تفاوت هاست معمولی و پربازدید؛ سرعت یا صرفه‌جویی؟

تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 3 اردیبهشت 1403
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۴۴ بازدید

تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید زمانی آشکار می‌شود که تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایتتان به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد، میزان درخواست‌ها از توان پردازشی هاست فراتر رود و در نتیجه، سایت شما در پیک ترافیک با افت سرعت یا قطعی روبه‌رو شود

همان زمانی که مسئول فنی سایت به شما می‌گوید هاست فعلی دیگر پاسخگوی نیاز تعدادِ روزافزون کاربران شما نیست و باید به فکر ارتقای آن به هاستی با منابع قدرتمندتر باشید، نقطه عطفی است که باید به فکر انتخاب هاست پربازدید باشید.

 در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک می‌خواهیم تفاوت هاست معمولی با هاست پربازدید را به زبان ساده، اما کاربردی توضیح دهیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

هاست معمولی؛ بهینه برای وب‌سایت‌های تازه تاسیس

بیایید مقدمه‌چینی را کنار بگذاریم! حتماً به‌دنبال این هستید که تفاوت هاست معمولی و پربازدید را بدانید؛ پس بیایید مستقیم برویم سراغِ اصل مطلب!

هاست معمولی سرویسی است که تقریباً همه‌ی وب‌سایت‌هایِ تازه تأسیس یا وب‌سایت‌های مورد استفاده برای رزومه‌ی شخصی، از آن استفاده می‌کنند. منابع هاست معمولی ممکن است در نگاه اول کم به‌ نظر برسد، اما با این حال تجربه ثابت کرده است که برای بسیاری از وب‌سایت‌های تازه‌کار و یا حتی وب‌سایت‌های با چند سال سابقه‌ی فعالیت، اما با تعداد کاربران محدود، گزینه‌ی کاملاً مناسبی است. برای آشنایی بیشتر با مبانی میزبانی وب و انواع هاست، مطالعه مقاله هاست چیست؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای بررسی دقیق‌تر تفاوت هاست معمولی و پربازدید، باید ببینیم که هاست معمولی بیشتر مناسب چه وب‌سایت‌ها و کسب‌و‌کارهایی است:

  • کسب‌وکارهایی که مشتریان محدود دارند.
  • وب‌سایت‌هایی که تازه فعالیت خود را شروع کرده‌اند.
  • وب‌سایت‌هایی که میزان بازدید روزانه‌ی آن‌ها کمتر از ۵۰۰ است.
  • وب‌سایت‌هایی که برای استفاده شخصی، پورتفولیو و رزومه هستند.
فرق هاست معمولی و هاست پربازدید
بررسی تفاوت هاست پربازدید با هاست معمولی

احتمالاً با این اطلاعات، تا حد زیادی توانسته‌اید متوجه تفاوت هاست پربازدید با هاست معمولی شوید. اما یک نکته که اتفاقاً ممکن است دغدغه‌ی شما هم باشد را هم به یاد داشته باشید:‌ هاست معمولی از نظر امنیت، تفاوت خیلی جدی با هاست پربازدید ندارد؛ اگر چه در مورد این مسئله در ادامه‌ی همین مقاله، باز هم صحبت می‌کنیم. در واقع اگر شما نکات امنیتی وب‌سایت را به‌درستی رعایت کنید، نباید نگران امنیت هاست معمولی باشید.

برای آشنایی با ویژگی‌ها و انوع هاست اشتراکی و کاربردهای آن مقاله زیر را بخوانید.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست پربازدید؛‌ آنچه سایت‌های با ترافیک بالا نیاز دارند

حالا برای بررسی بیشتر فرق هاست معمولی و هاست پربازدید، بیایید به سراغ معرفی هاست پربازدید برویم و ببینیم این نوع هاست برای چه کسب‌وکارها یا وب‌سایت‌هایی مناسب‌تر است. توضیح ساده این است که مهم‌ترین تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید، میزان منابع آن‌ها است. بنابراین استفاده از این سرویس میزبانی برای وب‌سایت‌هایی با شرایط زیر مناسب‌تر است:

  • وب‌سایت‌هایی که آپ‌تایم برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد.
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید روزانه‌ی آن‌ها بیشتر از ۱۰۰۰ است.
  • وب‌سایت‌هایی که ترافیک و تعداد درخواست‌های زیادی نسبت به وب‌سایت‌های معمولی دارند.

البته تفاوت هاست اشتراکی با هاست پربازدید شامل موارد تکنیکالی هم هست. به‌عنوان مثال با هاست پربازدید می‌توانید از امکانات زیر هم استفاده کنید:

  • بهبود سئو به‌دلیل افزایش سرعت وب‌سایت
  • کم‌شدن تاخیر در پاسخ‌دهی به درخواست‌های کاربران
  • امکان استفاده از پروتکل SSH برای اجرای دستورات و تنظیمات لازم

با در نظر گرفتن همه‌ی مواردی که تا الان در مورد تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید به آن‌ها اشاره کردیم، درصورتی‌که وب‌سایت فروشگاهی، خبری، آموزشی و … با ترافیک و بازدید بالا دارید، استفاده از هاست پربازدید می‌تواند آپ‌تایم و سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش دهد.

با هاست پربازدید پارس پک، یک مشتری را هم از دست ندهید!

اگر ترافیک بالایی روی سایت خود دارید، حتماً برایتان پیش آمده که در اوج ترافیک، سایتتان Down شود و این یعنی مشتری بی مشتری! با هاست پربازدید پارس پک، نه سایتتان از دسترس خارج می‌شود و نه حتی یک مشتری را از دست می‌دهید. همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعات بیشتری را در مورد این نوع هاست به‌دست آورید:

ویژگی‌های هاست معمولی و هاست پربازدید

حالا برای اینکه بیشتر به تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید پی ببریم، بهتر است ویژگی‌های این دو نوع هاست را چه از نظر تکنیکال و چه از نظر کارایی و هزینه بررسی کنیم. در جدول زیر مقایسه هاست پربازدید و هاست معمولی را انجام داده‌ایم تا بتوانید با دید بازتری نسبت به انتخاب سرویسی که دقیقاً نیازهایتان را پوشش می‌دهد، تصمیم بگیرید. البته توجه داشته باشید که برخی از این ویژگی‌ها مخصوص هاست‌ پربازدید و هاست معمولی پارس پک است و ممکن است شرایط برخی دیگر از شرکت‌های هاستینگ با این اطلاعات تفاوت داشته باشد:

ویژگی هاست معمولی هاست پربازدید
بهینه برای سایت‌های پربازدید خیر بله
امنیت بالا بالا
امکان استفاده از پروتکل SSH ندارد دارد
امکان تعیین کنترل پنل هاست دارد دارد

نکته‌ی دیگری که لازم است در خصوص تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید از نظر امنیت بدانید، این است که چون هاست پربازدید پارس پک امکان استفاده از پروتکل SSH را به کاربر می‌دهد و همچنین به‌دلیل اینکه با استفاده از این پروتکل، تمامی اطلاعات بین شما و هاست به‌صورت رمزنگاری شده منتقل می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که امنیت هاست پربازدید در صورت استفاده از این پروتکل، بالاتر از هاست‌های معمولی است.

هر آنچه باید قبل از انتخاب و خرید هاست وردپرس پربازدید بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

هاست وردپرس پربازدید چیست؟

جمع‌بندی

تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید وقتی بیشتر خود را نشان می‌دهد که در اوج ترافیک وب‌سایت و همان زمانی که با خودتان می‌گویید همین الان است که به سوددهی برسید، وب‌سایت از دسترس خارج می‌شود؛ آن هم به‌خاطرِ کمبود منابع هاست معمولی! این شاید بدترین خبری باشد که می‌توان به یک مدیر کسب و کار داد. در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک توضیح داده‌ایم که هاست پربازدید چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟ هر یک از آن‌ها برای چه وب‌سایت‌هایی مناسب است و کِی باید خودتان را آماده‌ی مهاجرت به هاست پربازدید کنید.

سؤالات متداول

۱. مهم‌ترین تفاوت هاست معمولی و هاست پربازدید چیست؟

هاست پربازدید منابع قدرتمندتری دارد و به همین دلیل برای میزبانی از وب‌سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند، مناسب است.

۲. هاست پربازدید برای چه وب‌سایت‌هایی مناسب‌ است؟

وب‌سایت‌هایی که بازدید روزانه و ترافیک بالایی دارند، بهتر است از هاست پربازدید استفاده کنند. به‌عنوان نمونه اگر یک وب‌سایت فروشگاهی، خبری یا آموزشی با بازدید بالا دارید، بهتر است از این نوع هاست استفاده کنید.

۳. آیا هاست معمولی و هاست پربازدید از نظر امنیت با هم تفاوتی دارند؟

هم هاست معمولی و هم هاست پربازدید امنیت بالایی دارند. اما اگر هاست پربازدید شما از پروتکل SSH پشتیبانی کند، از نظر فنی امنیت بسیار بالاتری را نسبت به هاست‌های دیگر دارد.

۴. بهترین هاست پربازدید کدام است؟

هاست پربازدید پارس پک یکی از بهترین هاست‌هایی است که برای سایت‌های با ترافیک بالا می‌توان از آن استفاده کرد.

۵. با چه تعداد بازدید روزانه، بهتر است از هاست پربازدید استفاده کنیم؟

پاسخ صحیح در این مورد بستگی به نیازهای شما و حجم درخواست‌هایی دارد که به هاست ارسال می‌شود. با این حال، معمولاً پیشنهاد می‌شود که اگر بازدید روزانه‌ از وب‌سایت شما بیشتر از ۱۰۰۰ باشد، از هاست پربازدید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم