سرور ابری فرانسه چیست؟ + نکات مهم انتخاب و خرید

سرور ابری فرانسه چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 1 تیر 1401
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۳۶ بازدید

سرور ابری فرانسه در موقعیت جغرافیایی کشور فرانسه قرار دارد. سرورهای ابری براساس موقعیت جغرافیایی به انواع داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. انتخاب و خرید سرور برای کسب‌وکارهای نوپا یا در حال گسترش یکی از تصمیمات مهم است. برای این دسته از کسب‌وکارها، سرورهای ابری بهترین انتخاب هستند.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، به‌طور‌خاص سرور ابری فرانسه را معرفی می‌کنیم و درباره نحوه انتخاب بهترین سرور ابری فرانسه بیشتر توضیح می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب خواندنی با ما همراه باشید.

سرور ابری فرانسه چیست؟

سرور ابری فرانسه (France Cloud Server) به نوعی از سرورها گفته می‌شود که دیتاسنتر آن‌ها در فرانسه است و به همین دلیل IP فرانسه را نیز دارند.  میزبانی وب‌سایت‌ها امری مهم است که برای آن باید از راهکارهای مناسب استفاده کرد. متخصصان فناوری ابری منابع سرورهای فیزیکی دیتاسنتر را به‌کمک نرم‌افزارهای مجازی‌سازی در حالت ابری قرار می‌دهند تا کاربران بدون محدودیت جغرافیایی به آن‌ها وصل شوند.

برای کسب‌وکارهایی که حوزه فعالیت‌های خود را به خارج از ایران گسترش داده‌اند، خرید سرور ابری فرانسه یا سایر سرورهای خارجی بهترین گزینه است. انتخاب موقعیت جغرافیایی به موقعیت کاربران شما بستگی دارد. بسته به نیاز کسب‌وکارتان، می‌توانید سرور ابری اختصاصی یا مجازی یا اشتراکی تهیه کنید. درادامه، درباره بهترین سرور ابری فرانسه و ویژگی‌های آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

خرید سرور ابری پارس پک

ویژگی‌ها و مزیت‌های سرور ابری فرانسه

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که بهترین سرور ابری فرانسه کدام است و چرا باید این سرور را برای وب‌سایت یا اپلیکیشن خود انتخاب کنید، باید با ویژگی‌های آن آشنا شوید. مزیت‌هایی که درباره کلود سرور فرانسه می‌توان بررسی کرد، درواقع همان ویژگی‌های مثبتی هستند که برای هر کلود سرور دیگر می‌توان به آن اشاره کرد. ویژگی‌ها و مزیت‌های مهم سرورهای ابری فرانسه عبارت است از:

۱. مقیاس‌پذیری

یکی از ویژگی‌های مهم سرور ابری فرانسه آن است که بتوان آن را بر‌اساس نیاز وب‌سایت تغییر داد و شخصی‌سازی کرد. معمولاً اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور و هاستینگ این ویژگی را به مشتریانشان ارائه می‌دهند. با کمک این قابلیت، می‌توانید برای کسب‌وکار خود سرویس اختصاصی با میزان منابع موردنیاز برای بازه زمانی معینی بخرید.

همچنین، برخی طرح‌های ازپیش‌تعیین‌شده وجود دارند که با درنظرگرفتن نیاز وب‌سایت و بودجه‌‌تان، می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. درواقع، قابلیت مقیاس‌پذیری ازجمله مزیت‌های اصلی هر کلود سرور ازجمله سرور ابری فرانسه است.

۲. قیمت سرور ابری فرانسه

دیگر مزیت‌های خرید سرور ابری فرانسه در مقابل سایر نمونه‌های مشابه آن است که معمولاً قیمتشان از سرورهای اختصاصی خارجی ارزان‌تر است. دلیل اصلی ارزان‌تر‌بودن سرورهای ابری این است که هسته پردازنده به‌صورت اشتراکی بین سرورهای مختلف توزیع می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

به همین دلیل شما می‌توانید چند کلود سرور داخلی و خارجی را همزمان استفاده کنید. از جمله سرور ابری فرانسه در کنار سرور ابری داخلی.

۳. امنیت سرور ابری فرانسه

امنیت کم‌نظیری که برای اطلاعات مشتریان فراهم می‌شود، از‌جمله مزیت‌های اساسی خرید سرور ابری فرانسه است. ازآن‌جاکه یک سرور ابری از مجموعه سرورهایی تشکیل شده است که در بستر اینترنت به‌هم متصل شده‌اند‌، امکان برقراری امنیت و ثبات کافی فراهم می‌شود. در این روش، چنانچه یک سرور به هر دلیلی دچار نقص یا آسیب شود و اطلاعاتش به‌خطر بیفتد، سرور دیگر داده‌ها را محافظت می‌کند و در‌نتیجه، دیگر لازم نیست نگران ازدست‌دادن آن‌ها باشید.

۴. ذخیره و دسترسی ساده به داده‌ها

سرور ابری فرانسه، فضایی امن و پایدار برای ذخیره اطلاعات نیز هست. وقتی داده‌های کسب‌وکار یا اطلاعات مربوط به مشتریانتان را به‌کمک کلود سرور فرانسه در این فضا ذخیره کنید، نه‌تنها از بابت امنیت آن نگران نیستید؛ بلکه می‌توانید در هر زمان و مکانی به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین سرور ابری فرانسه
استفاده از سرور ابری فرانسه چه مزایایی دارد؟

کاربرد سرور ابری فرانسه برای کسب‌وکارها

سرور ابری فرانسه دارای کاربردهای بسیار زیادی است، اما از مهم‌ترین کاربردهای این سرور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به تحریم‌های ایران و عدم تأیید IP کشور، فعالان بازارهای مالی بین‌المللی برای معاملات خود باید از IP کشور دیگری استفاده کنند. برای همین، بسیاری از آنها از سرورهای ابری فرانسه استفاده می‌کنند که IP ثابت دارند و امنیت بیشتری را برای معاملات فراهم می‌کنند. صرافی‌های رمزارز نیز با خطر بسیاری همراه هستند و احتمال مسدود شدن حساب کاربری و از بین رفتن سرمایه‌های کاربران وجود دارد. با وصل شدن به سرور فرانسه، فعالان بازارهای مالی بین‌المللی می‌توانند بهترین ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند و همچنین از تحریم‌ها دوری کنند.
  • گیمرها نیز به دلیل مشکلات تحریم و پینگ بالا در ایران، از کلود سرورهای فرانسه برای حضور در بازارهای آنلاین استفاده می‌کنند.
  • دسترسی به برخی از وب‌سایت‌ها مانند آمازون، برای آی‌پی ایران ممکن نیست ولی با خرید سرورهای ابری فرانسه می‌توان به‌راحتی به این وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کرد.
  • به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده در چند سال اخیر، فریلنسرها نمی‌توانند به برخی از وب‌سایت‌های فریلنسری دسترسی پیدا کنند و با آن‌ها همکاری کنند. با این حال، با خرید کلود سرور فرانسه می‌توان به‌راحتی به این وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کرد؛ چرا که IP شما را خارجی نشان می‌دهد و این به معنای استفاده از سیستم خارجی است.
  • در صورتی که وب‌سایت شما در سطح بین‌المللی فعالیت دارد و کاربران خارجی دارید، استفاده از سرور ابر فرانسه برای شما گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌آید؛ زیرا باعث عملکرد بهتر و افزایش سرعت لود وب‌سایت شما می‌شود و کاربران خارجی به‌راحتی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

نکته:

سرور ابری فرانسه سرویسی پایدار و مقیاس‌پذیر است که هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و در دیتاسنترهای فرانسه نگهداری می‌شود. ازجمله ویژگی‌های مهم‌ سرور ابری فرانسه می‌توان به سرعت و قدرت فراوان، کیفیت و عملکرد مطلوب و امنیت بسیار زیاد اشاره کرد.

خرید سرور ابری فرانسه برای وب‌سایت‌های پربازدید

اگرچه سرورهای ابری درمقایسه‌با هاست اشتراکی یا برخی دیگر از سرورهای اشتراکی منابع بیشتری دراختیار مشتریان قرار می‌دهند، برای وب‌سایت‌هایی با آمار بازدید بسیار زیاد مناسب نیستند. اگر صاحب فروشگاه اینترنتی پربازدیدی هستید یا وب‌سایت شرکتتان کارکنان زیادی دارد، احتمالاً بهتر است سرورهای دیگری را انتخاب کنید. دلیل اصلی این موضوع آن است که منابع در‌دسترس برای سرور ابری فرانسه یا حتی سرورهای داخلی کمتر از سرورهای اختصاصی و مجازی است.

کلود سرور فرانسه
خرید سرور ابری فرانسه برای کاربردهای

نحوه انتخاب و خرید سرورهای ابری فرانسه

حالا که با سرور ابری فرانسه آشنا شدیم و دیدیم که برای چه مشاغل و کسب‌وکارهایی کاربرد دارد، بیایید ببینیم که در زمان خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنیم. از‌جمله معیارهایی مهمی که در انتخاب بهترین سرور ابری فرانسه باید در نظر بگیرید و آن‌ها را باتوجه‌به نیاز کسب‌وکارتان تعیین کنید، می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • حجم حافظه اصلی RAM
  • فضای هارد SSD
  • قدرت پردازنده یا CPU
  • سیستم‌عامل

بسته به اینکه کدام سیستم‌عامل را ترجیح می‌دهید، سرور ابری ویندوز یا لینوکس را می‌توانید بخرید. کلود سرور فرانسه لینوکس معمولاً از اکثر توزیع‌های این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند و تنها کافی است که از شرکت ارائه‌دهنده بخواهید تا متناسب با همان توزیع سرورتان را طراحی کند. همچنین، سرورهای ابری لینوکس اینترفیس ندارند و با کمک Command Line مدیریت می‌شوند که کار‌کردن با آن مستلزم آشنایی کافی با لینوکس است. نکته مهم دیگر اینکه رابط‌های کاربری را می‌توان برای استفاده راحت‌تر از سرورهای ابری لینوکس راه‌اندازی کرد.

برای خرید سرور ابری فرانسه می‌توانید سیستم‌عامل ویندوز را نیز انتخاب کنید. این سیستم‌عامل بیشتر در میان توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسانی محبوب است که از زبان .NET و دیتابیس‌هایی مانند SQL Server و Access استفاده می‌کنند. سیستم‌عامل یادشده ظاهر گرافیکی  و رابط کاربری ساده‌ای دارد. برخلاف لینوکس که به‌دلیل متن‌باز‌بودن نرم‌افزارهای آن بسیار ایمن هستند، قیمت نرم‌افزارهای روی ویندوز اغلب گران است و برخی از نسخه‌های کرک‌شده آن‌ها باگ‌های امنیتی دارند.

سرور ابری چه کاربردی دارد؟ تفاوت سرور ابری با سرور اختصاصی و سرور مجازی چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور ابری چیست؟

جمع‌بندی

سرور ابری فرانسه در دسته کلود سرورهای خارجی قرار می‌گیرد و برای وب‌سایت‌هایی مناسب‌ است که می‌خواهند از IP خارجی استفاده کنند یا مشتریان خارجی دارند. همچنین برای فری‌لنسرها یا کسانی که می‌خواهند از خدماتی در خارج از کشور استفاده کنند که با IP ایران امکان‌پذیر نیست، مناسب است. اگر فری‌لنسر یا تریدر هستید و نیاز شما با IP  ایران برطرف نمی شود، می‌توانید سرور ابری فرانسه را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

۱. هنگام خرید سرور ابری فرانسه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ازجمله نکات مهمی که حین خرید سرور ابری فرانسه باید مدنظر قرار دهید، عبارت‌اند از:

  • حجم حافظه اصلی RAM
  • فضای هارد SSD
  • قدرت پردازنده یا CPU
  • سیستم‌عامل

۲. مزایای خرید سرور ابری فرانسه چیست؟

مقیاس‌پذیری، مقرون‌به‌صرفه‌بودن، امنیت فراوان سرورها و ذخیره و دسترسی ساده به داده‌ها برخی از مزایای مهم خرید سرور ابری فرانسه به‌شمار می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم