بررسی 10 عامل تاثیرگذار بر قیمت هاست وردپرس

قیمت هاست وردپرس
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 9 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۱۱۴۳ بازدید

قیمت هاست وردپرس یکی از نکات مهم به‌هنگام خرید هاست است. ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی قیمت‌های متفاوتی برای سرویس میزبانی وردپرس در نظر می‌گیرند. هاست وردپرس گزینه مناسبی برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی است؛ چراکه سازگاری فراوان این هاست با وب‌سایت‌های وردپرسی باعث افزایش عملکرد و بهبود وضعیت وب‌سایت می‌شود. ممکن است این سؤال برایتان به‌وجود آید که چرا ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی قیمت‌های متفاوتی برای هاست وردپرس تعیین می‌کنند و دلیل این اختلاف قیمت‌ها چیست؟ برای پاسخ به این پرسش باید با عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری سرویس‌های میزبانی وردپرسی آشنا شوید. در این مقاله، می‌خواهیم نکات مهم قیمت‌گذاری هاست وردپرس را بررسی و شما را با دلایل اختلاف قیمت ارائه‌دهندگان این سرویس پرطرفدار بیشتر آشنا کنیم؛ پس تا پایان مطلب از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست با ما همراه باشید.

خرید هاست وردپرس برای مدیریت و راه‌اندازی وب‌سایت‌ها از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌ میزبانی وردپرس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

چه عواملی بر قیمت هاست وردپرس تأثیرگذارند؟

هاست وردپرس سرویسی بهینه‌شده برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی است. این سرویس بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های کوچک و بزرگ با ترافیک بسیار زیاد است. با استفاده از این سرویس می‌توانید بهره‌وری وب‌سایت خود را از‌نظر سرعت و امنیت و پایداری افزایش دهید. ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ براساس امکانات، ویژگی‌ها، موقعیت و…، هاست وردپرس را با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. این اختلاف قیمت دلایل مختلفی دارد که می‌تواند بر عملکرد وب‌سایت شما تأثیر بسزایی بگذارد. در ادامه، عوامل مؤثر بر قیمت هاست وردپرسی را بررسی خواهیم کرد.

خرید هاست وردپرس

۱. کیفیت سخت‌ افزاری سرورها 

هاست وردپرس بخشی از یک سرور قدرتمند است که فضای مورد‌نیاز برای میزبانی وب‌سایت را دراختیارتان قرار می‌دهد. زیرساخت و کیفیت سخت‌افزاری مانند نوع پردازنده و تعداد هسته‌های پردازشی و میزان حافظه رم و درایو ذخیره‌سازی بر قدرت و سرعت و قیمت هاست وردپرس تأثیر فراوانی می‌گذارد. درصورتی‌که این سرویس با درایوهای ذخیره‌سازی NVMe یا SSD ارائه شود، هزینه هاست وردپرس به‌دلیل ارائه سرعت سخت‌افزاری کم‌نظیر از درایوهای ذخیره‌سازی HDD نسل قدیم بیشتر خواهد بود. به‌طورکلی، هرچه از سخت‌افزارهای به‌روزتر و قوی‌تری استفاده شود، هزینه هاست وردپرس نیز افزایش می‌یابد.

۲. تعداد وب‌ سایت‌های میزبانی‌ شده روی سرور

تعداد وب‌سایت‌های میزبانی‌شده روی یک سرور نیز بر قیمت هاست وردپرس تأثیرگذار است؛ چراکه هرچه تعداد وب‌سایت‌های میزبانی‌‌شده روی یک سرور کمتر باشد، قدرت، سرعت، امنیت و پایداری بیشتری به وب‌سایت‌ها اختصاص داده می‌شود. در هاست وردپرس با‌توجه‌به نیاز وب‌سایت‌های وردپرسی به منابع پرقدرت و پرسرعت، تعداد وب‌سایت‌های میزبانی‌شده روی سرور کمتر از هاست‌ ابری است؛ به‌همین‌دلیل، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و بالطبع هزینه سرویس میزبانی وردپرسی بیشتر می‌شود. 

۳. موقعیت قرارگیری سرورها

موقعیت قرارگیری سرورها نیز بر قیمت هاست تأثیر می‌گذارد. اگر سرورهای میزبانی در موقعیت ایران قرار داشته باشند، هزینه هاست وردپرس به‌دلیل محاسبه هزینه‌ها با ارز داخلی کمتر از هاست وردپرس اروپا خواهد بود. درواقع، درصورت قرارگرفتن سرورهای هاست وردپرس در کشورهای اروپایی، هزینه آن با نوسان‌های ارز و دلار محاسبه می‌شود؛ بنابراین، هزینه بیشتری درمقایسه‌با هاست وردپرس ایران باید برای آن بپردازید. برخی مواقع، سخت‌افزارهای سرویس میزبانی ایران و خارج تفاوت‌های جزئی از‌نظر تعداد هسته پردازنده و نوع درایو ذخیره‌سازی SSD و HDD و NVMe باهم دارند که بر قیمت‌گذاری آن‌ها نیز تأثیر‌گذار است.

برای آشنایی با ویژگی‌ها، مزیت‌ها و کاربردهای سرویس میزبانی وردپرس مقاله زیر را بخوانید.

هاست وردپرس چیست؟

۴. سیستم‌ عامل هاست وردپرسی

سیستم‌عامل یکی دیگر از عواملی است که هزینه هاست وردپرس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. سیستم‌عامل‌های کاربردی برای هاست‌ها معمولاً نسخه‌های مختلف ویندوز و توزیع‌های گوناگون لینوکس هستند. انتخاب هر‌کدام از این سیستم‌عامل‌ها به نیازهای وب‌سایت شما بستگی دارد. وب‌سایت‌های وردپرسی با‌توجه‌به اینکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته شده است، مبتنی‌بر سیستم‌عامل لینوکس هستند. لینوکس سیستم‌عاملی متن‌باز و رایگان است و هزینه کمتری از ویندوز دارد. بنابراین، درصورت تمایل به استفاده از سیستم‌عامل ویندوز، باید هزینه لایسنس را نیز برای این سیستم‌عامل پرداخت کنید که باعث افزایش قیمت هاست می‌شود. 

۵. کنترل پنل هاست وردپرس

برای استفاده از کنترل پنل‌های مختلف باید هزینه لایسنس پرداخت کنید. کنترل‌ پنل به رابط کاربری گرافیکی مبتنی‌بر وب گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید مدیریت وب‌سایت، دسترسی FTP، مدیریت کاربران، فایل‌ها، دامنه‌ها، رکوردهای DNS، پایگاه داده، پشتیبان‌گیری و… را انجام دهید. در هاست وردپرس، امکان استفاده از کنترل پنل‌های لینوکسی پرطرفداری مثل دایرکت ادمین و سی‌پنل و پلسک فراهم است. استفاده از هر‌کدام از این کنترل‌ پنل‌ها مستلزم پرداخت هزینه لایسنس است که این‌ کار را ارائه‌دهندگان سرویس‌های میزبانی انجام می‌دهند. بنابراین، باید توجه کنید که انتخاب انواع کنترل پنل و استفاده از آن‌ها می‌تواند بر قیمت‌گذاری سرویس میزبانی وردپرس مؤثر باشد.

۶. هزینه‌ زیرساخت‌های نرم‌ افزاری

هاست وردپرس ازنظر زیرساخت‌های نرم‌افزاری نیز به‌صورت متفاوت قیمت‌گذاری می‌شود. علاوه‌بر سیستم‌عامل و کنترل‌ پنل که از نرم‌افزارهای مهم برای استفاده از منابع هاست و مدیریت وب‌سایت به‌شمار می‌آیند، سرویس‌ میزبانی وردپرس از وب سرورهای مختلفی مثل لایت‌اسپید و انجین‌ایکس و آپاچی استفاده می‌کند. وب سرورهایی مثل لایت‌اسپید به پرداخت هزینه لایسنس نیاز دارند که بر قیمت هاست وردپرسی تأثیر می‌گذارد. همچنین، نوع نرم‌افزارهای امنیتی به‌کاررفته در سرویس میزبانی و استفاده از سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ و سیستم WHMCS بر هزینه‌های هاست وردپرسی مؤثر است و احتمال دارد براساس نوع نرم‌افزار استفاده‌شده، باعث افزایش یا کاهش قیمت شود. 

بررسی قیمت هاست وردپرسی

عوامل موثر بر قیمت هاست وردپرسی

۷. پشتیبانی هاست وردپرس

همان‌طورکه منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بر قیمت سرویس میزبانی وردپرس مؤثرند، به همان اندازه استفاده از منابع انسانی برای پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز بر هزینه‌ها تأثیرگذارند. ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ برای پشتیبانی فنی کاربران و پیکربندی، به‌روزرسانی و نصب و راه‌اندازی نرم‌افزاری و نگه‌داری و نظارت سخت‌افزاری سرویس‌های میزبانی به نیروهای انسانی متخصص و حرفه‌ای نیاز دارند. برای استفاده از نیروهای متخصص و مجرب، سرویس‌دهنده‌ها باید حقوق مشخصی پرداخت کنند؛ بنابراین، هرچه پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبانه‌روزی هاست وردپرس بهتر باشد، افزایش هزینه‌های خرید را در پی خواهد داشت.

۸. میزان منابع انتخابی 

میزان منابع انتخابی اعم از فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم، تعداد هسته پردازنده و میزان ترافیک ماهانه یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار و مهم بر قیمت هاست وردپرس است. بدیهی است هرچه میزان منابع انتخابی بیشتر باشد، هزینه‌ پرداختی برای خرید سرویس میزبانی وردپرس نیز بیشتر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا نیازهای وب‌سایت خود را برای میزان منابع انتخابی مشخص کنید و سپس هاست وردپرس بخرید. همچنین،‌ می‌توانید از میزان منابع کم شروع کنید تا درصورت نیاز به منابع بیشتر، منابع مد‌نظر اعم از فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم و پردازنده را به‌سرعت افزایش دهید. بیشتر سرویس‌دهنده‌های هاستینگ امکان ارتقای منابع را دراختیار کاربران قرار می‌دهند تا بابت کمبود منابع نگرانی نداشته باشید.

۹. دوره مصرفی هاست وردپرس

دوره‌های مصرفی ماهانه، ۳ماهه، ۶ماهه، سالانه و… نیز می‌تواند بر قیمت هاست وردپرس تأثیرگذار باشد. برای مثال، برخی ارائه‌دهندگان سرویس‌ میزبانی برای دوره‌های طولانی‌مدت تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند تا میزان فروش آن‌ها برای مدت‌زمان بیشتری افزایش یابد. بنابراین، هنگام خرید هاست وردپرس به دوره‌های مصرفی و قیمت‌هایشان نیز توجه کنید.

۱۰. اعتبار و سابقه ارائه‌ دهنده سرویس میزبانی وردپرس

ارائه‌دهندگان کم‌سابقه و تازه‌کار هاست وردپرس برای جذب مشتریان ممکن است قیمت ارزانی برای سرویس‌ میزبانی‌شان تعیین کنند. با‌وجود‌این، سرویس‌دهنده‌های قدیمی و معتبر مشتریان خاص خود را دارند و با ارائه کیفیت بهتر توانسته‌اند بازار هدفشان را پیدا کنند. به‌همین‌دلیل، نگرانی آن‌ها برای کاهش یا افزایش قیمت‌ها کمتر از ارائه‌دهندگان تازه‌کار است. با‌این‌حال، نمی‌توان قیمت گران یا ارزان را دلیلی بر کیفیت بهتر هاست وردپرس محسوب کرد و قبل از خرید هاست وردپرس، باید اعتبار و قدمت هاستینگ و دیدگاه‌های کاربران را درباره کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و پشتیبانی فنی بررسی کنید.

مزیت‌ها و معایب بهترین هاست وردپرس چیست؟ قیمت بهترین هاست وردپرس چقدر است؟ در مقاله زیر بخوانید.

بهترین هاست وردپرس

نکات مهم درباره قیمت هاست وردپرس

قیمت سرویس میزبانی وردپرس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طورکلی، هزینه سرویس میزبانی وردپرس کمتر از هاست‌های اختصاصی است. با‌وجود‌این، به‌دلیل ارائه منابع بهینه و پرقدرت و پرسرعت برای وب‌سایت‌های وردپرسی هزینه بیشتری از هاست ابری دارد. همچنین، اگر تعداد وب‌سایت‌های زیادی دارید و خرید هاست برای هر‌کدام هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد. امکان انتخاب سرویس نمایندگی هاست وجود دارد. با سرویس نمایندگی هاست می‌توانید پکیج سرویس میزبانی را با امکانات و ویژگی‌های مختلف تهیه کنید و در آن میزان منابع مدنظر را به وب‌سایت‌های وردپرسی اختصاص دهید یا حتی به سایر کاربران بفروشید.

شایان ذکر است که هاست وردپرسی با هاست ووکامرس و جوملا متفاوت است. هاست ووکامرس مانند سرویس میزبانی وردپرس برای فروشگاه‌های اینترنتی بهینه‌سازی شده است و بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های فروشگاهی به‌حساب می‌آید. هاست جوملا نیز برای وب‌‌سایت‌های ساخته‌شده با جوملا بهینه‌سازی شده است و امکانات و قابلیت‌های مورد‌نیاز برای وب‌سایت‌های جوملا را ارائه می‌دهد. با‌این‌حال، امکان استفاده از هاست وردپرس برای وب‌سایت‌های ساخته‌شده با دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا یا زبان‌های برنامه‌نویسی منعی ندارد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم به‌دلیل بهینه‌سازی‌های انجام‌شده برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس، فقط برای وب‌سایت‌های وردپرسی از این هاست استفاده کنید. 

خرید انواع سرویس‌های میزبانی وب از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

قیمت هاست وردپرس براساس قدرت سخت‌افزاری منابع و نرم‌افزارهای ارائه‌شده متفاوت است. برخی ارائه‌دهندگان امکان نصب و راه‌اندازی وردپرس را فقط با یک کلیک دراختیارتان قرار می‌دهند؛ بنابراین، ویژگی‌ها و امکاناتی که سرویس‌دهنده‌ها ارائه می‌دهند، ممکن است متفاوت باشد. به‌طورکلی، سرعت، پایداری، امنیت و مقیاس‌پذیری، پشتیبانی شبانه‌روزی، نوع پشتیبان‌گیری از اطلاعات، سابقه و اعتبار سرویس‌دهنده و… بر هزینه‌های سرویس میزبانی مؤثر است. با‌ این‌ حال، توجه کنید که قیمت ارزان همیشه به‌معنای خرید سرویس مقرون‌به‌صرفه و مطلوب نیست و قیمت گران نیز حتماً قرار نیست سرویس باکیفیتی برای شما به‌ارمغان بیاورد. پیش از هر تصمیمی، سعی کنید دیدگاه‌های کاربران و سابقه و اعتبار سرویس‌دهنده را بررسی کنید و اگر امکانات ارائه‌شده متناسب با نیاز‌های وب‌سایت شما بود، هاست وردپرس بخرید.

عوامل مختلفی بر قیمت هاست وردپرس تاثیر می‌گذارند. در فرایند خرید هاست وردپرس برای برآورد هزینه‌ها به کیفیت سخت‌افزاری و زیرساخت نرم‌افزاری، کنترل‌ پنل، سیستم‌عامل، نوع درایو ذخیره‌سازی سرور میزبان مانند HDD ،SSD و NVME، موقعیت و… توجه کنید. شایان ذکر است، هیچ ارزانی به‌دلیل نیست و برای خرید هاست وردپرس باکیفیت بررسی اعتبار و سابقه ارائه‌دهنده خدمات سرویس میزبانی و نظرات کاربران ضروری است.

سؤالات متداول

۱. قیمت سرویس میزبانی وب‌ سایت وردپرس چقدر است؟

هزینه هاست وردپرس با‌توجه‌به منابع انتخابی مثل حافظه رم، فضای ذخیره‌سازی، تعداد هسته پردازنده، میزان پهنای باند و پشتیبانی، امنیت، آپ‌تایم، سرعت، دوره مصرفی و… متفاوت است. با‌وجود‌این، قیمت سرویس میزبانی وردپرس از ۲۵‌هزار تومان تا چندین‌میلیون تومان ممکن است متغیر باشد.

۲. قیمت هاست وردپرسی چه تأثیری بر عملکرد آن می‌گذارد؟

اگرچه نمی‌توان رابطه مستقیمی بین قیمت و کیفیت هاست پیدا کرد، عموماً هاست‌ ارزان وردپرس کیفیت و خدمات ضعیفی ارائه می‌دهد و استفاده از آن باعث کاهش بهره‌وری وب‌سایت‌ها می‌شود. هاست‌های قیمت‌مناسب را معمولاً سرویس‌دهنده‌های معتبر و باسابقه ارائه می‌‌دهند؛ البته لزوماً هاست‌های گران نمی‌توانند کیفیت مطلوبی داشته باشند و باید به ویژگی‌ها و اعتبار سرویس‌دهنده توجه کنید.

۳. چرا قیمت هاست وردپرس از هاست ابری گران‌تر است؟

در وب‌سایت‌های وردپرسی به منابع سخت‌افزاری پرقدرت و پرسرعت نیاز است و باید تعداد وب‌سایت‌های کمتری روی سرور میزبانی شوند. هاست‌های وردپرس به‌طور‌خاص برای وب‌سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده‌اند و منابع قوی و سریعی برای مدیریت بهتر وب‌سایت‌های دارای ترافیک بسیار زیاد ارائه می‌دهند. عموماً روی هاست‌های وردپرس درمقایسه‌با هاست ابری وب‌سایت‌های کمتری میزبانی می‌شوند و این ویژگی قیمت سرویس میزبانی وردپرسی را گران‌تر از هاست ابری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم