چطور بهترین سرویس میزبانی را برای کسب‌ و کارهای کوچک انتخاب کنیم؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 10 آبان 1401
مطالعه: ۱۶ دقیقه ۰ نظر ۱۱۰۷ بازدید

موفقیت کسب‌وکارهای کوچکی که در فضای آنلاین کار خود را شروع می‌کنند، تا حد زیادی به وب‌سایت آن‌ها بستگی دارد. وب‌سایت در‌واقع دفتر مرکزی مجازی است که نه‌تنها برای فروش خدمات و محصولات، بلکه برای ارائه توضیحات و نمایش محصولات و حضور در فضای آنلاین کاربرد دارد. از دیگر مزایای داشتن وب‌سایت، کمک به ارائه تجربه کاربری بهتر و افزایش نرخ فروش است.

ازجمله مسائل مهمی که تصمیم‌گیری درباره آن برای کسب‌وکارهای کوچک ممکن است دشوار باشد، انتخاب سرویس میزبانی است. سرویس‌ میزبانی یا هاست انواع مختلفی دارد و از‌طریق ارائه‌کنندگان مختلفی می‌توان آن را خرید. در این مطلب از مقالات آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، قصد داریم راهنمای جامعی درباره نحوه انتخاب بهترین ارائه‌دهنده سرویس هاست ارائه دهیم تا با بررسی ویژگی‌های مختلف ارائه‌شده در انواع سرویس میزبانی، مناسب‌ترین سرویس هاست را بتوانید تشخیص دهید. پس تا پایان مقاله، با ما همراه باشید

خرید انواع سرویس‌های میزبانی مناسب برای کسب‌وکارها

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت انواع سرویس‌های میزبانی خود استفاده کنید و اگر قصد خرید انواع سرویس هاست پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

انتخاب بهترین میزبانی وب برای کسب‌وکارهای کوچک

زمانی‌که تصمیم گرفته می‌شود کسب‌وکاری راه‌اندازی شود، انتخاب بهترین مکان برای فروشگاه یا شرکت اهمیت بسزایی دارد. انتخاب بهترین مکان به صاحبان کسب‌وکار برای جذب مشتری بیشتر، کسب مزیت تجاری، افزایش فروش و موفقیت آنان کمک می‌کند. می‌توان گفت که سرویس‌های میزبانی نیز با چنین مزایایی همراه هستند؛ اما مهم‌ترین مسئله در خرید هاست، انتخاب نوع سرویس میزبانی است. نوع میزبانی و ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب می‌کنید، روی نرخ تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری تأثیر می‌گذارد. انواع سرویس میزبانی که می‌توانید انتخاب کنید، عبارت‌اند از:

۱. هاست اشتراکی

هاست اشتراکی برای کسب‌وکارهای کوچکی که کارشان را به‌تازگی شروع کرده‌اند، بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. در این نوع از میزبانی وب، چندین وب‌سایت روی یک سرور مشترک قرار می‌گیرند؛ به‌همین‌دلیل، تا حد زیادی می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند. گفتنی است این گزینه بیشتر برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک کمتر مناسب است؛ زیرا هرچه وب‌سایتتان بزرگ‌تر و ترافیک بیشتری داشته باشد یا قصد داشته باشید در آینده میزان ترافیک را افزایش دهید، استفاده از هاست اشتراکی برایتان مناسب نخواهد بود.

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در وب‌سایت و مراحل راه‌اندازی آن را در مقاله زیر بخوانید.

آموزش نصب گوگل آنالیتیکس

۲. میزبانی VPS

میزبانی VPS یا VPS Hosting مخفف Virtual Private Server Hosting و گران‌تر از هاست اشتراکی است. سرور مجازی برای کسب‌وکارهایی مفید است که ترافیک نه‌چندان زیاد، اما منظمی دارند. علاوه‌بر‌این، این نوع هاست به‌خوبی برای افزایش ناگهانی ترافیک و دانلود زیاد در لحظه پاسخ‌گو خواهد بود. می‌توان گفت که میزبانی VPS درمقایسه‌با هاست اشتراکی مانند سرور میزبان اختصاصی عمل می‌کند. همچنین، با این نوع هاست سطح پیشرفته‌تری از سفارشی‌سازی، ظرفیت ترافیک، کارایی و عملکرد بهتر را در‌اختیار خواهید داشت.

خرید سرور مجازی پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، وی پی اس خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های VPS پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

۳. سرور اختصاصی

سرور اختصاصی بهترین انتخاب موجود است؛ زیرا همان‌طور‌که از نامش برمی‌آید، به شما امکان می‌دهد سرور اختصاصی خود را داشته باشید. بدیهی است که داشتن سرور اختصاصی باعث می‌شود که وب‌سایتتان سریع‌تر و کارآمدتر باشد. این نوع هاست برای کسب‌وکارهای کوچکی بسیار ایدئال است که در حال رشد هستند و برای گسترش کارشان به وب‌سایتی نیاز دارند که عملکرد مطلوبی داشته باشد.

همچنین، سرور اختصاصی برای کسب‌وکارهای فروش آنلاین گزینه‌ای بسیار عالی است؛ زیرا به عملکرد روان‌تر و تعامل بهتر با مشتریان کمک می‌کند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که میزبانی سرور اختصاصی برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که در طولانی‌مدت ترافیک زیاد و مداوم دارند. هرآنچه از‌لحاظ شخصی‌سازی، امنیت، عملکرد باکیفیت و‌… لازم دارید، در سرور اختصاصی وجود دارد. در‌واقع با این نوع میزبانی، تنها مدیریت وب‌سایتتان را برعهده ندارید؛ بلکه می‌توانید سرور اصلی آن را که اغلب مشکلات از آن ناشی می‌شود، کنترل کنید.

خرید سرور اختصاصی پارس پک برای کسب‌وکارها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرور اختصاصی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های سرور اختصاصی پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

۴. هاست ابری

هاست‌های ابری جدیدتر از هاست‌های قبلی هستند و در‌ نتیجه پیشرفت‌های اخیر در‌زمینه فضاهای ذخیره‌سازی ابری به‌وجود آمده‌اند. این نوع هاست به سرورهای مختلف اجازه می‌دهد تا باهم همکاری و مانند سروری بزرگ و واحد وب‌سایتتان را میزبانی کنند. برای کسب‌وکارهای کوچک و در‌حال‌توسعه که احتمالاً باید منتظر افزایش ترافیک وب‌سایت خود باشند، استفاده از سرویس میزبانی ابری بسیار ایدئال است.

۵. هاست مدیریت شده

یکی از بهترین سرویس‌های میزبانی وب‌سایت هاست مدیریت شده است. در این نوع هاست، ارائه‌دهندگان خدمات سروری که وب‌سایت روی آن میزبانی می‌شود، مدیریت می‌کنند. این یعنی شرکت ارائه‌دهنده هاست وظیفه انجام کارهایی مانند پشتیبانی و امنیت و دیگر کارهای لازم روی سرور را برعهده دارد و صاحبان وب‌سایت لازم نیست کاری انجام دهند. خرید این نوع سرویس‌های میزبانی برای کسب‌وکارهای کوچکی بسیار ایدئال است که نمی‌خواهند نیروی کار جدیدی را برای مدیریت فنی سرور استخدام کنند.

خرید هاست ارزان

چطور بهترین هاست را برای کسب‌وکار کوچک خود انتخاب کنیم؟

نکات مهم هنگام خرید سرویس میزبانی

وقتی قصد دارید سرویس میزبانی بخرید، احتمالاً متوجه می‌شوید که شرکت‌های مختلف اصطلاحات گوناگونی را درباره خدمات و ویژگی‌های ارائه‌شده مطرح می‌کنند که شاید با اغلب آن‌ها آشنا نباشید. اگر صاحب وب‌سایتی هستید و می‌خواهید سرویس هاست بخرید؛ اما نمی‌دانید کدام ویژگی‌های اصلی را در نظر بگیرید‌، بهتر است پیش از هر تصمیمی با آن‌ها آشنا شوید. در‌ادامه، به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید سرویس میزبانی باید به آن‌ها توجه کنید.

۱. آپ‌تایم (Uptime)

یکی از اولین اصطلاحاتی که در زمان خرید سرویس میزبانی باید به آن توجه کنید، زمان آپدیت یا Uptime است. آپ‌تایم به‌معنای مدت‌زمانی است که وب‌سایت برای کاربران در‌دسترس قرار دارد و فعال است. وب‌سایت شما در مدت‌زمانی که غیرفعال است، مخاطبانش را از دست خواهد داد و اگر در‌زمینه فروش آنلاین کار می‌کنید، در این بازه زمانی درآمدی هم کسب نخواهید کرد. علاوه‌بر‌این، این مسئله روی اعتماد و اطمینان مشتریان بالقوه برند اثر منفی می‌گذارد. زمانی‌که مخاطب متوجه می‌شود که وب‌سایتتان دردسترس نیست، ناامید می‌شود و آن را وجهه‌ای از غیرحرفه‌ای‌بودن شما می‌داند. به‌همین‌دلیل، آپ‌تایم اولین موضوعی است که در سرویس‌های ارائه‌دهنده هاست باید بررسی کنید. اگرچه اغلب شرکت‌ها ادعا می‌کنند آپ‌تایم را ضمانت می‌کنند، این ضمانت در اکثر مواقع، تنها به‌معنای اعمال تخفیف درصورت توقف‌های برنامه‌ریزی‌نشده است؛ بنابراین قبل از خرید میزبانی، باید گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک آپ‌تایم دقیق را به شما ارائه می‌دهند.

۲. حجم ترافیک

قبل از انتخاب سرویس میزبانی، باید دو سؤال اساسی را مطرح کنید:

  1. شرکت ارائه‌دهنده سرویس هاست می‌تواند چه نوع حجم ترافیکی را مدیریت کند؟
  2. وب‌سایت شما چه حجم ترافیکی دارد؟

اگر کسب‌وکار کوچک و نوپایی دارید که در ماه شاید حدوداً دویست تا سیصد نفر بازدیدکننده داشته باشد، تمام طرح‌های اولیه میزبانی می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز وب‌سایتتان باشد. باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که هرچه کسب‌وکار رشد کند و ترافیک ورودی بیشتری داشته باشد، باید برنامه میزبانی تغییر کند؛ بنابراین با مدنظر قراردادن این افزایش ترافیک، بهترین گزینه ممکن را از بین ارائه‌دهندگان میزبانی باید انتخاب کنید.

همه‌ آنچه باید درمورد مفاهیم پایه سئو بدانید، در مقاله زیر در 28 پرسش و پاسخ مطرح شده است. آن را از دست ندهید.

۲۸ سوال متداول سئو

۳. سرعت شبکه و سرور

یکی دیگر از نکاتی که کسب‌وکارها قبل از خرید سرویس میزبانی باید به آن توجه کنند، عملکرد و سرعت سرور است. اگرچه این موضوع کمی تخصصی‌تر به‌نظر می‌رسد، با کمی بررسی جزئی می‌توانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. برای این کار، باید TTFB و سرعت سرور و شبکه را بررسی کنید. سرعت زیاد شبکه به کسب‌وکارتان کمک می‌کند تا تجربه کاربری مطلوب‌تری ارائه دهد و در‌نتیجه، رتبه بهتری در نتایج موتورهای جست‌وجو به‌دست آورد و این امر به‌معنای موفقیت و درآمد بیشتر خواهد بود.

برای بررسی خدمات شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی، می‌توانید نمونه‌های قبلی ارائه‌شده را بررسی کنید. برای این کار، استفاده از دیدگاه‌های مشتریان و توضیح‌های سایر خریداران بسیار کاربردی است. توجه کنید که سرعت به عملکردهای مختلف در وب‌سایت بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اگر در وب‌سایت شما کاربران کار خاصی انجام نمی‌دهند و تنها بازدیدکننده هستند، لازم نیست هزینه زیادی بابت این قابلیت صرف کنید؛ اما برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، سرعت زیاد وب‌سایت با‌‌توجه‌‌‌به امکانات مختلفی که در آن ارائه می‌شوند، بسیار مهم است.

۴. انتقال (Immigration)

این قابلیت امکان انتقال میزبانی وب‌سایت شما از ارائه‌دهنده‌ای به ارائه‌دهنده دیگر است. ممکن است این ویژگی چندان ضروری به‌نظر نرسد؛ اما به‌اندازه سایر قابلیت‌ها اهمیت دارد. به‌دلایل زیادی ممکن است مجبور شوید سرویس ارائه‌دهنده میزبانی خود را تغییر دهید و اگر ارائه‌دهنده شما این قابلیت را نداشته باشد، دچار مشکل می‌شوید. وب‌سایت‌های وردپرسی معمولاً برای این کار با دردسرهای زیادی مواجه هستند و باید وردپرس جدیدی در هاست جدید ایجاد کنید. سپس، داده‌ها را از وب‌سایت قبلی استخراج و در وردپرس جدید وارد کنید. این کار مستلزم تنظیم دوباره افزونه‎ها و تنظیمات تم است؛ به‌همین‌دلیل، باید شرکت‌هایی را انتخاب کنید که امکان انتقال سریع و آسان را فراهم کنند.

کسب‌وکارهای کوچک باید زیربنای کارشان را از همان ابتدای راه درست انتخاب کنند تا با رشد وب‌سایت و افزایش کاربران با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو نشوند. برای خرید سرویس میزبانی بهتر است ابتدا تمام نیازهای وب‌سایتتان را بررسی کنید. استفاده از هاست ابری با منابع کم می‌تواند گزینه مناسبی برای وب‌سایت‌های کوچک و روبه‌رشد باشد. وب‌سایت‌های کوچک برای شروع به منابع زیادی نیاز ندارند و می‌توانند با افزایش بازدیدها منابع‌شان به‌راحتی را ارتقا دهند.

۵. قیمت

یکی از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارهای کوچک میزان هزینه‌هایی است که برای کارهای این‌چنینی مانند خرید سرور میزبان  باید در نظر بگیرند. اغلب مشاغل معمولاً در ابتدای کار خود بودجه‌های محدودی دارند و باید همه‌چیز را طبق برنامه پیش ببرند تا دچار ضرروزیان مالی نشوند. بهترین سرویس هاست که دقیقاً متناسب با نوع و اهداف کار شماست، باید بسیار هوشمندانه انتخاب شود. برای این منظور، باید نیازهای وب‌سایت خود را بشناسید و با در‌نظر‌گرفتن قابلیت‌های متناسب با آن، از خرید سرویس‌های بسیار پیشرفته و گران‌قیمت خودداری کنید.

۶. پشتیبانی مشتری

اغلب صاحبان مشاغل کوچک به مسائل فنی چندان مسلط نیستند و نمی‌توانند مشکلات مربوط به سرور و وب‌سایت را حل کنند. علاوه‌بر‌این، آنان به‌جای تمرکز روی کسب‌وکار خود، نباید به‌طورمداوم به‌دنبال بررسی و حل مشکلات وب‌سایت باشند. به‌همین‌دلیل، داشتن پشتیبانی قوی برای ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی بسیار مهم است؛ بنابراین، باید سعی کنید که از‌طریق دیدگاه‌ها و توضیح‌های خریداران قبلی، میزان پشتیبانی ارائه‌شده را بررسی کنید. اگرهم به این دیدگاه‌ها و توضیح‌ها اعتماد ندارید، می‌توانید پشتیبانی‌های آزمایشی را درخواست دهید. با این کار، متوجه می‌شوید که خدمات پشتیبانی مشتری ارائه‌دهنده هاستینگ چگونه است و چقدر مسئولیت‌پذیر و در‌دسترس است.

تمدید هاست ابری پارس پک

بهترین هاست ابری برای سایت‌های کوچک

۷. پهنای باند

به میزان داده و ترافیکی که می‌تواند بین وب‌سایت و کاربران و اینترنت انتقال داده شود، پهنای باند گفته می‌شود. اهمیت و میزان پهنای باند کاملاً به وب‌سایت بستگی دارد و معمولاً ترافیک وب‌سایت‌های نوپا کمتر است و در‌نتیجه، نیاز کمتری به پهنای باند بیشتر دارند. هرچه میزان دیتاها و ترافیک وب‌سایت بیشتر باشد، به سرویسی نیاز دارید که پهنای باند بیشتری ارائه می‌دهد.

۸. فضای دیسک

میزان فضای ذخیره‌سازی‌ای که وب‌سایت نیاز دارد و روی سرور این فضا را اشغال می‌کند، به‌عنوان فضای دیسک شناخته می‌شود. هرچه فضای دیسک در سرور بیشتر باشد، ظرفیت ذخیره‌سازی آن نیز بیشتر خواهد بود. مانند پهنای باند، این ویژگی نیز دقیقاً به نوع وب‌سایت شما بستگی دارد. اگر وب‌سایتی دارید که عملکردها و بخش‌های محدودی دارد، به فضای زیادی نیاز ندارید؛ اما اگر وب‌سایتتان بزرگ است و از فایل‌های حجیمی مانند محتواهای ویدئویی تشکیل شده، باید فضای دیسک بیشتری برایش در نظر بگیرد.

۹. نام دامنه

نام دامنه ترکیبی از حروف و اعداد است که به پسوند نام دامنه مانند .com و .net ختم می‌شود. نام دامنه همان چیزی است که بازدیدکنندگان وب‌سایت به‌عنوان URL در مرورگر خود وارد می‌کنند و باید اختصاصی باشد. در فضای اینترنت، میلیون‌ها وب‌سایت مختلف وجود دارد که نام‌های دامنه مناسب را قبلاً اتخاذ کرده‌اند. بدون نام دامنه مطلوب نمی‌توانید وب‌سایت مناسب بسازید. ناگفته نماند اکثر ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی وب نام دامنه را به‌رایگان یا با قیمت مقرون‌به‌صرفه به مشتریانشان ارائه می‌دهند.

حال طراحی وبسایت چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است و چه روش‌هایی برای طراحی آن وجود دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

طراحی وبسایت چیست؟

۱۰. نسخه پشتیبان یا بک‌آپ

نسخه پشتیبان نسخه‌ای کپی‌شده از وب‌سایت است که برای بازیابی آن در مواقع اضطراری استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر وب‌سایت شما هک شود، برای بازیابی آن می‌توانید از نسخه پشتیبانی استفاده کنید. این قابلیت یکی از خدمات مهم‌ ارائه‌دهندگان سرویس میزبانی است و نداشتن آن می‌تواند عواقب جبرا‌ن‌ناپذیری برای وب‌سایت به‌دنبال داشته باشد. توصیه می‌کنیم که حتماً یک نسخه پشتیبانی داشته باشید یا ارائه‌دهندگانی را انتخاب کنید که این کار را برایتان انجام می‌دهند.

۱۱. سیستم مدیریت محتوا (CMS)

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم‌افزاری است که برای ایجاد و اصلاح و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، این سیستم برای راه‌اندازی وب‌سایت به‌کار برده می‌شود. وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتواست که به‌دلیل گزینه‌های شخصی‌سازی و کاربرد آسان، استفاده از آن بسیار رایج است. ناگفته نماند CMSهای دیگری نظیر دروپال و جوملا نیز در‌دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. اکثر شرکت‌های میزبانی وب سیستم مدیریت محتوای پشتیبانی‌شده را مشخص می‌کنند یا ممکن است سرورهای سفارشی‌ای ارائه دهند که منحصراً برای یک CMS هستند. اگرچه این قابلیت هزینه بیشتری برایتان به‌همراه دارد، به افزایش کارآمدی و بهبود عملکرد وب‌سایت منجر خواهد شد.

۱۲. امنیت

امنیت بدین‌معناست که وب‌سایت چقدر در‌برابر تهدیدهای احتمالی محافظت می‌‎شود. این اصطلاح ساده برای سرویس‌های میزبانی وب به‌معنای رسیدگی به ویژگی‌های امنیتی گسترده‌ای است. برای محافظت از وب‌سایت گزینه‌های متعددی مانند فایروال‌ها، ابزارهای شناسایی و حذف بدافزار، حفاظت دربرابر DDoS، پروتکل SSL و حفاظت از نرم‌افزار عمومی روی تجهیزات در‌دسترس هستند. توجه به ویژگی‌های امنیتی ارائه‌شده در سرویس هاست، یکی از نکات مهمی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید.

مراحل خرید دامنه و هاست

برای خرید سرویس میزبانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هاست ابری پارس پک

همان‌طورکه اشاره کردیم، هاست ابری از بهترین سرویس‌های میزبانی برای کسب‌وکارهای کوچک است. امروزه، شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست ابری بسیاری در ایران فعالیت می‌کنند که هرکدام از آن‌ها خدمات مختلفی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از ارائه‌دهندگان این نوع سرویس میزبانی ابری، پارس پک است. پارس پک به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده سرویس میزبانی ابری در کشور شناخته می‌شود که این خدمات را با قیمت مناسب و سرعت و کارایی درخورتوجه ارائه می‌دهد. علاوه‌بر تمام مزایای هاست ابری مانند پشتیبانی از ترافیک زیاد، صاحبان وب‌سایت لازم نیست نگران مدیریت سرور خود باشند.

همچنین، همواره هزینه‌ای که برای هاست ابری پارس پک می‌پردازید، با‌‌توجه‌‌‌به حجم موردنیاز و میزان استفاده از خدمات و منابع تعیین می‌شود. این مسئله برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه‌های محدود بسیار عالی است. از ویژگی‌های مهم‌ هاست ابری پارس پک می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • پشتیبانی ۲۴ساعته
  • امنیت فراوان
  • امکان بک‌آپ‌گیری روزانه و هفتگی
  • سرعت بسیار زیاد
  • مقیاس‌پذیری کم‌نظیر
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • دسترسی آسان

این‌ها تنها برخی از ویژگی‌های هاست ابری پارس پک به‌شمار می‌آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه خرید هاست ابری پارس پک مراجعه کنید.

خرید هاست

راه‌اندازی و دسترسی به هاست ابری پارس پک چگونه است؟

برای خرید و استفاده از کلود هاست پارس پک با مراجعه به صفحه خرید هاست ابری می‌توانید پلن‌های مختلفی را انتخاب کنید. متناسب با نوع زبان برنامه‌نویسی وب‌سایت و محل بازدیدکنندگان ویژگی‌های متنوعی در صفحه خرید قرار داده شده است. برای مثال، در صورت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای کسب‌وکار کوچک خود، می‌توانید سیستم‌عامل را لینوکس و کنترل‌پنل انتخابی را سی‌پنل یا دایرکت‌ادمین قرار دهید. زیرا این سیستم‌عامل برای تمامی وب‌سایت‌های دارای  زبان برنامه‌نویسی PHP و پایگاه داده MySQL  و  PostgreSQL مناسب است.

از سوی دیگر برای وب‌سایت‌های با زبان برنامه‌نویسی ASP.NET با پایگاه داده MSSQL و Microsoft Access  انتخاب سیستم‌عامل ویندوز و کنترل‌پنل پلسک پیشنهاد می‌شود. برای دسترسی به سرویس میزبانی خود می‌توانید با سطح دسترسی کاربر «User» ازطریق کنترل‌پنل‌های انتخابی وارد هاست ابری خود شوید.

برای این منظور می‌توانید با آدرس «https://www.yourdomain.com:2222» وارد کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین و با آدرس «http://yourdomain/cpanel» وارد کنترل‌پنل سی‌پنل شوید. با وارد کردن نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) سرویس میزبانی ابری خود، به‌طور مستقیم به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. بنابراین با استفاده از کنترل‌پنل می‌توانید عملیات مختلفی را انجام دهید و در صورت نیاز به انجام کارهای با سطح دسترسی ادمین می‌توانید ازطریق تیکت آن را به پشتیبانی اعلام کنید. تا در کم‌ترین زمان تغییرات درخواستی به‌سرعت اعمال شوند.

در کلود هاست پارس‌پک می‌توانید پلن‌های مدنظرتان را به‌صورت ماهانه، ۳ ماهه، ۶ ماهه، سالانه با منابع (فضای رم، سی‌پی‌یو، میزان فضای ذخیره‌سازی و ترافیک ماهانه) دلخواه مشخص کنید. بنابراین می‌توانید تا سقف «۵۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۱۲۰ هزار گیگابایت بر دقیقه برای ترافیک ماهانه، سی‌پی‌یو ۲۴ هسته‌ای و فضای رم ۱۶ گیگابایتی و  ۱۰۰ بازدید در لحظه» انتخاب کنید. تمامی هزینه‌های پلن‌های انتخابی به‌ازای میزان منابع انتخابی محاسبه می‌شود. به همین دلیل این سرویس در مقایسه‌با سایر سرویس‌های میزبانی هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تری دارد.

جمع‌بندی

کسب‌وکارهای کوچکی که کارشان را در فضای آنلاین شروع می‌کنند، باید در ابتدا به نکات متعددی دقت کنند تا در روند کارشان مشکلی به‌وجود نیاید. هر کسب‌وکار دیجیتال قطعاً به وب‌سایت برای ارائه خدمات، محصولات و‌… نیاز دارد و از‌طریق آن می‌تواند با مخاطبان خود در ارتباط باشد. وب‌سایت‌ها برای عملکرد بهتر به سرویس میزبانی یا هاست نیاز دارند که امروزه، شرکت‌ها و ارائه‌دهنده‌های متعددی آن را در‌دسترس قرار می‌دهند. در این مطلب از مقالات سرویس‌های میزبانی، سعی کردیم تا با توضیح خدمات و ویژگی‌‌های ارائه‌شده در سرویس‌های میزبانی، انواع هاست را بررسی کنیم و ببینیم کسب‌وکارهای کوچک برای خرید سرویس میزبانی باید به چه نکاتی توجه کنند.

سؤالات متداول

۱. چگونه می‌توانیم سرور کسب‌ و کار کوچک راه‌اندازی کنیم؟

اگرچه فرایند راه‌اندازی برای سرورها بسته به پیکربندی و سیستم‌عامل شما متفاوت است، شما باید منابع مورد نیازی را که با نوع و ظرفیت کسب‌وکار همخوانی دارد، سفارش دهید.

۲. آیا کسب‌وکارهای کوچک به سرور نیاز دارند؟

بسیاری از مشاغل کوچک به سروری با قدرت رایانش ابری بالا نیاز ندارند. و استفاده از هاست ابری برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم