از آن هستند، یک راهنمای کامل ارائه کردیم. فراموش نکنید که فروش آی پی ایران محدود به کاربران خارج از کشور نیست و کاربران داخلی هم می‌توانند برای استفاده‌های گوناگون، از سرویس‌دهنده ISP خود یا سایت‌های ارائه آی پی ایران، یک آدرس خریداری کنند. آدرس‌ها هم اغلب به‌صورت اجاره ماهانه تا سالانه فروخته می‌شوند.

سؤالات متداول

۱. خرید آی پی ایران چه کاربردی دارد؟

خرید IP ایران معمولاً برای دسترسی به وب‌سایت‌های داخلی از خارج کشور انجام می‌شود. مثلا با خرید این آی پی می‌توانید از خارج از ایران، به اینترنت بانک و موبایل بانک دسترسی پیدا کنید.

۲. چطور آی پی ایرانی بخرم؟

برای خرید IP ایران می‌توانید به ارائه‌دهندگان خدمات شبکه خصوصی مجازی یا پروکسی با سرورهای ایرانی مراجعه کنید یا VPS یا سرور اختصاصی ایران بخرید.

۳. چند نوع آی پی ایران داریم؟

همه انواع IP از اختصاصی و اشتراکی تا ثابت و متغیر برای ایران هم در دسترس هستند. بسته به نوع استفاده و ارائه، این آی‌ پی‌ها با هم تفاوت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم