سرور مجازی دایرکت ادمین چیست؟ + معرفی و بررسی

سرور مجازی دایرکت ادمین چیست؟
Avatar
نویسنده: تیم نویسندگان بلاگ پارس پک
شنبه 5 فروردین 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۶۶۲ بازدید

سرور مجازی دایرکت ادمین وظیفه کنترل و مدیریت سرور مجازی‌ را از‌طریق پنل دایرکت ادمین برعهده دارد. پنل دایرکت ادمین قوی‌ترین کنترل پنل برای سیستم‌عامل‌ لینوکس به‌شمار می‌رود. با سرور مجازی DirectAdmin می‌توانید با هزینه کمتر و ویژگی‌های بیشتر از سی پنل، هر نوع سرور از‌جمله سرور مجازی‌ را مدیریت کنید. در این مطلب از بلاگ پارس پک، شما را با ویژگی‌ها و مزیت‌های سرور VPS دایرکت ادمین آشنا خواهیم کرد. اگر به‌دنبال راهی برای مدیریت بهتر سرور مجازی و پیشرفت وب‌سایتتان هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

مقدمه‌ای بر کنترل پنل دایرکت ادمین

دایرکت ادمین کنترل پنلی مبتنی‌بر وب است که امکان مدیریت سرور را برای شما فراهم می‌کند. کنترل پنل دایرکت ادمین فضایی برای مدیریت وب‌سایت‌های مبتنی‌بر پی‌اچ‌پی، پایتون، وردپرس، جوملا و… ایجاد کرده است. این کنترل پنل با ویژگی‌هایش قوی‌ترین کنترل پنل موجود برای سیستم‌عامل لینوکس محسوب می‌شود‌. در‌واقع، دایرکت ادمین شاید محبوب‌ترین کنترل پنل نباشد؛ اما ویژگی‌ها و قیمت مناسبش، آن را به رقیب مهمی برای کنترل پنل‌های دیگر همچون سی پنل و پلسک و نت پنل تبدیل کرده است. 

در دایرکت ادمین، با هزینه کمتر و امکانات بیشتر از سی پنل برای بهینه‌سازی سرور روبه‌رو خواهید بود. با استفاده از محیط کاربری ساده و رابط گرافیکی این پنل، به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف وب‌سایت از‌جمله دامنه، ایمیل، دیتابیس و فضای ذخیره‌سازی را کنترل کنید. کنترل پنل دایرکت ادمین را با قیمتی یکسان برای هر دو سرور اختصاصی و سرور مجازی می‌توانید استفاده کنید. 

خرید سرور مجازی

ویژگی‌ های سرور مجازی دایرکت ادمین

 سرور مجازی دایرکت ادمین همان سرور مجازی است که کنترل و مدیریت آن از‌طریق پنل دایرکت ادمین انجام می‌شود. این سرور خصوصی مجازی‌ مستقل از دیگر سرورهای VPS عمل می‌کند؛ درنتیجه، امنیت بیشتری برای مدیریت سرورتان خواهید داشت. دیگر ویژگی‌های این پنل امکان کنترل و مدیریت روزبه‌روز سرور مجازی‌ را برای شما فراهم می‌کند. با‌توجه‌به اینکه دایرکت ادمین منابع کم‌مصرف‌تری از سی پنل دارد، فضای بیشتری برای کنترل وب‌سایت دراختیارتان می‌گذارد. نکته مهم دیگر اینکه سرعت بسیار زیاد این پنل، پاسخ‌گویی میزبانی وب مناسبی برای کاربران فراهم کرده است. علاوه‌براین، DirectAdmin هزینه لایسنس بسیار کمی دارد؛ ازاین‌رو، با محدودیت‌های تحریم در این زمینه روبه‌رو نخواهید بود.

سرور مجازی دایرکت ادمین به شما کمک می‌کند تنظیمات وب‌سایت و وی‌پی‌اس خود را با رابط کاربری گرافیکی ساده و سبک مدیریت کنید. کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین روی سرورهای مجازی لینوکسی نصب می‌شود و با امنیت و امکانات فراوان آن امکان کنترل آسان و سریع وب‌سایت، مدیریت دامنه‌ها و زیردامنه‌ها، کنترل و نظارت مصرف پهنای باند، مدیریت فایل‌ها ایمیل‌ها و.. فراهم می‌شود.

مزایای سرور مجازی دایرکت ادمین 

در سرور مجازی دایرکت ادمین، می‌توانید در هر زمان سرور را ارتقا دهید و پنل را آپدیت کنید. در پنل دایرکت ادمین، دسترسی‌تان به سرورهای مجازی بدون روت است. سرور مجازی با منابع کاملاً اختصاصی و سرعت فراوان، محدودیت‌های مربوط به ترافیک سرور را از بین می‌برد و امنیت کم‌نظیری به‌ارمغان می‌آورد. با استفاده از سرور مجازی با پنل دایرکت ادمین می‌توانید آن را برای هر سیستم‌عاملی استفاده کنید. همچنین، کیفیت سخت‌افزاری و دیتاسنتر پیشرفته آپ‌تایم نزدیک به ۱۰۰درصد را برای سرور فراهم می‌کند. برای مدیریت وی‌پی‌اس دایرکت ادمین، این امکانات مختلف را در‌اختیار خواهید داشت:

  • آمار وب‌سایت
  • کنترل و نظارت مصرف پهنای باند
  • مدیریت دامنه
  • میزبانی مجازی
  • مدیریت فایل‌ها و دسترسی به سرور از راه دور

سرور مجازی DirectAdmin فضای ذخیره‌سازی مخصوصی در‌اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید هر نرم‌افزاری را روی آن نصب کنید، بدون اینکه نصب آن بر عملکرد سرور تأثیر بگذارد. همچنین، اطلاعات سرور شما به‌صورت اختصاصی ذخیره می‌شود و افراد دیگر به آن دسترسی ندارند.

میزبانی سرور مجازی دایرکت ادمین؛ محبوب‌ترین میزبان

یکی از گزینه‌های محبوب برای میزبانی سرور مجازی دایرکت ادمین است. محبوبیت آن به‌دلیل امکانات فراوانی است که با قیمت مقرون‌به‌صرفه در‌اختیار کاربران قرار گرفته است. در دایرکت ادمین، تمام ابزارهای لازم برای مدیریت حساب میزبانی VPS از‌جمله راه‌اندازی حساب‌های ایمیل و نام دامنه و سرورهای FTP وجود دارد. علاوه‌براین، شما می‌توانید از VPS دایرکت ادمین برای هر سیستم‌عاملی ازجمله ویندوز یا لینوکس یا مک استفاده کنید؛ البته استفاده از دایرکت ادمین با سیستم‌عامل لینوکس سازگارتر است.

سرور مجازی Direct Admin

دلیل محبوبیت وی پی اس دایرکت ادمین چیست؟

امنیت فراوان پنل دایرکت ادمین با تجربه چندین‌ساله

دایرکت ادمین از سال ۲۰۰۳ در ارائه میزبانی وب سرورهای مجازی فعال بوده است. درحال‌حاضر، این پنل از فناوری‌های امنیتی جدید برای محافظت از داده‌ها استفاده می‌کند؛ درنتیجه، به‌کمک سرورهای مجازی که از چندین لوکیشن می‌توانید انتخاب کنید، امنیت و پایداری بیشتری در دایرکت ادمین تجربه خواهید کرد.

برای آشنایی کامل و دقیق با سرور مجازی یا VPS و کاربردها و مزایایی که برای کاربران دارد مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

قیمت مقرون‌به‌صرفه در ازای پشتیبانی دائمی و امکانات مختلف 

پشتیبانی ۲۴ساعته در ۷ روز هفته خیالتان را از بابت پشتیبانی از‌طریق چت یا تماس راحت می‌کند. همچنین، هزینه‌ای که برای دایرکت ادمین همراه با سرور VPS می‌پردازید، در ازای امکانات و پلن‌های متفاوتش بسیار ناچیز است. 

رابط کاربری مناسب و دسترسی ساده و سریع

دایرکت ادمین رابط کاربری آسان و ظاهری پیشرفته دارد؛ بنابراین، به‌راحتی می‌توانید سرور مجازی‌تان را کنترل کنید و هرآنچه به‌دنبالش هستید، سریع و راحت پیدا کنید. علاوه‌براین، چندین سرور را در پنل دایرکت ادمین خود می‌توانید هم‌زمان کنترل کنید، بدون اینکه در عملکرد سرورهای دیگر خللی وارد شود.

میزبانی چندکاره سرور VPS دایرکت ادمین و دسترسی به منابع نامحدود

‌میزبانی DirectAdmin VPS برای چند سیستم‌عامل به‌صورت هم‌زمان کار می‌کند. در‌واقع، لینوکس یا ویندوز یا هر سیستم‌عاملی را می‌توانید روی آن نصب کنید و به منابع نامحدودی دسترسی داشته باشید.

انتخاب سرور VPS تصمیمی مهم برای هر کسب‌و‌کاری است. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، انتخاب سروری مطمئن و سریع برای میزبانی وب‌سایت بسیار اهمیت دارد. علاوه‌براین، دایرکت ادمین مزایای بیشتری از سیستم‌های میزبانی دیگر مانند cPanel یا Plesk دارد که استفاده از آن را برای مدیریت سرورهای مجازی لینوکسی مناسب‌تر کرده است.

برای شناخت کامل کنترل پنل محبوب دایرکت ادمین و مقایسه آن با دیگر نرم‌افزارهای مشابه، روی لینک زیر کلیک کنید.

دایرکت ادمین چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

سرور مجازی دایرکت ادمین میزبان وب همه‌جانبه‌ای است که کارتان را برای مدیریت سرور مجازی راحت کرده است. پس از انتخاب سرور مجازی، باید لایسنس و اطلاعات لازم را به سرور اضافه کنید. با استفاده از پنل دایرکت ادمین، این امکان وجود دارد که هنگام نصب، برنامه‌ها به‌طورخودکار روی سرور فعال شوند. نکته مهم دیگر اینکه کار با کنترل پنل دایرکت ادمین بسیار آسان است و از‌طریق آن می‌توانید دیتابیس، پلن‌های میزبانی، سرورهای ایمیلی و… را مدیریت کنید.

در پارس پک، می‌توانید پنل دایرکت ادمین را در دو موقعیت سرور مجازی ایران و آلمان انتخاب کنید. با زیرساخت ابری‌ای که پارس پک برای مدیریت سرور از‌طریق کنترل پنل دایرکت ادمین ایجاد کرده است، سرعت پردازش و امنیت درخورتوجهی را تجربه خواهید کرد. برای انتخاب کنترل پنل دایرکت ادمین، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه کارتان را آغاز کنید و پس از مدتی پنل‌ خود را ارتقا دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور مجازی دایرکت ادمین، با کارشناسان پارس پک تماس بگیرید.

 سؤالات متداول

۱. آیا امکان بکاپ‌ گیری در پنل وی‌ پی‌ اس دایرکت ادمین وجود دارد؟

بله، در تمام سرورهایی که از پنل دایرکت ادمین برای مدیریت سرور استفاده می‌کنند، به‌طورخودکار امکان بکاپ‌گیری از وب‌سایت فعال است.

۲. سرور مجازی دایرکت ادمین چیست؟

هر وب‌سایتی برای فعالیت به سرورهای اختصاصی یا مشترک نیاز دارد. در VPS دایرکت ادمین، از سرور غیراشتراکی بهره می‌گیرید که مدیریت آن از‌طریق پنل دایرکت ادمین انجام خواهد شد.

۳. آیا سرور مجازی دایرکت ادمین امن است؟

بله، مدیریت سرور مجازی از‌طریق پنل دایرکت ادمین امنیت و پایداری بیشتری برای سرورهای شما فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم